Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Skravletråd for gravide (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42881)

Cherry 05-11-11 05:03

Sv: Skravletråd for gravide

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1245440)
Har du blitt mamma? Gratulerer så mye :heia: Var det før termintiden? Fortell litt da, hvor stor (liten), hvordan går det med deg? :klem:

En liten jente på 2664 gram og 44,6 cm. Hun er født 28 dager for tidlig iht. til terminkalkuleringen, men er frisk og sunn. Hun bare kom svosj ut på en liten time og jeg rakk gårsdagens hotel cæsar med god margin:p Fikk knapt med meg hva som skjedde før hun var ute, så det eneste jeg enset var litt ubehag. For å si det rett ut, like før så trodde jeg at jeg måtte skikkelig på dass!:p

Det går fint med meg. Bare sydd ett eller to sting så vidt jeg har skjønt (TAKK HVETEKIMOLJE) og det eneste jeg kjenner i kroppen er at den har "treningsverk" bortsett fra når jeg tisser. Jeg sitter her egentlig sånn halvsjokka men har det toppers, frisk og rask og oppe og går. Lurer mest på om jeg får forlate noen timer i morgen, for er seriøst nødt til å handle noen klær til ungen!

Klara 05-11-11 09:43

Gratulerer så mye med jenta, Cherry! :love:

Cho 05-11-11 11:36

Gratulerer så mye med jenta, Cherry:love:

nellie 05-11-11 11:48

Grattis Cherry!:heia:

Carisma 05-11-11 11:51

Gratulerer!
Å Gud som jeg kjenner igjen det med vogn, klær osv... Bruk besteforeldre, slekt, venner for det det er verdt!
Ligger hun på overvåking siden hun var tidlig? I såfall får du sikkert lov til å ta en tur ut og handle siden du er frisk og rask.

KarMa40 06-11-11 11:33

Gratulerer!!

Absolutt alle vil gjerne hjelpe, særlig hvis de kan få høre og se og holde, si fra og la dem komme. Det er, som Carisma sier, dette du har familie og venner til.

Og hvis du ikke er først med baby blant venninner og søsken, så står minst tre klar med arvetøy sortert i størrelser...:D (Til hverdags er det litt irriterende med venninner som har alt på stell sånn og orden i boden, men jammen er de gode å ha når det gjelder)
Hvis du ER først, så er det utrolig mange som i smug har shoppet eller strikket med din baby i tankene.
(og ifølge min baby-frelste svigerinne er dette en uvanlig god sesong for mammaer som ikke vil ha så sterk rosa:rolleyes:)

Catwoman 07-11-11 14:04

Gratulerer så mye Cherry!! Kos dere :love:

Cherry 09-11-11 22:25

Endelig hjemme! Dette er en kjedelig unge, hun skriker aldri og sover i 13-14 timer i strekk. Selv ikke da de la henne i lys pga. gulsot skreik hun. Nesten grusomt kjedelig. :D

Carisma 09-11-11 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1248600)
Endelig hjemme! Dette er en kjedelig unge, hun skriker aldri og sover i 13-14 timer i strekk. Selv ikke da de la henne i lys pga. gulsot skreik hun. Nesten grusomt kjedelig. :D

Bruk tida på å samle krefter til tre måneder og utover! :rolleyes:
De sover hele tida i starten. Spiser enhalvtimes tid og sover igjen. Alternativet er at de skriker hele tida, og det er ikke å anbefale.

nellie 09-11-11 22:40

Emma-Sophie startet sånn stille og rolig og har fortsatt sånn!:D Så det må ikke endre seg. Sov fra 19 til 7 fra hun var tre måneder og:p Ikke kjedelig, bare herlig.

Cherry 10-11-11 09:20

Har noen hørt om eller testa å lage MME selv? Blir jo litt sånn hykleri å fore ungen med MME fra boks når man selv bedyrder en ren livsstil. Tør egentlig ikke tenke på hva som er i pulveret :p

KarMa40 10-11-11 20:19

Pust dypt og kjøp noe annet enn Nestle, gjerne som de har i butikken nærmest deg...

Carisma 10-11-11 20:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1249037)
Pust dypt og kjøp noe annet enn Nestle, gjerne som de har i butikken nærmest deg...

Evt på helsekosten. (Selv om junior her ikke likte helekostgrøten :D)

Cherry 10-11-11 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1249037)

Har lest om collet (?) og hipp, begge virker som de må bestilles?? Nestle utgår værtfall her.

Carisma 10-11-11 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1249073)
Har lest om collet (?) og hipp, begge virker som de må bestilles?? Nestle utgår værtfall her.

Hipp har jeg sett på flere butikker med litt godt utvalg. Og rema? Collett har de på coop (tror jeg det var??). I følge mamma nektet både jeg og broren min å ta noe annet enn colett da vi var små (ble ammet, men fikk noe som tillegg). Noe jeg fant innlysende da jeg så en kostet flere titallskroner mer enn de andre :D

Vibeke-67 10-11-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1248600)

Nå vet ikke jeg helt hvordan det er med barn som ikke blir ammet, men med ammebarn skal man passe litt på om de sover veldig lenge og er "snille", dvs at det går veldig lenge mellom måltidene. Til man vet at vekten går oppover så skal man gi de små mat hver 3. time.
Men kos deg hjemme :klem:, her selger de i alle fall Hipp på Meny.

KarMa40 11-11-11 08:26

Dette er fordelen med flaskebarn, du vet hva de spiser og at de er potensielt stappmette hele tiden.

Jeg forer med hipp denne gangen og brukte Collets med forrige, det er rundt ti kr forskjell i kilopris.

Spør på nærbutikken hva de kan ta inn?

KarMa40 11-11-11 08:32

Og hva tenker jeg på!

Du må jo sjekke karboinnholdet i de forskjellige merkene:D:p

Cherry 11-11-11 09:03

Nåja, helt fanatiske skal vi ikke bli:p

Prøver Hipp først, den er økologisk.

Cherry 11-11-11 12:16

http://www.forskning.no/blog/befolkningshistorie/303897

Hmmm....

KarMa40 11-11-11 12:24

Leste den samme her om dagen, men vi gjør jo ikke dette med et kuhorn og en spene? (Håper jeg...)

Men amming har vært av moten i tidligere tider det er tydelig. Og vi får være glad for å leve i denne tidsepoken hvor melkemangel kan løses med en tur til butikken. Sikker flaskemating avhenger av sivilisasjon; rent vann, stabilt gode sanitærforhold, pengeøkonomi, pliktoppfyllenhet (er dette et ord?) etc.
Sikker amming trenger en baby, en mamma og nok mat til mammaen...

Carisma 11-11-11 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1249073)

Min tiny winy knøttlille lokale Rimi i en bakgate på Tøyen har både colett og flere varianter av hipp. Så sjekk Rimi (evt ICA)

KarMa40 12-11-11 21:15

Min lokale rimi har Hipp til 74,- mens Rema har til 63,90 ....

Cherry 18-11-11 09:10

Hipp og collect er faktisk billigere på prix her enn det nestle er. Nesten 20 kroner i forskjell, hehe

Uansett, vesla har viltkjøtt i navlen. Æsj, sykt ekkelt ord og det ser ikke bra ut, så det blir noen turer til helsestasjonen for tiden. Ser ikke ut til at lapis tar dette, så muligens må det fjernes kirurgisk hos fastlegen. Stakkars...og mora hennes har aldri vært skjært i :o

Ravna 24-11-11 16:21

Jeg testet positivt her om dagen:D
Nå leser jeg det jeg kommer over for å ikke gå i samme fella som sist, i panikk gikk jeg over til høykarbo og la på meg 30 kg, 5 bare første uka og var utrolig tung og sliten gjennom store deler av svangerskapet...

KarMa40 11-12-11 14:49

Gratulerer Ravna!

Ravna 12-12-11 22:46

Det gikk ikke så bra, så jeg er tilbake som prøver...:(

KarMa40 13-12-11 00:15

Klem til deg, og hold motet oppe, plutselig sitter det:).

Jeg mistet også rett før det satt på ordentlig.

Cindrella 14-12-11 11:35

huff og huff.. Da var lillemann 4 mnd å mamman har ikke gått ned noe i vekt.. må vel kanskje kaste ut sukkeret og kaste meg over lavkarboen igjen... så mye for amming JADA funker ikke for alle nei...

Ha en fin dag dere :)

Cherry 14-12-11 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cindrella (Innlegg 1267056)
huff og huff.. Da var lillemann 4 mnd å mamman har ikke gått ned noe i vekt.. må vel kanskje kaste ut sukkeret og kaste meg over lavkarboen igjen... så mye for amming JADA funker ikke for alle nei...

Da var lillejenta 6 uker og mor henger i med sunn kost uten å gå ned ett gram:cool:

Idamor 14-12-11 14:45

Her er lillemann 10 uker, og mammaen sliter med å gå ned ja... Går fint ei uke, for så å gå helt ned i bakken den neste! *argh*

nellie 14-12-11 14:55

Dere får bare smøre dere med tålmodighet. Hormonene deres er enda på vidvanke så å slippe kiloene er sikkert ikke det kroppen prioriterer nå! :)

Albatross 14-12-11 15:05

Åhalais! :)

Er det mødre og her, ikke bare preggiser :D
Jeg har en sønn på 4 mndr :)

Cherry 14-12-11 17:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1267157)
Dere får bare smøre dere med tålmodighet. Hormonene deres er enda på vidvanke så å slippe kiloene er sikkert ikke det kroppen prioriterer nå! :)

Liker best å smøre meg med lotion, tålmodighet er så vanskelig å få tak i.

Carisma 15-12-11 02:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cindrella (Innlegg 1267056)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1267086)
Da var lillejenta 6 uker og mor henger i med sunn kost uten å gå ned ett gram:cool:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idamor (Innlegg 1267151)
Her er lillemann 10 uker, og mammaen sliter med å gå ned ja... Går fint ei uke, for så å gå helt ned i bakken den neste! *argh*

Jeg har gått opp disse fem månedene! Men det stabiliserte seg mer da junior begynte å sove gjennom natta for noen uker siden. Avbrutt søvn = stress = fettlagring, enten jeg var flink eller ikke. Så jeg innså kjapt at vektnedgang kunne jeg bare drite i... Nå seiler jeg bare fram til jul, så får jeg rydde opp litt i både kosthold og annet over nyttår.

KarMa40 15-12-11 09:18

Akkurat det som Carisma sier!!

Søvn, mye og god er nødvendig for vektnedgang.

Ravna 15-12-11 19:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1266314)
Klem til deg, og hold motet oppe, plutselig sitter det:).

Jeg mistet også rett før det satt på ordentlig.

Vi holder motet oppe, har jo to fra før, så vi vet vi kan bli gravide og koser oss med de, så sitter nok spira på rett plass snart :)

Cherry 17-12-11 23:17

Intimt spørsmål:

Når hadde dere sex igjen etter fødsel?

Carisma 17-12-11 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1268819)
Intimt spørsmål:

Når hadde dere sex igjen etter fødsel?

Aner ikke, men en eller gang i framtida blir det vel.... :o:rolleyes:

Cherry 17-12-11 23:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1268821)
Aner ikke, men en eller gang i framtida blir det vel.... :o:rolleyes:

Hvorfor ikke enda?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.