![]() |
Sv: Start august
Det er helt normalt med litt oppgang eller stillstand når man har mensen. Da holder kroppen på vannet.
*hilsenhosomikkehargåttneddenneukapgamensen* |
|
Kjipt at mensen skal tulle sånn med vekten deres da! Men forsvinner den vannvekten når perioden er ferdig da eller?
|
Håper da virkelig det! ;) Blir spennende å se om noen dager.. :P
|
hos meg forsvant den 3 dagen av mensen
|
Nå har jeg stått dønn stille på vekta i 3 dager. http://www.postimage.org/templates/i...ley/evil/4.gif
|
Hadde veiedag idag , men har stått iro siden forrige gang !
Jaja - får bare smøre meg m litt tålmodighet og forsette på nok en ny uke ! :)*fingers crossed* |
Jeg sprakk i dag.. skikkelig.
Først 2 toast med loff, så et stykke sukkerkake og så en hel sjokoade fra sukkerfritt:( Er ganske skuffet over meg selv. Tror årsaken var at jeg rett og slett ikke hadde noe lavkarbo mat. Vi alle har influensaen og får ikke gå ut, så får ikke handlet. |
Auda, viktoria. God bedring.
|
Sitat:
|
Sitat:
Har også minket endel i cm også - mest over magen og hoftene visstnok ! ( 7 cm ! :D) |
Sitat:
Ellers vet jeg det er vanlig i enkelte butikker at de kjører ut varer ?(om det er en mulighet for dere ?) Massevis av godbedring iallefall ! |
Uff, kjedelig når vekten ikke rikker seg.. men så lenge man er i ketose så kan det jo bare ta noen dager og så går det seg til? Krysser fingrene for dere :) De dagene jeg har stoppet opp har jeg variert litt med litt mer eller litt mindre karbohydrater, da løsner det for meg.
|
Sitat:
Unntatt mygg! http://home.no/femma/smilies/myggplage.gif *klask* Ps, fant igjen 3 bukser i kveld som jeg fikk på meg. :D |
Jeg går heller ikke ned. Denne uka hadde jeg til og med gått opp. :(
Jeg har fulgt opplegget og fått utslag på stixene. Så hva er galt?:confused: Sambo hadde heller ikke gått ned så mye siste uka, men han går nedover. |
Jeg vet fra tidligere at jeg ikke går helt jevnt ned, noen uker til og med opp litt. Varierer visst etter mens og hva en har spist av saltholdig mat og slikt.
|
Ja, husk at selv om vekten går opp og ned, så er det ikke sikkert det er fettnivået i kroppen som går opp og ned. Hvis man har spist mye salt mat så bindes jo væske i kroppen!
|
Ja, det kan jeg skrive under på.... spiste litt mye salt i helgen... og veide meg på mandag 116.7, mens til morran idag var jeg nede i 115.1, etter å ha bøttet nedpå 3,5 liter vann igår.... Er på min første 1,5 liters flaske nå og tisser som en gal :D
|
|
Jeg er mett! Og har igrunn vært det siden kl 1730 ca :)
|
Veiedag for meg, og jeg har gått opp :eek:
Har vært i ketose hele tida (har sjekket)- men jeg lurer på om jeg ikke tåler å spise baconcrisp ? Mulig at saltet binder for mye vann ?? Er i allefall litt lei meg, for jeg vet ikke ellers hva jeg skal gjøre. Jeg sykler 2 mil på ergometersykkel hver eneste dag, så jeg trener i allefall litt................... Dagens resultat ble altså OPP 1 kg :( |
Det kan være muskler. :) Måler du deg også? Da har du sikkert gått ned i cm.
|
hm- håper du har rett. :klem:
Nå har jeg akkurat spist frokost. To tynne skiver med lavkarbobrød. Godt med smør på, pluss røkelaks på den ene og leverpostei på den andre. Hadde litt paprika på. Er dette veldig feil ? Drakk vann til.... |
Feil er det bare om du har brøderstatninger som en partystopper. Jeg kan spise litt brøderstatninger, 2 skiver med noen dagers mellomrom, men ikke mere. Synes det er litt dumt siden det krever mer oppfinnsomhet til matpakken, men slik er det bare. Kanskje mest plaget av at alle spiser opp middagsrestene jeg skal ha til lunsj neste dag. Her i huset misunner de meg maten:D.
|
Jeg vet ikke- spiser ikke brød så ofte- lager meg heller sånne pannekaker, men det er kanskje like "ille" ?
Klarer ikke egg og bacon så tidlig på dagen.... |
Sitat:
|
Sitat:
Desverre var det ingen som ville komme til oss, men jeg våget meg ut på butikken i går. Barna måtte jo ha mat. Jeg er ny motivert igjen:) |
Sitat:
|
Jeg har oppdaget at for mye lavkarbobrød er stopper for meg. Så jeg kan ha maks 2 skiver pr dag! Og de er lettest fro meg å ta på morgenen.
|
Hei :) Jeg gikk ned 2,2 kilo første uken, og nå har jeg lagt på meg en av de igjen, skjønner du :nedfor:
Sitat:
|
Heisann,
Hadde veiedag på mandag, ned 200 gram.. skikkelig nedtur, da dette er uke 2 og skulle gå ned mye.... Nope, har fått det for meg at jeg spiser for magert, heretter blir det mer fettt. Har hatt utslag på stix hele tiden... MVH |
Ned 200g denne uka, og det er jeg fornøyd med. Mensen er noe herk som skaper krøll i vektnedgangen. Men ned er ned.
Til gamlasnyeliv: kan du legge ut menyen din på siden her så kan du få litt råd kanskje? Er jo skikkelig surt om du ikke skal få noe utbytte på vekta av kostomlegginga. |
Hei :) skal prøve
Så langt: frokost: to frokostpannekaker med litt Heistad blåbærsyltetøy på, pluss en skive røkelaks. lunsj :skal ta med en frokostpannekake med smør og hvitost på jobb. middag :lakseskiver stekt i ovn, smørstekt wocblanding med litt creme fraice og rømme oppi for å få saus. Jeg plukket ut det meste av vannkastanjene og gulrøttene på min posjon pga for mange karber... kvelds : rester av laks med smeltet smør, pittelitt broccoli og babymais. pluss en kopp kaffe med fløte. Har drukket masse vann, og nå koser jeg meg med litt pepsi max. Hvordan synes dere dette ser ut ? |
Forresten, jeg veier meg hver dag og så gjelder ukas laveste som vekt. Gjør det for å venne meg til å veie meg(litt redd vekta:o) men også fordi vekta mi svinger mye i løpet av uka.
|
Har veiedag på mandager, men har ikke vært her inne siden...
Har nå gått ned 5,4 kg på to uker, og er skikkelig spent nå til mandag.... Klarer nemig ikke å ungå å veie meg hver dag.... og resten av uka hr vekta stått stille!!!! har hatt noen dager nå hvor jeg har vært kikkelig lei og ikke noe som frister i maten :( Men har bitt tenna sammen og ikke spist noe jeg ikke kan! Bruker stix og har vært i ketose hele tiden! Men lurer på om jeg spiser litt lite.... Frokost: en neve hasselnøtter eller 1 egge- og baconmuffins Lunsj: 1 egge- og baconmuffins ev. middagsrester Middag: Som regel rent kjøtt og salat (salat, tomat og agurk), dressing. eller taco (uten lefse/shell så klart) eller ostelasagne. Kan noen ganger være veldig sulten før neste måltid, så tenker selv at dette er for lite.... |
Du gamla jeg synes menyen din så fornuftig ut. Det kan allikevel være et par feller der, men nå har jeg ikke regnet nøye på det altså. En ting er at du spiser relativt mye protein, den kan omdannes til glukose, prøv å spise mindre protein og mer fett i kostholdet. Neste er at i frokostpannekakene er det ofte CC og det og annen ferskost kan virke hemmende. Men jeg finner ikke egentlig ingen feil som jeg ser. Har du prøvd å følge menyen som står i ketolyseboka? Vet det er mange som bruker den som utgangspunkt når det "låser" seg.
|
Zelena, det er som du sier ikke noe rart at du er sulten før måltidene. Ingen grunn til selvplaging, det er hverken sunt eller morro.
|
Skippy- tusen takk for svar :klem:
Juhu :heia: Jeg har gått ned den kiloen igjen :D Lurer på om det var i forbindelse med eggløsning jeg gikk opp ??? Kan det ha noen sammenheng ??? |
Følger med litt her også. :)
Helt ny på ketolysekuren, har holdt på siden torsdag, dvs jeg er på den 4.dagen nå. Har holdt meg fint i ketose de siste tre dagene og merker det forsåvidt godt i hodepine og svimmelhet. Satser på at det bedrer seg snart. Er veldig spent på dette,for det er så veldig uvant! Bruker denne anledningen til også å venne meg av med sukker og få kontroll på mitt veldig svingende blodsukker. Store forventninger altså :D Jeg skal ned ti kilo, femten hvis kroppen vil. Er ikke voldsomt overvektig, med en BMI på 27, men føler det uvekvemt og vil altså ned en del. Er spennede å følge med på dere andre, og ikke minst, veldig lærerikt! |
Til Gamlasnyeliv: Ser på menyen din og den ser bra ut.... men en liten ting jeg umiddelbart reagerte på var bruk av kunstig støtningsmiddel som f. pepsi max og heistad syltetøy.... Vet at mange har dette som "partystopper" og iflg ketolyseboka bør man holde seg unna koffein, kunstig søtning og alkohol de første 14 dagene, men noen fortsetter å reagere på kunstig søtstoff..... et lite tips bare :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09. |