![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Om den rapsolja er sunn eller ikke, er det også delte meninger om som så mye annet. Jeg heller mot at den ikke er særlig sunn. |
Sitat:
Selv bruker jeg 5000iu, tar en kapsel på morgenen sammen med en K2-vit og en ss Udo's. Tar ikke nødvendigvis dette hver dag, men det kommer jo litt an på hvordan D-vit nivået er (har du fått sjekket ditt?). Jeg er mer bevist på og få i meg D-vit regelmessig i vinterhalvåret ettersom jeg får noe sol på kroppen uten faktor om sommeren |
Noen som har erfaring med Tyrkia i månedsskiftet oktober/november? Kypros? Evt andre plasser å anbefale som ikke er for dyre, varme (og helst varmt vann) eller lenger enn maks 6t flytur? (ikke Kanariøyene, se punkt ang varmt vann....)
Må se på alternativer til den planlagte Egypt-turen... |
Ikke Tyrkia, men nære nok til å se det fra kysten. :p Vi var i Hellas, nærmere bestemt på Rhodos i oktober i fjor (medio oktober var det vel?) og det var plenty varmt nok. Tor det lå mellom 26-30 grader hele tiden. Best av alt var at det var rett etter sesong, sånn at det stort sett bare var oss og sedate pensjonister på Hotellet. :)
|
Jeg og Sambo var i Alanya i Tyrkia på den tiden i fjor. Det var helt ok det, men for min del ble Alanya for turistete. Litt for mange som snakka norsk/svensk der for min smak :o - men om man liker å ligge på stranda om dagen (som jeg får feber i bakhodet og kløe i neglene av) så er det vel greit. Må jo være en grunn til at så mange drar dit år etter år... :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Ææææ! Jeg har gjort akkurat som fyren på malebutikken sa - jeg har skura ned expidithylla mi fra Ikea med jif og husvask og gått over med ren klut etterpå og latt det tørke skikkelig, og jeg har malt den med heftegrunn og latt det tørke etter anvisning før jeg malte det første laget med maling. Det er nå tørt, og hva skjer når jeg drar neglen over med bare litt makt? Jo, jeg klarer å lage skraper i malingen ... Hva gjør jeg nå? :o Vil det bli bedre etter andre lag, eller har jeg driti meg ut?
|
Jeg har malt tv-benken min fra IKEA (Bonde heter den). Da fikk jeg beskjed fra han på malebutikken å gå over alle flater med et fint sandpapir først, og så bruke heftegrunn.
Jeg brukte sandpapir, men hoppet over heftegrunn (fordi søster sa at det bruker hun aldri). Vasket av støvet etter sandpapiret, og malte med Bengalack. Malingen sitter godt. |
Nå har jeg vært innom malebutikken i mellomtida, og han sa at det skulle jeg ikke tenke på, for malinga måtte herde i tre fire dager først. Da ville den sitte. Å pusse på den type overflate var ikke nødvendig. Phew! Veeeldig letta!
|
Hvordan får jeg ren ovnsrista mi som tydeligvis er full av fastbrente greier på en skånsom måte for de vonde hendene mine? JEg kan natrontrikset, men det er liksom ikke så lett å få den der blandinga til å sitte fast på små stenger...
|
Sitat:
|
Noen som har prøvd magnesiumpulver som tilskudd? skal det røres ut i vann:confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
smgj: natrontrikset virka ganske greit, det verste løsna :) så får Sambo ta resten med stålull en annen dag så jeg slipper å forverre skuldra mi mer enn nødvendig! salmiak synes jeg er så ufint at det har jeg ikke i hus :o
|
Sitat:
|
Kan noen anbefale en ålreit lagringstjeneste hvor jeg kan lagre bilder privat? Helst en som har tilbud om gratiskonto, og som jeg også kan bruke på mobilen. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47. |