![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Er disse dropsene ok å spise noen av innimellom? De er sinnsykt gode!
http://pub.tv2.no/multimedia/na/arch...ps_584673p.jpg |
Jeg lurer på hvorfor det er høykarbomat man fyser på når man
har drukket..? Er det en god forklaring på det tro.. jeg har det hvertfall slik, at jeg vil heller ha en skive (eller fler) brød, enn kyllingvinger feks.. Står jo over da, men lysten er der. Og dagen derpå, er jo ment for å spise burgere, pommes ol... :lol: |
Kanskje alkoholen har senket blodsukkeret?
|
Sitat:
Jeg spiser noen innimellom. Noen jeg kjenner har sjekket ut at det ikke går bra å spise en hel eske... :D |
Sitat:
Les denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464 Og hva tror dere, er det noe i det? |
Tullehøna: Jeg vet ikke. Jeg fyser kun på en ting, og det er salt og fett :D. Men det første jeg gjør når jeg står opp etter ei kule er å drikke en liten innsjø med vann og en kanne kaffe, da er som regel det verste unnagjort. Har funnet ut at jeg nesten alltid veier en halvkg til en kg mindre enn vanlig etter fylla, antar at det er på grunn av dehydrering, så vann må til. Masse vann! Eller farris. Nam!
|
Sitat:
Hvis man vil spise sukkerfrie pastiller og annet godteri, så bør man vurdere en del spørsmål. Ønsker jeg kunstige søtningsmidler i kroppen? Hvilken type søtningsmidler er brukt? Aspertam? Hvor er jeg i kuren? Kanskje det er best å vente til man er i vedlikeholdsfasen? Det er ikke å anbefale å spise mye kunstig søtning de første ukene i alle fall... Ønsker jeg å risikere at jeg opprettholder en evt søthunger? |
Tullehøna:
Er det egentlig høykarbomat man fyser på?? Jeg har trodd at det egentlig er fett man "savner". Kebabben på tur hjem; full av fet dressing... Nattmaten; egg og bacon, ostesmørbrød... Dagen derpå: pølsebiter med masse smeltet ost eller biffstrimler med bernaisesaus....pluss pommes frites, da. Heldigvis er ikke det så stort problem lengre ;):D |
Jeg pleide å være bunnløs etter en fyllekule, ikke måte på hvor mye mat jeg var i stand til å sette til livs. Jeg som vanligvis ikke spiste stort. Sånn er det ikke lenger :)
|
Sitat:
Kanskje det er det? mulig at du har rett der, hmmm :lol: (Men jeg lager aldri egg og bacon til nattmat, det holder til frokosten..) |
Vi skal på fjelltur en helg sammen med mine foreldre en gang i løpet av høsten, fortrinnsvis i et område som er fint for fiske/fluefiske, ikke alt for langt fra Oslo. Bo på hotell eller fjellstue. Noen som har gode tips? Må få den ordentlige fjellfølelsen der altå, ikke Nordmarka liksom... :lol:
|
Hva er greia med rettkost.no-forumet? Ser ut som en skikkelig rip off... :o
|
Hjelp! Jeg skal ut og spise med ei veninne som nettopp har blitt 35. Så jeg trenger en gave! men jeg har ikke så god råd for tida, og ikke så god tid heller :eek:
Trenger hjelp med tips! |
Olja som Feta osten svømmer i - er den bra for oss på Ketolyse?
|
Sitat:
Dessuten (dette er min personlige mening) så synes jeg fetaen til Arla smaker gummi :p |
Sitat:
Lag et vakkert gavekort på en god ryggmassasje, ungepass, hjemmebakst eller en middag...og heng dte på en flaske grei vin:-) |
Sitat:
Ja, ja - en gang imellom skader det sikkert ikke..... Men jeg skal kjøpe meg en god olivenolje i morgen - har hørt at en med chili-smak visstnok skal være god! |
Når jeg leser på varedeklarasjonen på varer og prøver å finne varer med høyt fettinnhold - hvor høyt er bra liksom? Er 7% fett pr 100 gr matvare lite? Hva med 25% fett - nærmer vi oss noe nå?
(Håper dere skjønner spm mitt) |
Tre dager på rad nå har jeg spist Proteinbrød med MYE makrellfilet i tomat på....og har en slags dårlig samvittghet for det...Typisk!
Hvis jeg skraper bort en del av tomatsausen - vil karb. innholdet minke da? |
Jeg har lest Atkins boka, og syns ketolyse ligner veldig på Atkins' fase 1 og 2. Betyr det at det går greit å prøve seg på et av lavkarbobrødene som ligger her på forumet selv om jeg går på Atkins og ikke ketolyse?
|
Sitat:
Det utelukker ikke andre kjøp, forsåvidt. |
Sitat:
|
Sitat:
Det ble en vinflaske, med en bok med vintips og en egen logg del for å skrive om viner, vurdering osv. Ganske fancy egentlig. |
Sitat:
|
Et lite Atkins spørsmål til.. I boka står det grønnsaksmengdene man kan spise oppramset i dl. Hvis man fyller et litermålet med f.eks. blomkålbunter blir det jo masse luft mellom buntene, men er det sånn man skal måle...? Er lettere i gram.. Eller kan jeg bare veie dem og regne karbo selv? Så jeg ikke overstiger grensen på 15-20 karbo.
|
Sitat:
|
Sitat:
Stabburet sin er kjempegod, men trur nok det er ein del sukker i tomatsausen... |
Jeg lurer på en, vel to ting faktisk, vedr. Cocosa - den med kokos smak....
Er denne såpass søt i smaken at den kan erstatte sukketter i te? (Jeg bruker 2 sukketter pr 1 krus te) Og kan man ha den i varme drikker? |
Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver for vitaminmangel i dag, men mens jeg venter på svar kan jeg jo spørre her. Har blitt veldig fysen på salt i det siste, altså ikke bare salte ting, men må ha ekstra salt på alt mulig. Jeg har ikke vært sånn før, noen som veit hva det kan indikere?
|
Sitat:
|
ROI Olive oil - har noen prøvd den?
Er den kaldpressa mon tro? http://www.worldsfoods.com/view.asp?prod_ID=3350 |
Sitat:
|
OK ! takk Carisma!
|
Dere som er på vedlikehold og/eller er ferdig slanket - bruker dere lavkarbobrød som kjøpes i butikken? Tenker da på Fedon sitt brød og så er det vel et Vita hjertegod som er lavt på karber?
Brukes brød daglig på vedlikehold/ferdig slanket? |
Sitat:
Jeg begynte også for noen uker siden å bli litt tynnere enn jeg ønsker, så nå har jeg kjøpt brød. Og mere nøtter. Spiser ikke brød hver dag, men tester ut hvordan kroppen liker det nå. Har høvlet godt med smør og ost over - og kost meg. Har gått litt opp igjen - det svinger litt. Målet er rundt 72kg, jeg er 185cm høy. Uvant og uventet "problemstilling " å prøve å gå opp :eek: Uklart svar i tråden for enkle og korte svar :o - men jeg ønsker å fortsette med mye fett både av helsegrunner og for å vedlikeholde vekta. Ser allikevel at jeg må innføre litt flere karber. Tror alle må finne sin egen vei - og hvilken mat kroppen trives med. Tror også at det kan forandre seg over tid med hva kroppen vil ha. Skal prøve å bake nøttebrød og se hvordan det blir :) kanskje det blir brød nesten hver dag da :confused: |
Jeg er en smule lei av kokte grønnsaker...så nå lurer jeg....kan jeg "bake" grønnsaker i ovn? Putte en del opphakkede grønnsaker i ei ildfast form med masse olje over ? Hvor lenge må de stå? Tenkte jeg skulle bruke blomkål, brokkoli, paprika og minimais....
|
Jeg ville brukt en temperatur mellom 175 og 200 grader, og følge med til grønnsakene er møre:)
|
Det er sikkert litt seint nå, men brokkolien blir svidd i ovnen... :rolleyes: Andre ting er kjempefint å bake, vi gjør det hvertfall hver helg,kanskje oftere.
|
Grønnsakene ble gode de - men Carisma har rett - en må passe på brokkolien!
Tusen takk for hjelpen! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |