Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39883)

Linnis 19-02-11 00:31

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Kjøper heller ingen klær for øyeblikket.. vil ikke sitte igjen med alle disse store klærne mine! Men var idag på et kjøpesenter å det har jo kommet inn SÅÅÅÅ mye fint!! Typisk det når jeg ikke kan bruke det :mad:

Men får bare vere positiv og tenke at det blir min tur snart!! :D

Så heldig du er som har en så stor familie!! 5 er det antallet samboern min også vil ha,men foreløbig er det kun vår lille datter på 6 1/2 mnd enda!

Her er vi ganske bortskjemte på barnevakter fra alle hold så det blir endel kjærestetid når vi ønsker, men er ikke ofte jeg får bruke penger på kun meg selv! er altfor flink å bruke på datteren vår og min samboer.. så derfor er alle mine premier sånne "egoistpremier" :) Rett å slett fordi jeg fortjener det! ;)

Ruttetu 19-02-11 04:27

Leste her en plass at man svetter mer på lavkarbo.. Vel. Nå er jeg på slutten av dag TO og jeg holder på å renne bort. Usje :\ Trodde det tok litt lenger tid enn som så. Er heller ikke i ketose enda. Er det virkelig så ekstremt eller holder jeg bare på å bli syk?

hope10 19-02-11 08:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mekkal (Innlegg 1034104)
Jeg tror det med premier og belønning er en meget god idè !!!
De fleste meget overvektige jeg kjenner belønner seg selv med mat, og da har man en farlig rutine......

Spandèr noen kroner på klær eller utstyr du har ønsket deg, men gjerne noe som oppfordrer til videre aktivitet.
Fjellsko, fiskestang, turski, you name it, uansett hva som passer hver enkelt.
Dere damer kan nyte spa-timer, nye klær eller uansett hva dere føler for

Ja da er jeg i den kategorien :flau: som belønner meg med mat, siden jeg vil på restaurant med min mann, men jeg var der med jobben, å jeg bestilte mat som jeg kunne ha, å var fremdeles i ketose når jeg kom hjem. Å det akter jeg å gjøre neste gang også :D

Det med ting til videre aktivitet var kjempelurt, men det har jeg allerede investert i :D Jeg har nye fjellsko, da vi går mye til fjells, ny hafiskestang siden vi fisker her eneste uke flere ganger i uken, fra april til oktober, ellipsemaskin til trening på regntunge dager, å min datter skal være med å gå mer tur. Gleder meg !!!
jeg må vente til det blir litt varmere pga kulde astma`en, men merker energien blir bedre og bedre, så dette ser jeg frem til!!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linnis (Innlegg 1034117)
Typisk det når jeg ikke kan bruke det

Men får bare vere positiv og tenke at det blir min tur snart!!

Samme sier jeg....Men jeg tenker at det kommer nok mengder med flotte klær når i er ferdige også, tenk hvor gøy det blir !!!!

Så heldig du er som har en så stor familie!! 5 er det antallet samboern min også vil ha,men foreløbig er det kun vår lille datter på 6 1/2 mnd enda!

Vil han ha så mange? Jøss så flott da, som regel vil ikke folk ha mer enn 2 her, alt over det er liksom litt vel mange, min plan var også å bare ha 2, men det ble ikke helt sånn ;)
Men her er det mine, dine og våre da, jeg har 3 fra før, en sammen med min mann og min mann en fra før, så er 4 som bor her fast, å det å få tid til oss er ikke alltid så lett, da barnevakter som vil passe på såå mange ikke står i kø ;) men vi fikk en ifjor, som vi skal bruke endel fremover, så vi får mer tid bare oss :)
6,5 mnd er jo en herlig alder, egentlig har vel hver sin alder, her sin sjarm, syns de er herlige hele tiden, til og med 13 åringen her ;)

Her er vi ganske bortskjemte på barnevakter fra alle hold så det blir endel kjærestetid når vi ønsker, men er ikke ofte jeg får bruke penger på kun meg selv! er altfor flink å bruke på datteren vår og min samboer.. så derfor er alle mine premier sånne "egoistpremier" Rett å slett fordi jeg fortjener det!

Det var en kjempe ide syns jeg, men jeg har fått sååå mye til meg selv i det siste, at jeg ønsker meg ikke mer enn en ny garderobe, å den skal jeg spare heeelt til slutt :D
Kan tro det skal bli morro!!!

hope10 19-02-11 08:39

Linnis: Likte bloggen din kjempegodt :) kommer nok innom igjen :D har skrevet ut litt inspirasjon til mat, å lagt inn i oppskriftsboken min :o Håper det er ok :o

Hildemor på slanking 19-02-11 09:42

God morgen jenter og gutter:D
Venter besøk fra stavanger av far til eldste jenten min i dag. Har planlagt en tur på handel og lunsj på peppes-håper salaten er god der. Noen anbefalinger og erfaringer med å egekomponere eller salater som faktisk er digg der?

Mekkal 19-02-11 11:13

Hope10, du har jo skjønt det! :)

Jeg skulle kanskje utdypet det mere; det er ikke noe i veien å belønne seg med mat, såfremst det er innenfor dietten.
Jeg har en kjenning som var så fornøyd med seg selv fordi han hadde gått seg en liten tur at han satte seg ned og spiste 9 stykker marsipankake.
Da blir det rimelig feil.

Flott at du har kjøpt fjellsko, da fjellturer er en nytelse for både kropp og sjel, og noe man kan gjøre sammen med selv ganske små barn.

Stå på :)

mov 19-02-11 15:29

Tror egentlig dette med belønninger er veldig viktig for motivasjonen! I fjor gikk jeg på grete roede kurs, og så sa jeg til andre at når jeg nådde mitt delmål, skulle jeg belønne meg med det og det. Mange var negative til dette, og sa at vekttapet er en belønning i seg selv. Og det er det jo. Men det er jo gøy å unne seg noe ekstra etter uker og månder med jobbing, tror som sagt det er veeeldig viktig jeg :D

Selv er jeg over gjennomsnittet glad i interiør, så blir nok noe fint til leiligheten jeg kjøper :D Og som alle dere andre, når jeg er heelt ferdig blir det ny garderobe :D :D :D

Linnis 19-02-11 18:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1034192)
Linnis: Likte bloggen din kjempegodt :) kommer nok innom igjen :D har skrevet ut litt inspirasjon til mat, å lagt inn i oppskriftsboken min :o Håper det er ok :o

Så artig at du tok turen innom den! Fritt frem for å forsyne seg av det lille som er der enda! Skal bli flinkere og bruke bloggen fremover, har akkorat laget en ny kategori som heter matveggen, der vil jeg legge ut bilder av maten jeg spiser og noen oppskrifter :)
Jeg er ikke flink til å blogge, men synes det er en motivasjon i seg selv :)

megselv 19-02-11 19:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kastra (Innlegg 1033928)
Jeg slenger meg på her jeg å....
starta på ketolysekuren 15/2.

Gikk på kuren i mai 2010, og da mistet jeg 10 kilo på 6 uker... det er godt å starte igjen å vite at resultatene vil komme. Blei syk i fjor, så måtte desverre kutte ut da. Men nå er jeg friskere og kommer sterkt tilbake...

Gleder meg til å se litt resultater på vekta igjen!

Godt å ha noen man kan prate med å støtte seg til :o

Lykke til denne gangen :D

megselv 19-02-11 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mov (Innlegg 1033261)
Synes du burde være førnøyd uansett jeg! Du har tross alt gått ned over 5 kilo på ett par uker det er jo UTROLIG BRAA :D Stå på vidre!

Og jeg er fornøyd, men det er alltid dritt å se plusstegn samme hvor mye totalsummen er, hehe.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linnis (Innlegg 1033370)
var på vekta idag, viste nå 83, 6 kg!!
Superfornøyd! og det til å med etter 2 utskeielser :eek:
Har ikke klart å holdt meg til en fast veiedag , har veid meg innimellom.

Startvekt: 87,7 kg
31.01.11 : 87,4 kg ( oppstartdagen med ketolyse)
18.02.11 : 83,6 kg

Flink du er, super nedgang jo:D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av prøvende (Innlegg 1033415)
huff, er virkelig irritert på meg selv. Var på spa-helg og klarte selfølgelig å skeie ut.
Men var relativt fornøyd når jeg såg at jeg kun gikk opp 0,4 kg, men har først nå kommet i ketose og føler jeg har lagt på meg en mengde kilo etter veie dagen som var på tirsdag .....
Håper det "bare" er vann som har kommet på for i dag viste vekta + 2.1 kg

Egentlig ikke noen spørsmål, måtte bare lufte irritasjonen over meg selv ....

Krysser for at det er mye vann og vekta går raskt ned igjen :D
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking (Innlegg 1033585)
Var på seminar på hotell forrige helg og alle fikk servert samme middagen om kveldene. Første kvelden hadde jeg ikke kringkastet min diett og fikk selvfølgelig det samme som de andre; Breiflabb med asparges og potetstappe. Jeg var veldig sulten og tenkte søren heller jeg skeier ut med potestappen- alternativet hadde vært å raide minibaren etterpå. Holdt meg nok likevel fint innenfor karbene den dagen så det gikk jo helt fint men litt morsomt å tenke på meg som er den godtemonsen i utgangspunktet nå fikk litt dårlig samvittighet for å skeie ut med potetstappe:p Lørdagskvelden hadde vi stekt andelår med risotto, da fikk jeg en frisk salat med rømmedressing i stedet for risottoen. Hadde mange misunnelige blikk -risottoen hadde visst ikke vært helt det store;)

Wow, flink du er da :D Spurte du bare om å få noe uten karber?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1033599)
Hvordan ser en dags meny ut hos dere? tenkte å få litt mer inspirasjon til mat når jeg snart begynner igjen

I går ble det lavkarbopølsepanne som jeg kaller det, hehe. Tar bare blomkål i små buketter, lavkarbopølse i biter og grønn paprika+ litt hvitløk og purre. Steker alt i panna og heller i litt fløte og krydder slik at den blir kremete. Knall god og minner veldig om den ferdig posen med pølsegryte du får kjøpt fra Findus. Vanligvis jobber man kanskje ikke mot å få lik smak som fabrikert mat, men jeg elsker virkelig den posen, haha:p

megselv 19-02-11 19:36

Måtte fjerne noen smileyer fra svarene jeg har sitert :D Ble for mange til at jeg fikk poste:D

megselv 19-02-11 19:44

Her sitter jeg etter å ha feiret bursdag for lillebror. Er hjemme hos mamma, og det er tøft! Godteri overalt, styre med min egen mat og jadda, jadda. Men jeg skal klare det.
Bursdagen serverte mamma lasagne, hvitløksbrød og salat. Jeg tok salat også varmet jeg pølsegryta mi. Det ble servert, is, kaker og muffins, ÆSJ!
Nå skal jeg kose meg med litt sukkerfri sjokolade og bacongull når barna er i seng. Bakte pizzaruller i stad så har jeg til lunsj og middag i morgen :D

Mekkal 19-02-11 19:59

Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det?

Har spist litt pølse av og til, i omeletter eller en liten pølse til eggene, men ikke i store mengder. Er jo ikke så avskrekkende manger karber i de, men finnes det varianter med enda mindre, kan man jo lage middag av de.

Såfremst de ikke smaker like trist som kalkun- og kyllingpølser.

megselv 19-02-11 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mekkal (Innlegg 1034725)
Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det?

Har spist litt pølse av og til, i omeletter eller en liten pølse til eggene, men ikke i store mengder. Er jo ikke så avskrekkende manger karber i de, men finnes det varianter med enda mindre, kan man jo lage middag av de.

Såfremst de ikke smaker like trist som kalkun- og kyllingpølser.

Jeg har kjøpt i Sverige. 2 karber pr 100 er det i de, men det er ikke winer da, men slike tyske pølser. Bratwurst og sånt. Krydrete og gode og passer perfekt til middager en gang i blant :D

prøvende 19-02-11 20:16

I dag var jeg på ica maxi å kjøpte meg Bratwurst fra Grilstad men 1 kh pr 100g.
Gleder meg til å prøve dei i en omelett eller lignende :)

hope10 19-02-11 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mekkal (Innlegg 1034725)
Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det

Jeg har kjøpt jacobs sine på meny, 4 sorter, å så har jeg lest et sted at rema har noen som heter hot et eller annet og så har vi idsøe pølsene på coop marked her :)

hope10 19-02-11 22:41

Jeg er skikkelig lei av å ikke spise nå har vært på 12 timers skift idag, å kom nettopp hjem, ungene hadde stelt istand god kveldsmat til meg ( de vet ikke at jeg ikke spiser, eller har spist noe mat de siste 13 dagene), å jeg måtte late som jeg spiste, mens de så bort å skrøyt som bare over hvor godt det var...

Men jeg ville så gjerne ha spist det ...."bare" 8 dager igjen... hadde foresten større nedgang tidligere i uken også, nå har den stagnert å heller gått litt opp, å det kan ihvertfall ikke være for jeg har spist noe feil, jeg spiser jo kun pulver, 5 ganger daglig, i 13 dager til nå, 8 dager igjen.....
kanskje det er mensen, jeg venter på den...

ikke meningen med et syte innlegg, for å komme med noe posetvit, jeg har bestilt meg melkvern idag :D Skal male mandel mel osv selv, det koster 85 kr for 05, kg om man skal kjøpe det.

http://www.tretti.no/media/images/items/500/14537.jpg

Mekkal 20-02-11 13:14

Jeg MÅ bare skryte av maten jeg laget i går, da det er noe av det mest fantastiske jeg spiser! :)
Til meg og samboeren laget jeg reinbiff med soppstuing og smørdampede grønnsaker.

Steker biff på vanlig måte, krydrer med salt, pepper og knuste einebær og lager bearnaisesaus til.

Soppstuing er en pose Toro's Kantarell- og Sjampinjongsaus. Normalt er det 1 dl vann og 2 dl melk, men jeg bruker 1 dl vann og 1 - 1 1/2 dl kremfløte. Brun soppen i godt med smør (bruk hvilken sopp du vil, jeg bruker sjampinjong og/eller aromasopp), gjerne sammen med litt sjalottløk. La sausen koke opp, ha oppi soppen og la den småkoke ca 5 min. Sausen inneholder normalt 6 kh pr 100 gr., men når melken erstattes med fløte går den ned. Soppen inneholder jo ingenting, så denne er godkjent.

Ha ca 1 cm vann i en kasserolle, en god klatt smør, og gjerne 1 ts salt dersom du er glad i det. Kok opp, ha oppi buketter av blomkål og brokkoli, rør godt rundt slik at smøret og vannet kommer på alt av grønnsaker. På med lokk og damp til de begynner å bli møre. Rist på kasserollen et par ganger under kokingen, slik at vannet spruter litt rundt nedi.

I går bevilget jeg meg et glass rødvin til, da dette er et virkelig festmåltid, og vi feiret vår 2-årsdag :)

Normalt lager jeg ovnsstekte poteter med hvitløk og sort pepper i stedet for grønnsakene, men i disse diett-tider måtte jeg nesten erstatte de med noe, og da falt valget på smørdampet blomkål og brokkoli. Både biffen og soppstuingen er så smakfulle at det gjør ikke noe med noe litt mildere i smaken.

Vi foretrekker reinkjøtt, men jeg går sterkt ut fra at de aller fleste typer viltkjøtt kan brukes. Vanlig biff fra storfe tror jeg nesten kan komme litt i bakgrunnen smaksmessig i forhold til stuingen og sausen.

Jeg lover at når du først har prøvd den stuingen til biff lager du den flere ganger! :)
Såfremst du liker sopp, da :-D

Hildemor på slanking 20-02-11 13:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av megselv (Innlegg 1034712)
Og jeg er fornøyd, men det er alltid dritt å se plusstegn samme hvor mye totalsummen er, hehe.

Flink du er, super nedgang jo:D

Krysser for at det er mye vann og vekta går raskt ned igjen :D

Wow, flink du er da :D Spurte du bare om å få noe uten karber?

I går ble det lavkarbopølsepanne som jeg kaller det, hehe. Tar bare blomkål i små buketter, lavkarbopølse i biter og grønn paprika+ litt hvitløk og purre. Steker alt i panna og heller i litt fløte og krydder slik at den blir kremete. Knall god og minner veldig om den ferdig posen med pølsegryte du får kjøpt fra Findus. Vanligvis jobber man kanskje ikke mot å få lik smak som fabrikert mat, men jeg elsker virkelig den posen, haha:p

Ja jeg forklarte at jeg gikk på lavkarbodiett og det var ingen problem og de var veldig behjelpelig:)

Val 20-02-11 14:05

Er det noen andre her inne som har gått opp etter at de startet? Jeg har lagt på meg to kilo siden jeg starta for snart fire uker siden...også skal jeg ned 20!!

megselv 20-02-11 14:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking (Innlegg 1035363)
Ja jeg forklarte at jeg gikk på lavkarbodiett og det var ingen problem og de var veldig behjelpelig:)

Så bra :D
Jeg vurdere nemlig og sende en mail til kinarestuaranten vi skal bestille mat av den jentehelgen jeg skal på i mars. Tenkte å høre om de har noen retter som ikke inneholder sukker eller hvete og om de eventuelt har karbohydrat innholdet i rettene sine? Kan man gjøre det? hehe, eller blir det teit!
Vi bestiller 3 eller 4 store retter til denne kvelden og spiser folk det man vil ha. Men jeg bestiller gjerne en egen til meg om jeg får en med lavt karboinnhold. Det er litt mer sannsynlig for at den helgen går uten at jeg får nervøst sammenbrudd om jeg kan spise mat fra det stedet enn å ta med meg selv, hehe.

megselv 20-02-11 14:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Val (Innlegg 1035392)
Er det noen andre her inne som har gått opp etter at de startet? Jeg har lagt på meg to kilo siden jeg starta for snart fire uker siden...også skal jeg ned 20!!

Nei, ikke tilfellet her.
Men er dødsimponert over at du fortsetter, det står det respekt av :D
Hold i litt til og kutt ut ring somkan være partystoppere om du ikke allerede har gjort det.
Klem

megselv 20-02-11 14:14

Så deilig Mekkal *nam* Skal jaggu prøve soppstuingen og de dampede grønnsakene en dag :D

Val 20-02-11 14:20

Synes ikke jeg kan slutte enda, ville blitt så bortkasta på en måte. Og ettersom "alle" går ned, må det jo fungere. Jeg har prøvd før med ketolyse og gikk en uke uten meieriprodukter, da la jeg på meg. De siste dagene har jeg redusert søtstoff drastisk, og har lagt på meg...:S Jeg lar det gå et par daget til uten søtstoff for å se om det løsner. Hvis det ikke går, kanskje jeg må prøve atkins induksjon...Det er frustrerende.

megselv 20-02-11 18:42

Da har jeg sendt en mail til restuaranten jeg skal spise på neste helg. Bestemor fyller år og vi skal dit hele familien, mamma, søskenbarn, tanter, søsken. Jeg hadde egentlig takket nei, litt fordi det er langt å gjøre og jeg er hos mamma denne helgen for å feire lillebror, men også fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise og synes det er vanskelig.

Nå har jeg bestemt meg for at denne dietten blir uutholdelig om jeg skal melde meg ut av sosiale sammenkomster, så jeg skal på den feiring. Sendte mail til restuaranten om å få meny på mail, det stod det på hjemmesiden at de sendte siden de ikke var ferdig med siden. Spurte også pent om de visste karbohydratinnholdet i noen av sausene sine, men at de ikke trengte stresse med dette, og om jeg kunne få ekstra grønnsaker som tilbehør og kutte ut potet/ris mot eventuelt ekstra betaling.

Stolt av meg selv.

Føler forøverig jeg har gått opp MANGE kg denne helgen pga all pepsi maxen. Opplåst som fy! Håper magen går fint ned når jeg kutter brusen i morgen, men den har vært litt overlevelsestingen min denne helgen. Kaker, muffins, godis og karbomat har jeg hvert fall avstått fra, og vært i ketose hele helgen.

megselv 20-02-11 18:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Val (Innlegg 1035410)
Synes ikke jeg kan slutte enda, ville blitt så bortkasta på en måte. Og ettersom "alle" går ned, må det jo fungere. Jeg har prøvd før med ketolyse og gikk en uke uten meieriprodukter, da la jeg på meg. De siste dagene har jeg redusert søtstoff drastisk, og har lagt på meg...:S Jeg lar det gå et par daget til uten søtstoff for å se om det løsner. Hvis det ikke går, kanskje jeg må prøve atkins induksjon...Det er frustrerende.

Krysser fingrene for at det løsner :klem:

hope10 20-02-11 18:48

Det går fint å spise ute. jeg var med jobben på Big horn i jan, å grudde meg som bare det egentlig, til maten, men bestemte meg for at i "verste" tilfelle skulle jeg bare ta biff og salat,men maten gikk supert, jeg fikk biff, ekstra salat/grønnsaker, rømme ved siden av, å det smakte kjempegodt.

jeg skrev bare minus på bestillingen min, som at jeg ikke ville ha poteter, men ekstra grønnsaker, ikke mais, osv, å jeg sa ingenting, fikk bare bestillingen min som alle de andre :D
ingen som merket noe eller spurte om noe :)

jeg har ikke brukt mange sticksene på denne kuren, men den kvelden brukt jeg en 2 timer etter siste måltid, å jeg var fremdeles i ketose :D

megselv 20-02-11 18:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1035620)
Det går fint å spise ute. jeg var med jobben på Big horn i jan, å grudde meg som bare det egentlig, til maten, men bestemte meg for at i "verste" tilfelle skulle jeg bare ta biff og salat,men maten gikk supert, jeg fikk biff, ekstra salat/grønnsaker, rømme ved siden av, å det smakte kjempegodt.

jeg skrev bare minus på bestillingen min, som at jeg ikke ville ha poteter, men ekstra grønnsaker, ikke mais, osv, å jeg sa ingenting, fikk bare bestillingen min som alle de andre :D
ingen som merket noe eller spurte om noe :)

jeg har ikke brukt mange sticksene på denne kuren, men den kvelden brukt jeg en 2 timer etter siste måltid, å jeg var fremdeles i ketose :D

Så genialt :D
Her er det liksom så mange jeg ser så sjeldent og vi skriver ingen bestilling og har liten lyst til å sitte å brette ut om dietten min foran hele familien og folk jeg ikke kjenner. Bedre restuaranten vet det på forhånd. Og kan de ikke fikse noe for meg, bestiller jeg en biff meny og i værste fall får jeg sitte å spise kun biff, hehe.

Hildemor på slanking 20-02-11 21:27

Jeg har ikke gått opp sammenlagt men har gått litt opp og med i løpet av uken når jeg snikveier meg. Trener du? Kanskje du har fått muskler som veier mer enn fett vet du. Anbefaler ellers å bruke målebånd for å se om man minker i cm. :)

Mari :D 20-02-11 23:02

Syteinnelgg..

Jeg har mista all motivasjon..Jeg klarer ikke finne på middager, leter opp oppskrifter, men har så innmari lyst på poteter, ris o.l.. Så det har gått skeis flere ganger denna uka.. Jeg ser meg i speilet å ser feit ut, vil ikke være sånn, men jeg fikser det ikke...

Neste uke må bare bli enda bedre..

EDIT: Har hvertfall ikke gått opp, men ikke ned heller, så noe gjør jeg vel riktig...

Shadow 20-02-11 23:04

Jeg var ute på resturant med noen venner nylig, jeg bestilte meg biff, sa at jeg ikke ville ha poteter, men gjerne litt ekstra grønnsaker. Det smakte deilig - spiste kanskje litt formye av sausen som selvsagt ikke var lavkarbo, men jeg tror ikke det var så store utskeielsen likevel :o
Heldigvis var det ingen av de andre som bestilte dessert så da slapp jeg den prøvelsen. ;)

Shadow 20-02-11 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mari :D (Innlegg 1035947)
Syteinnelgg..

Jeg har mista all motivasjon..Jeg klarer ikke finne på middager, leter opp oppskrifter, men har så innmari lyst på poteter, ris o.l.. Så det har gått skeis flere ganger denna uka.. Jeg ser meg i speilet å ser feit ut, vil ikke være sånn, men jeg fikser det ikke...

Neste uke må bare bli enda bedre..

EDIT: Har hvertfall ikke gått opp, men ikke ned heller, så noe gjør jeg vel riktig...

Ikke gi opp !! Dette blir bra bare du kommer over den første kneika :)
Har du sett på siden til Gerd?
http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327
hun har masse gode oppskrifter. Lag god fløtesaus på kjøttet og se etter ferdige grønnsaksblandinger i frysen på butikken, det er noen greie og lettvindte alternativer der :D

Lykke til

hope10 21-02-11 08:27

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver)
21.02 - 82,8 kg ( -1,8 kg, 7 uke, 2 uke pulver)

Hadde egentlig gått ned mer denne uken, men midt i uken gikk jeg opp igjen, venter på mensen nå, så sannsynligvis det, kan ikke ha spist noe feil ihvertfall, siden jeg ikke spiser :roll eyes:

Men absolutt *FORNØYD*, så lenge det går nedover, så går det rette veien :D

hope10 21-02-11 10:02

....

Fjasnissen 21-02-11 10:08

Hope.... jeg skjønner du er en entusiastisk person.... men tre helt like poster i tre forskjellige tråder om målene dine? Og fire identiske poster om vektnedgang i fire seperate tråder? Blir kanskje litt spam-aktig? ;)

hope10 21-02-11 10:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1036142)
Hope.... jeg skjønner du er en entusiastisk person.... men tre helt like poster i tre forskjellige tråder om målene dine? Og fire identiske poster om vektnedgang i fire seperate tråder? Blir kanskje litt spam-aktig? ;)

Beklager,men jeg er med i 2 ulike grupper ser du, med 2 ulike veie/mål grupper til de, så da var det enklest å oppdatere vekt osv på veiedagen idag på den måten, men skal ordne det, beklager :flau:

peruvian 21-02-11 10:16

Da var jeg (dessverre) tilbake! Har vært altfor snill med meg selv det siste halvåret, så nå må jeg disiplinere meg selv! Håper å få like mye hjelp her nå som jeg fikk for ett år siden. :)

Fjasnissen 21-02-11 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1036147)
Beklager,men jeg er med i 2 ulike grupper ser du, med 2 ulike veie/mål grupper til de, så da var det enklest å oppdatere vekt osv på veiedagen idag på den måten, men skal ordne det, beklager :flau:

Det er helt greit det.... men da kan man jo f.eks. legge inn vektnedgang i de to veietrådene, og målene i måletråden?

Ikke meninga å være slem her altså :)

hope10 21-02-11 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1036201)
Det er helt greit det.... men da kan man jo f.eks. legge inn vektnedgang i de to veietrådene, og målene i måletråden?

Ikke meninga å være slem her altså :)

Helt greit det :) Jeg vil jo ikke spame folk med målene og vekten min, så har ordnet det nå :)
Takk for at du gir beskjed :)

megselv 21-02-11 16:21

Post det hvor du vil sier jeg :D Jeg er bare med i en gruppe og selvsagt skjønne rjeg du vil poste resultatene i andre grupper også :D Ingenting å beklage spør du meg ;D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.