![]() |
Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
Jeg har bakt disse for første gang i dag, de var supre! Mannen har spist så mange at jeg er redd han "gjør" i buksa hehe..
Det blir nok fast takst å bake disse:D Tusen takk for super oppskrift!:) |
Oj, jeg syntes knekkebødene så mildt sagt ikke gode ut. Der tok jeg feil gitt! Laget en prosjon nå i kveld og har spist ørlitegranne. Hadde dog litt problemer med å dele knekkebrødet, men pytt sann, det smaker det samme uansett...:-D Prøv å ha på Synnøve Findens smør med maldonsalt. SINNSYKT godt! Takk for tips! (Da gjenstår det å se om magen er like fornøyd...:-))
Cec xxx. |
Hei! Skal lage disse i dag tenkte jeg, men lurer på en sak..
Jeg liker ikke sesamfrø og kan ikke spise solsikkefrø. Er veeldig glad i linfrø.. Mon tro om det funker å bytte ut både solsikkefrø og sesamfrø med linfrø? Evt erstatte noe av solsikkefrøene med gresskarkjerner? |
Jeg kuttet forresten ut linfrøene, med det resultat at det antageligvis ble litt for mye væske så knekkebrødene var helt myke i morges! Vel, de smakte fortsatt godt! :-) får ta litt mindre vann neste gang! :-)
cec xxx. |
Sitat:
Steike/tørketiden vil variere etter hvilken ovn du har men jeg steiker de til e er helt harde og nesten litt svidd-da blir det popcorn smak i de og du kjenner ikke at det er frø/kli i. Ellers bruker jeg ikke søtt i (synes det er helt unødvendig) og en god del mer fiberhusk. Et tips som gjør det enklere å dele knekkebrødene er å dele på nytt med et pizzahjul når de begynner å stivne men før de blir helt harde, da er de ganske greie å få delt opp. |
Brukte oppskrifta di, men tilsatte gresskarkjerner. Gresskar og solsikkekjerner kjørte jeg i "Foodprofessoren" da trengte oppskrifta mere vann, men fikk god smak, og det er lettere å nyttigjøre seg alt det gode inni frøene :-)
Mvh Grovsnus (Takk for den oppskrifta Nannah) |
Disse skal jeg bake i helga. Tror jeg har alt jeg trenger. Har spist lite brød / knekkebrøderstatninger. Men er nå på jakt etter ting jeg kan ha med på ferier i sommer, som er lettvindt og greit. Bruker mye ostechips til vanlig, men mest praktisk med micro det da.
|
Selv kjøpte jeg en pakke revet jarlsberg (0g karber) og tilsatte i oppskriften, ble bare SÅ godt! Flere knekkebrød og kjempegod og spennende smak - herlig! Bare et lite forslag :)
|
Nå har jeg også fått laget disse, og gjorde meg følgende erfaringer:
1. Husk å skjære opp før man steker..:p Glemte det, jeg.. 2. Brett nr 2 (hvis man steker ett og ett) krever litt kortere steketid. Det gjorde ihvertfall det hos meg. Det andre brettet ble litt i overkant godt stekt. 3. De var kjempegode, og hele familien digget dem! :D |
Sitat:
|
Disse var supergodet. Byttet ut gr. sosikkekjerner med gresskarkjerner, og strødde noen sesamfrø på toppen. Disse blir med på ferie i sommer gantert.
|
I oppskriften står det litt søtt.
Hva og hvor mye brukes da? (er helt ny her) Hvor mange kh er det i disse? Gleder meg til å prøve :-) |
Litt søtt er vel en teskje eller så. Splenda, sukrin, Hermesetas, natreen, mye søtstoff å velge i! Alle finner som regel "sin" greie! Jeg kjøper Hermesetas i Sverige og er svært fornøyd med det!:D
Det står i oppskriften at det er ca 1 karb pr knekkebrød om du får 32 stk!;) |
Trenger litt hjelp her.
Jeg har nå kjøpt alle ingrediensene, MEN fikk ikke tak i fiberhusk. Kan jeg lage knekkebrødene uten dette, eller må jeg vente til jeg får tak i det? Må jeg på helsekostbutikken for å få tak i dette? Håper jeg kan lage dette i kveld uten fiberhusk, men bare om det smaker like godt uten:-) |
Er nok viktig å ha Fiberhusk som fungerer som bindemiddel.
De har det på ICA og Meny, vet jeg, ellers blir det nok helsekost- butikker, ja! |
Tusen takk for raskt svar.
Da blir det ikke knekkebrød før i morgen. Jeg ELSKER knekkebrød og er veldig spent på resultatet:-) Fikk svar på at det er ca 1 kh per knekkebrød, så da kan man spise noen i løpet av en dag med masse pålegg på :-) Gleder meg !! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle elsker disse knekkebrødene. Jeg er på besøk hos familie og lagde et par brett med disse, de var borte vekk etter knapt to dager. :eek::p
|
Da fikk jeg endelig tak i fiberhusk og knekkebrødene står nå i ovnen :-)
MEN hvordan skal de oppbevares? Ser plast frarådes og at man burde ha en type blikkboks, noe jeg ikke har. Hjelp? |
Jeg har mine i en knekkebrødboks i skuffen. Den er av plast.
Er de sprø nok, går det bra. |
Ok, takker for raskt svar :-)
|
Jeg bruke de tyne plastboksene fra Ikea med blått lokk. Går fint det. Eller så kan du bare droppe lokket.
|
Jeg har en julekakeboks i metal og en gammel konfekteske i metall som jeg bruker. Ellers har jeg brukt plastboks og hatt de i da jeg skulle på tur og de ble ikke seige.
|
Sitat:
|
Nam, nam og atter nam.
Disse var kjempegode :-) Spiser nå knekkebrødene med smør og camenbert hmmmmmmmmm :-) |
Vil bare si at det funker helt utmerket å bruke et par egg i stedenfor fiberhusk. Svigermor hadde ikke igjen fiberhusk og tok egg, og siden prøvde jeg det også, og det funker, og det smaker enda bedre( om det er mulig;) )..
|
Hva er fiberhusk?
|
JBKM og fiberhusk er binde-/fortykningsmiddel vi bruker i feks pannekaker og vafler, brød og sauser fordi vi ikke skal bruke mel!;)
|
Disse skal jeg prøve å lage på søndag.. Lurer bare på én ting; hvor store skjærer dere dem? Ca knekkebrødstørrelse? Eller mer som kjeks? Dere som får 32 stk, tenker jeg... :)
|
Jeg prøvde meg på denne oppskriften i går, men de ble mislykka:( Alt hang fast i bakepapiret. De var veldig gode på smak, men bakepapiret smakte ikke så godt;) Hva har jeg gjort feil??
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har gjort denne tabben et par ganger, men jeg kasta ikke knekkebrødene men lot de ligge i en boks noen dager og etter en stund fikk jeg papiret av ganske greit - for det meste :rolleyes: |
Har aldri i mitt liv laget knekkebrød...men nå har jeg akkurat tatt første brettet ut av ovnen.. Kanskje et dumt spørsmål, men; er det meningen at knekkebrødene skal være sprø når de tas ut av ovnen?? eller blir de sprø ettersom de kjøles ned?
|
De skal være sprø...er de ikke det må de stekes lenger.
|
Vil herved offisielt melde meg inn i halleluja-koret - disse knekkebrødene er bare helt fantastiske :D
|
Utrolig gode! Det var disse som fikk meg til å forstå at jeg kan leve på lavkarb!
|
Sitat:
Fantastisk gode er de...og supre å ha med på jobben som nødproviant feks. Har ny porsjon i ovnen ikveld; sommerferien over og lange jobbkvelder venter..:engel_ikk |
Jeg elsker disse. Bakte nettopp en ladning. Men jeg får dem aldri tynne nok, har prøvd flere ganger. Jeg fikk noen og tyve knekkebrød utav porsjonen, aldri i livet om jeg klarer å få 32 eller i nærheten av det. ARGH. Men de er i hvert fall utrolig digge!
Neste gang skal jeg lage røren mye tynnere og helle dem på brettet, da får jeg vel flere knekkebrød ja. Ellers; er det noen som har prøvd å lage rundstykker av denne? Røren er jo ganske tykk, så det går kanskje an? |
Sitat:
Enig med alle her i at det er noen nydelige knekkebrød. Problemet er bare å stoppe før boksen er tom |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |