![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Flotte sokker - og så stilige farger :D
|
Herlige sokker ja! Mariusmønsteret er virkelig fint!
|
Nydelig (og veldig kledelig) kjole, Imse :) Her snakker vi skills ved symaskinen!
|
Lekre sokker, Ziltoidia (fikk jeg nicket ditt riktig nå, tro?) :) Sprekt med rødt!
|
Sitat:
Men tusen takk for skryt, det varmer! |
Takker. :p
Ble endelig ferdig med mitt andre par uglevotter, og begynte på et par space invaders-sokker... som er for trange til å få over hælen. Woops. Snart hiver jeg meg uti en stor genser til en kamerat. Eek! |
Sitat:
|
2 Vedlegg
Jeg ga opp å finne noe på nettet, så jeg komponerte min egen Hello Kitty-vottedesign til niesa mi som er fryktelig råååsa og svoren tilhenger av den japanske katta. Men. Hun er fire, snart fem år, men ganske så liten for alderen, så hun ser mer ut som om hun er tre, snart fire. Til sammenligning min hånd, men jeg har noe over snittet store hender og lange fingre (bruker typ L i hansker), så jeg lurer på, dere som er oftere eksponert for barnehender enn meg, tror dere disse vil passe?
Slenger inn et bilde av innsiden også. Tante lurer inn barske elementer. Får være måte på nusselighet. :cool: |
Sitat:
|
Hei, jeg prøver å sy jeg :P
Har en syblogg http://lillemydesign.net har vert stille en liten stund, men jeg har bare rett og slett ikke hatt tid og nå i ferien så er andre ting prioritert :) Mye fint her i tråden, skulle ønske jeg kunne strikke.. Sukk.. |
Takk, Cyan! Sendte mms til moren min, og hun mente de var helt passe. :)
|
Sitat:
|
Er det noen her som er drevne på magic loop og brukt det på vanter? Hvordan gjør dere det ved tommeløkning? Bare forflytter masker, eller er det en annen lur teknikk som ikke gjør alt så komplisert?
|
Er det noen som vet om noen prosjekter lignende som dette:
http://www.prosjektmalawi.no/ Der man strikker luer (og annet sikkert) til premature og nyfødte? Fortrinnsvis i utlandet, leste en gang om prosjektet der man kan strikke til fødeavdelingene her i landet, men der var det jo så strengt med overlevering mener jeg å huske. Dessuten har jeg inntrykk av at de får inn i lange baner? Har strikket til Malawi tidligere og har lyst til å strikke til noen annet nå. Små babyluer går så fort og er koselig å strikke. :) Edit: jeg fant denne: http://strikkforlivet.wordpress.com/ så når jeg er ferdig med den løshalsen jeg holder på med skal jeg strikke babytøy! :) Føles godt å kunne gjøre noe for barn som mangler alt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva gjør dere ved nøsteskifte på ensfargede arbeid (genser) for å få overgangen penest mulig? Er det noen triks eller et det bare skifte nøste og så feste trådene på normalt vis? Syns alltid resultatet blir litt klumpete når jeg gjør det ...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg synes overlappende join, som vist her: http://www.knitty.com/ISSUEss10/FEATss10TT.php, fungerer i det meste av garn. Men i ikke-superwashull kan du strikke kortere enn i glatt garn som silke/bomull. Da bør man veve inn litt på slutten av stumpene i tillegg.
|
Sitat:
Men jeg fester den på kryss. (Den tråden som er til vestre mot høyre og motsatt) Syntes det blir klupete å strikke noen masker sammen. Jeg gjør dette kun når jeg skal tove arbeidet etterpå. |
Sitat:
|
Den vevemetoden så jo finurlig og fin ut. Takk for tipsene. Jeg får prøve meg litt frem og se hva jeg syns fungerer best.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |