![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvor lenge lar man sambo sove på sofan før en leier ham i seng? Synes en time er nok jeg....
|
Kan man bruke induksjonsbaserte stekepanner på gode gammeldagse kokeplater?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvorfor ble jeg så utrolig stresset da jeg fikk vite at en familie på 4 har meldt sin ankomst for å feire jula sammen med oss? De kommer 22. des og skal være til 2. jan.... Det er foreldre med to barn på 1 og 3 år...
Jeg gruer meg!!! :hylgrine: Jeg vil egentlig ikke ha besøk, i allefall ikke så lenge. Det har jo skjedd så mye med oss det siste året og især i jula i fjor, så jeg hadde gledd meg så mye til en stille, god og koselig jul med bare oss nærmeste. Nå må jeg stå på kjøkkenet og lage mat samt vaske opp hele jula.... |
Sitat:
|
Sitat:
Leter nå etter sydentur i jula.... |
Sitat:
|
Sitat:
At de alt har bestilt flybilletter og leiebil er deres eget problem, så kanskje de lærer til en annen gang at de må spørre først. Man kommer jo bare ikke og bosetter seg hos noen andre i absolutt hele jula! Jeg hadde blånektet og gitt blanke i om de ikke hadde snakket med meg på 10 år i etterkant. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Alternativt kan du tvinge ned lengden på besøket da. Det kjennes kanskje litt lettere? Men vær "egoistisk" og velg det som dere ønsker.
|
Jeeeg lurer på;
mandag er bakedag for mange. Hva baker du idag? :D |
Noen som har peiling på hvilke datareparasjonssenter som er billigst? Bor som dere ser i Trondheim men kommer liksom ikke på andre steder enn Lefdal og kanskje Mamoz - selv om jeg forøvrig tror at den ene butikken jeg kjente til fra sistnevnte kjede har stengt...
|
Mamoz er lagt ned ja. Det ligger en butikk i Fjordgata, der Datakjeden/Amentio lå før, om du vet hvor det er? De tror jeg kanskje gjør slik uten at jeg skal si det for sikkert.
|
Sitat:
|
Sitat:
Og ventetid er ikke så farlig, altså, jeg bruker bare mamma sin laptop i mellomtiden. :p |
Dytter på denne og håper at noen kan svare. :ja:
Sitat:
|
Er det vanlig med sinnsykt hodepine i 2 uke i ketose? (Har glemt dette...)
|
Sitat:
De fettløselige (a, d, e & k) bør også tas samlet, gjerne med fett/fet mat. En del sier at de blir våken av d-vitamin og derfor vil ta dem på morgenen. Ldn skal tas før sengetid. Det samme gjelder for magnesium - det er også et "sengekanttilskudd". Dersom man tar jern fra tabletter så bør det tas sammen med c-vitamin (hever opptaket), men jeg vet ikke hvordan det har seg med injeksjoner. Vil tro du da kan se bort fra det. Resten er jeg mer usikker på. Generelt skal man være forsiktig med å ta mange mineraler samlet da de (enkelte) kan binde seg med hverandre og gå tvers gjennom. Sjekk om krom og selen konkurrerer om opptak (er antagonister)... Mariatistelen er jo leverstøttende, så den ville jeg ha tatt før et av de større måltidene, men ellers tror jeg nesten du må google. Melanin(?) - om det er innsovningshormonet, så sier det seg selv ;) ... om det er "bli brun i huden"-stoffet, så hadde jeg tatt det midt på dagen... rett og slett fordi det er det som ville være det naturlige tidspunktet for kroppen å danne noe sånt? |
Sitat:
|
Når det i en oppskrift står seltzervann, kan jeg erstatte det med farris? Eller er det noe annet som er nærmere?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12. |