Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Oktoberstarter-tråd? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37078)

snartslank? 31-10-10 09:10

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Gratulerer det er jo kjempebra!!

stinemora 31-10-10 11:40

Takk! Veldig fornøyd med denne uka :)

Mammaannmari 31-10-10 12:09

WOW! 8 kg er jo helt vannvittig bra.

Way to go:heia::heia:

Jeg har heller ikke målt, skulle ønske jeg gjorde det. Vekta står stille:(
Men jeg vet hva som skal til:p Bare å skjerpe seg.

Klistine 31-10-10 12:38

så flinke dere er alle sammen! :)

Jeg har visst gått litt opp jeg :( :( Kjempetrist. Har ikke veid meg på 1,5 uke, så gledet meg veldig, og ble litt skuffet da jeg hadde gått opp nesten 1 kg..

så var jeg på fest inatt og var lei og ville gi opp, så jeg spiste en kebab! MED BrØDET!!! Huff...angrer veldig...

Nå lurer jeg på om jeg skal fortsette med dette, eller vente til etter jul når jeg har tilgang på vekt hver dag. Jeg merker så sinnsykt godt at jeg aldri går ned når jeg ike har vekt i nærheten. Sånn er det alltid, av en eller annen grunn..

*lei og vil ha pasta*

bjorg 31-10-10 13:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klistine (Innlegg 958547)

Jeg har visst gått litt opp jeg :( :( Kjempetrist. Har ikke veid meg på 1,5 uke, så gledet meg veldig, og ble litt skuffet da jeg hadde gått opp nesten 1 kg..

så var jeg på fest inatt og var lei og ville gi opp, så jeg spiste en kebab! MED BrØDET!!! Huff...angrer veldig...

Nå lurer jeg på om jeg skal fortsette med dette, eller vente til etter jul når jeg har tilgang på vekt hver dag. Jeg merker så sinnsykt godt at jeg aldri går ned når jeg ike har vekt i nærheten. Sånn er det alltid, av en eller annen grunn..

*lei og vil ha pasta*

Du må ikke gi opp. Du må tenke på at dette er en livstil. Å ha en utskeielse i ny og ne må man regne med. Kanskje er det en fordel og ikke ha vekt hver dag.

MonaLita 31-10-10 13:36

Pffff. Skuff. 300 gram ned denne uken.. Prøver å tenke at jeg kan ikke gå ned like mye hver uke, men med den gode starten må jeg si at det var ingen jubel (spesielt siden jeg var 0,5 kilo lettere på snikveiing i går :/

snartslank? 31-10-10 16:37

De første ukene er det mest vann som forsvinner.. så det går ikke i samme tempo dessverre.... Men ned er jo ned!!

Lindaplinda 31-10-10 16:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klistine (Innlegg 958547)

Jeg har visst gått litt opp jeg :( Kjempetrist. Har ikke veid meg på 1,5 uke, så gledet meg veldig, og ble litt skuffet da jeg hadde gått opp nesten 1 kg..

*lei og vil ha pasta*

DU.. les hva jeg har skrevet tidligere her, så ser du at jeg også gikk på en liten "smell" for en ukes tid siden, for så å få en skikkelig opptur på fredag:) Viktigste er å IKKE GI OPP!!:D
Og som jeg skrev i journalen min: Det er ikke alltid det er vektnedgangen som er det viktigste - det å bevise for seg selv at man ikke gir opp når man møter motgang, er vel så viktig.. ihvertfall for meg.

En kebab m/brød på fylla har nok ikke så mye å si siden du har vært så flink ellers, bare pass på å komme i ketose så fort som mulig igjen:) Fram med målebånd.. har du ikke brukt det før, så begynn nå.. der ser virkelig jeg resultater ihvertfall:) Og ang. veiinga - tenk litt gjennom hva du spiste dagen før.. mye salt? Veide du deg på samme tid som sist? Ifølge wii'en min kan visst vekta vise -/+ 1kg iløpet av en dag.

Jeg sprakk jo forrige helg med to baileys og kaffe, men jeg tror ikke det hadde så mye å si.

Klistine.. ikke gi opp... opp med hodet, fram med brystet;) Husk at du har oss her som støtter deg og som du kan klage så mye som du vil til:D

snartslank? 31-10-10 22:05

huff, vært vanvittig sulten idag!! skikkelig rumling i magen!! Spist nok fett, likt som de andre dagene. Men bare ufattelig sulten!!

nesten litt ubehagelig!!

Men nå er det jo snart natta, og en ny dag imorgen!! håper den blir som vanlig igjen!!

dere er kjempeflinke alle sammen "oktober-slankerne":)

KimPossible 01-11-10 00:15

Idag var jeg skikkelig lysten på sjokoladekake da vi var i et selskap... og jeg spiste et stykke. :( Var veldig søtt, men godt også.... helt til jeg fikk mageknip og ble kvalm.
Dette var i 7tia i kveld. Målte akkurat om jeg er i ketose, og det er jeg, heldigvis.... men kanskje kake-missen ikke vises enda? Er litt usikker på det. stix'en var på det lyseste. Vet at det ikke er "grader" av ketose, men helt siden jeg begynte for 14 dager siden, har stixen vist utslag på lyslilla/lilla.. selv om jeg har drukket mye vann. så jeg vet ikke jeg... men, utslag = ketose, og nå vet jeg at jeg blir uggen av å spise sånt, så neste gang lar jeg det være (som vil si neste helg, da skal vi i stor-selskap igjen... men det frister ikke med kake lenger, det kan jeg love!!!!)

Jaja. Ny uke, nye muligheter! :)
God Natt

Helene M 01-11-10 10:26

Veiedag i dag!

Minus 900 gram:D Jeg er strålende fornøyd, som vanlig:) Bare det at vekta går nedover er så motiverende at jeg nesten hopper i taket :D

- 5,8 kg på tre uker synes jeg er SKIKKELIG bra altså:_punk:

Lindaplinda 01-11-10 17:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene M (Innlegg 959072)
Veiedag i dag!

Minus 900 gram:D Jeg er strålende fornøyd, som vanlig:) Bare det at vekta går nedover er så motiverende at jeg nesten hopper i taket :D

- 5,8 kg på tre uker synes jeg er SKIKKELIG bra altså:_punk:

Weeee:-D

StineStine 01-11-10 19:09

Hei alle sammen.
Begynte på ketolyse for to uker siden, å har vel gått ned rundt 3-4 kilo.(er ikke helt sikker, vekta mi virker ikke. 19 kroner på ikea) Er storfornøyd med det! Har ikke savnet brød, pasta, ris og poteter noe særlig ennå. Målet er ned ihvertfall 20 kg :) Sitter mye å leser på lavkarbo, og finner det veldig inspirerende å lese hvordan andre lever på lavkarbo kosthold!
Lykke til alle sammen :)

FrustrertFrøken 01-11-10 19:34

Nå må jeg bare syte litt her:(
Jeg har vært syk i et par uker, så da har jeg spist masse karbo.. Har heldigvis ikke gått opp til så mye som jeg veide før jeg starta..
Men i dag skulle jeg hvertfall starte igjen! Å dagen begynte ganske bra egentlig. Gutten min på 10 måneder våkna i natt som vanlig, men han gikk med på å sove ved siden av meg heldigvis! Så jeg fikk sovet helt greit.. Men etterhvert som dagen har gått, så har jeg blitt sliten og deppa.. Jeg har NULL matlyst, og har ikke spist siden frokost.. Driver å lager meg brokkoli med ost nå.. Jeg kjenner at jeg er skikkelig demotivert! Samtidig så gidder jeg ikke utsette å begynne påan igjen..

Veide hvertfall 88 i dag når jeg veide meg.. Målet mitt er ca 60 kg..

Helene M 01-11-10 20:26

Velkommen StineStine! Og gratulerer så mye med stort vekttap! :D

Huff da, Unnimoor:( MEN, selv om du er demotivert nå, tenk hvor god samvittighet du kommer til å ha hvis du klarer å starte påan igjen i dag! Da går morgendagen lettere, og dagen etter enda lettere... :)

Stå på! :D

snartslank? 01-11-10 20:58

Synes dere er kjempeflinke som hiver seg over kuren igjen etter å ha vært ute av ketose!! Vær stolt av dere selv!!

Istad satt jeg og tenkte over matinntaket idag, og det var jaggu ikke stort!! nesten litt rart siden jeg var så himla sulten i hele går! Uten at det medførte fler måltider enn vanlig. Må ærlig innrømme at det er godt å ikke være sulten og fysen hele tiden! Godt å IKKE tenke på mat,snop osv hele dagen lang!!

Supergod følelse!!
Har en liten (oki stor da...) drøm om å komme under 110 kilo innen jul! aller helst 107... men det er litt drøyt med tanke på antall uker igjen til jul!

Så skal vi til syden 19januar, og da hadde det vært så gøy å veid nærmere 100...

Store drømmer i en altfor stor kropp!! Men en kropp som skal bli akkurat passe for meg innen neste sommer!!

jente-23 01-11-10 22:27

vi er suuuuuperflinke:) vekta står bom stille... men nå gjør det ikke noe lenger, for nå er alle klærna blitt for store på overkroppen!:) gud så artig... har bestemt meg for å ikke følge med på vekta mer foressten, ihvertfall ikke så ofte som hver uke lenger siden det ikke har noen betydning på at kroppen min krymper. er så gøy å merke det på klærna uansett:) fettet buuuuurner vekk..... fantastisk! gotta let it BURN!;)

elsker lavkarbo.. mums... <3

snartslank? 02-11-10 09:46

usj!! nå er eggemelka blitt for kvalmende for meg!! klarer bare ikke å få i meg hele koppen.... Den som er min reddende frokost!!

får kanskje prøve meg uten cocosa oppi den i morra, og se om det kan hjelpe litt...

Helene M 02-11-10 11:44

Må snart prøve ut den jeg også. Gikk det greit de første gangene du drakk det, snartslank?

Klistine 02-11-10 13:22

Etter noen tenkerunder med meg selv, skal jeg slutte på ketolyse, også gå for lavkarbo tilpasset kroppen min. Jeg kommer til å spise litt frukt og bittelitt potet/ris til middag innimellom. Ikke hver dag.

Dette er fordi jeg har veldig lyst å begynne å trene hardt. Så jeg skal på sats ikveld på dobbeltime. Aerobic og core. Det blir bra. Så skal jeg ta karbohydratene sakte men sikkert litt oppover. Kommer til å holde meg unna brød og bakevarer for det meste. Men ikke være helt nazi.

Håper og tror vekta kommer til å fortsette i riktig retning nå også, spesielt siden jeg skal begynne å trene på sats :) :)

Sivensvans 02-11-10 15:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klistine (Innlegg 960034)
Etter noen tenkerunder med meg selv, skal jeg slutte på ketolyse, også gå for lavkarbo tilpasset kroppen min. Jeg kommer til å spise litt frukt og bittelitt potet/ris til middag innimellom. Ikke hver dag.

Dette er fordi jeg har veldig lyst å begynne å trene hardt. Så jeg skal på sats ikveld på dobbeltime. Aerobic og core. Det blir bra. Så skal jeg ta karbohydratene sakte men sikkert litt oppover. Kommer til å holde meg unna brød og bakevarer for det meste. Men ikke være helt nazi.

Håper og tror vekta kommer til å fortsette i riktig retning nå også, spesielt siden jeg skal begynne å trene på sats :) :)

Lykke til!! :heia:

snartslank? 02-11-10 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene M (Innlegg 959963)
Må snart prøve ut den jeg også. Gikk det greit de første gangene du drakk det, snartslank?

egentlig ganske godt!! Men nå idag var det helt forferdelig vanskelig å få den i meg.. Men skal prøve uten min ekstra dose cocosa i den i morra!! satser på bedre lykke da!
PS! jeg har bare prøvd den med kakao oppi...

illafanten 02-11-10 17:42

I dag er min veiedag og etter første uken er jeg 4,2 kg mindre og mannen min er hele 8 kg mindre. Syns foreløpig at ting går veldig greit, ingen problemer med hverken sult eller noe annet :)

Lillebjørn 02-11-10 17:48

WOW!! Det var gode resultater :D Flinke er dere!!

KimPossible 02-11-10 18:30

Gratulerer med superstart, illafanten! :)

Fjasnissen 02-11-10 18:36

8 kilo på en uke!?!!!!!!!
Holy mother of big boys... hvor mye hadde mannen å miste?
Synes jo at dine 4,2 kilo var hinsides bra også. Fantastiske resultater.

bjorg 02-11-10 18:41

Er på studieuke og må bare syte litt:( har tatt med meg hjemmebakt proteinbrød til frokost,så det går greit. Fyller på med pålegg fra hotellfrokosten. Så kommer vi til lunchen. Både i går og i dag fikk vi servert lunch på seminaret. I går var det selvsagt baguetter puh skrapte pålegget, slik at jeg spiste bare litt brød. I dag ble det servert pizza. Var så sulten at jeg bare måtte spise to stk. Da hadde jeg først skeiet ut, og kunne avslutte med et par sjokoladebiter til kaffen(skåla sto framfor trynet på meg i hele lunchen) nå sitter jeg med dårlig samvittighet. Hjertesukket mitt er: hvorfor må det nesten alltid serveres mat med mye karber når man er på kurs/seminar?

Fjasnissen 02-11-10 18:44

Dessverre er det nok fortsatt sånn at de fleste prøver å spise lite fett, men at de bryr seg fint lite om karbohydrater. Brød er jo sunt, ikke sant? Og pasta så klart. Har finni ut at når det gjelder lunch, så er vi nok on our own, mens på middager så kan man alltids bare la poteter bli liggende. Trist, men leit, som det heter.

Ikke ha dårlig samvittighet. Se framover og begynn på'n igjen. Eneste som hjelper. Stå på

illafanten 02-11-10 19:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 960219)
8 kilo på en uke!?!!!!!!!
Holy mother of big boys... hvor mye hadde mannen å miste?
Synes jo at dine 4,2 kilo var hinsides bra også. Fantastiske resultater.

Tusen takk alle sammen, er veldig fornøyd :) Mannen har 28,5 kg som mål, da er han på 90 kg. Han er 190 høy og ingen pusling så vi får se hvor langt det går, men fikk i allefall en pangstart :)

snartslank? 02-11-10 19:25

Snakk om gode resultater!! gratulerer så masse til dere begge!!

Helene M 02-11-10 20:07

For en pang-start! Gratulerer:D

Sivensvans 03-11-10 10:51

Hurra for pang-starter!! :heia:

FrustrertFrøken 03-11-10 11:04

Så flinke dere er!:)

Jeg er så heldig at det tar meg bare noen timer å komme i ketose:) Å så har jeg gått ned nesten 3 kg siden jeg starta på mandag:D DET er motiverende:)

KimPossible 04-11-10 13:45

Dag 2 med konstant sult... :-( tærer på humøret, får'n si.. har kjøpt cocosa i dag, og stappa i meg en skje til lunsjen, er kanskje fettmangel som gjør meg sulten? jaja, får nå prøve og se hvordan det går. I morgen er det veiedag. spent på det ja! :)

Sivensvans 04-11-10 14:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KimPossible (Innlegg 961384)
Dag 2 med konstant sult... :-( tærer på humøret, får'n si.. har kjøpt cocosa i dag, og stappa i meg en skje til lunsjen, er kanskje fettmangel som gjør meg sulten? jaja, får nå prøve og se hvordan det går. I morgen er det veiedag. spent på det ja! :)

Hmm...hva er det du spiser da?

Føler meg aldri sulten jeg - bare når jeg har spist for lite, rett og slett. Men, vi er jo forskjellige da;)

snartslank? 04-11-10 14:36

Jeg er heller ikke sulten lenger, men merker det hvis jeg spiser for lite fett i ett måltid! da kan rumlingen komme etter få timer :)

men har du bare holdt på i to dager, så skal du ikke se bort ifra at kroppen trenger noen dager på å tilvenne seg det nye kostholdet!!

KimPossible 04-11-10 14:46

Jeg har holdt på 14 dager nå, så denne sulten er noe som er kommet denne uka. Jeg spiser da nok mat, 2 egg og bacon til frokost eller 2 eggepannekaker, salat med noe digg kjøtt og ost oppi til lunsj, middagen varierer, men det er jo 1 kyllingfilet eller laksefile eller noe annet kjøtt, og masse grønnsaker. Kveldsmaten er også varierende. men jeg spiser alltid til jeg er mett. men blir fort sulten igjen nå de siste par-tre dagene.
Mer fett, eller ikke? Gå over på fedon, kanskje? kan hende kroppen trenger mer karbohydrater? ligger mellom 13 -15 gram om dagen.
Litt frustrert over å være sulten altså. Jeg blir så grinete av det.

Lindaplinda 05-11-10 09:24

Ny veiedag idag. -0,6 kg viste vekta og ytterligere -1cm på midjen, og idag er tante rød på besøk, så jeg er ganske fornøyd:) GOOOOD HELG!!:-D

KimPossible 05-11-10 10:45

Gratulerer med nedgang, Lindaplinda. :)
Og gratulerer til meg selv, har gått ned 0,9 kg siste uka. Etter 3 uker på ketolyse har jeg gått ned 5,5 kg! :) :)

Lindaplinda 05-11-10 11:42

-5,5kg på 3 uker er jo kjempebra, KimPossible!!:-D Gratulerer!:-D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.