Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Gå ned i vekt sammen til JUL! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37171)

tora trollmor 29-10-10 21:40

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tropika (Innlegg 957769)
Iiiiiik... ! Vitaminer og stix kjøpt inn.. Siste helgen med karbemat på meg på en stund ja.

Mandag begynner alvoret.

Velkommen:)

Zillah 30-10-10 09:12

Det blir så bra, så, tropika :-)

Eg må forresten få tak i meire vitaminar sjølv, no er det slutt på det meste...

Kiro 31-10-10 11:22

Følte bare for å dele det med noen, da de rundt meg muligens er blitt litt lei pratet mitt om vekt. For jeg var i min tantes 20 år bryllupsdag i går, og følte selv at jeg skeiet veldig ut, selv om jeg var litt forsiktig i forhold til før. Men nå når jeg gikk på vekten, og forventet det verste. Viste den 400g ned, fra i går. :O Så da blir det 4,6 kg som er gått vekk av de 7kg-ene før jul. Så nå møter jeg dagen litt gladere enn forventet. :)

tora trollmor 31-10-10 11:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kiro (Innlegg 958481)
Følte bare for å dele det med noen, da de rundt meg muligens er blitt litt lei pratet mitt om vekt. For jeg var i min tantes 20 år bryllupsdag i går, og følte selv at jeg skeiet veldig ut, selv om jeg var litt forsiktig i forhold til før. Men nå når jeg gikk på vekten, og forventet det verste. Viste den 400g ned, fra i går. :O Så da blir det 4,6 kg som er gått vekk av de 7kg-ene før jul. Så nå møter jeg dagen litt gladere enn forventet. :)

Flink du e;)

StineH 31-10-10 11:33

Jeg måå jo bare oppdatere her i dag siden jeg ikke fikk oppdatert i løpet av uka, da veiedagen gikk til heeelvette...

Startvekten min var 129,1 kg, noe som vil si at jeg skal ned til 122,1 før jul..

I dag er vekten min 125,0 og jeg har igjen 2,9 kg før jeg har nådd målet.. 4,1 kg er vekk og skal være vekk for alltid!
Håper jeg når målet i løpet av November, slik at jeg kan oppjustere julemålet mitt til UNDER 120 før jul! ^^,

Og dere er superflinke folkens!
Hva med å legge sammen alle kg vi har gått ned når vi er ferdige? Noen som er flinke med tall, eventuellt har en STOR kalkulator?.. xD

tora trollmor 31-10-10 12:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StineH (Innlegg 958496)
Jeg måå jo bare oppdatere her i dag siden jeg ikke fikk oppdatert i løpet av uka, da veiedagen gikk til heeelvette...

Startvekten min var 129,1 kg, noe som vil si at jeg skal ned til 122,1 før jul..

I dag er vekten min 125,0 og jeg har igjen 2,9 kg før jeg har nådd målet.. 4,1 kg er vekk og skal være vekk for alltid!
Håper jeg når målet i løpet av November, slik at jeg kan oppjustere julemålet mitt til UNDER 120 før jul! ^^,

Og dere er superflinke folkens!
Hva med å legge sammen alle kg vi har gått ned når vi er ferdige? Noen som er flinke med tall, eventuellt har en STOR kalkulator?.. xD

StineH du e så flink ;):klem:
Killoene bare renner av deg, men vi andre sliter med å få ting i gang;) ja det blir vår tur snart å - håper jeg. Ha en fin søndag:)

Sjanten 31-10-10 12:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor (Innlegg 958519)
StineH du e så flink ;):klem:
Killoene bare renner av deg, men vi andre sliter med å få ting i gang;) ja det blir vår tur snart å - håper jeg. Ha en fin søndag:)

Signerer!

Jeg har vært i ketose siden 15.september og kan foreløpig notere meg for noen hundre gram ned bare... Det er forskjell på folk, ja:p Men det er deg vel forundt StineH - jeg vet du har kjempet hardt med deg selv. Stå på videre, vi andre må jo komme etter en gang:D

Moogie 31-10-10 13:55

Idag hadde jeg lyst til å hoppe av glede :) etter en stille uke uten noe nedgang og flere uker med lite nedgang viste vekta 94,3 kg idag dvs hele 1,8 kg nedgang siden sist søndag:D Det er jeg skikkelig godt fornøyd med! Dvs at jeg har totalt gått ned akkurat 10 kg og har dermed nådd det første delmålet mitt på 10 kg før jul :) Så nå kan jeg sette delmål 2 på gå ned 5 kg til før jul :) Idag er jeg veldig optimisitsk! kanskje jeg klarer litt mer enn disse 7 kg som vi prøver på alle sammen? Det må være ribbe/ribbefet som jeg har spist en del av denne uka. Så har jeg endelig fått kjøpt inn et glass med Cocosa! Og har prøvd å ta litt og litt ved hvert måltid. Jeg har visst undervurdert det å få i meg nok fet.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 957910)
Eg må forresten få tak i meire vitaminar sjølv, no er det slutt på det meste...

hm... jeg må visst kjøpe meg noe vitaminer og mineraler også. Er det noen som er rimelige og gode? og kan enbefalles? syns det er i det største laget å betale over 200 kr for en liten boks med ketolyse mineraler også må man i tilleg ha flere forskjellige bokser! Finnes ikke det noe rimelig og bra i en pille?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StineH (Innlegg 958496)

Det var en superide, StineH!! kan bli gøy å få regne over! Kanskj noen vil lage en tabel over alle deltakere og plotte inn kiloene?

fettnurket 31-10-10 22:40

Da var 3. kiloet borte i denne utfordringen! :D Og til og med på første dag av røduka, jeg som alltid går OPP når den kommer, men dengang ei!

tora trollmor 31-10-10 22:46

Gratulere til alle som har gått ned;)

xhegex 01-11-10 13:25

Huff, vekta mi viste 107 kg i dag. Men er i ketose...
Burde jeg gå enda lavere på antall karbo per dag tro? Ligger på ca 20 g karbo om dagen nå. Jeg som har vært så streng med meg selv :(:confused:

Linuz 01-11-10 14:10

Jeg har hatt en veldig, veldig dårlig periode de siste par ukene... skammer meg over alt jeg har spist av karbo og dritt.... blæh.... har fremdeles ikke pålitelig vekt, så jeg slenger meg på lavkarbolivet igjen og skal rote meg til butikken og kjøpe ny snart.... sitter med et par Fiberrik med fleskepølse og kaffe med fløte her nå.
Føler at alt jeg har gjort siden august er bortkastet og skulle ønske at jeg hadde holdt på slik jeg gjorde i begynnelsen, så hadde jeg vært mye lettere nå... sukk...

Rosekinn 01-11-10 19:30

har hatt veiedag i dag å har ikke gått ned noe som helst! utrolig frustrerende, men prøver å holde motet oppe. Håper på bedre resultat neste mandag! For jeg gir ikke opp :)

Citami 01-11-10 19:48

Oj, så flinke dere er...
Kan jeg henge meg på?

Trenger litt motivasjon, så kanskje dette hjelper å føle litt press :)
Kommer stadig ut av ketose pga sløvhet rett og slett, og har derfor stått fast på 89kg i en lengere periode nå.

Sjanten 01-11-10 20:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linuz (Innlegg 959264)
Jeg har hatt en veldig, veldig dårlig periode de siste par ukene... skammer meg over alt jeg har spist av karbo og dritt.... blæh.... har fremdeles ikke pålitelig vekt, så jeg slenger meg på lavkarbolivet igjen og skal rote meg til butikken og kjøpe ny snart.... sitter med et par Fiberrik med fleskepølse og kaffe med fløte her nå.
Føler at alt jeg har gjort siden august er bortkastet og skulle ønske at jeg hadde holdt på slik jeg gjorde i begynnelsen, så hadde jeg vært mye lettere nå... sukk...

Skam gagner ingen. Rist det av deg, se framover og rop høyt når du trenger støtte og å blåse ut litt:)

Citami - velkommen:)

LIBBA 01-11-10 20:22

......veiedag i dag og ned 1,6kg:stortsmil
Det var bedre takter enn forrige uke da jeg gikk opp:mad:.
Har nå sneket meg under 30 i BMI. :heia:

Rosekinn 02-11-10 00:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LIBBA (Innlegg 959541)
......veiedag i dag og ned 1,6kg:stortsmil
Det var bedre takter enn forrige uke da jeg gikk opp:mad:.
Har nå sneket meg under 30 i BMI. :heia:

gratulere!! bra at noen går ned :) Satser på at jeg stiller med bedre tall neste mandag! Gleder meg til å få en bmi under 30 her å. Ikke så mange kiloene som skal til! Men de sitter godt på! Holder seg fast gitt!

Men gratulerer nok en gang for et utrolig flott resultat!

Gratulerer til dere andre å! Flinke er vi!

LIBBA 02-11-10 06:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rosekinn (Innlegg 959482)
har hatt veiedag i dag å har ikke gått ned noe som helst! utrolig frustrerende, men prøver å holde motet oppe. Håper på bedre resultat neste mandag! For jeg gir ikke opp :)

Neida, vi gir ikke opp:). Er veldig frustrerende når vekta står stille eller går opp men det snur. Neste uke er det deg. :klem:

LIBBA 02-11-10 06:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rosekinn (Innlegg 959775)
gratulere!! bra at noen går ned :) Satser på at jeg stiller med bedre tall neste mandag! Gleder meg til å få en bmi under 30 her å. Ikke så mange kiloene som skal til! Men de sitter godt på! Holder seg fast gitt!

Men gratulerer nok en gang for et utrolig flott resultat!

Gratulerer til dere andre å! Flinke er vi!

Tusen takk:klem:

Mankell 02-11-10 07:20

Veiedag idag og jeg har gått ned 1.5 kg. :stortsmil Jeg er kjempefornøyd. Nå er jeg over halveis til julemålet.

StineH 02-11-10 07:29

Utroooli bra jobba mankell!
Jeg har veiedag imorgen, grugleder meg og håper på gode nyheter! =D

Mankell 02-11-10 21:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StineH (Innlegg 959818)
Utroooli bra jobba mankell!
Jeg har veiedag imorgen, grugleder meg og håper på gode nyheter! =D

Lykke til! Jeg har det som deg hver veiedag jeg også.

Timiane 02-11-10 21:16

Jeg hoppet over veiedagen min igår. Har skeiet ut de siste dagene. Skal bruke denne uken til å rette opp "skaden" og så blir det veiedag på mandag.
Lykke til dere andre:)

Tropika 02-11-10 22:11

Jada.. stabla meg på vekten i morges.. Den stoppa på 101.5...

Håper det ikke går for lang tid til jeg ser to siffer på den..

StineH 02-11-10 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tropika (Innlegg 960370)

Det går nok kjapt som bare det!! =D

xhegex 02-11-10 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tropika (Innlegg 960370)

Det gleder jeg meg til også! Lykke til!!

Timiane 02-11-10 23:05

Hærlig følelse det med to sifret tall på vekte. Akkurat vært der selv.
Lykke til xhegex og Tropika. Det går fortere enn dere aner. Stå på:heia:

Zillah 03-11-10 14:38

Oooooooh ja!! Eg lengtar etter den dagen at eg kjem ned på to-sifra, eg kan ikkje ein gong hugse når eg var der sist, det var eit godt stykke tilbake i forrige årtusen :p Men når den dagen kjem skal det minsann feirast. Dét blir ein milepæl, det. Juleutfordringa mi er 97,2kg (viss eg har rekna rett)...

Tropika 03-11-10 15:52

Snikveide meg i dag.. Minus 0.5 siden i går. Sikkert vann.. Men bare ETT kg unna tosifra..!

StineH 03-11-10 19:10

Woop woop! =D

5,9 kg vekk, ONLY 1,1 to go! :D

Vekten i dag tidlig stoppet på 123,2 og jeg er kjempekjempeglad! Håper på å ha klart julemålet til neste veiedag!

fettnurket 03-11-10 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fettnurket (Innlegg 958905)
Da var 3. kiloet borte i denne utfordringen! :D Og til og med på første dag av røduka, jeg som alltid går OPP når den kommer, men dengang ei!

Og der var enda en kilo av! :) Minus 4 kilo i denne utfordringen. :cool:

tora trollmor 03-11-10 21:54

0,5 kg med denne uka. da e æ på tosifret tall:D 99,9 kg i dag;) ;) 1,3 kg av denne utfordringa:)

Tropika 03-11-10 22:05

Wow StineH, det må jeg si..

Grattis med tosifra tora trollmor

1 kg borte er jo kjempeflott på en uke fettnurket.

Her har jeg fått positivt utslag på stixen i kveld.
Holder på å bake brød, står i ovnen as we speak! Gleder meg til å ha noe å ha pålegget på i morgen.

Sunroad78 04-11-10 07:50

Vegde meg på tysdag og 3,5 kg av sidan eg starta denne utfordringa i oktober ;) 3,5 kg igjen til julemålet er nådd, DET skal eg klare, sjølv i julebord sesongen ;)

Zillah 04-11-10 07:59

=sukk=
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4 (same som på min vanlege veiedag på mandag)
28.10.10 103,0 - Mandagsvekta viste framleis 104,4, så dette var svært gledeleg nedgang.
04.11.2010 104,4 (103,6 på mandag...)

Det er slike dagar som dette ein får lyst på piller.
GAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

:nei: Kjære Gud vær så snill og ikkje la meg måtte gå tilbake til Vektklubben.

Tropika 04-11-10 10:35

Hoooold ut Zillah!

plastbox 04-11-10 10:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 961171)
=sukk=
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4 (same som på min vanlege veiedag på mandag)
28.10.10 103,0 - Mandagsvekta viste framleis 104,4, så dette var svært gledeleg nedgang.
04.11.2010 104,4 (103,6 på mandag...)

Det er slike dagar som dette ein får lyst på piller.
GAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

:nei: Kjære Gud vær så snill og ikkje la meg måtte gå tilbake til Vektklubben.

God is not in right now, may I help you? http://netaanzet.net/Smileys/devil.gif

Hva med å prøve Skaldeman et par uker? Han sier i allefall at hans heller ekstreme fettinntak (>80%) gjør det bortimot umulig å ikke gå ned i vekt, og at det også fungerer veldig bra for å bryte platåer.

Ellers, hva spiser du? Har du faktisk veid maten din og regnet ut hvor mye karbohydrater du spiser? Kanskje du har nådd et punkt der du må begrense kaloriene bittelitt, som så mange her inne sier. Hva med kokos-fett? Dette er en av verdens rikeste kilder på MCT (Medium-chain triglycerides) som er den mest ketogene fettsyren som finnes. Forsøk viser at man med et høyt inntak av MCT-oljer kan være i ketose ved et høyere karbohydratinntak enn normalt.

Zillah 04-11-10 12:45

Takk, folkens, både for støtte og gode råd.

Har rundt 80% fett... bruker cocosa så godt som kvar dag, nokre teskjeier i alle fall. Treng det ikkje så ofte for å auke fettprosenten, det er mest for sjølve feitt-typen sin del eg tar det. Ketosen er vedlikehaldt, har så vidt eg veit aldri gått over. Veier sporadisk og får aldri nokre "aha"-opplevingar der, det er stort sett som eg trur i mål og vekt. Bruker varierte grønsaker (avocado, agurk, salat, kinakål, paprika, blomkål, broccoli, aubergine, squash, sopp, asparges, litt løk, minimais osv.) av noko slag til praktisk talt alle måltider kvar dag. Det meste av kh kjem frå desse, pluss litt egg. Eg spis mykje egg, men meire plommer enn kviter.

Eg har kutta mjølkeprodukt (unntatt kvitost) og nøtter også i det siste fordi der er det jo lett å "slingre litt". La tomatene til side. Har droppa kunstig søtning... Kaloriinntaket skal heller ikkje vere verken så rasande for lågt eller for høgt, bruker ikkje utrekning på kvart måltid kvar dag, men dei "stikkprøvene" eg har registrert for å sjekke at eg har så mykje peiling som eg trur eg har, har vore ganske bra. Eg veit ikkje kor nøyaktig InBody analyse er, men den sa at eg hadde ein BMR på 1565 kcal og eg bruker det som rettesnor til ikkje å gå for lågt i det minste. Vektklubben gav meg 1400 kcal per dag til å kose meg med...

Og sidan eg kutta kunstig søtning har eg kutta i eggemjølk-latten min også for den er ikkje god utan nokonting. Har tatt grøn te i staden, det skal jo vere så fint for forbrenninga, men berre ein stor kopp om dagen. Tar den på formiddagen. Eg har ikkje vore like flink å drikke vatn heile denne tida, men det har eg tatt opp igjen i det siste og det blir mange store glas i løpet av dagen.

Stress? Ja, men ikkje meir enn tidlegare, heller aningen mindre. Betennelser i kroppen? Ja, men det har eg jo hatt i årevis, og eg gikk jo ned i vekt tidlegare med dei same plagene. Føler eg stangar hovudet i veggen littegranne.

Om eg berre hadde sett eitt eller anna som tilsynelatande var feil - men det gjer eg ikkje. Det einaste eg ser er at eg kanskje ligg for lavt i karbohydratar, enkelte må jo høgre der enn det dei trur, men det er jo grenser for kor mykje plass ein har i magen til brokkoli... Trur de eg kan legge inn bittelittegranne linser (15 g kh/100g) i tillegg til dei vanlege grønsakene for å sjå om det kan hjelpe, prøve det og sjå kor høgt eg kan gå?

Det som frustrerer meg kanskje aller mest her, er at eg ikkje har hatt fin nedgang på kuren som plutseleg har stoppa opp. Det har tvertimot vore nesten ingen nedgang i det heile tatt heilt sidan eg begynte. (Og da veide og målte eg maten mykje meir også, men det er ingen skilnad på resultatet i alle fall.) "Oppskrifta" til ketolysekuren er jo å auke i kh til ein ikkje lenger går ned i vekt, finne toleransegrensa på den måten. Men eg har jo ikkje gått jamnt ned i vekt i det heile tatt, det er rett og slett SÅ små skilnadar frå ei veke til ei anna at eg kan like gjerne feie det vekk med tilfeldige variasjonar. Dei gongane eg har hatt eit stort hopp nedover, har det vore tilbake veka etter.

StineH 04-11-10 16:54

Kjære søte fantastisk Zillah! Ikke fortvil!
Jeg skjønner hvordan du føler deg, og jeg kan ikke se at du gjør noe feil! Noe som sikkert må være kjempefrustrerende!!
MEN om jeg var deg, ville jeg tatt meg noen hardass skaldemanuker, slik som jeg gjorde i begynnelsen av mitt vekttap..

Spis Skaldeman's slankekjøttkaker, og ingenting annet.. Det er utrooolig kjipt akkurat når det står på som verst, men det er verdt det..!
Jeg ville i allefall ikke gått MeR opp på karbsene, du spiser jo endel grønnsaker, såå less is more.. :)

LouLou 04-11-10 20:46

Får jeg lov å hive meg med her?

Jeg startet opp forrige uke,29/10-2010, å vekta stoppa da på 116,8:(
Idag var jeg til veiing igjen,å da viste vekta 113,5, altså -3,3 kg:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.