![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Sitat:
Jeg har også spist omelett til frokost, men den var det liksom skinke i. Pepper er deilig, men tacokrydder er også godt. |
Jeg er også ny, og skal begynne på ED så snart jeg får produktene! Jeg fikk en giro i posten idag, og skal betale den på nettbank nå. Hvor lang tid tar det da før jeg får produktene? Jeg trodde jeg skulle få dem på et par dager, men hvis de først må registrere betalingen min, får jeg jo ikke pakken før midt i neste uke!? Argh... Hadde regna med å begynne i dag eller i morgen...
Gleder meg til å komme i gang! (Og gruer meg litt, selvfølgelig...) Bare litt nysgjerrig: Dere som har hatt MYE å ta av (selv skal jeg ned ca 40 +) - hvor mye har dere tatt av i fase1? (Regner med å gå i fase 1 en måned.) Har dere gått ned omtrent like mye /raskt i fase 2? Spent på å høre fra litt forskjellige EDere, slik at jeg får litt inspirasjon! Håper dere har gått ned MASSE! Da blir jeg optimistisk... |
Sitat:
Velkommen i babbelgjengen :) Det var nesten rart at du ikke fikk pakka i dag, men da kommer den sikkert til mandag. Regninga har en forfallsdato og lever sitt eget liv uavhengig av forsendelsen. Jeg tror de sender ut varene med det samme de får bestillingen og det tar som oftest bare 2-3 dager hit i allefall. Jeg begynte på fase 1 10. november og holdt på med den i 30 dager. Første måneden gikk jeg ned ca 11 kg, men siden ingenting. Grunnen til det er at det har vært jul og jeg er en svak sjel.. Fase 2 har jeg egentlig begynt på i midten av desember, men nå prøver jeg meg på fase 1 igjen en stund. Fase 2 skal visst vare i 40 dager for meg, men forskjellen på fase 1 og 2 er jo bare at man erstatter en av posematene med litt kjøtt når man er på fase 2. Selv om jeg ikke har gått ned noe mer så har de kiloene jeg har mistet, forandret sammensetning. Først hadde jeg mistet 6 kg vann og 2 kg fett osv, men så endret dette seg til 6 kg fett og 2 kg vann senere. Det andre var uforandret. Det er motiverende å følge med på tanitavekta hos ED-legen. Det er jo mange som har slike vekter hjemme også, og de forteller mye mer om kroppen enn den vanlige, gammeldagse på badegulvet. Jeg skal også ned 40+ egentlig 50+ Begynnervekta mi var 115,9 Det er ikke umulig, og om det skulle være det så klarer vi det likevel. Lykke til http://bestsmileys.com/hugging/4.gif |
Sitat:
|
Hehe, takk - vi får se hvor lenge entusiasmen varer. :)
Sitat:
Og jeg tror kanskje jeg skal prøve å lukke øynene og telle til tre og trylle frem en haug hjemmelaget tacokrydder! |
Må jo ta de tdu har av motivasjon og bruke den:) Det går nok fint!
Jeg klarer ikke helt å huske hvor mye jeg gikk ned i fase en, startet 23 august i fjor. Men i gjennomsnitt har jeg gått ned 1 kilo i uka, helt til desember, hvor det stoppet opp litt, fordi jeg ikke fulgte oppskriften slik jeg skulle! Vet om folk som går ned fortere, og mer på fase en, men det bekymrer meg ikke:) Jeg er kjempefornøyd, men merker det stopper opp med en gang jeg tuller meg litt vekk. Passer på å tulle meg vekk med lavkarbomat uten fett hver gang jeg tuller, men vektreduksjonen stopper altså med en gang da. Og begynner igjen når jeg er flink pike:) Lykke til! :) |
Sitat:
laget nettopp et lass til deg jeg.. |
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=tacokrydder |
Hvordan går det med oss? Holder vi koken jenter?
Jeg sliter litt med alle bursdagsfeiringene og vaser meg litt vekk, men i morgen er det jo mandag, den store skjerpingsdagen:) |
Her går det fint. Men helgen har vært tøff. Ikke at jeg har vært sånn skrubbsulten, men jeg har tenkt på mat hele tiden, vært utrolig sliten, null energi og veldig irritabel. Verre enn pms. :lol:
Nesten godt det er mandag og jobb i morgen, synes det er lettere å slanke seg i ukedagene. Stå på, alle sammen. :heia: |
helga har vært helt dritt sånn matmessig for min del da, men jeg prøver igjen i morgen :p
jeg har vært syk i magen i en mnd nå, og da er det slitsomt å spise i det heletatt, for alt bare renner ut igjen (beklager detaljene) |
Uæææ! Ikkeno galt med omelettfrokosten, men jeg tror det skal ta litt tid før jeg venner meg til å true i meg 'mat' istedet for kaffe på denne tiden av døgnet :eek:
|
Sitat:
God morgen :) Jeg tar det ikke så nøye med frokosten jeg. Venter et par timer til jeg blir sulten. Tror ikke det har noe å si for diettens skyld, hvis du ikke har fått beskjed om å være veldig presis med frokost når du våkner? Det smaker mye bedre når magen vil ha mat. Nå har jeg nettopp spist en bar. 2 timer etter at jeg sto opp. kvaaa.....a.. |
Jeg starter veldig ofte dagen med encappuchino jeg(kald så klart) kan faktisk nesten minne om noe godt dersom jeg drømmer meg bort til en sydhavsøy, og ser for meg at jeg sitter på stranda i en lekker liten bikini og kler den godt... :p
|
Hei melder meg inn i Euro gjengen :o Har sendt bestilling i dag , håper de kommer snart.
