![]() |
Sv: Januar-starterne
Falt litt for noen fristelser denne helga pga en fest med jobben og klarte ikke helt å hoppe av karbobpten. Ny giv igjen og er på gang igjen. Ikke noe særlig vektoppgang heldigvis, men mistet litt av den herlige energien jeg har hatt.
Kjenner faktisk de vante smertene etter en betennelse jeg har hatt over lengre tid. Trodde jeg var bedre, men mindre karbohydrater har tydeligvis hatt sin virkning! |
For mye grønnsaker har visst fått meg ut av ketose... URK! Må nok passe bedre på... :mad:
|
Trening her å i dag! Step/styrke. Deilig! Falt for fristelsen og gikk på vekta i dag å.. Etter å ha ikke gått ned 1g forrige uke, ser det lysere ut i dag! Ny giv!
|
Sitat:
|
Jeg tok en salat med ost og skinke i dag, og Lasagne til middag, det ble nok i overkant... :mad: Til kvelds ble det eggerøre, seranoskinke og litt rømme... Håpet det skulle dra det inn igjen, men... Men merker egentlig ikke så mye til at jeg har falt ut, annet enn at jeg har gått opp litt, regner med at det er veske...
|
Etter hva jeg leser nå, kan det hende jeg bare skiller ut mindre ketoner nå? Har jo vært på kur i nesten 3 uker nå... Så lenge formen er bra, så gir jeg egentlig litt blaffen... :)
|
da har jeg veid meg, og vekta viste 0,5 kg ned :D
utrolig fornøyd, nå veier jeg 86,4 kg så det går ihvertfall nedover :) |
Sitat:
Du ødelegger ikke fettforbrenningen med litt for mye grønnsaker. Da er det heller fløte en skal holde igjen på, siden melkesukker kan trigge insulinutskillelsen mye. Men så lenge du over tid( ikke kortere tidsperspektiv enn 4 uker, vekta på oss damer kan svinge sykt mye pga hormoner) går ned, så spis slik du gjør og ikke se på sticksen, den får deg ikke til å gå fortere ned i vekt. |
Jeg har utslag, litt sterkere igjen i dag, så helt ute, kunne jeg vel ikke være? Ja, fløte er en partypooper... :mad: Mulig det ble litt mange kaffekopper med fløte i går og... ? Får stramme inn litt... Jeg tester ikke så ofte, men greit innimellom... Takk for svar! :)
|
veide meg i dag, 74,5 skjønenr ikke hva jeg gjør galt, tok en ketostix og og den var mørkelilla
|
Sitat:
|
spiser grønnsaker, beveger meg hele dagen i barnehagen og hu på apoteket sa det ikke spilte noen rolle når på daget man tok en sånn stix
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Signerer også. Og det står i lærebøkene om lavkarbo. Om man vil høre på mannen som skrev boken hvis kostholdsfilosofi man har bestemt seg for å følge, eller på google eller en tilfeldig apotekdame- hvis man tar til seg informasjon fra hvilken som helst kilde og bare samler det sammen til sin egen filosofi, blir det gjerne forvirrende. OG, å fokusere på fargen på stix, som det har blitt gjentatt her, å henge seg opp i graden av lilla- så lenge den blir lilla skiller man ut ketoner. GRADEN av lilla er ikke noe poeng å henge seg opp i, og at den blir mørk lilla betyr ikke at man går ned i vekt. Eller at man har gjort noe galt. Stix er micro-fokus, og i startfasen av en kostholdsomlegging er makro-fokus essensielt. Få de store trekkene rett. Å henge seg opp i detaljer den første tiden blir BARE forvirrende og stress. Stix kan være nyttige for å sjekke om man ER i ketose, som når man lurer på om man må lenger ned i karbohydratnivå eller kan gå lenger opp. Stix, om den blir noen grad av lilla, forteller en at kroppen skiller ut ketoner. Det kan den gjøre om man har spist innmari lite etter å ha vært syk også, uten at man går på noen ketogen diett. Stixen er ikke en indikator på noe utover det. Først får man grunntrekkene i orden. Hvis man er i ketose, og man går på ketogen diett, flott, da er den grei. Hvis man fortsatt ikke går ned i vekt etter noen UKER, så er det på tide å se på andre elementer. Melkeprodukter. Makrosammensetning av næringsstoffer. Grønnsaker. For noen også kalorier. Ketose er ikke magisk på noen måte. For noen av oss har det ikke noen særlig nyttig effekt en gang. Ketose er ikke noe som gir automatisk vekttap. Men, først få grunnmuren solid på plass, SÅ begynne å pirke på arkitekturen på resten. Og tålmodighet er greia her. Hvis man leter etter absolutt alt man kan gjøre feil etter noen uker, så er hovedsakelig det man gjør feil. Ketolyseboka forklarer grunntrekkene i den dietten, og ketogen kost generelt veldig simpelt. Begynn med å lese den, følg det som står i den, SÅ kan man begynne å pirke HVIS det ikke funker. |
takk for svar:) da skal jeg ikke henge meg så mye opp i fargen, men at det faktisk er utslag:)
|
Som ventet var det ikke mye nedgang denne uka her... Så etter 3 uker er resultatet egentlig dårligere, enn etter 1 uke... Men tar det ikke så tungt, siden formen er bra! Og røykeslutten gjør definitivt sitt... :(
|
Sønnen har tatt av over 8 kg på 3 uker!! :D Så flink! :D Nå er han tilbake på 2 sifra, bare det er jo gull! :)
|
åh så bra xenia, jeg veide 74,5 på onsdag, veide meg i går og, da viste vekta 73,7 så går ihvertfall riktig vei:)
|
Xenia: Det er jo veldig bra å gå nedover ved røykeslutt spør du meg! Stå på! Og så flink sønn du har!
Gratulerer med nedgang, engeljenta! Her har vi stillesitting i sofaen i dag. Sønnen er forkjøla og skal til syden med mormor i morgen, så han må holde seg frisk! Startet dagen med egg, bacon og tomater, godt i helga! Skal være flink så det blir nedgang til veiedag på mandag! |
Ja, uten røykeslutten, kan det hende det hadde gått kjappere her også! :) Men man får vel ikke begge deler, er jeg redd!
Takk for det! :) Ja, han er kjempeflink! :D Så bra det går nedover, da går det rett vei... Krysser fingre for pen nedgang på mandag! :D |
dumme meg var til svigers i dag, ble 2 små pizzabiter og noen sjokoladebiter og en tacolefse med mye sunt da, var livredd for at jeg kom ut av ketose men sjekket da jeg kom hjem og gikk bra, i morgen er det årets første skitur, fikk låne meg ski, så nå blir det skiturer hver dag så lenge snøen er her:)
|
God mandagsmorgen! :D
Hvordan går det med folket? Jeg har ikke veid meg i dag, jeg må inrømme at jeg er litt nervøs. På torsdag så var jeg på Veronica Maggio-konsert i Stavanger. Jeg skulle unne meg 1 kanskje 2 glass vin. Jadaaaaaaa. Det ble litt mer. For å si det sånn, jeg hikket irish-coffee dagen etterpå. Men men! Festlig kveld iallefall! Jeg klarte å unngå kebab-fella, selv om jeg husker i etterkant at jeg spiste noen polarbrød (i senga!). Her er det vanligvis at jeg sier fuck it, og faller utpå. Men har klart meg helt fint, hele helgen - min snille mor spiser også lavkarbo så vi var på besøk hos henne og ble vertet opp. ;) |
denne helgen har jeg spist både lavkarbo is og lavkarbo kake, og nå er fryseren full! håper jeg klarer å la det ligge til neste helg, tviler, men det er vært et forsøk. det er ihvertfall lavkarbo, og noe må jeg få kose meg med nå som samboern er i Tyrkia og skal kose seg der en uke :)
skal veie meg til onsdag, og håper på ihvertfall samme nedgang som forrige uke! |
veide 73,7 på fredag, i dag veide jeg 73,4, går riktig vei iallefall:)
|
Veiedag!
Ned 1,5kg siste uka. Veldig fornøyd med det! Tilsammen har jeg gått ned 4,4kg. Første delmål er 74,9kg, og det er jo bare 700g til! Skal på kurs på hotell (med sinnsykt god mat) fra torsdag til lørdag og er spent på hvordan denne uka går... Med litt planlegging og viljestyrke håper jeg det går bra! |
Skuffa!
Nå har jeg ikke veid meg på 14 dager. I håp om å få en hyggelig overraskelse da jeg gikk på vekta. NOT!! 100g på 14 dager! Skal ikke være mulig.
Frokost: 2-3 stekte egg, 2-3 ss tran, kaffe Middag: Rent fisk/kjøtt ca. 200g + 3 kvaster blomkål + litt grønn salat Noen ganger kveldsmat: 2 egg, evt ingefærte med Splenda Gått 1/2-2 timer hver dag. Har hatt lavt blodsukker hele tida, mellom 3,5-5. Tok to øl på lørdag og ett pizzastykke på søndag, men det er all utskeielse. Fanken også, skikkelig deprimerende, er nødt til å veie mer hver, HVER eneste dag ser det ut for. |
Det ble ikke veiing i går siden jeg lå under dyna og skalv med feber og brystbetennelse. Fikk penicillin og formen er litt bedre, så da ble det veiing i dag i steden.
06.01 - 101,8kg 13.01 - 98,9 kg. - -2,9kg - -2,9kg 20.01 - 97,9 kg. - -1,0kg - -3,9kg 28.01 - 96,4 kg. - -1,5kg - -5,4kg 1,5 kg ned denne uken, men tror jeg fikk litt hjelp av en sykedag i går uten noe særlig matinntak. |
denne uken har jeg gått ned 1,3 kg og er 200 g unna delmål 1, som er 84,9 kg :D kjempe fornøyd! tilsammen har jeg gått ned 6,7 kg på fire uker!
|
Veid meg i dag og har gått ned 4,2 kg på 4 uker... Ikke så superbra, men med tanke på at det er 4 uker siden jeg slutta å røyke, er det helt fantastisk, at det i det hele tatt har gått NED... :D Og når jeg ser på Før og etter bilder, er det helt fantastisk at nesten nøyaktig samme vekt, kan se så forskjellig ut...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Skuffa!
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Dusteforslag, har du ikke noe bedre å komme med kan du la være. Foreslår du leser deg opp på hvor mange karb øl og pizza inneholder. |
Sitat:
Det trenger ikke bety noe som helst, annet enn at vektnedgangen går mye saktere. |
Sitat:
Om du kjenner kroppen din og vet at den håndterer plutselige omveltninger annerledes, er ikke det noe folk som skriver svar til deg kan gjette, og når man leser det du skrev i ditt forrige innlegg er den nærliggende tanken at du kanskje ikke har satt deg inn i dette med utskeielser på ketogent kosthold. :cool: |
Sitat:
Vaskeklut har lest et par hyllemeter med info på dette, og du foreleser om å lese Ketolyseboka litt nøyere. Hvem er det som ikke får til å gå ned i vekt her? Den som "bare koser seg litt"? Bare siden du tok det så lavt som dette- hvis du har lest "Animal farm" regner jeg med at du syntes det var en søt bok om dyr på en bondegård? |
Sitat:
Siden jeg by accident gav deg grønn prikk fordi jeg er vant til at folk kommer med litt mindre uspiselige ting her og fortjener grønn prikk- jeg mente selvsagt å gi deg en blodrød prikk. DUSTEFORSLAG. Lese bøker. Når man synes at øl og pizza er NAM! |
Om vi skal gå ned på barnehagenivå så får jeg vel si at det du kommer med er dustesutring. Du kan godt lese det de andre skrev over her. Øl og pizza er ikke det lureste på Ketolyse om man sikter etter å gå ned mye i vekt.
|
Godt fornøyd med å endelig komme skikkelig inn i kostholdet igjen og alt går som en drøm! Nå ligger jeg på 109 kg og er en stor seier! Tror ikke jeg har veid så lite på 2 år (da jeg gikk ned 30kg og opp 50..lang historie..) og nå har jeg gått ned 12kg siden toppnoteringen: 121.1 kg som jeg veide desember 2012.
Håper å veie under 100 før 12 mars for da skal jeg på en "reunion" med en gruppe jeg gikk på livsstilsendringskurs med ifjor og der skal vi veies på en tanitavekt (måler fettmasse, vann osv.) samt vi skal ta en fysisk test. Hadde vært moro å vært under 100 men har ikke det som et stort mål da sjansen er ganske stor for at jeg ikke skulle klart det! Nå skal jeg gå å lage meg middag som idag blir hamburger uten brød med ost, bacon, sellerirotkuber og sylteagurk <3 Ha en fin dag videre :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05. |