Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Januar-startere. Er det mange av oss der ute? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29883)

Sessaen 24-01-10 09:46

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg er ny på lasset og har egentlig veiedag i morgen. Men i dag måtte jeg bare snike meg på og se hvor landet ligger. Og vekta peker riktig vei. Ned ca 2 kg på 6 dager! Dette er jo strålende! :D Jeg har ikke hatt ketolysepillene (bestilte de i går), men har tatt krom og omega 3. Kanskje ketolysepillene setter enda mer fart på forbrenningen? Jeg må også legge til at jeg har lavt stoffskifte, og i det siste har vekta bare gått en vei, nemlig opp :(

Men nå skal det bli andre boller. Første delmål er ned 5 kg. Totalt ned 15 kg. Blir så glad så glad om jeg klarer det!!!

Lykke til alle andre!!! :)

tangoto 24-01-10 14:00

Hei igjen og hyggelig at det kommer nye til! : )

Vil bare si fra at jeg har gått ned en hel kilo fra i går til i dag! He he bra at det finnes gode eksempler på hva mensen gjør, hvor fort det går opp og ned, og hvor lite lurt det er å veie seg hver dag..; )

Spennende i morgenmandag.. da har jeg jo lov til å veie meg.

Hilsen en veiegal ; ) Men det er kanskje ikke så rart når vi er ferske og lurer så mye på hva det er vi har begitt oss inn på og hvordan dette egentlig funker.

Godt å være flere i samme båt her. Don't give up!!

Cristiano07 24-01-10 22:32

Hvis det er sent på kvelden og jeg er sulten, bør jeg da spise?
Er ofte jeg har sen frokost(10-11 tida) og middag i 17-tida..
Har liksom ikke lyst til å spise før leggetid..
Grunnen til at jeg ikke spiser oftere er jo at metthetsfølelsen varer lenger..

Kitt 25-01-10 00:04

Bare spis deg passe mett hver gang du er sulten!:D
Her er det ingen dumme regler om at man ikke skal spise om kvelden etc!;)

SuperMamma 25-01-10 11:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 819869)
Det er ikke så vanskelig, egentlig!

Man tar utgangspunkt i hvor mye man veier for å finne ut hvor mye proteiner man burde få i seg, og hvor mye karber man ligger på!
Jeg veier drøyt 90kg og er lite aktiv. Velger da å si at 100g proteiner er bra for meg. (1-1.5g pr kg, inntil 2g om man er veldig aktiv)
Dette gir ca

100g proteiner= 17%
18g karber = 3%
214g fett = 80%

Eller
100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%

Bittelitt kalorilære:
1g protein= 4kcal
1g karbo= 4kcal
1g fett= 9kcal

Hei Kitt,
jeg forstod ikke helt regnestykket ditt.
Er det slik at optimal samensatt kost fordeler seg slik:

100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%

Kitt 25-01-10 13:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SuperMamma (Innlegg 821158)
Hei Kitt,
jeg forstod ikke helt regnestykket ditt.
Er det slik at optimal samensatt kost fordeler seg slik:

100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%

Sånn ca!
På ketolyse sier man noe sånt som 5% karbo, 20% protein og 75% fett som veiledende.
Jeg trives best med mellom 20 og 30% karber og veier ca 90kg, derfor ser regnestykket mitt sånn ut!

Om du veier mye mer/mindre eller er veldig aktiv i forhold til proteiner, eller vil lavere/høyere i karber, må du regne ut energifordelingen sånn at den passer best for deg!

SuperMamma 25-01-10 15:44

Takk Kitt.
Da har jeg regnet meg frem til at protein og karbo intaket mitt er helt fint. Men denne fett mengden... den er uapetittlig rå.... hør økt meg opp til 150 g fett om dage, men nærmere 300 g som det ble for min del... det skal holde hardt altså. .ughæø

ned10kg:) 25-01-10 21:46

Er med eg også enda :) Men opp 0,3 kg denne uken.. arrrg!:(

Engelen 25-01-10 22:00

Har vært flink hele uka jeg, men vekta viste opp 0,1 kg. Kjedelig, men får håpe på bedre resultat neste uke.

