![]() |
Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?
Sitat:
Uansett. Hva med å bake selv da? Karins beste brød f.eks? Eneste lavkarbobrødet som går an å spise :P |
Sitat:
Har bakt flere forskjellige lavkarbobrød, men verken jeg eller han har likt de. Kan vell alltids prøve ett til :) |
Sitat:
Karins beste brød er det eneste brødet jeg har opplevd spiselig, bortsett fra fedon-brødet, men det tar så lang tid og det har ikke jeg gidd til :p. |
Heisann :)
Jeg har nå gått på spis deg slank-dietten i 3 uker, og er superfornøyd :) Har gått på utallige GR-kurs, men var absolutt ikke motivert for dette igjen :rolleyes: Ble anbefalt dette, og har gått ned 6 kg! :D Det har allerede blitt en del av livet mitt, og det plager meg ikke det minste at det er endel jeg ikke kan spise, for det er jo så mye annet godt jeg kan spise, som jeg ikke var vant til på Roede! :p Mitt første mål er 40-årsdagen min i februar, og ellers ser jeg for meg at jeg må være "streng" fram til sommeren - håper det går! Og gleder meg til å ha noen å skravle med om ting og tang på veien dit ;):) |
gratulerer med flott vektnedgang ,,jeg også regner med at innen neste sommer er alle mine overflødige kilo borte,,,
men det kommer jo ann på meg selv ,fåreløbig går dette her bra, maten smaker bra å jeg har god innstilling å rundstykkene var greie bare de fikk tørket ordentlig i friluft |
Har hatt stillstand så mange uker så må vurdere noe "nytt" :)
Gikk opp 200 gram på første uka av SDS nå igjen (har hatt 4 uker før sommeren også, deretter hjemmelaget SDS). Antakeligvis fordi jeg trener ganske hard styrke 3 ganger i uka... av erfaring fra tidligere også så klarer jeg ikke gå ned i vekt når jeg trener... kroppen bygger muskler... og nei jeg har foreløpig ikke merket særlig på målene :) Kunne egentlig tenkt meg en diskusjon om hva som skjer i kroppen når man har gått så lenge på lavkarbo (15 mnd). Jeg har 50 % av tida målt og veid, og spiser jo stort sett da samme antall karbo og kcal hver dag. Blir dette for forutsigbart for kroppen slik at den slutter å slippe? Vekta mi nå er den jeg har hatt "lengst" i mitt voksne liv, er det da tyngre å komme seg over dette platået? Burde man spise mer variert, altså litt mindre mat en dag og litt mer en annen dag , inkludert både karbo og kcal? Jeg er ikke ute etter en "unnskyldning" for å skli ut altså - jeg blir dausjuk av karbomat pga chrons', slik at jeg bare lurer på om man - altså JEG bør tenke litt nytt? Finnes det noe informasjon om dette annet enn de fine trådene vi har her på forumet? Jeg mener, lavkarbo-retningene har jo gode retningslinjer for starten, og hvordan gå ned i vekt - men hva skjer om man bruker myyye lengre tid enn gjennomsnittet på dette - slik at man som meg da feks har holdt på i 15 mnd og det fremdeles er 10-15 kg igjen å ta av? Ren skaldeman med kjempelite karbo i et par uker kanskje? Eller en variasjon gjennom uka? Spise mer mat de dagene man trener og mindre de dagene man ikke trener? Jeg er kjempenysgjerrig på om noen har tanker om dette - jeg er heldigvis ikke på vei til å "gi opp" eller noe, jeg er bare interessert i å justere slik at ihvertfall 10 til kan løsne... i mellomtiden nyter jeg maten, den utrolig mye bedre helsen, den fine energien (som ikke her hyper - men mer seig og utholdende) - og livet da selvfølgelig ;) "Hjemme og er syk" - hilsen fra meg :) |
Sitat:
Da jeg spiste "vanlig" mat holdt jeg meg unna alle matvarene på "unngå" lista på blodtypedietten og alle mageproblemene jeg har hatt i alle år forsvant :) Merker det fortsatt nå når jeg spiser lavkarbo dersom jeg spiser mye av den maten fra "unngå" lista for blodtypen min(A) går jeg mindre ned i vekt og får vondt i magen :rolleyes: Verdt å prøve!!! |
Sitat:
Jeg har ingen tro på blodtypedietten pr i dag, men skal inn og se hva det står der. Har jo faktisk hatt nedgang med lavkarbo/spisdegslank. Det eneste jeg har gjort annerledes denne gangen er hard trening flere ganger i uka. Dette har ikke vært noe ukjent problem med lavkcal-dietter heller, da går jeg rett og slett ikke ned i vekt (den gang over 4 mnd hvor jeg var KNALLFLINK både med diett og trening og vanninntak...) Så lenge jeg spiser lite karbo har jeg ingen problem med magen - har chrons så det ville vist seg ganske kjapt :) Hormonbalansen min bør jo nå være veldig mye bedre, stoffskiftet VET jeg jo har økt... så da kanskje jeg trenger litt andre justeringer? ;) Hvem vet - jeg skal nå prøve ut litt så får vi se. I'll keep you updated! |
her er et utdrag av hva fedon sier om stillstand ,det gjelder vel alle kurer går jeg ut i fra
men her er svaret jeg fikk av Fedon Lindberg: Nesten alle som forsøker å gå ned i vekt vil på ett eller annet tidspunkt oppleve det vi kaller "vektplatå". Kroppen ønsker å være i balanse til en hver tid. Forandring/endring av rutine er viktig for å fortsette vekttapet. I ditt tilfelle vil jeg foreslå at du går over til Eurodiet fase 3 i minst 2 måneder (med sine 3 under faser), før du evt. går tilbake til fase 1 eller 2 igjen. Det er nemlig viktig å øke kalori- og til dels karbohydratinntaket (det er meget lavt i fase 2) for å bryte vektplatået. Du kan da samtidig trene litt hardere, særlig gjelder det styrketrening. I det hele tatt endre treningsrutine (kroppen venner seg til det man gjør, hvis man holder på med det samme hver dag). For dem som opplever vektplatå, mens de går på fettredusert kost, kan det være lurt å heller øke fett og redusere karbohydrat. Uansett hvor frustrerende vektplatået er, er det en normal fysiologisk tilstand. Derfor er det alltid viktig å endre rutiner for å unngå at kroppen tilpasser seg. Ved hjelp av en av strategiene nevnt ovenfor vil du kunne bryte gjennom slike platåer og fortsette å gå ned i vekt. mvh Fedon |
Sitat:
|
lurer på , hvorfor tenker man på mat hele tida når en slanker seg ,
er sikkert mett ,hehe føles ikke sånn ut ,men tror nok det heller er fysing , har spist det jeg skal i dag ,, og vanligvis blir jeg mett med denne maten, men i dag blir jeg liksom ikke mett i tankegangen ,skal nok ikke spise mer i dag ,,helsdigvis har jeg ikke noe ulovlig mat i huset jeg har lyst på , kunne jo tatt et stykke brød til ,men har liksom ikke lyst på det heller rar den tankegangen en har når en slanker seg rotete innlegg ,men regner med at det ikke er bare meg som har det sånn innimellom |
Sitat:
I går klarte jeg å dytte i meg en haug med pistasjnøtter :/ MEN ny dag i dag.. starta dagen med spinning, og fikk trent styrke i går.. så humøret er på topp :) har funnet ut at det hjelper ikke bare å trene styrke, så i tillegg til de 3 styrkeøktene mine så tenkte jeg å slenge på 2 dager med spinning også :) er utrolig tilfredsstillende å trene, også føler jeg meg mere motivert når jeg trener :) Vekta har stått stille i 2 uker nå, kan han noe med at jeg har vært på heisatur til køben med båten, men var fortsatt i ketose selv om jeg har drikki masse på turen, og spist bacon burger med salat og ost nam nam.. det er deilig med lavkarbo på ferie asså.. er jo så utrolig mye deilig mat.. Har forelska meg i en tunfiskrøre jeg har finni i boka med en liten vri :) blir det til både frokost og lunsj :D Nå gleder jeg meg til neste veiing på tirsdag og er overbevist om at det skjer ting.. Har vært en del sliten og svetta som en gud på trening de 3-4 første ukene.. Men plutselig var det bare noe som "slapp" for energien er tilbake, og jeg svetter ikke like mye (var jo klissblaut etter 1 time styrke, var litt flaut) føler meg i topp form :D |
ja flinke dere som trener ,,
jeg er vel ikke helt passiv ,men noe treningsfantom er jeg ikke |
Sitat:
|
Sitat:
Helt enig i at det har med god innstilling å gjøre! Jeg syns maten er god, og rundstykkene varmer jeg i stekeovnen så de blir litt "krispy" og "nystekt" - da smaker de mye bedre, syns jeg ;) også deler jeg det opp i 4 "kakestykker" hele, og tar litt ulikt pålegg på - namm :p |
fra å være SÅ positiv i går til irritert og frustrert i dag.
er på 5.uka vekta går ikke ned den går opp..(men ikke over det startvekta) sjekker med ketostix innimellom, og jeg er jo i ketose kan noen fortelle meg om jeg spiser "feil" Frokost: spisdegslank frokostblading med fløte og vann lunsj: 1 boks tunfisk med avrent olje, majones, mager kesam og litt sylteagurk. Middag: 2 speilegg med en liten pakke bacon, agurk stekt sopp og purreløk.. kvelds: 1 kokt egg m/ smør jeg er ikke veldig flink til å få i meg vann, så jeg drikker tynn funlight sagt stortsett hele dage, småspiser sjeldent.. men hender, og da tar jeg en skive seranoskinke med ost. spiser jeg for mye eller for lite? trener også 3-4 ganger i uka, og nei jeg tror ikke det er musklene som vokser :/ |
det var et godt tips om rundstykkene,takk skal du ha ,
så i dag var min første uke unnagjort, og det ble,,3,4 kilo ned ,,jippy å har ikke sultet |
Fikk kommentar i går om at jeg hadde gått sammen :D
Har ikke gått ned så mye, men har i alle fall gått inn i cm!!! |
Sitat:
Har du forsøkt å lagt inn alt du spiser en dag eller to på diett.no? Da får du beregnet sammensetningen av næringstoffene slik at du ser hvordan du ligger an kcal-messig også. I tillegg kan du legge inn treningen din. Den er ikke 100% korrekt, men kan gi deg et bilde av situasjonen. Kanskje spiser du for lite de dagene du trener slik at kroppen går i sparebluss? Mange muligheter - det første som kan hjelpe er å få totalt oversikt over hva du spiser et par dager - i detalj :) |
Sitter og leser spis deg slank boka og der står det at det skal stå kcal og karbo mengde i alle oppskriftene. Men finner ingenting om hverken kalorier eller karbohydrate pr måltid noen plass jeg...
Må jeg på nettsiden deres for å finne det eller er det noen som vet hvor i boka jeg kan finne det? |
Sitat:
|
Jeg skulle hatt veiedag på tirsdag, men har vært bortreist uten tilgang til vekt. Vekta i dag morges viste minus 6,2kg og jeg er endelig under 90kg! Det har jeg drømt om lenge! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg skal ha karbo og kcal på de et sted, er det noen spesielle du er interessert i kan jeg se om jeg finner igjen info'n - ligger i et excel ark på pc'n et sted :) |
Sitat:
Bruker du forresten å tilsette fiber? Står at man skal gjøre det i boka, men har aldri prøvd det før... |
spiser dere mye av de kakene og deserter som kan bestilles ,
jeg har ikke gjort det enda ,og skal vel vente en stund med det også klarer meg uten fåreløbig men skal ikke stikkes under en stol at jeg godt kunne ha kjøpt en pose med smågodt i butikken , ikke det at jeg er desperat etter det,,( hender jeg er det da) men har han på venstre skulder som stadig minner meg på, mindes lakris ,og krokodillene,som lukter helt nydlig ,og smaker bra , og spesielt når det er lørdag spiser en halv skive med syltetøy hver dag, lovlig syltetøy ,men merker også at det trigger søtbehovet litt ,, får liksom lyst på mer ja dette var bare noen tanker,en lørdagsformidag mens snøen laver ned |
Sitat:
Har til nå smakt brownie med bringebær, mandelkake med "softis" og frokostkrem med bær og nøtter - likte ingen av dem :p Brownien var alt for mørk og bitter - smakte bare kakao. Mandelkaken smakte alt for mye krydder, men softisen var god :) Frokostkremen er jo egentlig frokost, men så mer ut som en desert. Den smakte veldig surt, noe som overrasket meg, siden allt annet smaker veldig søtt... Spiste Kanelpannekake med blåbær til frokost i dag og den var ganske god, men ble ikke så veldig mett av den... Grunnen til at jeg har bestillt alle disse desertene er fordi jeg tenkte å bestille bakemixen de selger sånn at jeg kan ta med kake f.eks i jula. Har ikke lyst å spise masse sukker i juleselskaper... Men er utrolig glad for at jeg fikk smakt en porsjon før jeg bestillte sånn mix siden ingen har fallt i smak til nå... |
