![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
|
Poden med ms har fått beskjed om ikke å bli for varm i kroppen. Det finnes tom kjølevester han kan bruke. Problemet hans er at rommet hans blir for varmt, uansett årstid, og han trenger noe som kan få ned tempen til ca 20 grader. Hva finnes av aircondition som ikke krever så mye installasjon? Det nytter ikke for ham å bytte rom da alle romma er like varme.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk for tips! Skal sjekke i morgen! |
hei. Noen som vet hvorfor bildene jeg legger ut på fb blir så dårlige? Bildene er mellom 2 og 3 MB. Det virker nesten som om de bildene med barne noen hundre KB blir bedre enn de større bildene. Er det logisk? Kjedelig å legge ut bilder når de ser så uklare ut syns jeg... Men på min pc er det "perfekte" før jeg legger de ut... Noen som vet råd?
|
er bildene for store i fysisk størrelse eller filstørrelse så gjør fb det om automatisk.. og det blir ikke så pent nei.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har ikke mac, så det aner jeg ikke. må nok bruke et redigeringsprogram a la photoshop og lagre det på nytt i lavere kvalitet eller endre størrelsen på bildet
|
Spiller ingen rolle om du har Mac eller PC, for det er i bildeopplastningsprogrammet til Facebook du kan velge hvilken oppløsning du vil ha.
|
vet du hvordan man gjør det?
|
jeg må helt ærlig si jeg aldri har lagt merke til akkurat den biten.. da lærte jeg noe nytt idag og.
|
Sitat:
|
Finnes det noe å vaske filleryer i eller med som tar bort all lukt fra kattepiss?
Nå vasker jeg filleryen flere ganger i uka, virker som om kattene kjenner lukta og går tilbake til den... Ligger rett nok på badet, så de ødelegger ikke gulvet og det er lett å vaske, men vil helst slippe. :realmad: Det hører med til historien at jeg er tvunget til å holde kattene inne pga graving, skyting og bygging like utenfor.. De har dokasser, men jeg klarer ikke alltid tømme dem ofte nok, og de liker nok ikke at det lukter fra "de andre" oppi der. |
Sitat:
Vasker du de i maskin? Det er komet et nytt skyllemiddel nå, det har tatt vekk sur lukt fra klær jeg egentlig hadde tenkt å hive. Så det har hatt god effekt hos oss. Skader ikke å prøve. Husker ikke helt hva det heter, men det er blått. Kan sjekke i morgen hva det heter. |
Sitat:
Men hvis du ikke får tak i sånt så fungerer eddik ganske bra. Jeg tar da en god dæsj oppi forvask-kammeret og kjører maskinen med forvask. Ett annet tips er at mange katter liker å tisse på tøy, så det kan hende at du må fjerne teppet helt. Jeg måtte slutte å kaste skittent tøy på gulvet. Katten min eeelsker å tisse på tøy på gulvet. Hun tisser aldri i skittentøyskurven, i senga eller slike steder. Men ligger det tøy på gulvet så tisset hun på det. Jeg vet ikke om hun gjør det fortsatt fordi det siste året har jeg ikke hatt tøy på gulvet. |
Gode råd Supera, ellers anbefales det at man har et do til hver katt + et ekstra om man har mange katter, siden svært mange katter ikke liker og tisse i en do der andre katter har tisset. Svært mange katter vil også velge noe annet enn doen sin om den er skitten. Katter er renslige dyr.
Jeg fjerner konsekvent alle myke ting på gulvet når jeg får nye dyr i huset nettopp for og unngå at de velger seg et teppe eller lignende å tisse på. Eddik er et bra alternativ til og fjerne lukt, men jeg har ikke prøvd det på filleryer. |
Takk for tips! Ja vasker dem i maskinen, skal forsøke eddik neste gang.
Har flere kasser til dem, og de voksne er flinke. Mistenker den minste.. han har også tisset i dusjen men det er ikke fullt så fælt. :p Kan bare spyle bort. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk for svar ang fb og bilder, men jeg finner ikke ut av det. Bare merket at kvaliteten blir automatisk bedre når jeg laster de direkte opp fra fb, istedenfor å laste de via iPhoto og så til fb...
|
Er det vanlig at det gjør vondt i en tann etter boring?
Jeg var nemlig og fikk boret to småhull i går formiddag, men det er bare den ene tannen som er vond, og det som er enda merkeligere er at jeg kan spise og drikke uten å oppleve smerter, mens ellers "dunker" det liksom i den. Det var ikke så ille i morges, men nå er det ganske ukomfortabelt. :o Jeg spurte forøvrig tannlegen etter hun var ferdig om jeg burde forvente noe smerte, og da sa hun at det kunne "ile" litt, men at det ikke burde være direkte vondt. Noen som har tips/innspill? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13. |