Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Bli med på Photobscuras renseuke! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15118)

Photobscura 06-10-07 21:01

Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!

Hehe... Pappa og jaktlaget fikk EN rype (av type fuggel haha) på jakt i år. Jeg satser på at elgjakta blir bedre.

Ole sier at jeg får lite RESSPEKT om jeg skal begynne å spise kylling nå. Hø

Huldr 06-10-07 21:11

Fnis ... :p

Ole, da, spiser han kylling? Var han forresten ute i går etterrmiddag med stripete genser og store solbriller? (Sorry alle, veeeeldig utenfor tema ... :rodme:)

Jaktlaget til mora mi fikk et par ryper tror jeg ... monner ikke mye i gryta uansett ;)

Photobscura 06-10-07 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 346579)
Fnis ... :p

Ole, da, spiser han kylling? Var han forresten ute i går etterrmiddag med stripete genser og store solbriller? (Sorry alle, veeeeldig utenfor tema ... :rodme:)

Jaktlaget til mora mi fikk et par ryper tror jeg ... monner ikke mye i gryta uansett ;)

Hehe, nei, det tviler jeg på. SKal mye til for å få på den mannen solbriller, særlig store. Dessverre. For han ser dritbra ut i dem, totalt glamrock a la Urge Overkill-vokalisten.

Tilbake til tema, jeg firkk ånden over meg! I dag blir det ørretfilet med hollandais:sikle:

PS: Ole spiser ALT! Seriøst, han er som en søppelkvern, veldig greit i grunn.

Huldr 06-10-07 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 346589)
Hehe, nei, det tviler jeg på. SKal mye til for å få på den mannen solbriller, særlig store. Dessverre. For han ser dritbra ut i dem, totalt glamrock a la Urge Overkill-vokalisten.

Tilbake til tema, jeg firkk ånden over meg! I dag blir det ørretfilet med hollandais:sikle:

PS: Ole spiser ALT! Seriøst, han er som en søppelkvern, veldig greit i grunn.

OK, så en fyr som kunne minne om ham, men solbrillene dekket halve fjeset - og så så han etter meg også, akkurat som han lurte på om han hadde sett meg før (jeg hadde også de store solbrillene mine på).

Hørtes ut som en nydelig middag! :)

Photobscura 06-10-07 23:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 346591)
OK, så en fyr som kunne minne om ham, men solbrillene dekket halve fjeset - og så så han etter meg også, akkurat som han lurte på om han hadde sett meg før (jeg hadde også de store solbrillene mine på).

Hørtes ut som en nydelig middag! :)

He checked you out, girl!

Dumme stekeovnen vil ikke funke, buhuuu!

Ja, åssen går det på lørdagskvelden folkens? Jeg er suuulten, og så gleder jeg meg sånn til mandag :spent: (..og gruer meg litt også:o)

Huldr 06-10-07 23:35

Jeg renser ikke lenger ... :cool: Jeg ble så syk denne uka at jeg ble helt demotivert, og klarte ikke komme meg på butikken, så jeg måtte leve på "vann og brød". I går fikk jeg en slump penger, og dermed måtte jeg feire med pol-tur - konjakk og rødvin, og restaurant/kafétur med sushi og øl ... :rolleyes:

Jeg satser heller på å fortsette å bli stadig sunnere og renere, jeg ... Det funker for meg! :)

Photobscura 06-10-07 23:42

Bra da, Frøy! Easy aproach er nok ikke dumt, og med tanke på hvordan jeg har levd det siste året så må jeg anse meg selv ganske gradvis selv! Overgangen fra hvordan jeg spiser eller og på renseuka er ikke så voldsom egentlig,

safran 07-10-07 00:12

Frokost: Omelett av 2,5 egg, vann, salt og pepper. 1 vårløk og 1 tomat. Masse meierismør, 4 skiver ost og 4 skiver bacon. Mett! Var mett i seks timer, da spiste jeg

middag: laksetartar. To laksefileter hakket opp og blandet med 1/4 rødløk, 3 skiver sylteagurk, fersk koriander, salt og pepper. To eggeplommer på toppen. Nyyyydelig!

Kvelds: 1 ss Roquefort, 1/2 avocado med lime og 1 paprika.

safran 07-10-07 00:31

Forøvrig: Jeg får vondt i hodet hver gang etter jeg har spist? Noen tanker om hvorfor?

Tussi jenta 07-10-07 09:38

God morgen!

I går fikk jeg ihvertfall masse trim, var på tusenfryd hele dagen og gikk opp og ned alle de bakkene og trilla en barnevogn, så anser det som temmelig bra trening.
Var flink i går og hadde med kjøttboller og div grønnsaker, så jeg spiste rett i går.

photobscura jeg pleier ofte og lage meg scampi marinert i olje, sitron og peppermix eller havets krydder fra black boy. Det er bare skikkelig snadder.

Men litt kjedelig og være veggis på renseuke ja.

Distrea 07-10-07 10:24

God morgen, folkens :blomster:

Fint å se dere raser nedover:heia:... også er jeg litt trist for at ikke jeg også gjør det ;)
Men... skal ikke gi meg. I dag tok jeg inn 60 g blomkål i kjøttdeigen til frokost, så det ble 160 g kjøttdeig, 60 g blomkål og 25 gram smør. Skal ta inn litt grønt til HVERT måltid for å se om det kan gjøre susen :)

Ha enstrålende dag :blomster:

Stinen 07-10-07 12:00

God formiddag.

Søndag, deilige søndag. Stod opp 0830. Vasket kjøkkenet, vasket klær, støvsugd huset, laget rundstykker, servert frokost til kjæreste og kameraten hans. Vi spiste på verandaen i høstsolen. De spiste nydelige hjemmelagde, helt rykende ferske rundstykker og jeg spiste nydelig sandwich av lollipopp brød med philadelfia ost, skinke, salat, tomat og agurk. Jeg elsker det brødet. Liker frøene, mmm. Veldig fin start på dagen. Er strakt på vei ut i skogen. Skal gå lang tur med hunden min. Liker høsten!

Mål:
har bare mål midjen med jeg er nede i 75 cm.

Er dette siste dagen, eller? Det er vel bare å fortsette. Liker denne tråden!!!

Distrea 07-10-07 12:05

bare å fortsette, tror vi blir en del som fortsetter jeg :)

lokkebiff 07-10-07 12:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 346694)
Vi spiste på verandaen i høstsolen.

:eek: 7. oktober?!?!?!

Her er det er sjelden vi kan spise noe som helst på verandaen, og det på sommeren....

Stinen 07-10-07 12:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 346698)
:eek: 7. oktober?!?!?!

Her er det er sjelden vi kan spise noe som helst på verandaen, og det på sommeren....

gotta love sørlandet. Vi satt på verandaen, trengte ikke sko eller jakke. Vi lot vår nære venn solen holde oss varm. mmm. balsam for sjelen!

Jeg sender en hel del sol og varme og frokost på verandaen oppover til deg! :)

lokkebiff 07-10-07 12:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 346706)
gotta love sørlandet. Vi satt på verandaen, trengte ikke sko eller jakke. Vi lot vår nære venn solen holde oss varm. mmm. balsam for sjelen!

Jeg sender en hel del sol og varme og frokost på verandaen oppover til deg! :)

Veldig snilt av deg, men du kan heller sende den til BiB, hun liker nemmlig slikt mer enn meg nå i oktober altså.
Jeg vil bare ha snø nå, for det er det eneste som mangler i min førjulsstemning!:cool:

Stinen 07-10-07 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 346708)
Veldig snilt av deg, men du kan heller sende den til BiB, hun liker nemmlig slikt mer enn meg nå i oktober altså.
Jeg vil bare ha snø nå, for det er det eneste som mangler i min førjulsstemning!:cool:

Det våknet jeg opp med i dag. Måtte mental-planlegge juleverksted og julekort og julepynt og merker jeg gleder meg masse til julemat, julegaver og julelukter. Deilig.. Sender deg tanker om kulde og snø da og jul!!

