Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39518)

Gracella 31-01-11 20:47

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Har vært på Zumba og nå er det Jill som roper fra TV'en. Må vel gå og se hva hun vil ;)

Edit: Sånn, da var dag 27 unnagjort - og med stadig mer Natalie-øvelser.....(bortsett fra de frenetiske hoppene på slutten... Datteren min kom og hoppet med meg på slutten - det var som hun hadde en trampoline under seg :-D)

Wonder woman 31-01-11 23:13

Har gjennomført dag 13! Like tungt idag. Håper det blir bedre.

knh 31-01-11 23:24

Har hatt dagens 2. økt med Jillian i dag :D Heeerlig!!!
Så 3 økter totalt på 2. dager:)
Dette vil jeg absolutt fortsette med, selvom jeg egentlig bare skulle teste det ut i går ;)
Trudde aldri jeg kom til å like sånn DVD-trening, men det er så greit når man ikke alltid kommer seg til treningssenteret ;)

Bøtt 01-02-11 09:53

Flinke alle sammen:heia:

Da har jeg trent dag 1 på level 2:)Det var ikke så tungt så jeg trodde:D

Gracella 01-02-11 12:16

Dag 28!
Hadde bare max 3 kgs vekter tilgjengelige i dag, så da fikk jeg faktisk til Natalieversjonene av den siste øvelsen med vekter. 5 kgs ble visst for tungt der. Og man må ikke være svett i hendene...:rolleyes:
Da er det bare "rockstar-jumps" som jeg ikke klarer, og det får jeg nok ikke til før torsdagen. Min lille datter mente at hun klarte de så bra fordi hun er så flink til å hoppe tau! :)
Så jeg plukker opp positiviteten og tenker at jeg er flink til mange av de andre øvelsene :) - og jeg er litt imponert over meg selv at jeg har klart å gjøre dette hver dag og bare har to dager igjen.
Det er så lett å si at "i dag tar jeg en liten pause, det passer så dårlig, har ikke tid, osv" men dette tok jo bare 20 min + dusj... Slitsomt, ja, men absolutt overkommelig :cool:

knh 01-02-11 12:19

Godt jobba Gracella :D
28 dager er kjempe bra!! Hva skal du gjøre når du har gjennomført 30 dager? Fortsette med samme programmet??

Gjennomførte min 4. økt (men dag 3) før frokost i dag :)
Deilig start på dagen!

Gracella 01-02-11 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1017209)
Godt jobba Gracella :D
28 dager er kjempe bra!! Hva skal du gjøre når du har gjennomført 30 dager? Fortsette med samme programmet??

Gjennomførte min 4. økt (men dag 3) før frokost i dag :)
Deilig start på dagen!

Takker!
Når jeg er ferdig, skal jeg hvile på mine laubær en dag eller to, deretter tror jeg at jeg skal sette sammen en 20 min miks av dette som jeg kan gjøre 1-2 ggr i uka.
Jeg holder på med zumba og litt styrketrening til vanlig og så har jeg lyst til å prøve på litt mavedans og pilates. Så jeg skal fortsette med å være aktiv i alle fall!

Jeg hadde også min økt før frokost, spiste litt cocosa og noen pekanøtter først. Sitter med frokosten min nå, faktisk... Men nå er det så seint at jeg må nok kalle det for lunchen min ;)
(Lagde meg avokado/lime-smoothie, mmmmmm!!!)

Victory 01-02-11 15:59

Hei alle Shreddere!! :)

Jeg er skikkelig i gang også nå, er gøy syns jeg!! I går tok jeg kanskje litt mange økter, men får stå på så lenge jeg syns det er gøy. ;) Effektivt har jeg troa på at det er vertfall, har vært helt drøyt støl i leggene, og også ryggen. Nesten litt godt og være støl i ryggen...
Må man ta alle dagene på fase 1 eller kan man hoppe over på toeren om man orker tidligere? Usikker på om det er en slags "prosess" som må følges helt for og få beste resultat? Tror jeg kommer til og ta alle ti dagene av alle uansett egentlig, liker følelsen av og fullføre noe skikkelig!
Stå på alle! :D

Har forresten holdt på seks dager....

Taran 01-02-11 18:54

Er så fornøyd med vel gjennomført dag 8.:D
Flink du er Gracella...heier deg i mål. :heia:
Gleder meg til å få gjennomført 30 dager og så stikke en tur på vekta og så måle seg....blir spennende.:spent:

Taran 01-02-11 18:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1017422)

Jeg er skikkelig i gang også nå, er gøy syns jeg!! I går tok jeg kanskje litt mange økter, men får stå på så lenge jeg syns det er gøy. ;) Effektivt har jeg troa på at det er vertfall, har vært helt drøyt støl i leggene, og også ryggen. Nesten litt godt og være støl i ryggen...