Vanilia 25-01-10 23:53

Jeg harvært bortreist noen dager og har spist ute (veikro og/eller restaurant) og drukket vin nesten hver dag. Var ekstremt nøye på ikke å spise poteter/pommes frites, bare salat uten dressing og kjøtt. Spiste tapas onsdag (oliven, aioli, scampi, chorizo, kjøttboller og marinert lammespyd), løvstek med bernaise torsdag, ovnsbakt camenbert og honningglasert kalkunbryst med ratatoulle fredag og biff med kryddersmør lørdag. Søndag ble det biff med bernaise. Har vært i ketose hele tiden og er SÅ stolt av meg selv! Vektnedgangen er veldig stabil nå, jeg går ned ca 100 gram pr dag, og det er jeg happy med. Det blir jo ca 700 gram pr uke! Eneste bivirkningen jeg merker med denne kuren er at det lukter konstant stekeos og baconfett av hår og klær - EKKELT! Noen som har tips til hvordan man kan tilberede egg og bacon i micro, så det ikke blir så mye stekeos?

tangoto 26-01-10 08:06

Hei vanilja:-) Jeg er og ny her, men leste her et sted om å knuse et par egg i en kopp, putte koppen i microen til du hører pof! to ganger. Godt og lettvint med smør, krydder og andre ting oppi!:-)
Gikk litt ned i dag selv om M. Hurra!

Pandora 26-01-10 10:27

Ingen mens enda!!! (og er ikke gravid;-)...)

Men har fått kontroll på søtsuget igjen, ble med den sprekken lørdagskvelden - nå er jeg flink som bare det igjen:D

Nå skal jeg ihvertfall klare tre nye uker før en liten planlagt sprekk midt i februar (men bare en!)

Energien er bra, humøret er topp og jeg er passe sulten til måltidene uten noe matstress..

Ganske kaldt ute idag, men sitter og planlegger en skitur hvis jeg kommer meg tidlig fra jobb:cool:

..og et tips vedr omelett/baconsteking: finnes pakker med "smårettbacon", såne bittesmå oppkuttede baconbiter, de steker så fort at det ikke blir noe særlig stekeos..også heller jeg bare eggene over. Nydelig omelett og håret lukter fortsatt shampoo:p (kan jo kutte smått selv også...men jeg er for lat til det :flau:)

kveita 26-01-10 14:53

Hallo alle januar startere!
Godt å se at det gå¨r bedre , et eventuelt søtsug gir seg, og plutselig er alt så mye bedre igjen....:p
For meg går det og veldig bra. Vektnedgangen er jeg litt usikker på grunnet pms, så jeg skal ikke gå på vekte for mandag igjen, da er forhåpentligvis det verste over..:)
Alt med maten går veldig bra, koser meg, god tid å planlegge synes jeg, koser meg med det. leser på innholdsfortegnelse i butikken og unngår alt med mye karbo. Bakte sjokoladekake i går igjen, men slikka ikke på en teskje engang..!! stolt!!:)
merker på kroppen at jeg har gått ned, bedre plass i klærne og det er deilig! etter sprekken min på fredag, er jeg bestemt på at det ikke skal skje igjen! SÅÅÅ mye frustrasjon, og vektøkning for sukker og mel . ikke verdt det en gang...:(
Så får være klar ved neste pms..
Klem og håper alle får en fin uke - stå på!! :p

kveita 26-01-10 14:59

og drakk eggemelk til frokost med litt pulver kaffe i, og det holdt meg mett i 3,5 timer!! utrolig, og ikke verst heller.. skal prøve meg på ulike varianter. :)

Blid 26-01-10 17:25

Hei Alle januarstartere! Så flinke alle er!:):)

Hadde litt bekymring i slutten av forrige uke når jeg ikke vekta hadde flyttet seg "på lenge". Men så slapp det igjen i helga! Denne kuren tror jeg skal få meg helt i mål! 4,5 kg på under 3 uker må være bra!

Men i går hadde jeg en rar opplevelse:confused:
Var på trening (steppmaskin). Holdt på ca 70 minutter pluss uttøying. Skikkelig bra økt, men når jeg kom hjem blei jeg skikkelig svimmel og kvalm... Ikke bra!
Har noen av dere andre merket at dere har blitt uvel etter trening i Ketose?
Kan det være at jeg har fått i meg for lite veske under treningen?? Drakk ca 1 liter veske.
Andre med samme erfaring? :confused:

Florence123 26-01-10 18:38

Ny jeg da :)

Har holdt på i 2 dager og har en forferdelig hodepine kjenner jeg , men er normalt etter det jeg har lest i begynnelsen.

Men lurer på en ting, og det er menyen min...

Har bak Lollipopbrødet og er veldig glad i brødmat så jeg spiser ca 3 skiver hver dag, er det mye og bruker 1 hel ost av fet type og tomat som tilbehør.

Har laget taco av kjøttdeig som jeg spiser oppå salaten til middag.

I tillegg spiser jeg melon , nøtter og baconcrips.

Er dette mye mat ?

Multi 26-01-10 20:24

HEi folkens

Jeg er også Januarstarter - nærmere bestemt 7.januar. Første to ukene gikk jeg ned 3,1 kg, og så gikk jeg opp 0,5-0,6 uten at jeg hadde endra noe som helst og der har jeg vært en uke.

Nesten godt å se at det er flere som bremsa/gikk opp litt. Det betyr vel at vi gjøre det samme og da er det vel riktig.
Vi får støtte hverandre videre, så kommer sikkert fettforbrenninga i gang for fullt!

Maysan81 26-01-10 21:25

hei hei ketolysemennesker;)
Jeg er splitter ny og en januarstarter. Jeg har dag 2 på ketolyse...og er enda ved godt mot og veeeeldig giret på dette.

Sliter litt med å finne frem på forumene... men jeg lærer noe nytt hele tiden
Håper det er plass til meg og.

jeg er ei jente på 28 år, 1 sønn og samboer. Er fra hamar, men bor i stavanger. Har vært overvektig i 10-12 år nå...og har prøvd det meste uten hell. Kryss fingrene for meg!!! Orker ikke være tung og utrent lenger!

Lykke til til alle sammen :D

Calvin1009 26-01-10 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Blid (Innlegg 821927)
Hei Alle januarstartere! Så flinke alle er!:):)

Hadde litt bekymring i slutten av forrige uke når jeg ikke vekta hadde flyttet seg "på lenge". Men så slapp det igjen i helga! Denne kuren tror jeg skal få meg helt i mål! 4,5 kg på under 3 uker må være bra!

Men i går hadde jeg en rar opplevelse:confused:
Var på trening (steppmaskin). Holdt på ca 70 minutter pluss uttøying. Skikkelig bra økt, men når jeg kom hjem blei jeg skikkelig svimmel og kvalm... Ikke bra!
Har noen av dere andre merket at dere har blitt uvel etter trening i Ketose?
Kan det være at jeg har fått i meg for lite veske under treningen?? Drakk ca 1 liter veske.
Andre med samme erfaring? :confused:

Det står i boka at man skal være forsiktig med hard trening når man er i ketose. Og jeg regner med at dine 70 min teller med der.

Årsaken er at kroppen ikke har en like høy yteevne siden den ellers tyr til karbohydratlagrene i kroppen for å ta av for de den høye energiomsettningen i kroppen.
Når du da ikke har karbo i kroppen må enten finne deg i å trene kortere økter eller senke intensiteten.
Av egen erfaring vet jeg at folk reagerer veldig forskjellig og dermed tydeligvis også tåler trening forskjellig under ketolyse.
Så min anbefaling er å senke kravene til deg selv nå som du er i ketolyse. Ett annet tips kan være å ha ett måltid med "mest" karbo i før du går og trener - kroppen vil da foretrekke å brenne opp karboen først siden det er den enkleste energikilden.

Carisma 26-01-10 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Calvin1009 (Innlegg 822085)
Det står i boka at man skal være forsiktig med hard trening når man er i ketose.

Det gjelder mest de første dagene, og for folk som ikke har trent noe særlig fra før. Er man vant til å trene er det helt fint å fortsette, selv om man kan merke det går litt tråere de første dagene/ukene. Det går over, og snart yter man bedre enn noen gang.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Calvin1009 (Innlegg 822085)
Ett annet tips kan være å ha ett måltid med "mest" karbo i før du går og trener - kroppen vil da foretrekke å brenne opp karboen først siden det er den enkleste energikilden.

Det vil sannsynligvis gjøre at det tar lenger tid før kroppen lærer seg å bruke andre enrgikilder enn karbohydrater. Jo mindre karbo den ha å brenne, jo raskere må den ty til alternativt brensel. Jeg vil heller anbefale et måltid med mye fett før trening.

Svimmel/kvalm kan komme av at det går for lenge før man får i seg mat. SPis noe proteinrikt etter trening, og drikk MASE vann. Kroppen trenger mye mer vann for å brenne fett enn karbohydrater. Husk også å ta det roligere i overgangsfasen :ja:

bao79 26-01-10 23:59

Mister man muskelmasse og går opp i fettprosent på ketolyse kuren??

Hei!
Jeg er helt ny her på forumet og dette er første gang jeg skriver noe her.
Har lest mye både her og andre steder på nettet om ketose og ketolyse, og tenkte at dette kan virkelig være noe å forsøke for den "håpløse" kroppen min. Jeg har nemlig prøvd ALT for å klare å gå ned de siste 10-12 kiloene jeg ønsker å gå ned, men vekta står stille.
Jeg trener ganske mye, og liker det veldig godt. Men pga av en operasjon for en ukes tid siden kan jeg ikke trene så veldig mye nå. Jeg går forholdsvis sakte på elipse maskinen jeg har hjemme i 30-45 min hver dag.
Liker godt å trene styrke, men det må jeg vente ett par uker med før jeg kan begynne med etter operasjonen.
Forrige torsdag 21/1 begynte jeg på ketolysekuren. Kom fort i ketose ( bruker stix) og syns det faktisk går overraskende bra med maten mtp at jeg ikke kan spise de vanlige knekkebrødene mine til frokost og lunsj som jeg nesten alltid gjør ellers.
Har gått ned ca 2 kilo siden jeg begynte og er VELDIG fornøyd med det mtp hvor kort tid jeg har holdt på.
MEN....
Jeg har en vekt hjemme som viser fettprosent/muskel masse/vann innhold i kroppen/ metabolsk alder/hvile metabolisme osv osv... Jeg begynte å sjekke denne for 3 kvelder siden, fordi jeg er veldig redd for å gå ned i vekt, men da miste muskler og ikke fett. Det er jo ikke det vi vil!!!??
Derfor tenkte jeg at jeg skulle "teste ut" denne kuren, ved å bruke vekta i tillegg for å sjekke hvordan det går med fettprosenten, muskelmassen min etc da....
På to dager har jeg GÅTT NED 1,3 % i muskel masse og ØKT fettprosenten min med 1,4 % !! HJELP!!!
Dette er da vel ikke riktig når man er i ketose?!

Noen som har erfaring / vet endel om dette som kan hjelpe meg her?

Hilsen er veldig frustrert nybegynner som er litt redd for å fortsette på denne kuren nå!!

Vanilia 27-01-10 10:57

Sv: Mister man muskelmasse og går opp i fettprosent på ketolyse kuren??

bao79 - Dette var skremmende! :eek: Det står iallefall i Skaldeman's bok at når man er i ketose brenner man FETT - ikke muskler! Jeg håper inderlig det stemmer! Skal på kontroll hos legen min 4. februar, og da veier jeg meg på en slik vekt som viser fettprosent og muskelmasse. Er veldig spent på resultatet!

Charlott 27-01-10 10:59

Sv: Mister man muskelmasse og går opp i fettprosent på ketolyse kuren??

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bao79 (Innlegg 822183)
Hei!

MEN....
Jeg har en vekt hjemme som viser fettprosent/muskel masse/vann innhold i kroppen/ metabolsk alder/hvile metabolisme osv osv... Jeg begynte å sjekke denne for 3 kvelder siden, fordi jeg er veldig redd for å gå ned i vekt, men da miste muskler og ikke fett. Det er jo ikke det vi vil!!!??
Derfor tenkte jeg at jeg skulle "teste ut" denne kuren, ved å bruke vekta i tillegg for å sjekke hvordan det går med fettprosenten, muskelmassen min etc da....
På to dager har jeg GÅTT NED 1,3 % i muskel masse og ØKT fettprosenten min med 1,4 % !! HJELP!!!
Dette er da vel ikke riktig når man er i ketose?!

Noen som har erfaring / vet endel om dette som kan hjelpe meg her?

Hilsen er veldig frustrert nybegynner som er litt redd for å fortsette på denne kuren nå!!

Kan ikke med min beste vilje forstå hvordan kroppen skal klare å kvitte seg med såpass mye muskelmasse og øke fettprosenten tilsvarende i løpet av TO dager.... Kan da ikke være fysisk mulig?
Finner kanskje noen svar her? http://forum.lavkarbo.no/showthread....og+fettprosent

kveita 27-01-10 18:13

Hurra, Hurra!!
Deilig å være på ketolyse kur, og det går så bra som jeg har lest og hort om!! :) Var veldig spent, men tenkte det er verdt og prøve - og det virker!!
Jeg har holdt på siden 4 januar, med en kjempesprekk på sist torsdag, men henta meg inn igjen og godt er det. Jeg måler aldri m stics, men følger ellers alle råd. Jeg sku ikke veie meg før mandag men måtte årøve i dag, da jeg følte meg "så tynn".. hehe :d
Og jeg har gått ned 4 kg, enda jeg gikk litt opp med den sprekken + at jeg har pms..! kjempefornøyd....
Kanskje jeg for en gang skyld i livet klarer å gå ned ALT jeg vil, og forhåpentligvis bli der..!!??

Cristiano07 27-01-10 18:35

Veiedag i dag.. 3 uker siden start.
Første uke -3,7
Andre uke -1,2
Tredje uke-1,0
Totalt 5,9 Startet på 91,4 og er nå på 85,5.Bestemt meg for å kutte ut den daglige veiingen og er fornøyd hvis jeg går ned fra 1/2kg til 1kg i uka.
Var på Harrytur i går.Holdt på bli fortvila da jeg pluselig var skrubbsulten..Hva kunne jeg få tak i?
Ble en halv Cæsarsalat på MC`Donalds, det var kjedelig salat..
Kunne jeg kjøpt et par cheeseburgere og hivd brødet??

Pandora 27-01-10 21:49

Endelig ferdig med pms! (5 dager forsinket..men idag fikk jeg endelig mens) Måtte lage meg Nannahs gode vafler med cc og noen friske bringebær som litt trøst idag, men det er jo lov:)

Tror nok jeg tåler litt karber og fortsatt går ned (ihvertfal oppimot 30/dg), hvis jeg trener bra og holder meg aktiv. Veiedag fredag, så får jeg se om den følelsen er riktig.

Har ellers gitt meg litt med de sticksene for ketosemåling. Står så mye her inne om at det ikke er en nødvendig sammenheng mellom utslag på den og vektnedgang...også ble det litt pes å huske på hele tiden;) Slutt på evig matsug/søthunger er vel beste indikasjon på at dietten funker.

Kitt 28-01-10 09:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cristiano07 (Innlegg 822643)
Var på Harrytur i går.Holdt på bli fortvila da jeg pluselig var skrubbsulten..Hva kunne jeg få tak i?
Ble en halv Cæsarsalat på MC`Donalds, det var kjedelig salat..
Kunne jeg kjøpt et par cheeseburgere og hivd brødet??

Var du på Nordby?
MAX har faktisk lavkarboburgere hvor du får hamburgeren i salatblad i stede for brød!:D

Men jada, du kunne ha kjøpt cheeseburgere og kastet brødet, eller pølse i papir eller gått i en ferskvaredisk og kjøpt noe kylling eller kjøtt feks.
Alt for å unngå å kaste seg over et eller annet man så absolutt ikke skal ha!

Bollemor 28-01-10 09:15

Hei alle der ute:)

Da har jeg nettopp "småkranglet" litt med en vennine angående ketolysekuren.
Vi har ikke akkurat samme tanker angående dette, og kjenne jeg jeg vart litt iritert angående praten. :sint: Alt jeg sier posetivt om dette.. drar hun på måte ned!
Hun går siste året som sykepleierstundet vel og merke!!!
Alt jeg sa om det, var negativt og feil på en måte i følge hun. Så jeg prøvde å sende noen linker der det står om det, og som leger har skrevet osv. Men da fikk jeg høre at det var useriøse artikler. :(
Det hun mener er at det er KUN sunt kosthold og trening som må til, og at jeg kutte ned på fette i stede for å gå opp.
Og hun har å en mening om at det er alt for mange som ikke er fornøyd, pga av bivirkninger som ingen nevner i de artiklene jeg sendte til henne. :krangle:
Hun hadde til å med lyst til å endre barchelor oppgaven sin for å motbevise meg at jeg tar feil!!!!!
Ikke særlig motiverende å høre altså.. ingen klapp på skuldren om å gå vidre vertfall!
Men jeg skal motbevise henne.. IKKE sant?
Forresten, hva mener derre om dette?:)
Noen bivirkningen som gjør at dere ikke er fornøyd osv?
Har derre noen linker som jeg kan trykke tilbake mot henne???

hilsen meg.

Erika 28-01-10 10:51

Jeg er litt usikker på hva hun er uenig i, om kuren virker eller om hun mener den er feil måte å gå ned på. Jeg vet jo at kuren virker for meg, ved at jeg føler meg bedre og aldri gått så mye ned i vekt på andre kurer. Det kan hun argumentere så mye hun vil i mot. :)

Ellers tror jeg at denne uken ikke vil gi de store resultater (men det kommer seg sikkert), snikveide meg i dag, og jeg har gått opp fra forrige uke. Har ikke gjort så mye annerledes, kan ha blitt for mye nøtter, og må redusere inntaket. Får se i morgen på offisiell veiedag. Det går helt greit å følge kostholdet, har vært ute med jobben (spiste kyllingsalat og scampi), besøk hos venninne som serverte nystekte boller (!!) og jeg knasket litt nøtter, og takket nei til pizza som var bestilt. I motsetning til forrige gang jeg gikk på kuren, så sier jeg nå at jeg går på den. Så får de heller synes det er en rar kur... Mange tror jo ikke på at man kan spise det vi kan og fremdeles gå ned. Sees i morgen til veiing...

Ledestjerne 28-01-10 11:11

Hei hei! Eg starta og i januar - 5. januar. Kjekt å ha fleire å "prate" med som er i samme situasjon.

Eg gjekk ned 4,2 kg. første veka, så trudde eg vel at eg kunne eta litt forskjellig av det som står i oppskrifter her inne, og gjekk litt opp igjen. Men i dag viste vekta -5 kg. Eg er fremdeles på ei vekt som eg har hatt i svært lang tid, og trur liksom ikkje heilt på vektnedgangen før eg går forbi dette. Har variert mellom 116 og 120 i mange år, så når eg bikker under 116, då er det liksom på "ekte". Ein får ein del sånne forestillingar, det sitte i psyken. Men ellers er eg svært fornøgd. Er sjelden irritabel og svolten, det er bra.

Får 2 kg rockering i posten i dag, sånn som er ruglete inni. Er det andre som har erfaring med det? Ellers skal eg begynne å gå tur igjen. Var flink før, men no har eg hatt mange late måneder...

Lykke til alle sammen! Gleder meg til ein slankere versjon av meg sjølv utover våren og sommaren!!

Erika 29-01-10 09:12

Ja, da... Veiedag i dag, og som fryktet, var vektens tall ikke helt der den skulle. Jeg har gått opp 1 kilo fra forrige fredag... Vel, skal prøve å kutte nøtter, har ellers ikke gjort noen endringer fra de forrige ukene. Det kan være at cocosa-inntaket gjør noe, men her er det bare å brette opp armene og fortsette!

Ledestjerne 29-01-10 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Erika (Innlegg 823439)
Det kan være at cocosa-inntaket gjør noe, men her er det bare å brette opp armene og fortsette!

Meiner du at det er større eller mindre inntak av cocosa som har stoppa nedgang? Er cocosa kokosfett på glass? Tenkte å kjøpe det i dag :p

Pandora 29-01-10 10:37

Veiedag:eek: Grrrrrr...opp 400g fra sist uke!!:mad:

Regner med det var sprekk lørdag kombinert med mens....

Får bare stå på videre og ikke gi opp - er jo tross alt -4,6 siden 4. januar, det er ikke så ille:)

frifuggel 29-01-10 14:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Erika (Innlegg 823439)
Ja, da... Veiedag i dag, og som fryktet, var vektens tall ikke helt der den skulle. Jeg har gått opp 1 kilo fra forrige fredag... Vel, skal prøve å kutte nøtter, har ellers ikke gjort noen endringer fra de forrige ukene. Det kan være at cocosa-inntaket gjør noe, men her er det bare å brette opp armene og fortsette!

Nøtter kan det være en fordel å kutte ut, flere som ikke "tåler" å spise det. Cocosa'en er verdt å prioritere :)

Lizza 29-01-10 14:24

Veiedag i dag og ett kilo ned siste uke. 5 tilsammen siden 4. januar. Kjempefornøyd :D

Vanilia 29-01-10 15:34

3 uker på diett og ned 5,3 kg. Er kjempefornøyd! Gikk ned veldig mye den første uka, deretter har jeg gått ned ca 100 gram om dagen. Fortsetter det i dette tempoet skal jeg være nede i 75 kg til sommerferien og DET kan jeg leve med :-)

mandarin 29-01-10 18:56

Hei!

Det er tydeligvis ikke bare jeg som er "nyfrelst" og på ketolysekuren! Rett etter nyttår hadde jeg en lang prat med en kamerat som har holdt på med først lavkarbo- og så ketolysekuren i ganske mange kilo - og tenkte at DETTE kan jeg også klare!

Så de første to ukene i januar brukte jeg til å trappe ned på karbohydratene - og prøve å se om jeg kunne "klare meg" uten brød, ris, pasta og alt det der. Ettersom det gikk så bra, satt jeg skikkelig i gang mandag 18. januar. Det er ikke så veldig lenge siden, men jeg føler at det går veldig greit hittil!

Har funnet en artig App til iPhone som hjelper meg å telle både proteiner, karbohydrater, fett og kcal - slik at jeg sørger for å få i meg ganske riktige mengder av alt. Appen heter "Shape Up!" og er gratis - jeg synes i alle fall det er veldig greit å ha en sånn til å hjelpe meg, så jeg slipper å regne ut alt mulig rart!

Har lagt meg på et nivå hvor jeg spiser rundt 80-90 gram proteiner, 80-90 gram fett og under 15 gram karbohydrater til dagen. Har ikke turt å prøve ketostixen enda, men har dem stående i hylla - sammen med de tre forskjellige pilletypene anbefalt i "Slank med ketolysekuren" av Torkil Andersen. Neste uke skal jeg nok tørre å prøve stixen, tenker jeg!

Men - jeg har et spørsmål til dere litt mer "garva" ketolyseslankerne. Jeg har lest side (og tråd) opp og ned for å finne ut om det er SKADELIG for kroppen på noe vis å trene hardt / lenge på ketolysekuren.

Jeg var ute på en 2,5 timer lang skitur i dag og brukte ifølge pulsklokka mi rundt 1500 kcal. Jeg spiste 3 egg og 70 gram bacon til frokost - og 15 mandler underveis. Synes turen gikk kjempefint - og føler meg frisk og rask etter turen også.

MEN jeg vil jo ikke at det skal skade meg eller kroppen min på noe vis... Er det noen som vet?

Kitt 30-01-10 00:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mandarin (Innlegg 823711)
Hei!

Men - jeg har et spørsmål til dere litt mer "garva" ketolyseslankerne. Jeg har lest side (og tråd) opp og ned for å finne ut om det er SKADELIG for kroppen på noe vis å trene hardt / lenge på ketolysekuren.

Jeg var ute på en 2,5 timer lang skitur i dag og brukte ifølge pulsklokka mi rundt 1500 kcal. Jeg spiste 3 egg og 70 gram bacon til frokost - og 15 mandler underveis. Synes turen gikk kjempefint - og føler meg frisk og rask etter turen også.

MEN jeg vil jo ikke at det skal skade meg eller kroppen min på noe vis... Er det noen som vet?

Her kan du lese litt om dette med ketolyse/lavkarbo og trening fra en som driver med det!

Vanilia 30-01-10 09:12

Jeg VET at man ikke skal veie seg hver dag, men gjør det likevel. Og vektnålen viser stort sett alltid 100 gram ned fra dagen før. Men i dag viste den 600 gram ned! Hurra, jeg er så glad! Hadde som delmål å gå ned 6 kg til første kontrolltime hos legen torsdag 4 februar, og da er jeg jo nesten helt i mål allerede!

Vanilia 31-01-10 09:58

Jeg måtte på vekta i dag også, bare for å sjekke om vekttapet fra i går var tilfeldig og forbigående, og da hadde jeg gått ned ytterligere 800 gram! :w00t: Hallo? Nesten 1,5 kg på 2 dager! Og jeg har spist akkurat som før og drukket masse vann. Kanskje ikke i går, da drakk jeg mest hvitvin.. hehe.. Totalt har jeg nå gått ned 6,7 kg siden 7. januar. Det er jo helt fantastisk - aldri opplevd noe lignende! Og i dag får jeg nøklene til min nye leilighet etter over 3 måneders venting. :spent: Hurra så glad jeg er :-)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.