Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Tusentråden 2006 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8984)

Grethe 14-11-06 13:25

Sv: Tusentråden 2006

Jeg forsov meg idag, har hatt ei tufsete natt. Kanskje hunden til Nena har smittet meg ? Men jeg gikk på do da. Hater å være syk, og idag er det ingen til å pleie meg heller , må smøre maten selv om bære den inn i senga, er det da noen vits i å spise frokost på senga ????? :(
Håper at det går greitt på skolen idag da Jeef, krysser fingrene for deg , og håper at hodepinen går over Nena, er ikke morsomt å starte dagen på den måte.

jeef-micro 14-11-06 16:36

Skolen gikk bra. Veilederen var litt mere positiv enn hun har virket på mail, men vi har funnet et nytt tegn for navnet hennes da, og det er ikke pent for å si det sånn... men litt morro må vi få ha det også da...

men vi slipper i allefall å skrive hele oppgaven på nytt. vi må bare omredigere det vi har, og det skal gå bra i allefall... og nå er det middagstid.. løvstek og brokkoli :D

Hyper 14-11-06 16:53

Enjoy!!

Og kan noen PLEASE gi meg litt IQ når det gjelder denne tråden her?..Haha...HVOR mange ganger har jeg drite meg ut nå tro????Kanskje 50 ganger!???Skal jo ha 50 ord her!Så om noen 50 har et tips 50 på hvordan 50 jeg kan klare 50 å huske 50 å skrive inn 50 ord hver gang jeg skriver her 50..Så hadde det vært 50 helt stråålende!!!
Og takk til alle som drar meg i ørene...Jeg kommer 50 vel til 50 å ødelegge 50 denne tråden 50 jeg etterhvert, om ikke 50 jeg skjerper 50 meg....

chili 14-11-06 17:07

Hyper!
Nå mangler du bare 49 ord, så blir innlegget ditt stående!!

Jeg skal gå til innkjøp av Lindbergbok. Gleder meg til å lese til øyet blir stort og vått...
Spiste frukt i sta, og duverden så sulten jeg er nå! Helt uvant det der...
Må lage middag snart jeg og... men hva skal jeg finne på? HMM..

Grethe 14-11-06 17:16

Her kommer innlegg nr.2 idag fra meg. Er alene hjemme til i morgen og har ikke tenkt å bruke alle de timene foran pc-en .
Flott at det gikk bedre idag Jeef :)
Jeg forstår ikke at dere synes at det er så vanskelig å finne på 50 ord? Det er jo bare å la hjernen gå på tomgang og skrive det som faller seg inn....slik som det at jeg idag har spist tre egg, oppdaget det mens jeg ssatt og spiste middag, tre egg på samme dag tror jeg faktisk aldri at jeg har spist før, men jeg føler meg helt bra, ikke vondt i magen eller noe så da går det vel bra ....klukk:rolleyes:

jeef-micro 14-11-06 17:21

Jeg har nettopp spist midag...Løvstek,smørdampet broccoli og litt stekt løk...ble ganske godt.

Og så går pc'en min så tregt, så nå her jeg kjørt ad-aware. fikk beskjed av min "kjære" om å gjøre det av og til... Så nå har jeg i allefall gjort det, så får vi håpe den går litt kjappere etterhvert...

nå lurer jeg på om jeg skal legge meg og sove en liten time...

og Hyper....Jeg teller aldri ordene før jeg sender svarene...

Hyper 14-11-06 17:31

Jeg synes ikke det er vanskelig å skrive 50 ord jeg..Ikke det jeg sier..Problemet mitt er at jeg leser det siste innlegget her, og svarer på det, uten å tenke over hvilken tråd jeg svarer i!
Nå skal jeg lage meg litt middag tenkte jeg...Kan jeg lage en slags pizzabunn om jeg mangler egg?Erlend skal kjøpe med seg hjem, men enda noen timer til han kommer, og jeg vil ha mat nå:)

Nena 14-11-06 17:33

Nok en arbeidsdag over, hodepina ga seg etter hvert. Og Grethe - angående masse egg - jeg kan sikkert spise seks-sju egg uten problemer, tre til frokost og tre til lunsj, det er ingen sak! Tror nesten egg er det viktigste jeg har i kjøleskapet, blir nesten stressa når det begynner å bli ebbe i kartongen :p !
Nå skal jeg sette meg ned med strikketøy og bare slappe av, tror jeg. Kanskje se Fedon og Skaldeman på webtv? Klarte jo å gå glipp av debatten i går, sånn er det når man ikke er alene om tv'en og har for mange kanaler å velge i!

jeef-micro 14-11-06 17:37

Har ikke kommet meg til sengs ennå... tenkte å ta en liten dupp før jeg skal jobbe med eksamen. Og i kveld er det jo bonderomantikk på tv også... er litt hekta på det jeg. Kan aldri i verden tenkemeg å delta, men gøy å se på. Men nå skal jeg først se friends i reprise for N'te gang.

I morgen skal jeg forresten lese inn BÆ og BØ i skogen på skolen... på tegnspråk så klart...

Lemen 14-11-06 18:19

Sitter på jobb jeg enda. Var egentlig ferdig for en halvtime siden, men så har jeg så masse skriverier som jeg skulle fått unna. Men, har bestemt meg, orker ikke være her lenger enn til kl. 18 uansett hvor mye som står igjen!

Og viss jeg bare begynner nå, så er det kanskje realistisk også! :)

jeef-micro 14-11-06 19:52

skulle bare legge meg nedpå en liten time jeg, men det ble to gitt... trøtt og "urven" nå... mye å gjøre på skolen, med to prosjekter til enhver tid, og mye å tenke på utenom også. tror det bli re god kopp te her nå, og teppe... har en par ting å rette på på disposisjonen til oppgaven, før jeg må øve på "Bø og Bæ i skogen" som er barnebokprosjektet mitt. Skal lese inn det til i morgen, og levere, samt ha veiledning på den etterpå også... Og to uker til innlevering av eksamen...

Siljevanilje 14-11-06 22:19

idag har jeg spist 6 egg, fordelt på hele dagen. :) egg kan brukes til så mangt, og er veldig godt. Jeg håper jeg aldri går lei av egg, lurer på om jeg nærmer meg 50 ord. kanskje snart...

nå er det middag, tittis modifserte kjøttdeigform. den står å hviler seg. lufter helt sykt godt. nammenamm.
nei nå tror jeg må gå å spise. slurpe slurpe

(silje har fasjonabelt late-dinner)

Grethe 14-11-06 22:30

Dette får være siste innlegg idag, er sliten -
Lurer på hvorfor jeg har et stengsel mot å ikke spise mer enn et egg om dagen? Før hette det jo at man fikk høyt kolesterol av egg, men så vidt jeg vet så har jeg en normal kolesterol verdi. Har forresten ikke tatt blodprøver de siste 2 årene så jeg skal kanskje holde kjeft , kan jo være skyhøyt for alt jeg vet. Men uansett så går jeg for at egg er sunt og næringsrikt, og alt kommer jo an på hva det erstatter? Hvis man tar et egg eller to til frokost istedet for brødskive med nugatti så skal det vel ikke være noen fare tror jeg.
Nei, er sengetid for meg, har blitt A-menneske på mine gamle dager. Hvem hadde trodd noe slikt for 25 år siden :p
Ha en god kveld alle sammen!

Mila 14-11-06 22:40

Får skrive noe jeg å da :)

Vært hos legen i dag.. Tok noen blodprøver for å sjekke noe greier pga tabletter jeg går på (noe med forndring av blodceller eller noe sånnt) Så har jeg vært på jobb, kom hjem, spiste, og nå skal jeg snart sove. Er stuptrøtt.. Så blir det å reise til kjæresten en eller annen gang i morgen. Har fri onsdag og torsdag, skal bli godt.. er litt lei nå, og blir automatisk mer sliten å lei på senhøsten/vinteren kjenner jeg.

jeef-micro 14-11-06 22:43

egg er vel noe av det best sammensatte matvaren som finnes. den er perfekt i forhold til hva den inneholder, samt at den har masse sunne stoffer i seg. Bare så synd jeg ikke kan spise det. Hadde jo blitt så mye enklere alt da... bare stekt et egg til middag...

men det er mye annet jeg spiser i steden da... som kylling og kjøtt og fisk og sånt...

og nå har jeg kanskje 50 ord? gidder ikke å telle

kristih 14-11-06 23:15

Nå gir jeg opp. helt opp. Hver bidige gang jeg forsöker meg med målebånd får jeg HELT ulike resultat.:eek: Jeg mener flere cm opp og ned på de forskjellige stedene hver gang...Det kan jo ikke stemme?? Riktignok forstår jeg at å måle skuldrene og rundt armen er vanskelig når jeg er alene og at derfor kan resultatet bli noe ukorrekt, men rundt magen ?? lår?? og kne?? .. Skal vel ikke variere med flere cm ???fra en uke til en annen??
Derfor har jeg nå ryddet vekk dette verktöy fra helvete :mad: og gått tilbake til bare veiing.. Der går det ihvertfall nedover..

Nena 15-11-06 06:49

Kan bli mye styr med dyr i heimen - i går kveld klarte kattungen å knuse en av de blomsterkrukkene jeg likte aller best :hylgrine: - etter å ha vasket gulvteppet etter hunden var jeg ikke så veldig innstilt på mer opprydding - men jeg klarer ikke å være sint så VELDIG lenge. Det er bare å erkjenne at dyr i huset medfører stor slitasje på hus og hjem (parketten ser ikke ut, katta klorer på tekstiltapet og møbler selv om den har diverse klorestolper), men det kan jeg egentlig godt klare å leve med!

jeef-micro 15-11-06 09:13

Jeg har veldig lyst på katt.. Koselig med en liten pus i heimen. De er så utrolig selvstendige, og selvbeviste, samtidig som de er utrolig trofaste og tillitsfulle når de følerfor det. Hund har jeg aldri hatt hjemme, og de er jeg heller ikke så fryktelig glad i. De virker så dumme på meg (unskyld til alle fornærmede hundeeiere her) grunnen til at jeg har den oppfatningen er vel at de bare gjør som de blir fortalt av eieren sin...

og nå skal jeg stikke å spise frokost... skole om 50 min...

Nille 15-11-06 11:13

Jeg er absolutt kattemenneske og syns dyrene er både skjønne og kloke. Til en viss grad kan de trenes opp til å gjøre ting man ber dem om, men det er på kattens premisser og de gjør det bare om det passer dem (slik er mange hunder og). Min katt kommer når jeg roper, legger seg på plass når jeg sier det, banker på vinduet når den vil inn, vekker oss kl. 0530 *pip* hver morgen for å slippes ut, ligger på magen min når jeg har vondt, gir beskjed når matskåla/vannskåla er tom - og eeeelsker lavkarbo mat.

Er ikke hundeeier (nå), men din oppfatninga av hunder kommer nok av at du aldri har levd med en. Da hadde du oppdaget at dumme hunder IKKE gjør hva eieren sier og ikke så mye annet heller. Hunder er uendelig kloke og trofaste, og kan trenes til det meste. De er ivrige etter å lære og koser seg når de får utfordringer. Dessverre er mange hundeeiere dumme, som ikke lærer hunden sin noe. Jeg har klart å trene opp en afghansk mynde i lydighet/agility og når en hund med så liten hjerne i forhold til størrelsen kan klare det.... Afghanere er ikke kjent for å være særlig glupe hunder.

I tillegg til å gjøre som eieren sier (som krever en klok hund) har hunden også egne tanker og ideer. Det kommer frem i handlinger som beskyttelseinstinkt, varsle fare, trøste ved sykdom og gi utrykk for hva den ønsker - ganske så klart og tydelig - og dette er ikke tillært, men instinkt. Jeg har hatt hunder som er klokere en mange mennsker jeg har møtt.....

Siljevanilje 15-11-06 11:19

nå fikk jeg veldi lyst på hund, enda mer faktisk. digger hunder, har lyst på to hunder en bichon frisee og en golden retriver. fantastisk skjønne. og begge har livlig "hundekroppsspråk". men nå har vi kun plass til en eventuell en liten bichon frisee i den lille leiligheten vår. men vi har ikke råd. er jo dyrt med ekte rase. synd. istedenfor en liten bicon frisee "bamse" så er det sambo som er "bamse" nå, hihi

håper jeg har 50 ord nå, men gidder ikke å telle. lat jeg :snill:

nomma 15-11-06 14:48

Nå kjenner jeg at jeg savner Isac'en min. Jeg går forsattt ikke på de stiene vi vanligvis gikk tur. Det blir rett og slett for ensomt. :nedfor:Jeg måtte avlive Isac i fjor sommer, det er det verste jeg noen gang har gjort..grusomt men helt nødvendig. Trøsten min er at han har det bedre der han er nå, jeg ser han løper rundt på store gresssletter og har det gøy sammen med vennene sine. Tipper han løper rundt og erter løvene :D:D:D:D

(Isac var/er av rasen Rhodesian Ridgeback)

jeef-micro 15-11-06 14:51

Jeg er ikke så innmari glad i hunder, og særlig ikke sånne små navlelo... Men det er jo bare sånn jeg føler det. Men katter har vi alltid hatt hjemme, så de er jeg mere venn med. ellers har jeg lite å snakke om her inne akkurat nå. Har hatt veiledning på innlesing av barnebok på tegnspråk, og det gikk som forventet... mye å jobbe videre med, men også en del som var bra..
og nå har jeg sikkert 50 ord her...teller aldri jeg

Lemen 15-11-06 16:04

Er hjemme tidlig i dag jeg. Avlyste alle timene mine etter lunsj fordi jeg er syk, er ikke noe særlig å sitte å hoste og hoste rett inn i ansiktet på andre. Nå har jeg kokt en kopp med te, og sitter godt innetullet i pleddet mitt. Men, jeg fryser sånn og har hodepine, så tror det er sengen neste.

:(

jeef-micro 15-11-06 16:09

Ta deg to paracet, drikk opp teen din, finn fram varmeflaskaog gå og legg deg du. Det er vel det beste å gjøre når man har det sånn...

Det er jo tid for forkjølelse og influensa nå. Høst, mørkt og kaldt. Jeg føler det som at batteriene mine er flate... alt er vanskelig, og jeg lager problemer av alt... har egentlig bestemt meg for å slutte å syte, men det er ikke så lett :p

Lemen 15-11-06 20:55

Takk! Du er snill du Jeef! :)

Har fått sovet et par timer nå, og føler meg heldigvis litt bedre. Er alltid forkjølet på høsten jeg, og nå i høst så er dette tredje gangen allerede! Bruker vanligvis å å få den tredje høstforkjølelsen i desember, (gjerne helt inn eksamenstiden da jeg gikk på skole... ) I tillegg så bruker forkjølelsen å sitte i, i 2-3 uker hver gang, Til nå så har jeg bare vært syk i ca en uke, så håper at det ikke blir så lenge denne gangen.

Jaja, nok syting for denne gang, må vel være oppe i 50 ord nå... ;)

:cool:

chili 15-11-06 21:21

Her i stua går det i star wars... Datter er fan; nå sitter hun og ser på ekstramateriale-disken fra episode 3...
Morsomt å se skuespillerne fra inni 3cpo og Chewbacca...
Og så Ewan McGregor, da...:rodme:
Jepp... etterpå skal mor se på Battlestar Galactica... Sience fiction-fan, vi???

Og så må jeg bake kake til skolen i morra. Hadde helt glemt det: heldigvis så leste jeg i en journal og så ordet sjokoladekake... og løp i butikken og kjøpte inn...puh..

Lemen 15-11-06 21:34

Har akkurat fått en hyggelig telefon jeg, fra lillebroren min! Fikk spørsmål om jeg ville være fadder på den nyeste niesen min, og det vil jeg selvfølgelig være! :love: Har ikke fått sett det lille nurket ennå, som alt har blitt 8 uker, og får heller ikke sett henne før dåpen. Har ikke fått sett noe særlig av sønnen hans heller, og han er nesten redd meg når jeg treffer han. Så får håpe de gjør alvor av planene sine og flytter hit etter jul!

:)

jeef-micro 15-11-06 22:15

ååå så koselig da Lemen!! Jeg er en ekstremt stolt tante som de fleste her inne har fått med seg. Jeg var med søsteren min da Maya ble født. Det som er så synd er at søster har bosatt deg i england, så det er så skjelden jeg ser henne... hun er 16 mnd, og i den perioden av livet hvor de lærer mest. Hun har begynt å gå, snakke, hun leker seg og ser i bøker. så utrolig mye som skjer, og man føler man går glipp av så mye når man ikke ser de så ofte som man helst skulle.

Lemen 15-11-06 22:26

Ja, det er kjempekoselig å være tante! Har nå mange flere små jeg, er fadder på eldste gutten (4 år) til storebroren min og til jenta til søsteren min på 2 år. I tillegg så har storerbroren min en datter på 2 år og lillebroren min en sønn på 2 år. Altså 5 til nå, og så i tillegg så er det en liten en på vei også. Jeg er heldig og bor bare 50 meter unna huset til søsteren min, så jenta hennes ser jeg nesten daglig, og har derfor fått meg alt hun har lært seg etterhvert. I tillegg så passet jeg henne ganske mye da hun var baby, så hun er nok min lille øyesten. :hearts:

jeef-micro 15-11-06 22:33

jeg savner både tantebarn og søsteren min jeg. Jeg og søsteren min er veldig tette i alder, og vi er veldig knyttet til hverandre. Jeg har en del veninner som kan ta segen formiddagstur til søsteren sin, spise lunsj sammen en dag eller dra på shopping eller bare sitte å prate sammen en dag... jeg og søsteren min snakker sammen på msn, men det er liksom ikke det samme som å snakke ansikt-til-ansikt

Nena 15-11-06 22:48

Skal prøve meg på å lage hjemmelaget lammerull - har aldri laget det før, men nå har jeg kjøpt kjøtt og greier til å lage dette. Tror ikke det lønner seg så veldig økonomisk, men det blir spennende å se om det blir godt da :D ! Lammerull er noe av det beste pålegget jeg vet - skikkelig gammeldags julemat (men det må være den "hjemmelagde" typen, ikke Gilde sin!). Aronmat lager en fantastisk god lammerull, tror nok ikke jeg kan konkurrere med den nei... Får teste de opp mot hverandre!

Lemen 15-11-06 22:56

Er lammerull det som vi kaller rullepølse montro? :confused: De brukte vertfall mamma å lage før, brukte lammesvanger (eller var det lammesvanker - litt usikker på hva det heter jeg...), også har du noe gelatin og salt+pepper inni og syr sammen, lar den ligg i salt bad en stund, og så skal den kokes til slutt? I så fall, så er det utrolig godt! :sikle:

Hmmm, kanskje jeg skal oppfordre mamma til å lage det i år, siden jeg har lovet henne at vi skal bake lefser en dag... ;)

Hyper 15-11-06 22:58

Jeg har lyst på garn!!Mer garn, og masse garn!!
Har kjøpt inn litt, men har dilla på forskjellige ting til forskjellige tider..og nå trenger jeg mohair garn til englesjalene mine;)....
Noen som selger billig garn, eller vet om butikker med f.eks. salg i Bergen?...Eller på nettet?Jeg har kjøpt en del på spar kjøp, men de har ikke mohair garn og litt sånne spesielle ting der..Og akkurat nå er jeg fryyktelig fattig..(Venter FORTSATT på lån/Stipendet mitt....)
Jeg vil ut og kjøpe garn!!!Er så stas:)

Siljevanilje 15-11-06 22:59

som dere sikkert fikk med dere så døde jo min kjære morfar 8 okt. og nå har ting stabilisert seg og jeg er vel over den aller verste sorga. og tenker mest på de hyggelige minnene. og idag har vært en veldig tenke-på-morfar-dag. først så kom mor og mormor innom butikken idag og mormor fortalte at hu hadde våknet midt på svarte natta forrige natt, og der lå morfar på siden av henne, som han hadde gjort i over 40 år. hu så på han vel og lenge, der han lå med ryggen til og pustet tungt. så snudde mormor seg for å skru på lyset for å finne tøflene sine for å gå på do, men da var morfar borte og siden hans i senga var så flat igjen. men dere, ikke tenk huff å huff, det gjorde jeg og da jeg hørte dette.

men mormor fikk sjelefred da hun så han, det var jo mannen hennes, er jo den vanligste ting at han lå i senga hennes :) og hun la seg godt til rette igjen og sov godt til solstrålende begyne å danse i soverommet.

så tenker jeg: det kan jo være at han viste seg for henne. har hørt om ganske mange liknende tilfeller. og at grunnen at han viste seg for henne var at han viste at hun trengte det. :love:

:tørker tårene mine:

Lemen 15-11-06 23:05

Jeg har nå begynt å opparbeide meg et lite lager på garn, men har nok ikke noe til salg... ;) Også har jeg mamma da, som har et stort lager med alt mulig rart, som det bare er å kjøre å hente det jeg vil av.

Mamma bruker av og til å kjøpe garn med en venninnde som er innom Sandnesgarn sitt fabrikkutsalg i Sandnes av og til, og da får hun superbillig garn, men mest sånt som egner seg til toving. (Men de har sikkert Kitten Mohair også - kommer ikke det fra Sandnes?) Ellers vet jeg at hun selv har vært innom Raumagarn sitt fabrikkutsalg, og fant billig garn der også. Vet ikke om det er noe sånt fabrikkutsalg i nærheten av Bergen, men det er kanskje mulig å sjekke?? ;)

Ellers så har noen Rema butikker litt garn, men de har bare leste-tråd og tove-tråd, men er ganske billig, synes å huske at det enten var 5,- eller 8,- pr nøste.

:)

jeef-micro 15-11-06 23:26

Silje, jjeg syntes at det var utrolig koselig av morfaren din å vise seg for mormoren din jeg...jeg vet de kan vise seg... Jeg skrev på mandag her inne om den lille jenta jeg så da jeg var ute og gikk tur, og flere ganger har mormor og morfar vært der og passetpå meg når det har vært vanskelig eller når jeg har vært oppi situasjoner jeg ikke helt har vist hvordan jeg skulle takle... jeg synes det er betryggende å vite at de er der jeg, og er ikke så redd dem...

og hyper... jeg har kjøpt en del garn på europris (eller euroshit som farmor sier) de har billig garn der, jeg vet bare ikke hvilke typer de har...

Hyper 15-11-06 23:29

Euroshit?hahahaha....for en morsom farmor da:D
Jeg får ta meg en tur på Europris når jeg får inn pengene jeg venter på...Også skal jeg til London 17-19 desember..Kanskje jeg får med meg noen nøster derfra og:)
Shopping blir det iallefall..Og hvis det dukker opp noen garnbutikker, er jo det greit, men kommer ikke til å leite akkurat...
Topshop står høyt på lista gitt, og der trenger man goood tid..Var der for noen år siden, på klassetur..og Timene FLYR jo!!

jeef-micro 15-11-06 23:40

Glem topshop da Hyper... New look har mye kulere klær, og er kjappere ute med å kopiere catwalken... det ligger en kjempestor new look i oxford street... når du kommer fra oxford circus, er det bare å gå oppover oxford street et godt stykke(forbi ben & jerrys :sikle: ) så finner du en diiiiiger new look butikk... slå deg løs...

ellers er det supert å ta en tur til bluewater. Der finner du ALT du trenger fra lakeland limited, new look, topshop, bodyshop, gap, og masse designerbutikker

nå vil jeg også på juleshopping...

Hyper 15-11-06 23:53

Aaaah...ok...Jeg trenger tips nemlig..har jo bare et par dager på oss, og jeg blir kjempeskuffa, om jeg ikke har bagen full når jeg kommer hjem igjen;)
Vi drar der jo FOR å shoppe..
Severdighetene som er der, har jeg sett litt av før også..Iallefall de "typiske"
Og man kan jo alltids ta turen tilbake om man vil det..
Vi prøver å finne hotell nå da..Et som er sentralt, men ikke altfor dyrt..
så er vi avhengig av å iallefall ha en vannkoker på rommet...De vi reiser sammen med, har med seg en liten baby:)

jeef-micro 16-11-06 00:06

må bare si det igjen jeg da... drar du til london for å shoppe så er det bare et sted å dra... www.bluewater.co.uk her står det hvordan dere kan komme dere dit også... anbefaler et tilig tog, for dere kommer til å bruke dagen der oppe. Jeg rett og slett digger det shoppingsentret. Det har "alt", og man kan parkere mannfolka i resturantavdelingen, eller på J. Lewis (alt-mulig-butikken) pluss at de butikkene der er litt lavere i pris enn selve London...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.