![]() |
Sv: Januarstartere
Sitat:
|
Gratulerer masse!! :) 5 kg på 10 dager er jo flott! :)
|
Sitat:
Jeg drikker haugevis av vann, så det er nok ikke ett problem. Jeg skal prøve å venne meg til avokado igjen da.. Ugh. Tusen takk for feedback! Fryktet att det manglet grønnsaker.. Tenkte å begynne med protein shake på morgen da, HealthSmart Chocorite proteinpulver! |
Sitat:
Oppskrift; 2 kyllingfileter (ev kyllingrester) 0,5 paprika 100gram ost 4 egg Salt/pepper/ev annet krydder Stek kyllingfiletene (små biter) Skjær paprika i biter og surr myk Riv ost Pisk opp egg og krydder Bland alt Ha i muffinsformer (tror jeg fikk 10 mellomstore) Stek på 180 grader i Ca 25 min Du kan ha forskjellig grønnsaker/ kjøtt i formene. Lurt å smøre formene, om du ikke har silikonform - det setter seg lett fast. Jeg leser endel på oppskriftssidene - mange gode ideer der :):) Pizzafyll til opsi rollene varierer, men som regel kjøttdeig, løk, paprika, hvitløk og en boks tomater - krydder oregano, paprika, salt og pepper(putrer til vesken er nesten borte - for ikke få svampete oppsi) Jeg steker oppsi rollen halve steketiden -tar de ut og fyller på m pizzasaus og ost. Steker til osten er gylden. Lykke til :) |
Sitat:
|
Ikke gi deg sjøstjerne!! ;) Prøv som Gerd sier å få i deg mere grønsaker. Muskler veier mer enn fett ( uheldigvis) men tenk for en sunn og flott kropp du har da! Masse lykke til så håper jeg at det løsner igjen og går nedover de siste kiloene:)
Kan dere friske opp minnet mitt litt her. Når det står at: Karbohydrat er 13, hvor 7,5 og 3,2 er to forsjellige sukkerarter. Skal disse trekkes fra da? Det er proteinshaken min fra "whey" det er snakk om er :) |
Gratulerer til dere som har gått ned i vekt! Bra jobba :heia:
Jeg lager med smoothie med avokado ellers får jeg det ikke ned i det hele tatt... De kyllingmuffinsene så gode ut. Det blir nok sånn til middag idag! Jeg er tilbake igjen, endelig klarer jeg å tenke rasjonelt igjen og da klarer jeg å fokusere på rett kost og trening. Nå satser jeg på at jeg klarer å finne stabil ketose form til neste runde med PMS og at jeg da klarer å holde meg til opplegget. |
Sitat:
|
Jeg har brutk det 70%/25%/5% formelen, å regnet ut hva jeg trenger, tatt da i betrakting att man skal ha 1g protein pr kg kroppsvekt. Dette kom jeg frem til:
Fett = 177.24g Proteiner (1g pr kg)= 63,3g prot Karbo = 12,66g Høres det realt ut? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Mener å huske at koffein, sukketter, for lite vann, for lite grønnsaker kan være noen av årsakene. Om man har vert "nazi" med lite karber over lang tid, så vet jeg at å ta en kveld med mye karber, skal gjøre noe med forbrenningen igjen. Mener å ha lest det et par steder her inne. Men dette er når du har gått på lav-karbo lenge og du har stagnert, og eliminert alle party-stoppere. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ok litt mange innlegg fra meg på rappen her...beklager...
Har ikke vert her inne på en stund, føles det som, siden jeg har vert syk. :p Utrolig mye fine oppskrifter...tusen takk :-) |
Sitat:
|
Sitat:
Dvs skivet ost ( gjerne ferdigskivet med smak) som er stekt i mikro eller stekovn. Da blir de harde og knaser :) De er veldig gode med pålegg, dipp eller til taco. Oppskrift ligger her inne :) |
Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4 15 januar: 93,9 -2,5 (influensa) 22 januar: 29 januar: |
Veide inn på 64.1 kg i dag :( jeg har gått opp. Æsj!
|
Sitat:
Jeg legger osteskivene på matpapir midt i ovnen. Ovnen skal stå på 175 grader. Lar de stå til det bobler i osten, legges på rist til de er kalde og sprø ...nam nam :-) |
Sitat:
|
Karbbis: Satser på akkurat det ja at jeg ikke merker så mye til det i neste runde pga ketosen;)
Reine duracell kaninen i dag. Huset er shinet og nå skal jeg ut å ta et tak i hagen. For benytte meg av energien mens jeg har den! |
isj, så kjedelig å gå litt opp Sjøsterne! Har desverre ikke så mange råd å komme med da jeg er rimelig ny på dette, men høres jo fornuftig ut at siden du trener så hardt så bygger du mye muskler! :) Får håpe du finner ut hva det kan være som ligger og sperrer slik at du fortsetter å gå ned de siste du vil ned :)
|
JIPPI! Jeg er definitivt i ketose for stixen var lilla! Et slikt utsal hadde jeg ikke sist da jeg hadde holdt på i flere uker. Super motivert og glad nå :D Veiedag i mårra :D
|
Så bra Gressenka!! :D Spennende med veiedag i morgen da! :)
|
Så bra, Gressenka :)
Er det noen av dere som er veldig mye kald? Jeg hutrer og fryser innendørs og hender/føtter er iskalde.. Det er til å leve med, men uvant og litt ubehagelig :o |
Jeg har også vært veldig mye kald! :) Trodde kanskje det bare var meg, men kan jo ha noe med at kroppen har litt å jobbe med kanskje ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Gratulerer, MaritR med flott nedgang denne uka :) |
Helt krise,iskald og trøtt jeg
|
Det er nok ketosen som har slått inn på dere som fryser :) dere er knall flinke alle sammen :) jeg sliter litt kjenner jeg men dette skal gå så bra så :) nettopp ferdig med den månedlige perioden så her venter vi en uke til tror jeg før jeg skal på vekta :) bruker alltid å gå opp 1-2 kg når den er ;)
|
Kjempe flott å høre att alle er i ketose! Selv om det er vondt og fælt, men no pain, no gain, som de sier!
Er selv litt smådeppa om dagen, kroppen har rett og slett stoppet, ja, jeg har bygget litt muskler, men det er fortsatt en god del fett og spise må. Føler det er litt bedre nå da, etter positive tilrop og motivasjon :D Jeg gikk opp 800gram, det kan godt være muskler, jeg fortsetter som jeg gjør. Har lagt inn mer grønnsaker og fett nå, å så skal jeg se etter en uke om ikke kroppen har vent seg til treningen og går nedover igjen. Gir ikke opp! Jeg ser målstreken! |
Sitat:
|
Idag er første gangen jeg faktisk har klart å få den prosentvisefordelingen akkurat slik den skal være, til frokosten. Moro! :D
Bør vel få kjøpt en vekt så jeg får lagt inn helt nøyktige mål. Noen som kan anbefale vekt? |
Dagsformen er mildt sagt varierende, idag orker jeg ikke noe. Godt jeg kan ta det med ro ettersom jeg fikk gjort så himla mye i går.
|
Ikke helt en utvikling som jeg ønsket meg etter dagen veing. Samme vekt som sist, enda jeg har vært veldig flink med maten. Har begunt å trene (svømming og litt styrke) så kanskje det stopper litt opp på selve vekta. Kroppen føles i allefall litt strammere ut. Men det er bare å brette opp erma og jobbe videre vel?
Start 02.01.2013 100 kg 08.01.2013 98,1 kg (-1,9) 16.01.2013 98,1 kg (0) |
Sitat:
|
3 kg ned! :D JIPPI! Det til tross for at jeg har hatt PMS periode også. Fikk tante rød på besøk i dag. Er spent på hvordan det påvirker ketosen. Har det noe å si for de sticksene? (sorry for detaljene) men kan det blodet som blander seg med urinen gi en falsk positiv? Noen som veit?
Nå skal jeg gjøre meg kalr og dra på bodybalance. Ha en flott kevld :) |
Sitat:
Jeg prøvde det, funket ikke bra. Beste er å bare spise bra, å så ta en stix etter att man er ferdig med tante rød. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |