Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20445)

arkine 27-02-10 17:42

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

tror nok ikke bacon er bereinet på vår diet ,, er jo mye fett i bacon

skal jo være magert kjøtt, kylling og fet fisk mins jeg min lege sa ,,og egg

elilian 28-02-10 10:46

Olje?

Meg igjen her:D

Leger min sa tunfisk i olje, ikke noe problem! Kan også spise pesto. I pesto er det ikke bare masse olje, men også andre ting. Jeg ble litt i tvil jeg altså. Pøser dere på med oljer i fase 2??

Takk:)

elilian 28-02-10 10:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 838763)
Noen som vet om vi kan spise bacon i fase 2? :)

Ikke noe bacon nei! :)

Solange 28-02-10 10:51

Sv: Olje?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elilian (Innlegg 839268)
Meg igjen her:D

Leger min sa tunfisk i olje, ikke noe problem! Kan også spise pesto. I pesto er det ikke bare masse olje, men også andre ting. Jeg ble litt i tvil jeg altså. Pøser dere på med oljer i fase 2??

Takk:)

Pøøøser ikke akkurat på med olje, men jeg har også fått beskjed om å bruke mer olje. Må til for å smøre forbrenninga, vet du;) Det er den riktige balansen mellom protein,karbohydrater og fett som gjør at du går ned, så hvis legen sier det, ville jeg ta sjansen på at det. Jeg har god erfaring med å bruke litt mer olje, har ikke stoppet vektnedgangen for meg.

Solange 28-02-10 10:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elilian (Innlegg 839270)
Ikke noe bacon nei! :)

Det kommer an på om du tror på teorien om at mettet fett er farlig..... Vi blir som du ser på innlegget over ofte anbefalt litt mer fett i form av umettede oljer, det skal være bra for det gode kolestrolet.

Popp 28-02-10 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 838898)
Skulle tro det, regelen er jo rent kjøtt - men du kan jo høre med legen din for sikkerhets skyld :D

Will do!

Ser hva dere andre skriver, så jeg for hvertfall vente til jeg hører fra legen. Hun er nok fortsatt på vinterferie.

Igår hadde jeg kjøpt inn indrefilet til middag. Skal si det smakte...deilig å kunne tygge på mat igjen, itillegg til at det smakte helt fantastisk. Men litt tungvint var det fordi mitt stykke bare skulle på svak varme og de andres som vanlig. Kokte også opp asparges til forrett, den var så utrolig godt. Første gangen jeg har laget slik mat selv. Jeg burde nok blitt flinkere til å lage mat ut fra kokebøkene fremover. Men da trenger jeg nok å ha tid til å lage maten, igår tok det meg sikkert 2 timer å få laget mat. Det har man ikke alltid tid til med full jobb og 3 små aktive gutter - og far foran PC fordi han må jobbe.
http://www.cheesebuerger.de/images/m...hrung/e025.gif

Popp 28-02-10 13:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 839274)
Det kommer an på om du tror på teorien om at mettet fett er farlig..... Vi blir som du ser på innlegget over ofte anbefalt litt mer fett i form av umettede oljer, det skal være bra for det gode kolestrolet.

Her er du inne på noe som jeg har blitt forundret over etter å ha startet på lavkarbo. Jeg var stamkunde hos Grete Roede http://www.greteroede.no siden 1990 og har nå blitt veldig påvirket av hennes teorier. Meget mulig at jeg må lese litt mer om dette tema for å finne ut av hva jeg tror.

arkine 28-02-10 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 839338)
Will do!

Ser hva dere andre skriver, så jeg for hvertfall vente til jeg hører fra legen. Hun er nok fortsatt på vinterferie.

Igår hadde jeg kjøpt inn indrefilet til middag. Skal si det smakte...deilig å kunne tygge på mat igjen, itillegg til at det smakte helt fantastisk. Men litt tungvint var det fordi mitt stykke bare skulle på svak varme og de andres som vanlig. Kokte også opp asparges til forrett, den var så utrolig godt. Første gangen jeg har laget slik mat selv. Jeg burde nok blitt flinkere til å lage mat ut fra kokebøkene fremover. Men da trenger jeg nok å ha tid til å lage maten, igår tok det meg sikkert 2 timer å få laget mat. Det har man ikke alltid tid til med full jobb og 3 små aktive gutter - og far foran PC fordi han må jobbe.

hvorfor skulle biffen din steke på svak varme?

elilian 28-02-10 15:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 839274)

Ja, på sikt:) Men kjøtt uten fett i fase to er det legen min har anbefalt ivartfall:)

elilian 28-02-10 17:37

Nytt spørsmål fra masa:)

Bruker dere kremfresh ol. i maten, fase 2? syns jeg kan huske jeg så noen oppskrifter med det.

=)

Popp 28-02-10 20:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 839352)
hvorfor skulle biffen din steke på svak varme?

I brosjyren fra Eurodiet står det under tilbredning av kjøtt og fisk:
Kjøtt, fisk og kylling tilbredes helst i ovn ved lav temperatur (90 grader med varmluft) over lengre tid. ....... De kan også kokes eller stekes ved lav temperatur i teflonpanne med lite fett.
Unngå steking ved høy tempratur, samt frityrsteking.

arkine 28-02-10 22:29

javel , det har ikke jeg fått med meg,,

Popp 01-03-10 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elilian (Innlegg 839457)

Bruker dere kremfresh ol. i maten, fase 2? syns jeg kan huske jeg så noen oppskrifter med det.

=)

Nei, jeg bruker ikke det. Har ikke lest om at du kan ta det heller. Du må kanskje se på innholdet av karbohydratene og avgjøre selv.

grotingeling 01-03-10 09:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elilian (Innlegg 839457)

=)

Finner ingen informasjon i brosjyren om kremfresh, men cottage cheese er derimot nevnt som tillatt. Står ikke hvilken fase, så alle kanskje:rolleyes:????

grotingeling 01-03-10 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 839020)
tror nok ikke bacon er bereinet på vår diet ,, er jo mye fett i bacon

skal jo være magert kjøtt, kylling og fet fisk mins jeg min lege sa ,,og egg

Jeg har brukt bacon, men skjærer vekk det meste av fettet. Blir en ekstra smakstilsetning til f.eks. pasta-rettene på den måten.

JollyJ 01-03-10 10:17

Jeg også brukte bacon, men da kjøpe jeg, hmm kan det hete jegerbacon, det er hvertfall nesten ikke fett på det. :)

Solange 01-03-10 10:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 839872)
Jeg også brukte bacon, men da kjøpe jeg, hmm kan det hete jegerbacon, det er hvertfall nesten ikke fett på det. :)

Har gjort det samme, kjøpt en type bacon uten fett.

JollyJ 01-03-10 11:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 839823)
Finner ingen informasjon i brosjyren om kremfresh, men cottage cheese er derimot nevnt som tillatt. Står ikke hvilken fase, så alle kanskje:rolleyes:????

Mener legen min sa at jeg kunne spise det fra fase 2, cottage chees altså. Det er veldig magert og protein rikt. Creme fraiche er det vel ganske mye fett tror jeg.

studine:) 01-03-10 13:11

Hei! Da er jeg også over i fase II. Har i grunn vært her en god stund=) Føles mye bedre nå! Er så mye lettere når man kan spise "normalt" til middag=)

studine:) 01-03-10 13:21

Sv: Ny på forumet:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elilian (Innlegg 836953)
Heia alle sammen! Så glad jeg kom over denne siden her. Jeg går på eurodiet. I dag har det gått 4 uker i fase 1. Men jeg er så skuffet:/ sist jeg gikk på denne kuren(droppet ut av div årsaker), så gikk jeg ned rett over 10 kg. Denne gangen bare 6. Hva har jeg gjort galt? Hvor mye har folk gått ned i fase 1.

Har spist ubegrenset med sukkerfrie drops/pastiller... Og sikkert drukket altfor mye sukkerfri saft/brus. Itilegg fikk jeg klarsignal om å spise sjokoladefrokostblandingen 2 ganger om dagen. Er disse årsakene svaret på et litt skuffende resultat?

Tusen takk for svar

Jeg syns absolutt ikke du skal stresse med det. Det er ikke sunt for kroppen å gå ned altfor fort uansett. Og jeg tror spesielt de sukkerfrie dropsene/pastillene kan være et problem. For de er det karbohydrater i likevel, så det er litt lureri. Når det gjelder brus... Begrensede mengder betyr vel at det er ikke DET du skal drikke. Farris med smak kan du drikke så mye du vil av, så jeg anbefaler Farris bris. De smaker jo nesten brus, og etterhvert blir man avvendt. Men jeg også drikker light-brus, men da som kos, ikke fordi jeg er tørst=)

Personlig tror jeg folk har for høye krav til vektnedgangen. Jeg gikk ned 4 kg i fase 1 og er storfornøyd, fordi jeg vet at det er lett å legge på seg igjen når man går ned for fort... Man må jobbe litt=) Men så har ikke jeg mer enn 12-15 kg overvekt, så det er klart det er forskjell.. (vil ned 20 kg da:P)...

Men nå skal jeg trene=) ha en fortsatt fortreffelig dag, og vær STORFORNØYD med 6 kg! Tenk, du har gått ned 6 kg, og ikke opp noe i det hele tatt! Det skal du være stolt av!!!!

studine:) 01-03-10 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 839338)
Will do!

Tihi=) må smile jeg=) hadde nemlig helt lik opplevelse=)
men du.. du kunne jo stekt alles mat på samme varme!!=) Hvis du bare bruner kjøttet i panna først, og så hiver det i ovnen i 1-2 timer på lav varme, så får du kjempeindrefilet. Bruk steketermometer! skal være 60-70 grader inni=)

og blomkålpure er kjempedigg til! Jeg bruker ca 1/2 lite blomkålhode, og to fedd hvitløk. Bryter opp blomkålen og skreller feddene, hiver alt i en gryte med saltet vann, og koker til blomkålen er mør/myk. Så heller jeg av vannet, har i bittelitt margarin, mer salt og pepper etter smak, litt skummetmelk/ekstra lett melk. Så tar jeg stavmikser og moser alt sammen. Så har jeg i evt krydder (timian er helt genialt, fersk sådan). KJEMPEDIGG! smaker nesten potetmos, bare mye mye bedre!=)

elilian 01-03-10 19:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 840011)
Jeg syns absolutt ikke du skal stresse med det. Det er ikke sunt for kroppen å gå ned altfor fort uansett. Og jeg tror spesielt de sukkerfrie dropsene/pastillene kan være et problem. For de er det karbohydrater i likevel, så det er litt lureri. Når det gjelder brus... Begrensede mengder betyr vel at det er ikke DET du skal drikke. Farris med smak kan du drikke så mye du vil av, så jeg anbefaler Farris bris. De smaker jo nesten brus, og etterhvert blir man avvendt. Men jeg også drikker light-brus, men da som kos, ikke fordi jeg er tørst=)

Personlig tror jeg folk har for høye krav til vektnedgangen. Jeg gikk ned 4 kg i fase 1 og er storfornøyd, fordi jeg vet at det er lett å legge på seg igjen når man går ned for fort... Man må jobbe litt=) Men så har ikke jeg mer enn 12-15 kg overvekt, så det er klart det er forskjell.. (vil ned 20 kg da:P)...

Men nå skal jeg trene=) ha en fortsatt fortreffelig dag, og vær STORFORNØYD med 6 kg! Tenk, du har gått ned 6 kg, og ikke opp noe i det hele tatt! Det skal du være stolt av!!!!

Takk for en fin tilbakemelding! Jeg er enig! Jeg har nok vært litt manisk på hvor mange kg, istedenfor å fokusere på det viktigste: VARIG vektreduksjon!
Men har nok blitt ganske rundlurt av "sukkerfri" produktene og kost meg så veldig med de! Slutt på det nå!
Og light brus, kun i heljene:D
Jeg ER stolt! Tok bare litt tid å innse, hvor mye det faktisk er!
:):)

Popp 01-03-10 20:26

Hei studine - lenge siden vi har sett noe til deg og GODT å se deg tilbake igjen. En annen ting som er DIGG i fase 2 er at vi kan drikke ett glass vin hver dag. Kan, men gjør det kanskje bare hver 3 dag.... :nam:

studine:) 01-03-10 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 840269)
Hei studine - lenge siden vi har sett noe til deg og GODT å se deg tilbake igjen. En annen ting som er DIGG i fase 2 er at vi kan drikke ett glass vin hver dag. Kan, men gjør det kanskje bare hver 3 dag.... :nam:

Takk=) Tror jeg er her for varig nå:P Ble litt mye for meg forrige uke, uten at det gikk utover dietten, men gikk utover medelsesinteressen=)

Ja, den vinen er helt FANTASTISK. Jeg ELSKER vin=) nå som du sier det.. hm... kanskje jeg skal ta meg et glass vin:D

Og jeg kan melde om hittil vektreduksjon på 4,6 kg:D storfornøyd!

studine:) 01-03-10 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elilian (Innlegg 840234)
Takk for en fin tilbakemelding! Jeg er enig! Jeg har nok vært litt manisk på hvor mange kg, istedenfor å fokusere på det viktigste: VARIG vektreduksjon!
Men har nok blitt ganske rundlurt av "sukkerfri" produktene og kost meg så veldig med de! Slutt på det nå!
Og light brus, kun i heljene:D
Jeg ER stolt! Tok bare litt tid å innse, hvor mye det faktisk er!
:):)

Det er BRA! også må du ikke glemme alle de FANTASTISKE fordelene med fase to=)
- det er lettere å følge på grunn av middag (synes jeg)
-fisk... kjøtt... kylling... HALLELUJA!
- Vin.. god vin. Et glass holder tross alt, og man føler seg herlig normal!
- Treningen går MYE lettere! Jeg har hatt en skikkelig opptur på treningsfronten i dag. Fremdeles en del igjen til storformen, men i dag var det i alle fall samarbeid med kroppen! =) kjempedigg!

STÅ på alle sammen! Det blir så DEILIG å møte sommeren adskillig lettere enn man kunne vært!

om noen vil følge med mer på meg, så blogger jeg.. en sjelden gang:P tonjejs.blogg.no
vi sees der;)
ellers er jeg jo her hele tiden=p nå, i alle fall=)

Popp 02-03-10 16:18

Sendte en haug med spørsmål til legen idag, og vedlegger svarene her hvis det er andre som er intr. Det ene gikk på det med bacon eller ei.

Sitat:

Tipper det er godt å spise litt normal mat igjen:-)

Pesto, fetaost og bacon er matvarer med mye fett, men absolutt god og sunn
mat. Men i fase 2 er vi fortsatt opptatt av at kroppen skal hente fett fra
egne fettlagre. Det betyr at du kan spise dette, men i moderate mengder.
Dvs 1 skive bacon, ca 1 ss pesto og rundt 6-10 fetaost biter, kommer
selvfølgelig an på størrelsen da. Man får jo noen som er megastore;-)

Supper og omelett er anbefalt fordi dette er mat som "ligner" normal mat.
Man kan like godt spise de søte produktene til alle måltider men når man
skal erstatte dette med normal mat etterhvert blir det ofte ett sug etter
noe søtt. Derfor anbefales de "salte" produktene istedet om du skjønner.
Innholdsmessig har det ingenting å si og du må absolutt ikke spise supper
og omeletter om ikke du liker det.

Hvitløk går under gruppe 2 grønnsaker, altså som løk, men man spiser
sjelden 250 gr hvitløk;-). Så kos deg med hvitløken. Gir god smak og
styrker immunforsvaret.

Peppermakrell kan du godt spise. Det som måtte være igjen av lake er så
lite at det er meget små mengder som du får i deg. Makrell inneholder
masse gunstig fett så kos deg med det:-)

Soltørket tomat derimot kan inneholde litt sukkermengder. Derfor bør du
ikke bruke så mye av det. Men litt for smakens skyld, 1-2 skiver, gjør
ingen skade.
Taco saus kan du bruke 1-2 ss av.

studine:) 02-03-10 16:56

OK. Dagens middag.. jeg fikk en intens lyst på taco... så tenkte kyllingkjøttdeig med tacokrydder (ikke posene, men det krydderet som står i krydderhylla... det har ikke sukker i seg, og dermed mindre karbs). Og salat. Tror det kan bli litt stusselig uten rømme, avokado, mais og ost. eller, osten savnes ikke, men de tre andre er liksom det som "gjør" taco for meg... men craver smaken sånn, så det får ikke hjelpe..

så det blir min middag i dag... Hva skal dere andre ha da??

Solange 02-03-10 18:25

Så flott at du spurte legen om disse tingene,Popp! Og så hyggelig h*n svarer;)) Ser ut som du er heldig og har en oppgående lege, det hjelper mye på en slik diett:)

Popp 02-03-10 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 840813)
OK. Dagens middag.. jeg fikk en intens lyst på taco... så tenkte kyllingkjøttdeig med tacokrydder (ikke posene, men det krydderet som står i krydderhylla... det har ikke sukker i seg, og dermed mindre karbs). Og salat. Tror det kan bli litt stusselig uten rømme, avokado, mais og ost. eller, osten savnes ikke, men de tre andre er liksom det som "gjør" taco for meg... men craver smaken sånn, så det får ikke hjelpe..

så det blir min middag i dag... Hva skal dere andre ha da??

Idag ble det omelett som jeg stekte med purreløk og plommetomater + en salat ved siden av. Til lunsj hadde jeg deilig røkt ørret(200gram) sammen med salat. Deilig å kunne tygge på noe mat igjen :p

Skjønner godt at du savnet tilbehøret, studine. Vi får heller tenke at det blir vår tur et annet halvår. Her er taco hver på bordet hver fredag siden jeg var gravid. Stor overgang på mange vaner når man går på ED.

Popp 02-03-10 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 840865)
Så flott at du spurte legen om disse tingene,Popp! Og så hyggelig h*n svarer;)) Ser ut som du er heldig og har en oppgående lege, det hjelper mye på en slik diett:)

Drar veldig nytte av det. Men så betaler jeg jo for det også, så det skulle vel bare mangle. :rolleyes:

grotingeling 02-03-10 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 840779)
Sendte en haug med spørsmål til legen idag, og vedlegger svarene her hvis det er andre som er intr. Det ene gikk på det med bacon eller ei.

Dette var kjekk lesing, her fikk vi bekreftet en rekke antagelser - kjempeinnsats :D

Popp 04-03-10 16:26

Igår glemte jeg litt at jeg hadde spist 2 egg til lunsj. Så da vi var på
restaurant så bestilte jeg kyllingsalat og koste meg med det - inntil jeg
kom på at jeg hadde bommet litt. Godt å ha legen til alle døgnets tider - pr. e-mail.

Men iflg legen så holder jeg meg fortsatt i ketose med
egg og kyllingsalat. Antar at salaten ikke var tilsatt mais, og
brødkrutonger osv. - helt riktig antagelse
Eneste forskjell er at jeg får i meg litt mer kalorier enn i en vanlig fase
2 dag, men det er ikke snakk om veldig mye.

Men at det går an å rote så mye. I Fase 1 bommet jeg også med ting... vaner sitter godt i, lurer på hvordan det blir i neste fase?

Solange 04-03-10 17:45

Snakk om service! Bare å kontakte legen pr. mail ;)) Har`n døgnvakt, altså? :D

Nei, du er nok ikke alene om å rote og glemme litt, det er jo masse ting vi gjør i hverdagen som går automatisk, og nå må man plutselig tenke seg om for hver minste lille ting man putter i munnen:)

Det bekrefter jo slik jeg har tolket kuren, jeg passer på å holde meg i ketose, og skulle jeg bli gal etter å skeie ut, prøver jeg å ta litt ost eller skinke istedet for karbohydrater, og det har jo gått bra.

Popp 04-03-10 22:45

Nei, du kan så si. Ser for meg megselv på gamlehjemmet.... :surrehue:

Det høres riktig ut i mine ører - det du skriver om å skeie ut med de rette tingene. Og noe riktig må du ha klart, med en nedgang på 22,2 kg :dunk: Fantastisk!

Alida 07-03-10 18:04

Hei alle sammen :-)
En liten stund siden jeg har vært her, går bra, men hadde nok ønsket enda mer vektnedgang, står å stamper opp og ned med 1,5 kilo. men er på en vekt som jeg har vært på over en lenger periode før... noen formeninger om det har innvirkning?

inspirerende å lese om dere, gir litt mer "guts" , ingen som er alene :-)
VI ER KJEMPE FLINKE!!!!!!

grotingeling 07-03-10 19:27

Det sies at kroppen "husker" hva den har veid tidligere, men hvor vitenskaplig dette er har jeg ingen formening om.
Det jeg derimot har erfart er at når jeg nærmer meg et delmål eller andre milepæler (-10, -15 osv), da tar det laaaaang tid å passere den vekten.
Nå sist har jeg slitt med å komme meg under 90 kg, og merket at det stresser meg litt - og stress er jo ikke akurat noe positivt i denne sammenheng.

Siden du er i fase 2, kanskje du skulle bytte litt på hvilket måltid du spiser "vanlig" mat?
Kroppen venner seg jo til rutiner, og da merker i alle fall jeg at det går mye tregere med vektnedgangen.
Hva med å spise kyllingsalat til frokost, og heller ta frokosten til lunch og lunch til middag?
Alternativt ville jeg prøvd noen dager med kun ED-produkter, altså fase 1, for å se om du kan kick-starte systemet igjen.

Popp 08-03-10 10:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alida (Innlegg 843909)
Hei alle sammen :-)
En liten stund siden jeg har vært her, går bra, men hadde nok ønsket enda mer vektnedgang, står å stamper opp og ned med 1,5 kilo. men er på en vekt som jeg har vært på over en lenger periode før... noen formeninger om det har innvirkning?

inspirerende å lese om dere, gir litt mer "guts" , ingen som er alene :-)
VI ER KJEMPE FLINKE!!!!!!

Tror ikke jeg helt skjønner hva du mer om den vekten. Hvis det er en annen vekt enn den du pleier å være på, så kan det ha en innvirkning. Ingen vekter er helt like.

Godt å se deg tilbake igjen. Og vi er her for å kunne komme gjennom dette sammen. Lykke til videre.

Popp 08-03-10 10:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 843956)
Det sies at kroppen "husker" hva den har veid tidligere, men hvor vitenskaplig dette er har jeg ingen formening om.
Det jeg derimot har erfart er at når jeg nærmer meg et delmål eller andre milepæler (-10, -15 osv), da tar det laaaaang tid å passere den vekten.
Nå sist har jeg slitt med å komme meg under 90 kg, og merket at det stresser meg litt - og stress er jo ikke akurat noe positivt i denne sammenheng.

Siden du er i fase 2, kanskje du skulle bytte litt på hvilket måltid du spiser "vanlig" mat?
Kroppen venner seg jo til rutiner, og da merker i alle fall jeg at det går mye tregere med vektnedgangen.
Hva med å spise kyllingsalat til frokost, og heller ta frokosten til lunch og lunch til middag?
Alternativt ville jeg prøvd noen dager med kun ED-produkter, altså fase 1, for å se om du kan kick-starte systemet igjen.

Har tenkt tanken om en uke på Fase 1 - men så oppdaget jeg at det er ca 5 dager til mensen, så det kan hende at dette er hormonelt....? Ellers så bytte jeg litt på når jeg har det proteinmåltidet. I hverdagene er det til lunsjen og i helgene så er det middag. Varierer veldig i hva jeg spiser; egg, fisk, kjøtt, kylling. Onsdag skal jeg til legen på veiing, jeg får høre litt med henne hva hun har å si.

Takk for gode tips!

Alida 10-03-10 16:44

Hei :-)
takk for gode tips. jeg tenkte også på om jeg skulle prøvd med noen dager med kun ed produkter... vil så gjerne se et 7 tall først det er lenge lenge siden. Men jeg har jo ikke turd å gjøre noe "utenom" det jeg har fått bekjed om jeg, flink pike hehe.
ja da er det bestemt over helgen blir det kun ed produkter :-)
skal først prøve å bytte litt om på når jeg tar det vanlige måltide mitt, godt tips :-)
lykke til videre alle sammen!!!!!

arkine 10-03-10 19:11

en gledens dag ,, 2 mnd siden jeg begynte på ED og vekta i dag viste

69,9 hurra for meg
jeg bytter mellom fase en og to ettersom det passer meg ,så noen dager spiser jeg bare ED,,
og er jeg helt ute og kjøre og bare må ha vanlig mat spiser jeg fisk ,kylling,eller noe kjøtt ,,,grønnsaker spiser jeg lite av

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.