![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Beste måten å rengjøre en stoffsofa? Sofaen er svart og grovvevd, trekket er ei avtagbart, og er nå full av nedtråkket støv og skit etter litt hurt sturt oppussing (og bruk, forsåvidt) ...!
|
Sitat:
Den kan også brukes på tepper. |
De leier ut slike støvsugere til å rense tepper med på fargehandler osv, der får en og med et munnstykke som er til møbelrens. Har bare prøvd det på tepper jeg, men det funker som bare juling hvertfall!
|
Sitat:
Sitat:
Jeg fikk bort en del ved å gå hardt til verks med en mikrofiberklut, men får jo ikke bort det som sitter dypt. Det er ikke minst snakk om en skikkelig desingersofa som opprinnelig kosta 19 000 (men jeg fikk den nesten ny for fire på grunn av en revne som var lett å fikse :)!!!), så den er jo verdt det! |
her koster det 150kr i døgnet, + såpe så absolutt overkommelig! Det renser jo litt dypere en bare på overflaten også...
|
Sitat:
Hvor leier du? Er det bare en fargehandel, eller er det en kjede? Har en to tre fargehandler her på Løkka, så det er jo fort gjort å finne ut av, forsåvidt. |
Jeg tror flere malebutikker leier ut sånne maskiner, jeg leier hos en butikk i Fargerike kjeden. Ellers er det jo flere slike byråer som leier ut alskens maskiner og utstyr, de har det nok og!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Æsj - hva kan man gjøre når man egentlig er drittlei av jobben sin?
|
Sitat:
Og det er jo lov å se litt på andre muligheter, man må jo ikke skifte jobb for det. Jeg har skiftet yrke helt for 5 år siden, angrer ikke en dag. Men det er jo ikke alle dette passer for. Jeg tenkte meg om i hvert fall i 2-3 år, så det var ingen impuls handling. |
Sitat:
|
Balkongen var har lysegule murvegger og helt lyse gulvfliser. Markisene er ogsa gule. Hva slags farger bor jeg ha pa duker og puter for at dette skal bli en god match? Hvitt er lekkert, men litt upraktisk. Bygget er i funksjonalistisk stil, sa jeg tenkte a kjope inn gronne planter, gressplanter og kanskje noen fine steiner... Jeg er haplos pa innredning og vil gjerne ha tips fra noen som har litt fargesans :)
Hanne |
Sitat:
Ellers, om du er litt into søttitallsfarger, ville jeg gått for varme rød- og orangefarger :). |
Hei Photo
jeg tenkte ogsa pa rodt og oransje, men gulfargen er ganske kjolig. Bor jeg da velge noen kjolige rodfarger? Jeg bor i Hellas, sa lyset er sterkt her. Ellers lurte jeg pa en slags lavendel eller kjolig lys bla? Eventuelt en gressgronn. Som du ser er jeg veldig usikker pa dette. Lilla hores sprekt ut!:D Hanne |
Sitat:
Hva med å gå på en fargehandel og plukke med deg noen fargekart og holde opp mot innredningen som er der alt? Lilla og gul is never wrong! Hehe, gøy å kunne bruke flere år med fargelære til noe :p. |
Hei igjen
jeg skal se etter noen fargekart. Det var en god ide.:p Og det noe varmt i de gule veggene, ja. Takk igjen! Godt a ha litt ekspertise a vende seg til;) Hanne |
Sitat:
|
Hva er forskjellen på vanlig utendørs maling og den som heter dør/vindu?
Om jeg skal male en dør som nå er lakket, holder det å pusse den lett med sandpapir for å få den matt, dermed bruke heftgrunn og så maling? Eller må jeg pusse lakken HELT bort? Lakken er ikke slitt eller avflasset. |
Sitat:
Det at det er romtemperert virker i allefall for meg og jeg klarer å drikke det jeg skal. :) |
Sitat:
|
Er det noen som vet hva sånn streng som man setter på rundt omkring rundt vinduer og sånt så ikke duene skal kunne sette seg og gjøre fra seg heter?
|
Sitat:
Men med gult ville jeg definitivt også skygget unna hvitt, rødt og blått! På www.jotun.no kan du laste ned en fargevelger og prøve farger mot hverandre. Selv er jeg svak for jordfarger og metaller. Fra 70-tallsgrønt til mørk oransje, men pass på så de ikke blir for knalle for da blir det påske hele året sammen med det gule :D |
Jeg ville aldri funnet på å brukt gult og lilla sammen i f.eks klær, men det er fordi jeg ikke ville blitt funnet død i gult ... :rolleyes:. Men jeg mener fortsatt at de går utrolig bra sammen. Og gult og rødt går også veldig godt sammen i den settingen som beskrives, særlig om det er med orange for å dempe ned inntrykket.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16. |