![]() |
Sv: Oopsie-roll
Aaah... Må bare få si, at etter uker uten noe å ha pålegget på, smakte dette himmelsk! jeg har laget dette i to dager nå, med forskjellige smøreoster, med splenda, og ser at ting skal gå lettere nå :)
TAKK!! ;):cool::D |
Dette var seriøst helt sinnsykt godt :D
Anbefales. Jeg har lagd noen med hvitløk, noen med en krydderblanding, noen naturell og noen med søtning. De med søtning tok jeg i muffins former og de står i ovnen nå., Så de kan jeg ikke uttale meg om enda, men jeg antar de vil smake himmelsk de også :D |
i dag hev jeg oppi ca en spiseskje peanøttsmør (den jeg har er det 7g karber pr 100g).
Det ble utrolig godt. |
Gode! Men de smaker da egg...? Skal prøve med krydderost neste gang...
|
Skjønner all ståheien med disse oopsiene. De er helt vidunderlig gode. Prøvde de for første gang i går og gud som jeg bare elsker dem. Disse skal jeg lage mange av, og de var så enkle å lage også.
Har lest oppskriften og sett mange skrive om dem her inne, men aldri laget dem. Skjønner ikke det nå at jeg kunne være så dum og ikke prøve. Har tenkt på det, men aldri giddi. Men nå er jeg frelst |
...og der innså jeg at Fru Hauger, min heimkunskaplærer i 8. klasse, visste hva hun snakket om da hun prøvde å få oss til å innse at det var en god idé å bruke et glass når man skal skille plommen fra eggehviten... Siste plommen gikk rett i hvitene, gitt! :D Derfor det hetere ooopsie-roll sikkert ;)
Er vel på tide å sprite opp lunsjen litt. Gutta på jobb lurte fælt når jeg stod ute i sterk storm og regn og grillet laksefilet på el-grillen i lunsjen forrige uke. |
...Oops. :D Lese oppskrifta, ja... brukte hele philadelphia-boksen jeg, så ca dobbelt så mye ost som det skulle være! Jaja - brettet står i ovnen, får se hvordan det går!
|
De ble gode tross ostedobling! Smakte i alle fall ikke egg/omelett, selv om jeg ble litt nervøs da de flatet ut etter å ha vært så store og bollete i ovnen, hehe. Prøver igjen i morgen med riktig mengde :D
|
Da har jeg laget en ny ladning med riktig mengde ost - brukte krydder- og pepperost, denne gangen :D De ble skikkelig fine!
Sånn ser de ut: http://farm3.static.flickr.com/2599/...d4deb629d6.jpg Og ca så store/tykke/fluffy er de i forhold til mine (små) hender: http://farm3.static.flickr.com/2603/...0c6156bf2f.jpg |
Bakte disse i dag og de smaker kjempegodt! :) Hadde oppi kremost med kryddersmak.
Men jeg fikk ganske mange? Lagde av fire (små) egg, 100 g kremost og fikk omtrent 20 stykker. Stekte dem også i 20 minutter så lagde dem kanskje litt små. Kjempegodt med ost og skinke på! |
Jeg syns det er veldig greit at de er litt små!
Får fint plass i brødristeren når de skal tines/varmes og jo flere ooopsier, jo mer pålegg!:sikle: |
Jeg lagde mine første oopsie-rolls nå..:). Mine ble litt store, brukte 3 L-egg og 100g Philadelphia med hvitløk og urter. Fikk 12 ganske store og høye rolls... Har ikke smakt enda, bør vel vente til de er kalde?
Når man vil ha andre smaker, kan man bruke naturell-ost og heller tilsette smak på andre måter? Med krydder, peanøttsmør, kakao (hvis de skal være søte), osv? Har akkurat begynt på dette lavkarbogreiene, og prøver panisk å finne en erstatning for brød, er avhenging...:p |
Sitat:
Stekes det ordentlig, er det fantastisk!:sikle: Men husk at for noen hindrer selv brød- erstatninger vektnedgang!:eek: |
Laget oopsier for første gang forrige uke, og brukte de som brøderstatning i sandwichmaskinen. Kjempegodt :), savnet bare at det knaste når jeg spiste. Dere som tiner i brødrister: blir oopsiene sprøe da, slik at de likner mer på måten brød oppfører seg i sandwichmaskin ?
|
Jeg tiner dem i brødristeren og tar så litt ekstra "risting" og så er de så sprø, så!:blinke:
:D |
Sitat:
|
De smakte ingenting. Null og nada. Litt egg om jeg la godviljen til. Dessuten ble de ikke stekt inni når jeg brukte ett sånn muffinsbrett. Lagde dem med krydderost i går. Og en teskje fiberhusk. Brukte dem som hambugerbrød. De gikk ned men lager det neppe flere ganger.
Og så presterte jeg å la dem ligge i en pose i kjøkkenskapet fra tirsdag til i går. Det begynte å lukte så veldig, veldig fælt, og jeg satte i gang rundvask av kjøkkenet. De lå selvfølgelig i den siste hyllen jeg vasket. |
Akkurat nå står mine i ovnen, håper de blir gode;) første gang jeg lager:) Takk for oppskriften:D
|
Mine første oopsie står i ovnen nå. Ble litt uluftig(??) når jeg la de på brettet, mulig jeg "vendre eggehvite/plomme" litt mye.... Men aldri pisket eggehvite stivt før! Testing testing!
Jeg laget vanlige naturelle. |
Status: Jeg får dårlig samvittighet, tror jeg spiser LOFF jo! Heheh!
Spiste med masse grovleverpostei, sylteagurk, majones og fersk sopp, den andre med majo, ost og pepperskinke. Temmelig luftig, men falt litt sammen etter at jeg tok de ut av ovnen, men gjør ingenting, lettere å legge pålegg på. Dette her var en deilig avveksling fra ostekjeks ja! Og smaker ikke egg etter min mening, men loff. :) |
nå gleder jeg meg til å prøve ut disse i morgen :D takker for fine tips
|
Prøvde disse i dag, og de ble superbra! :D Og kjempegod. Kan man spise disse på fedon? Kanskje med en lettere ost?
|
^ Jeg bruker osten fra first price, den har 17% fett :) 2%karbohydrat og 17% proteiner.
|
Denne må jo prøves:)
|
Akkurat stekt min første porsjon, og må si at jeg er helfrelst! Blir nok mer av dette ja!
Men, kan man steke de på varmluft evt? Slik at man kan steke flere brett sammen? |
Disse er bare kjempe gode! Har blitt helt avhengig og spiser de til frokost hver dag. Savner ikke brød i det hele tatt!! :)
Spiser de som regel med røkt kalkun pålegg og ridderost! Kjempe enkelt!Nam :) |
Ja dette er min frokost som regel. Jeg tilsetter masse linfrø for magen sin skyld. Og kli når jeg husker det...
Steker også som et digert brett, smører det utover og skjærer i passelige biter når det er kaldt. |
Steker to brett samtidig uten varmluft...bare bytter plass på brettene halvveis...det er når jeg har smurt hele røra utover bettet...vet iikke hvordan det blir når det er lagt på som lapper.
|
Disse måtte jeg prøve idag, halve røra naturell og resten med litt stevia og masse kanel. Sistnevnte var helt fantastisk, nystekte med smør på... MMM Må lage nye i morgen!
Er så mange gode oppskrifter her på forumet at jeg blir helt matt! |
Lagde i går mine første Oopsie-roller. Ble veldig gode. I går brukte vi de som dessert med krem og bær. I dag brukte vi de til frokost, utrolig godt med egg og majones på.
Har lest igjennom hele tråden for å notere meg alle varianter og bruksområder. Ser noen nevner mulighet til å bruke røren til bløtekakebunn. Er det noen som faktisk har prøvd dette? Hvilken mengde må man i såfall ha, og faller den ikke sammen? |
Vet ikke med bløtekake, men her er oppskriften på vannbakkels- oopsie!:sikle::sikle::sikle:
|
Vannbakkelse, yumm yum! Her i tyskland selger de vaniljekrem uten sukker, man tilsetter selv. (gelè, mousse, etc. også) Tror må testes...
|
Håper jeg kommer til noen som kan servere meg oopsie en gang, sånn at jeg får smake sånn godt som dere påstår. For mine ble alt annet enn gode..
|
Sitat:
Mer praktiske enn gode, kanskje! Bortsett fra vannbakkels- varianten til Karbosara, den er fantastisk god!:sikle: |
Sitat:
Bruker oppskriften som den er, men steker den i springform, og jeg lager en for hvert lag jeg vil ha. Det går ikke å lage tykk oopsiebunn og dele slik man gjør med sukkerbrød. Jeg dynket heller ikke bunnene, tenkte det ikke ville bli så vellykket, men jeg la pisket krem mellom lagene og la friske bær på kremen før jeg la på neste bunnlag. Ble godt det, men veldig mektig... |
Sitat:
|
Jeg er ofesielt Oopsie frelst :D
jeg lagde to porsjoner for en uke siden og i dag måtte jeg lage to nye! Spiser dem med hardkokt egg ,majones og salami,eller en t-skje creme frech og en t-skje bringebær kokt i microen med noen dråper flytende natreen..fantastisk godt må jeg si:D I dag laget jeg noen med kanel og litt splenda og milde himmel det smakte virkelig som kanelsnurrer omtrent!! Denne oppskriften er bare helt genial!!! Hurra for Opsie!!!:stuart: |
Jeg bruker 3 egg, baconsmøreost på tube og raspet ost. Smører det utover en langpanne og deler den som en pissa ¨år den er ferdig :)) kjempe godt! Idag hadde jeg majones, fiskepudding og grillkrydder på,jumjum!
|
*pizza når den er ferdig* skal det stå :)
|
Lagde disse for første gang i dag.
Brukte philadelfia kremost m/hvitløk og urter. Synes de ble kjempegode, og dattera mi på 3 år elsket dem! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |