![]() |
Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?
restene fra middagen i går,3 kjøttkaker med rømmedip..
|
Rester av middagen i går...:p Kyllingfileet, majones, og sherrytomater, 6 stk omega'r og vann
|
Sitat:
|
Jeg har spist 2 skiver med ketolyse brødet til naboen til Torkil:
Grovt soyaproteinbrød 5 egg 0,5 dl. rapsolje (eller annen olje) - jeg brukte annen olje:) 1-2 ts LO-salt eller seltin. 2 dl. sæterrømme eller mat yoghurt – jeg brukte seterrømme 2dl. Vann 1 ss bakepulver 100 gr. kruskakli 100 gr. Sesamfrø – Dette hadde jeg ikke, så jeg droppa det... 100 gr. linfrø 50- 100 gr. valnøtter eller solsikkefrø – dette droppa jeg også... 175 gr ketolyse soyaprotein – må kjøpes på helsekost, eller kjøp bakemixen på www.ketolyse.no Stekes på 175 grader på midterste rille i 50 min. (Stekte mitt på 180 grader i ca. 40 minutter....det holdt!!) Når brødet er kaldt , del det i 2. Frys halvparten . Oppbevar resten i kjøleskap Med EGGESALAT:) EGGESALAT jeg har pleid å lage en god eggesalat før, denne kan vel også brukes på Atkins? uten brød under selvsagt. 6 egg 1 pakke majones 3-4 ss seter-rømme 1 hakket løk (Jeg hadde purre) salt og pepper hardkok eggene, hakk dem fint i feks en eggedeler, først den ene veien, så den andre. da blir det passe små biter syns jeg. ha dem i en bolle, hell over majones og rømme, hakket løk og smak til med salt og pepper. evt karri eller andre krydder. (Jeg hadde karri...nyyydelig) |
Mmm eggesalat er så vanvittig godt! Vi spiser det ofte her. :sikle:
Karri har jeg ikke prøvd å ha i før, det skal jeg prøve. Ellers ser jeg vi lager den på samme måte omtrent, jeg bruker også eggedeleren begge veier, ganske greit. Er sinnssykt godt med ferske reker oppi også, blir egge/rekesalat, skikkelig godt!! |
Et stekt egg, fire skiver bacon og et glass vann!!
(Keep it simple!) :rolleyes: |
omelett av 2 egg me ost på, 50gr røkt ørret,dæsj sæterrømme,kinakå log paprika og selvsagt vann:)
|
Hadde proteinpannekake fra Proteinfabrikken i dag; noen som er litt mer inne i ting her som kan fortelle nybegynneren meg om det er bra eller dårlig?
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprdinfo.aspx%3fplid% 3d1258&plid=1258 Smakte for godt til å være sant, egentlig... :o |
Spørs hva slags filosofi du følger/har tenkt å følge.
35 karber pr porsjon (3 pannekaker med over 10 karber pr stk !) er vel i overkant for lavkarbo kosthold, uansett filosofi ! Sorry ! |
Sitat:
50 g proteinpulver 1,5 dl fløte 1,5 dl vann 3 egg litt bakepulver av dette fikk jeg 5 pannekaker (dvs 4 da, for de var litt vanskelige å snu...) Jeg og mannen spiste en hver til frokost, med litt skinke og ost på, det var MEKTIG! så tok jeg 1 til mellommåltid senere på dagen, med seterrømme og noen blåbær på, FARLIG godt :) og fortsatt har jeg 1 igjen, til frokost i morgen kanskje? Så det var MYE mat, med lite karbohydrater, og god smak! Anbefales! |
Tusen takk for svaret! Tenkte meg det ble litt vel drøyt ja...
Har brukt å lage proteinpannekake selv (med egg, cottage cheese og havregryn) men fikk anbefalt dette proteinpulveret. Kan vel spise det i helgen, på "utskeielsesdagen" :D |
speilegg med bacon
|
ost og kalkunskinke salat.... :p
|
3 kjøttkaker med en dæsj rømme
|
I dag ble det:
4 skiver brie med 3 reddiker et par blomkålbuketter med tubeost 1 boks makrell i tomat med majones (fått dilla på det, myyye bedre rett ut av boksen enn på teit brødskive! :D ) |
Hjemmelaget frokostblanding av 4-korn, all bran, solsikkekjerner og linfrø med skummet kultur.
|
et pizza stk....
|
En liiiten skål med reker og majones, og 3 osteskiver...
*syk* |
I dag var jeg faktisk helt vill, og bytta knekkebrødtype fra finn crisp til fiberrik.... :p med lett kryddersmøreost.
|
1 speilegg med litt familiedeig til
|
En fiberrik med en kjempklump brie på :D
|
et opphakket blad kinakål me stekt kjøttdeig og ost i mikroen og sæterrømme til.. :sikle:
|
Kjøpte soyaflokker i dag som jeg tenkte å ha i frokostblandingen min i morra. Noen som har erfaring med disse? Tenkte å ha dem i suppe, vafler og så videre. Alle erfaringer tas mot med takk :)
|
en løvbiff med agurk og rømme dip
|
blueberry mock danish i ovnen, med egenlaga vaniljekesam. yummi.
bursdagsfrokosten min vell.. :D :sikle: |
Sitat:
|
To karbonader og to speilegg med ost på :D
|
Mozzarella salat igjen: 1 bøffel mozzarella, 1 stor tomat (skjært i skiver og lagt lagvis), hakket frisk basilikum oppå, så et dryss med urtesalt, en dæsj olivenolje og noen drypp skikkelig balsamico :sikle: + et godt stykke fransk landpølse :)
|
Sitat:
|
prøvde meg på en løvbiff men den smakte pyton..blæ..eller det vil si,det var så masse harde klumper i den at jeg ble kvalm..så da ble det spekeskinke med agurk istedenfor og en fornøyd vofse fikk løvbiff :)
|
I dag spiste jeg to salatblader med osteskiver og skinke på + litt rømme
Nam:) |
Div. salater me reven ost, peperskinke, kalkunskinke, stekt bacon, tomat og fetaost ;)
|
Smoothie:
Kremfløte (1 dl) 2 ss olje 1 ss proteinpulver 1 egg Blåbær Jordbær Kjørte i blender... (Blåbærene var frosne..jeg synes det er best da, for da blir den tykkere og kaldere;)) MMM |
2 stekte egg med vårløk og reker.
|
1 beef burger med cheddar ost
|
iset`s pizza(1 stk)
|
kjøttdeig med tzaziki...
|
siste rest av min fantastiske pølsegrateng, så nå oser jeg hvitløk.
hihi bra jeg er alene da. :p :p |
atkins M.S me fløte
|
I dag har jeg spist klassikeren speilegg og bacon. Hadde en halv tomat til.
Mens det stekte lagde jeg samtidig en omelett til i morgen. Den inneholder 2 egg, 1 ss creme-fraish, 2 remser bacon i biter, en halv tomat og thai-krydder. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37. |