Hei Victory....jeg var skikkelig gåen i leggene de tre-fire første dagene....gubben holdt på å le seg skakk når jeg skulle "sprade" over gulvet...men nå på dag 8 kjenner jeg meg bare deilig sliten og litt sånn småstøl.:D

Gerd 01-02-11 19:34

:heia:

Dag 17 gjennomført og jeg er megasliten!!

Jeg gjør nok repetisjonene mer og mer nøyaktig og hardere for hver dag....
Men føler likevel jeg er i dårlig form :p

Huet og kroppen jobber ikke sammen om dagen :cool:

Wonder woman 01-02-11 21:39

Synes dere er superflinke jeg som trener:)

Dag 14 gjennomført :heia:imorgen er jeg halvveis gitt:D Verker i hele kroppen av dette. synes det er steintungt og sliter meg gjennom hver økt.

I morgen skal jeg foresten måle meg. Håper det er noen cm mindre her og der.

LIBBA 02-02-11 00:06

Må si jeg er imponert over dere alle sammen:)
Har noe å leve opp til når min dvd dumper ned i postkassa :rolleyes: :cool:
Kjenner jeg begynner å få litt prestasjonsangst :_plystre::):)

knh 02-02-11 00:26

Da var dagens 2. økt gjennomført:) 5. økt totalt, dag 3. Liker det bedre og bedre :) Nå har jeg endelig kjøpt et ordentlig sett med vekter også. Så kjenner det "verker" litt mer i armene ;)

https://mail.google.com/mail/?ui=2&i...885166089-1&zw

Fofa 02-02-11 01:37

Det har kun blitt shredding på meg denne uka. Har vært så sliten pga mye jobb at jeg rett og slett bare har sovet i stedet for å trene spinning i tillegg. Men, jeg må nok engang si meg enig med Gerd; det er fortsatt like tungt, selv etter 18.treninga..men det er nok fordi jeg tar mer i, og går dypere inn i øvelsene etterhvert. Ingen tvil om at dette er bra trening :)

Begynner å grue meg til level 3 nå..husker at det var dødstungt...det og ;)
Bra jobba alle sammen!
:D Dere er en strålende motivasjon for meg!!!

LanoGakkGakk 02-02-11 08:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1017422)

Må man ta alle dagene på fase 1 eller kan man hoppe over på toeren om man orker tidligere? Usikker på om det er en slags "prosess" som må følges helt for og få beste resultat? Tror jeg kommer til og ta alle ti dagene av alle uansett egentlig, liker følelsen av og fullføre noe skikkelig!
Stå på alle! :D

Hvis du synes level 1 blir for lett tar du bare tyngre vekter. Noen kombinerer også level 1 og level 2 og trener begge to etterhverandre.

Wonder woman 02-02-11 08:46

Jeg har målt meg idag. 18 cm mindre her og der, det meste fra magen:D - 6 cm under brystene og -8 cm på det smaleste rundt livet. - 2 cm på hofte, lår og armer.

Nå fikk jeg god motivasjon til å fortsette shreddingen.

Victory 02-02-11 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Taran (Innlegg 1017577)
Hei Victory....jeg var skikkelig gåen i leggene de tre-fire første dagene....gubben holdt på å le seg skakk når jeg skulle "sprade" over gulvet...men nå på dag 8 kjenner jeg meg bare deilig sliten og litt sånn småstøl.:D

Godt og høre! :D Begynner og hjelpe her også... hehe...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk (Innlegg 1018039)
Hvis du synes level 1 blir for lett tar du bare tyngre vekter. Noen kombinerer også level 1 og level 2 og trener begge to etterhverandre.

Ja, jeg har kombinert litt jeg også. Tror faktisk jeg ar litt for tuge vekter til noen av øvelsene, særlig den siste med ben og armer hvor man lener seg til sidene!

Fikk meg en økt i går kveld etter jeg kom fra spinning, men i dag orket jeg heller ikke stå opp og ta det på morgenen, så da har jeg vel bare noe og glede meg til, til jeg kommer hjem! ;)

Gerd 02-02-11 16:16

Da 18 gjennomført :heia:

Det var hardt, svetten rant som en sil, og musklene skreik! :p

knh 02-02-11 16:18

6. økt med Jillian ble gjennomført før frokost i dag :) (dag 4). Det blir nok en økt i kveld også :) Liker dette treningsprogrammet :D

Elanessë 02-02-11 20:02

I dag klarte jeg å gjøre unna dag 3. På tide kanskje http://209.85.62.26/15320/72/emo/rodme.gif er jo rent flaut å ikke få til mye mer, for jeg leser jo daaaglig om folk som shredder. Men etter at jeg ble litt syk og hadde gjort unna de to første omgangene, så var tydeligvis terskelen enorm for å fortsette. Nesten verre enn før første gang, for nå visste jeg hva som ventet :/ For å være ærlig syns jeg dette er fryktelig kjedelig i tillegg til tungt. Men innerst inne vet jeg jo at for å få resultater så kan man ikke danse på roser http://209.85.62.26/15320/72/emo/sparke.gif Jeg bare syns det er fryktelig vanskelig å bruke Elanessë-tid (når den eeeeendelig kommer) på noe så kjedelig som dette. Minstemann sover jo i akkurat en halvtime på dagtid så, og er ikke mange av dem (!). Tanken på å trene på kveldstid er ikke-eksisterende her.

Men nå har jeg altså tatt dag 3, og skal prøve å ikke la det gå så lenge før dag 4.
Jeg har jo lyst å komme i bedre form, og jeg har lyst å klare disse _enkle_ øvelsene. For sannheten er at jeg faktisk ikke klarer dèt enda http://209.85.62.26/html/emoticons/rolleyes.gif Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg yter nok bare 80-90% av det man skal. Klarer som oftest ikke å kjøre løpet helt ut på alle øvelsene. Må stoppe 4-5 hopp e.l før Jillian og de andre. Litt demotiverende egentlig, for føler meg så fryktelig dårlig da... Og man skulle tro at slike fellestråder her skulle hjelpe på, men det gjør egentlig det motsatte hittil. Leser bare om folk som helst vil ta to økter pr. dag, som går opp til level 2 eller 3 og som rett og slett gjør det de skal. Føler meg bare kjempedårlig i forhold til alle andre. Menmen, må prøve å ikke la det stoppe meg.

hope10 02-02-11 20:48

Jeg har lest endel om dette å lurer på å kjøpe dvd`en, eller laste den ned, om jeg finner ut jvordan, siden noen skrev at det også går ann, men det jeg lurer på er:
Hvor hardt er dette egentlig, dere som har prøvd det ? Jeg har anstrengelse astma, å sliter endel med at jeg blir svært tungpustet, å flere dagligdagse ting, som å hente posten, er tungt, å krever pause.
er dette noe alle kan klare? om de bare vil sterkt nok?

Taran 02-02-11 21:22

Da var dag 9 i boks, gikk litt lettere i dag, selv om jeg brukte litt tyngre vekter på noen øvelser. :) Stå på jenter!

Fofa 02-02-11 23:46

Idag gjennomførte jeg min 19.dag med Jillian. Det er fortsatt sykt tungt iom at man tar i litt mer etterhvert som dagene går. Jeg svetter vanligvis ikke så veldig mye, men under denne økta må jeg tørke svette maaaange ganger.:p

én dag igjen på level 2! Føles deilig å faktisk ha trent hver eneste dag i 19 dager...:D

knh 02-02-11 23:50

Gjennomførte den 7. økta med Jillian rett før middag :) Dag 4.

Taran 03-02-11 00:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fofa (Innlegg 1018925)
Idag gjennomførte jeg min 19.dag med Jillian. Det er fortsatt sykt tungt iom at man tar i litt mer etterhvert som dagene går. Jeg svetter vanligvis ikke så veldig mye, men under denne økta må jeg tørke svette maaaange ganger.:p

én dag igjen på level 2! Føles deilig å faktisk ha trent hver eneste dag i 19 dager...:D

Helt enig, jeg har hatt gangsperr i 9 dager i strekk, men har økt vektene litt etterhvert og føler jeg gjør flere av øvelsene mer riktig. :D Men jeg svetter godt og er helt ildrød i fleisen lenge etter trening og dusjen...hehe.
Flinke jenter vi er!! :)

Wonder woman 03-02-11 01:33

Elanessë: Litt er bedre enn ingenting! Jeg synes det er steintungt jeg også. Men det må jo være tungt for at man skal få effekt av bare 20 minutter. Heller det enn timevis på treningstudio. Her er det ikke snakk om flere runder hver dag eller hoppe opp på nytt nivå. Jeg kunne egentlig tenkt meg å gå tilbake på nivå 1... Når jeg er ferdig med dagens økt kunne jeg godt tenke meg å sitte helt i fred og ro uten at noen snakker til meg lenge... Jeg har 4 barn (1 på 4 år, 2 på 3 år og en på 8 mnd) og jeg bruker ikke min egentid på å trene. De får pent godta å se på. De hopper litt rundt meg kryper rundt bena mine og oppå meg når jeg gjør øvelsene på gulvet. Jeg synes det er bare gøy og det gjør de også. Og så kan jeg nyte kvelden i fred og ro forran TVn.

Gerd 03-02-11 17:25

Dag 19 gjennomført :heia:

knh 03-02-11 18:13

8. økt før frokost :) dag 5

Bøtt 03-02-11 18:50

12 dag ferdig...ingenting positivt å si enn at det var jæ... tungt!!:D:o

Fofa 03-02-11 20:07

Nå er jeg offisiellt ferdig med level 2:D:D:D:D:D:D

Skummelt med level 3 i morgen!! Men men, den tid, den "sorg" evt svette..haha

Bøtt 03-02-11 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fofa (Innlegg 1019774)
Nå er jeg offisiellt ferdig med level 2:D:D:D:D:D:D

Skummelt med level 3 i morgen!! Men men, den tid, den "sorg" evt svette..haha

:heia:Flink du er!!

hope10 03-02-11 20:14

Er det lov å henge seg på nå? Eller er det fleste her kommet langt?

Fofa 03-02-11 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1019787)

det er bare å hive seg på her!!! Lykke til:D

Taran 03-02-11 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1019787)

Heisann hope.....vil du være med så heng på! :D Er fin motivasjon å være med gjengen her...:D
Jeg gjennomførte 10 dag, og skal begynne på level 2 i morgen. Er tungt enda synes jeg, men har ikke samvittighet til å sluntre unna.
I dag tok jeg på meg en tunika som jeg ikke har brukt på en stund....og den føltes romslig og jeg merket at jeg faktisk har midje....huhei....!!! :gave::lol: Så deilig å ha litt midje igjen istedenfor "tønnefasong"...feiret med et lekkert måltid med kylling i fløtesaus med karri og ingefær, smørdampede grønnsaker til. :)

Bøtt 03-02-11 20:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Taran (Innlegg 1019802)
Heisann hope.....vil du være med så heng på! :D Er fin motivasjon å være med gjengen her...:D
Jeg gjennomførte 10 dag, og skal begynne på level 2 i morgen. Er tungt enda synes jeg, men har ikke samvittighet til å sluntre unna.
I dag tok jeg på meg en tunika som jeg ikke har brukt på en stund....og den føltes romslig og jeg merket at jeg faktisk har midje....huhei....!!! :gave::lol: Så deilig å ha litt midje igjen istedenfor "tønnefasong"...feiret med et lekkert måltid med kylling i fløtesaus med karri og ingefær, smørdampede grønnsaker til. :)

:heia:

hope10 03-02-11 20:54

Så flott :D Tusen takk !! men jeg har ikke kjøpt det enda, men har funnet det på youtube, så lurer på om der denne:

http://www.youtube.com/watch?v=6WSPkxYX2Xc

Da kan jeg bare ta de der :) Å begynne imorgen :D ser alt annet enn lett ut, men gleder meg (til resultat) :)

Wonder woman 03-02-11 20:58

Dag 16 gjennomført med noen modifiseringer. Jeg prøvde meg nemlig på sky dive fra andre etg- ned marmortrappen tidligere i dag. Det var ikke vellykket. Jeg har ett sinnsykt blåmerke på ene skinka og klarer nesten ikke å sitte. Pga smertene klarte jeg ikke å gjennomføre alt, men jeg kom da igjennom. Gir meg ikke nå.

Gracella 03-02-11 21:09

Dag 29 (JIPPI!!!) unnagjort en dag forsinket. Jeg var syk i går og klarte ikke å tenke på Jill engang!

Øvelsene gikk forbausende bra i dag. Og jeg er veeeeldig glad for at det er en del av de som jeg ALDRI mer skal gjøre etter i morgen!!! :D

Stå på, jenter!!

Er dette forresten noe for gutter også?? Har lyst til å utfordre et par stykker...

Gracella 03-02-11 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman (Innlegg 1019823)
Jeg prøvde meg nemlig på sky dive fra andre etg- ned marmortrappen tidligere i dag. Det var ikke vellykket. .

Glemte du å bruke lassoen din?? ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.