Skal ned helst 15 kg, håper jeg klarer det. Jeg går veldig sakte ned, har nå prøvd både Grethe Roede og Ketolyse det siste året, men vekten rikker seg omtrent ikke. Ser ut som en kombinasjon av lavfett og lavkarbo funker for meg.Gikk på eurodiett for 3 år siden, gikk da ned 17 kg, men trappet ikke gradvis ned, og da jeg i tilllegg ble gravid gikk vekten opp igjen. Jeg er nå 7 kg fra der jeg sluttet sist. Gleder meg til å starte :p Syns dere er flinke, stå på ;) |
Sitat:
Så i dag tidlig ble jeg lurt av Deli De Luca... skulle inn og finne meg svart kaffe, men oppdaget til min bestyrtelse at gamle ønsker har gått i oppfyllelse; de har fått en kran med chai. (TO kraner, faktisk.) Denne var allerede satt til livs da det slo meg at noe så søtt mest sannsynlig kommer med alt sukkeret i hele verden ut av kranen, hehe. Skal for sikkerhets skyld spørre om de vet hva som egentlig er i den i morgen - det finnes jo ikke noe slikt som lister over næringsinnhold ved de drikkestasjonene. :| --- Iiik, google meddeler at jeg sikkert fikk i meg hundre tusen karbohydrater i den vesle koppen. Fæle Deli de Luca! |
Sitat:
|
Hei jeg har gått på ED før, og fikk beskjed om at man skulle glemme sticksen, det r vektnedgang man skal se på. Jeg har også hatt utrolig lite utslag på sticks, men har gått ned både 12 og 8 kilo med ED - med en graviditet imellom. Nå er jeg igang med de siste 15 kiloene, har som mål å gå ned ti til sommeren. Blir nok ikke ED produkter, men godkjent ED- "real food" og litt proteinpulver, kjøtt, og de posene jeg har igjen. Og en bar hver dag - de har jeg blitt avhengig av :)
Så dagene mine er ca slik: En kaffe latte med skummet melk en proteinshake salat med mange typer grønt og litt olje/eddik, litt cottage cheese ellerskinke bar middag pudding Gruer meg til jeg slipper opp for pudding, den er god å ha i bakhånd. Og så tar jeg litt nøtter i ny og ne, det er jo heller ikke helt ED fase en-tre. Skriver dagbok, THEs dagbok, nå skal jeg være litt aktiv her igjen ! :) |
Så fint å ha deg her igjen, THE. :løper inn i journalen din:
|
Sitat:
Mener du chai, som i "Enkel chai te" det fant jeg oppskrift på her: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift8150.asp Det hørtes sånn ganske nydelig ut ja. Dumme sukker. http://bestsmileys.com/coffee/1.gif Lørdag-søndag-mandag, allerede dag 3 jo. Flink http://www.chatbreak.dk/animationer/dyr/kat/017.gif |
Sitat:
Jeg synes du har vært flink som ikke har gått opp mer, og du klarer sikkert å slite det av igjen. Enig med den i lavfett og lavkarbo, men det strider imot flertallet på disse sidene tror jeg. Det hjalp ikke meg å spise skaldemansk, men så var jeg nok ikke helt 100% nøye heller da. Nå skal vi ned, hurra for ED. Heia Pia :heia: |
Sitat:
Men den er faktisk ganske god, kald, og shaken, not stirred... Kjekt med nye fjes her inne:) Heia THE og Pia:) og lykke til! |
Jeg har lagt på meg de siste dagene... har vært veldig sliten, og kanskje ikke helt fase2... må en skjærpings til. Jeg har nå 5,5 kg til jeg når målet mitt viss jeg greier det til påske... full skjærpings nå.
|
Veiedag her og og opp 0,3 siden sist tirsdag, men vi har jo litt bursdager og slikt for tiden. Dessuten gumler jeg ibux, og da samler jeg på alt vann i nærheten som en supereffektiv svamp!
84,2 idag, 83,9 sist tirsdag. |
i dag er det legetime fore meg, litt usikker på om jeg gleder :) eller gruer:eek:
syns hvertfall dere er flinke og det skal jeg også være :p |
lykke til distrea :)
|
Lykke til hos legen, Distrea! :blomster:
|
Lykke til distrea :)
|
Kult Distrea, det går så bra så! :)
|
tenkte mest på å grue til produktene.... dere skryter ikke akkurat uhemmet... hehe, men jeg skal samle opp litt god fantasi ;) lese og lære her av deres feil og erfaringer. Gode å ha dere asså :klem:
regner med å begynne den 5. :D takk for oppmuntring, jenter! |
Sitat:
Snart tilbake fra legetimen? http://bestsmileys.com/medical/8.gif Spent.. Og du altså, det er slett ikke alt som er vondt og æsj. F.eks. pannekakene og brownies er jo bare kos.. og paellaen er god på jobb, barene er også helt greie, og jeg liker sjokoladefrokosten. Egentlig så liker jeg det meste unntatt jordbærdessert, men hvem .. trenger vel det? Det er ganske greit å vite at måltidet befinner seg i den posen, basta! Mye verre når vi skal begynne å erstatte posene med mat. http://bestsmileys.com/hugging/4.gif |
fint Dilly!... ja, dette skal gå. Kiloene skal AV sakte (eller helst super fort) med sikkert.
Det er ALLTID en god jobb å holde vekta. må være bevisst på det hele veien. når man "skeier" ut... gjøre det for en dag, eller ett måltid... ikke dra det ut i flere kilo :o målet er vel å fortsette lavkarbo på ett vis når jeg er "ferdig" men det er jo vanlig for meg, har jo levd lavkarbo i 5 år nå. hvor ofte går dere til lege? forsto ikke så mye av denne lappen som vekta spytta ut.... eller akkurat vekta var forståelig :o:eek: men.... allikevel ikke :p |
Sitat:
Å, så fint. Nå har du kommet langt :) Ta godt vare på de strimlene fra vekta. Det er gøy å sammenligne. Der kan du se hvor mye du går ned, og hvor mye vann eller fett du mister. Øverst står det jo alder, kjønn, høyde osv. og den nederste halvdelen inneholder f.eks. fett% og fett i kilo. Så kommer FFM som er fettfri masse. TBW betyr vann. Du tar da FFM minus TBW og differansen der er visst mest bein og muskler. Dette er Diserable range. |
hehehe..... Dilly, du er glupern... jeg... jeg forsto fortsatt ikke en dritt :p
skal hente den.... kanskje jeg forstår mer da... hehe |
Åsså..altså.. når vi er slanke og smekre og ferdig dietterte, så har vi et skikkelig fint lavkarbokosthold, fullstendig uten sukker og brød. Og vi har ikke lyst på pizza og kake, sjok,osv. For hvis vi lever sånn på den måten og ikke gir kroppen karber så klarer den heller ikke å lagre fett.
Teori og pjaksis.. men jeg er helt oppslukt av boka "Spis deg sukkerfri" som jeg leser nå.. Den er så god. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/ser...4688&width=120 |
Sitat:
Fikk dog beskjed om at jeg gjerne måtte komme innom en gang i uken og veie meg. (Jeg har ikke vekt hjemme, og det er ikke langt å gå, så det kommer jeg nok til å gjøre.) |
:o hehe... fortsatt tomt, men ser det vel etter hvert;)
|
Den vekta er jo kjempe spennende, så har lyat til å prøve å holde meg unna min egen vekt og vente til jeg skal dit.
hun anbefalte å komme til time en gang i mnd. sikkert greit med litt oppbacking og veiing!? det kostet 1500 kr første time, men koster vel ikke det samme de påfølgene håper jeg? da vil det jo lønne seg å kjøpe vekt sjøl :p |
Første timen er 60 minutter og koster derfor 1500, og så tror jeg det er 790,- kr neste gang for en halv time. Litt mye, men verdt hver krone spør du meg. :ja:
Lykke til, det er best å forberede seg på at produktene er vonde så blir du kanskje positivt overrasket slik jeg ble. :) Kyllingsuppa er f.eks helt grei i starten syntes jeg, jeg ble bare så lei etterhvert. Omelettene går også helt fint og alt som har sjokoladesmak er godt synes jeg. Brownies, barene, sjokofrokosten, sjokoladepudding, sjokolademelken osv. Det eneste som var helt forferdelig grusomt var disse dessertene, ikke puddingene, men de som heter jordbær, karamell og sjokolade-dessert. Fytti katta. Men så fikk jeg tips av THE om å lage dem som smoothie i stedet, tilsette isbiter og melk og ha i blender, det ble mye bedre. |
Enig med deg Titti, sjokoladegreiene er gode, og pannekakene er også knall syns jeg. For tiden har jeg droppet alt det salte, er nok litt lei.
Jeg betaler 600 hver gang hos legen, har droppa sykepleierbesøkene, hadde ikke helt kjemi med dama... :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |