Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kostholdsfilosofier (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Auguststartere 2014 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55816)

langaard 19-09-14 16:43

Sv: Auguststartere 2014

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helenemor25 (Innlegg 1496126)
Ja ! Kan det være årsaken ?:confused:

Det kan det, prøv å kutte ned en stund, så ser du :)
Lykke til :)

helenemor25 19-09-14 17:39

Da skal jeg kutte ut de en stund :-) Takk dere :-)

Lilibird 20-09-14 11:18

Her har jeg gått ned 5 kilo siden jeg begynte i August. Veldig fornøyd. men gikk på litt smell forrige uke.. mensen og søtsug... fant ut at selv om sukkerfri sjokolade ikke har SÅÅ mye karbohydrater, så gikk vekta opp litt denne uka :S men men.. da har man lært det.

Dere jentene her inne har vært kjempeflinke :D

bærrgen 22-09-14 07:09

Jeg dropper å veie meg i dag. Har vært og gått i fjellet i hele helgen. Det er positivt :) MEN, kostholdet har vært helt på trynet. Så nå sliter jeg med en forstoppelse uten like og hele kroppen føles helt oppblåst og fæl. Er i lavkarbomodus igjen nå, men hopper over veiing denne uken.

Lilibird 22-09-14 07:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 1496273)
Jeg dropper å veie meg i dag. Har vært og gått i fjellet i hele helgen. Det er positivt :) MEN, kostholdet har vært helt på trynet. Så nå sliter jeg med en forstoppelse uten like og hele kroppen føles helt oppblåst og fæl. Er i lavkarbomodus igjen nå, men hopper over veiing denne uken.

Det høres lurt ut å droppe veiingen denne uka! eller utsette den til forstoppelsen er gått over.

hadepasta 22-09-14 13:47

Gikk ned 3 kilo som jeg la på meg etter jeg slutta med snus (og begynte igjen, men det snakker vi ikke om). Nå etter helga hvor jeg drakk vin, spiste sjokolade, kake, pizza (spiste en hel for meg selv:rolleyes:), chips og brus har jeg faktisk kun lagt på meg 1 kilo. Håper en del av det er vann! Hva tror dere?

hadepasta 22-09-14 13:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 1496273)

Huff, den er kjip:/ God bedring! Og du gjør nok lurt i å la være å veie deg ja :-)

Cyan 22-09-14 14:22

Er i gang med ED igjen i dag etter en lengre pause. Har forsåvidt ikke spist dårlig i pausen, men en form for liberal Fedon, og har holdt vekta på det. Men jeg går ikke ned med det kostholdet så da er det på tide å ta seg selv litt i nakkeskinnet igjen. Jeg tar fase 1 noen dager før jeg går over til fase 2, for å komme skikkelig i gang.

missK 22-09-14 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hadepasta (Innlegg 1496297)
Gikk ned 3 kilo som jeg la på meg etter jeg slutta med snus (og begynte igjen, men det snakker vi ikke om). Nå etter helga hvor jeg drakk vin, spiste sjokolade, kake, pizza (spiste en hel for meg selv:rolleyes:), chips og brus har jeg faktisk kun lagt på meg 1 kilo. Håper en del av det er vann! Hva tror dere?

Den 1 kg går fort av igjen, har jeg ihvertfall erfart.

missK 22-09-14 20:08

Da er jeg tilbake på lavkarbo. Kjenner jo bare etter 1,5 dag at man ikke er så oppblåst og at man er litt "lettere" i kroppen. Blir mindre trening framover siden je sliter med en fot som jeg venter en operasjon på så da må man jo passe bedre på kostholdet.

hadepasta 23-09-14 17:28

Er det noen her inne som opplevde at menssyklusen forandret seg ved omlegging til lavkarbo? :O

Cyan 23-09-14 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hadepasta (Innlegg 1496386)
Er det noen her inne som opplevde at menssyklusen forandret seg ved omlegging til lavkarbo? :O

:ja: Blir mer regelmessig for mitt vedkommende.

hadepasta 23-09-14 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1496387)
:ja: Blir mer regelmessig for mitt vedkommende.

huff.. min har alltid vært regelmessig, nesten på klokka. Nå er den 3 dager forsinket :confused: Har smertene, men ingen mens. Krysser fingrene for at det er kroppen som omstiller seg litt :)

nellie 23-09-14 18:27

Mange opplever uregelmessigheter i starten. Går som regel over etter noen uker eller måneder.

hadepasta 23-09-14 18:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1496389)
Mange opplever uregelmessigheter i starten. Går som regel over etter noen uker eller måneder.

puuh.. Så bra! Tusen takk for svar :)

Cyan 23-09-14 21:44

Ja, i starten kan den være riktig på bærtur for mange.

missK 24-09-14 23:16

Er litt fornøyd med meg selv. Var ute med noen venninner i går, de drakk øl og vin, jeg ingenting, Tjoho!

I dag var jeg ute å spiste med ei venninne de hadde kyllingvinger, og noen forskjellige kjøttgryter, grønnsaker og ris ved siden av. Klarte å holde meg unna risen og pastaen. Etterpå var jeg på kino, hun kjøpte en del snacks, og jeg kjøpte ingenting, whoop whoop!

Etter tre dager på lavkarbo er jeg i ketose til og med selv om jeg har spiste ute. :)

bærrgen 25-09-14 07:39

Så kjekt å høre missK, det er sånt som gir good feeling :heia:

Jeg er også i godt driv for tiden, gleder meg litt til veiedag på mandag :)

bærrgen 25-09-14 09:57

23,5 grader på kontoret, og jeg fryser! Ååååja, jeg er jo i ketose :rolleyes:

TrillTrall 25-09-14 10:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 1496457)

Jeg trodde man ble varmere i ketose? Jeg var i alle fall merkbart varmere den tiden jeg spiste lite karbohydrater (uten at jeg var i ketose da).

Carisma 25-09-14 10:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 1496457)

Spiser du nok fett? Ikke vanlig å fryse mer i fettindusert ketose :nei: (i sulte-ketose så...)

Alvepia 25-09-14 11:22

Hiver meg med igjen jeg nå, 1 år sykdom, og opp 8,5 kilo. Nå er motivasjonen liten, prøvd lite kalorier, det funket ikke, gjekk ned på lavkarbo før. Vurderer sterkt og begynne på det igjen nå :) Men glemt mye av lavkarbo reglene da :P

missK 25-09-14 13:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 1496455)
Så kjekt å høre missK, det er sånt som gir good feeling :heia:

Jeg er også i godt driv for tiden, gleder meg litt til veiedag på mandag :)

Så absolutt bærrgen. ;)

Det er flott, gir også motivasjon til å fortsette. :)

missK 25-09-14 14:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alvepia (Innlegg 1496463)
Hiver meg med igjen jeg nå, 1 år sykdom, og opp 8,5 kilo. Nå er motivasjonen liten, prøvd lite kalorier, det funket ikke, gjekk ned på lavkarbo før. Vurderer sterkt og begynne på det igjen nå :) Men glemt mye av lavkarbo reglene da :P

Velkommen tilbake.
Mange fine tips og råd inne her, og ikke minst mang gode matoppskrifter.
Håper motivasjonen finner veien tilbake snart. :)

bærrgen 25-09-14 14:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1496460)
Spiser du nok fett? Ikke vanlig å fryse mer i fettindusert ketose :nei: (i sulte-ketose så...)

Mulig jeg skulle puttet på litt mer fett... Men da får jeg heteslag... :ja:

Lilibird 25-09-14 15:34

Jeg hadde veiedag i dag. Ned 6,8 kilo totalt siden jeg begynte i begynnelsen av august! Dette er så digg!

Jeg merker også at jeg har blitt varmere på ketose..
Men når du har 23 grader på kontoret.. du holder ikke på å bli forkjølet?!? da er det ofte at man blir litt uggen.

Alvepia 25-09-14 15:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lilibird (Innlegg 1496481)
Jeg hadde veiedag i dag. Ned 6,8 kilo totalt siden jeg begynte i begynnelsen av august! Dette er så digg!

Men når du har 23 grader på kontoret.. du holder ikke på å bli forkjølet?!? da er det ofte at man blir litt uggen.

Kjempe bra jobba! :) Får jeg spørre hva du spiser? Ned nesten 7 kilo på en måne er jo rått ! :D

bærrgen 25-09-14 15:56

Sitat:

Hipp hurra for deg :heia:

Lilibird 25-09-14 18:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alvepia (Innlegg 1496483)
Kjempe bra jobba! :) Får jeg spørre hva du spiser? Ned nesten 7 kilo på en måne er jo rått ! :D

Jeg har vel holdt på i 8 uker.

Jeg har lånt alt jeg fant på biblioteket av lavkarbokokebøker.
Jeg ligger mellom 20 og 50 g karbo om dagen.
Jeg spiser så tilnærmet normal som det går ann ut fra at det er lavkarbo.
Jeg er veldig glad i hexeberg sin kokebok og lena Beatrice sin kokebok.
Ellers så planlegger jeg hele uka, så jeg alltid vet hva jeg skal spise.

Frokost:
lavkarboknekkebrød med fett pålegg

lunsj
omelett av et slag

Middag
En god middag inspirert av en kokebok

Kveldsmat
noe jeg har lyst på.

blir jeg sulten innimellom så er barer min beste venn. men jeg prøver å ikke overstige 2 - 3 i uka.

Jeg må få lavkarboen til å funke, så jeg ikke får diabetes, Så jeg prøver å ikke være superhard på lite karbohydrater. Jeg har kost meg med både sukkerfri sjokolade og baconsnacks.
Viktigste for meg har vært å spise ofte nok, hvis ikke så mister jeg matlysten helt

missK 25-09-14 22:08

Sitat:

Super bra jobba. :)

Alvepia 26-09-14 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av missK (Innlegg 1496474)
Velkommen tilbake.
Mange fine tips og råd inne her, og ikke minst mang gode matoppskrifter.
Håper motivasjonen finner veien tilbake snart. :)

Takk, motivasjonen er på topp! :)

Alvepia 26-09-14 08:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lilibird (Innlegg 1496487)
Jeg har vel holdt på i 8 uker.

Jeg har lånt alt jeg fant på biblioteket av lavkarbokokebøker.
Jeg ligger mellom 20 og 50 g karbo om dagen.
Jeg spiser så tilnærmet normal som det går ann ut fra at det er lavkarbo.
Jeg er veldig glad i hexeberg sin kokebok og lena Beatrice sin kokebok.
Ellers så planlegger jeg hele uka, så jeg alltid vet hva jeg skal spise.

Frokost:
lavkarboknekkebrød med fett pålegg

lunsj
omelett av et slag

Middag
En god middag inspirert av en kokebok

Kveldsmat
noe jeg har lyst på.

blir jeg sulten innimellom så er barer min beste venn. men jeg prøver å ikke overstige 2 - 3 i uka.

Jeg må få lavkarboen til å funke, så jeg ikke får diabetes, Så jeg prøver å ikke være superhard på lite karbohydrater. Jeg har kost meg med både sukkerfri sjokolade og baconsnacks.
Viktigste for meg har vært å spise ofte nok, hvis ikke så mister jeg matlysten helt

Høres ikke feil ut i det hele og det store, man finner jo sin egen måte og leve på til slutt og hva som passer enn best. :) Det du har funne ut, funker jo veldig bra for deg, så bare fortsett sånn du! :) Imponert jeg! :D

hadepasta 26-09-14 10:52

Sitat:

wow, det er jo utrolig bra!

miss sophie 27-09-14 16:52

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her, så det var på tide kjente jeg!

Kjøpte meg endelig egen vekt i går, og var kjempespent for det var 3 uker siden sist veiing! Og heldigvis går det rett vei- enda 2 kg av! :heia:
Da har jeg totalt tatt av ca. 9 kg siden oppstart i midten av juli, og det helt uten å røre på kroppen en gang..hehe:p

I dag skal jeg til foreldrene mine å lage middag til de kommer hjem, og har trålet oppskriftsforumet her inne for å finne noe som er lavkarbo uten å være så lavkarbo'ish:) Moren min spiser lavkarbo, men faren min sverger til den gamle skolelærdommen. Men altså, det jeg har bestemt meg for er:

Kyllingfilet med sataysaus/peanøttsaus og fløtegratinert sellerirot!

Det var helt tydelig en skikkelig sellerirot-feber her inne ei stund..hehe..dere som har vært her noen år husker sikkert det? ;) I allefall så skal det bli kjempespennende å prøve! (Tror faktisk ikke at jeg har smakt sellerirot før heller jeg)

I tillegg skal jeg lage noen godbiter til kaffen, og har bestemt meg for 3 sorter som jeg fant på nettsiden til Melissa Spania: www.melissaspania.no

Peanøttkubber, bountysjokolade og karameller

Wish med good luck!! :D

bærrgen 29-09-14 07:08

Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: +1 kg
Uke 3: -1,6 kg
Uke 4: -0,5 kg
Uke 5: ikke veid
Uke 6: -1,3

Jeg er strålende fornøyd :D

Lilibird 29-09-14 19:25

Tusen takk til alle gode kommentarer :) Kjente det varmet litt ekstra :)

I helga hedde jeg planlgat sprekk. Var på danskebåten, og det var en utfordring i fprhold til kosthold.
Det blir spennende å se hvordan en dag med planlagt sprekk viser seg på vekta.

Det som var sært var at søndagen, dagen etter sprekken, så hadde jeg vondt i ALLE ledd. Merker at dette kostholdet har stor innvirkning på hvor smertefri jeg er :D

Brøleapen 29-09-14 21:51

Nå er det alt for lenge siden jeg her oppdatert noe her.
Hektisk ny hverdag, med ny jobb, en 1 åring som har startet i barnehage, og generelt en god del kaos.... 😉

Men jeg er faktisk dritstolt av meg selv. Jeg har klart å holde på riktig kosthold, og går istedenfor å kjøre til barnehagen hver dag. Og det virker!!
Har gått ned 8,1 kg på ca to mnd. Og det syns jeg faktisk er veldig bra 😃

Er bare 2 kg unna å komme meg under 90 kg. Det er så nære, og jeg skal være der snart!

Veldig imponert over dere andre her også. 😃

missK 29-09-14 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 1496640)
uke 1: -2,1 kg
uke 2: +1 kg
uke 3: -1,6 kg
uke 4: -0,5 kg
uke 5: Ikke veid
uke 6: -1,3

jeg er strålende fornøyd :d

Ikke noe som er bedre enn det :)

missK 29-09-14 23:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brøleapen (Innlegg 1496699)
Nå er det alt for lenge siden jeg her oppdatert noe her.
Hektisk ny hverdag, med ny jobb, en 1 åring som har startet i barnehage, og generelt en god del kaos.... 😉

Men jeg er faktisk dritstolt av meg selv. Jeg har klart å holde på riktig kosthold, og går istedenfor å kjøre til barnehagen hver dag. Og det virker!!
Har gått ned 8,1 kg på ca to mnd. Og det syns jeg faktisk er veldig bra 😃

Er bare 2 kg unna å komme meg under 90 kg. Det er så nære, og jeg skal være der snart!

Veldig imponert over dere andre her også. 😃

Gratulerer med ny jobb, og stor vektnedgang. :)

Brøleapen 30-09-14 07:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av missK (Innlegg 1496702)
Gratulerer med ny jobb, og stor vektnedgang. :)

Takk, takk.
Jeg er rett og slett strålende fornøyd med begge deler 😃

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.