da skal ikke jeg bestille noen av de ,,liker de sikkert ikke
men skal bake noe selv , cookies som jeg fant en oppskrift på her inne hos Gerd, det blir mine julekaker |
Sitat:
Har forresten prøvd ganske mange av oppskriftene - og også laget noen selv etterhvert :) Synes da særlig torsk/bacon, laks, grillet kylling m/dressing er kjempegodt. Husker ikke de andre i farten *ler* - jo, løvbiff med bearnaise også. Jeg har da laget de i porsjoner og frosset ned slik at jeg kan ta opp hver dag. Spiser for mye jeg når jeg lager maten der og da hvis jeg ikke har laget akkurat nok til en porsjon... og du kan tenke deg hvor blid sambon blir om jeg ikke lager nok til begge *ler* |
Sitat:
Mandelkaken bruker jeg som bunn i ostekake a la lavkarbo. Holder med halv porsjon, så jeg lager to kaker av en mix. Den ene kan jo da fryses til senere bruk. Lager da ostekakefylling etter eget hode, eller etter oppskrift fra forumet. Mandelkakemiksen har en del grove mandelbiter i seg så det passer godt i en ostekake synes jeg. Jeg liker at det smaker krydder av kaken, da minner det meg om krydderkaken jeg IKKE kan spise lengre ;) Arkine, du må nesten prøve å gjøre deg opp en mening selv - vi har alle så forskjellig smak, så det kan jo ha med forventninger å gjøre også. Jeg serverte 40 gjester ostekake basert på mandelkaken som bunn i 40-årsdagen min - og det ble ikke mye igjen kan du si, selv om jeg hadde MYE annet til dessert også! (Blant annet cappuchino-smoothiesen fra spisdegslank ;) ) |
ja det er klart ,vet jo at smaken er forskjellig ,,jeg har prøvd den belgiske vaflen derfra ,og den smakte himmelsk
men skal nå prøve alikevel å holde meg unna ,men det fristet med den mandelbunnen ,den blir nok prøvd |
Har dere prøvd Laksesymfoni ? Det er min favoritt :D
|
Sitat:
sitter og har lyst på masse smågodt ,,heldigvis er det snøvær ute så gidder ikke å gå i butikken ,,skjelden jeg priser snøvær å vind da ,men det passer bra i dag , hva er det i den laksesymfoni da |
Spiste akkurat jukseriskrem og den var nyyydelig :D Kunne ha spist 10 til :p
Det skal jeg lage på julafte :) Kommer ikke til å klare å motstå vanlig riskrem hvis jeg ikke lager min egen desert...:p |
smågodt hungeren min har nesten godt over ,,var inne på siden til spisdegslank og leste suksehistoriene , da ga meg ny giv.
men er det ikke sånn på denne dietten at en skal spise tilmålte måltider med antall kalorier ,,,og etter som jeg skjønner da er at viss jeg tar en desert ,så er det et måltid og da har jeg bare tre igjen eller tar jeg feil |
Sitat:
|
Noen som har prøvd de nye kjeksene? De var utrolig gode med ost på :D
|
ja de kjeksene var greie og med ost ble de bedre ,,men kunne tengt meg at de kunne vært tynnere,,så en kunne spist to i stedet for en foreksempel,
å det med fem måltider ,,jeg bestiller en ferdig meny med 3 brødmåltider å en middag ,, så da trodde jeg det var ment med fire , men ser at de aktive på gorme får fem måltider ja . så da spiser jeg min kjeks med god samvittighet i ny og ned |
Sitat:
Jeg setter sammen mine måltider selv nå, så jeg velger de måltidene med få karbohydrater og da går det fint med 5 måltider. Kaloriene kommer vel ikke opp i mer enn 1200 ca. Kommer til å kutte ut alle de søte måltidene neste gang, det blir for små porsjoner og jeg blir ikke mett, men av og til er de veldig greie. Et par av de desertene er gode. Og vafflene!!! :sikle: De er kjempegode :o |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12. |