Og BIB- sender deg sol og varme og frokost på verandaen!

Tussi jenta 07-10-07 15:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 346697)
bare å fortsette, tror vi blir en del som fortsetter jeg :)

Ja, jeg skal ihvertfall fortsette!:D

Er strålende sol og rene sommeren her og!

safran 07-10-07 16:27

JEg fortsetter også litt til.

Distrea 07-10-07 16:38

I morgen håper jeg alle som har vært med oppsumerer litt hvordan uka har gått. Kjekt å se hvor mange som kom helskinnet igjennom og hvordan det gikk :)

nettan 07-10-07 18:38

ja jeg blir med en stund jeg :D
fikk mensen i dag så veiingen blir vel ikke helt korekt , men det får gå.
Blir desto bedre neste mandag da :D
dette går vegen føler jeg :D
referat i morgen folkens :)

blå 07-10-07 19:08

^
http://www.youtube.com/watch?v=m20TSyaEEHc

Knubbelubba 07-10-07 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 346553)
Knubbelubba: du går glipp av VELDIG viktige næringsstoffer ved å kutte ut grønnsaker helt fra kosten!! I lengden er det lite lurt, mener jeg da, med ettertrykk!!
Det har mer med hvilke grønnsaker man spiser. Om du i hvert fall begynner med brokkoli og blomkål, så er mye gjort. Litt smørdampet til flest mulig måltid burde bli bra;)

Ja, jeg har bestemt meg nå for å innføre litt grønt jeg også! Merker det svinger så veldig på energinivået om dagen! Er det ganske vanlig? Kjennes ut som jeg har bly i beina når jeg går opp en bratt bakke. :eek:Det får bære eller briste.. Ha en deilig søndagskveld! Nå skal jeg hive meg på sofaen og se om jeg får med meg Robinson etterpå.. og kanskje med pittelitt baconsvor:rolleyes::D

Photobscura 07-10-07 20:12

Har nettopp kommet hjem og er helt demotivert på matlagingsfronten, ikke har vi noe særlig i kjylen, og ikke har jeg så lyst til å lage noe. Er vel mer på grunn av den kjeeedelige jobben min enn noe annet.

Ellers har alt gått finfint så langt, måledag i morgen... WEEE!

Photobscura 07-10-07 20:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta (Innlegg 346626)
photobscura jeg pleier ofte og lage meg scampi marinert i olje, sitron og peppermix eller havets krydder fra black boy. Det er bare skikkelig snadder.

Men litt kjedelig og være veggis på renseuke ja.

Takk for tips, hørtes herlig ut!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 346694)
Mål:
har bare mål midjen med jeg er nede i 75 cm.

Er dette siste dagen, eller? Det er vel bare å fortsette. Liker denne tråden!!!

Kødder du?? Det er lite drømmemålet, da! Dit håper jeg inderlig jeg kommer en dag jeg også.... Det midjemålet der skal du være stolt av! Mangler femten cm på det foreløbig, men jeg øyner et håp om at det er innen rekkevidde før neste sommer:D
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 346812)
I morgen håper jeg alle som har vært med oppsumerer litt hvordan uka har gått. Kjekt å se hvor mange som kom helskinnet igjennom og hvordan det gikk :)

JA, det må vi! Blir spennende å se:ja:

nettan 07-10-07 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blå (Innlegg 346868)

det der må no være tillaget ?

Hyper 07-10-07 22:54

Den der er så EKKEL!!!!

Tussi jenta 08-10-07 07:05

God morgen!

Da var uka over. Og for meg gikk det veldig lett faktisk, trodde jeg skulle slite mer, men det gikk veldig bra.
Resulterte i ett vektap på 1,6 kg, men det er nok ikke helt reelt da jeg kasta opp i går kveld. Men kan ikke være så feil heller, så jeg er fornøyd.
Jeg skal fortsette med det her, men må vente noen dager, sliter litt med fordøyelsen, derfor jeg kasta opp. Så nå kommer jeg til og leve på raspa gulrot, fiskeboller og te i noen dager. Men med en gang magen er med så starter jeg på igjen.

Fikk se et nytt tall og så veldig fornøyd, nå veier jeg 77,6. 78 tallet har jeg vel sett i 5-6 uker nå, så godt og se et annet tall, håper ikke jeg må se det like lenge.

Lemen 08-10-07 07:58

Er det noen som skal fortsette denne uken? Nå trenger jeg virkelig å ta meg sammen her, etter 2 uker med altfor mye crap i uniten så føler jeg for å komme i gang med ketolyse igjen her. :)

Hyper 08-10-07 08:02

Jeg skal ha renseuke denne uka jeg..Var ikke med sist.....

LilleRosin 08-10-07 08:46

Jeg tror jeg fortsetter litt til. Jeg var med forrige uke, men i helgen så koste jeg meg med vin, atkins bar, TabXtra, og litt rømme.
Jeg kommer til å gjøre det samme denne uken, at jeg er litt strenere på hverdagen, og at jeg koser meg litt i helgen.
Synes forrige uke gikk veldig greitt i hvertfall.
Fra mandag til mandag så gikk jeg ned 1 kg, og er veldig fornøyd med det. :)

Tuppen 08-10-07 08:59

jeg henger på... tok min siste medisin til morges.... så finito nu....

blir spennende dette... :D

Knubbelubba 08-10-07 09:16

Etter renseuken har jeg gått opp 400 gr.! Hva f... er det med min kropp?! Jeg er så opphengt på å gjøre alt helt riktig og uansett blir det ikke resultater. Jeg gir ikke opp enda for det. Grattis til dere som har gått ned!!

Viclin 08-10-07 09:55

Jeg er med denne uken!

Frokosten var dette:

Agurk, 50 gram(s) 5 1 0 0
Egg, 92 gram(s) 131 1 9 12
Tran, 5 gram 45 0 5 0
MCT-olje, 10 gram(s) 86 0 10 0

Distrea 08-10-07 10:25

Første dag på ny uke

Uka gikk kjempe fort, og veldig greit... Droppet søtningsmidel (uten ett glass fanta og en sukett) og melkeprodukter, innførte MCT
Vekta viste 200 g ned i dag, håper det er RETT... men klarer ikke helt glede meg over det... ennå. ;)
Hodepinen var ikke særlig god første delen av uka. Murret litt hele veien, men ikke så ille at jeg kan klage ;)
Fortsetter videre i denne tralten, men innfører litt grønnsaker til hvert måltid.

Kjempe glad for å se dere har klart dere så bra :heia:

Knubbelubba: håper det løsner for deg (og meg) denne uka :klem:

nomma 08-10-07 10:59

Da var uka over.. gode resultater ja.. ned 3 kilo synes jeg ikke er så værst..:D

Jeg tar en pause nå, siden jeg har besøk hele denne uken.. men jeg er tilbake igjen etterhvert.. dette ga mersmak.. :)

Tusta85 08-10-07 11:04

I'm in denne uka gitt! Men jeg må ha kaffe da. :o

jeef-micro 08-10-07 11:06

må si jeg er utrolig imponert over dere :) Kjempeflinke er dere!!!

hegekat 08-10-07 11:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 346812)

I morgen er vell i dag!

Med meg har det ikke gått så veldig bra, så jeg kan bli med en uke til! Har falt ikke klart å holde meg unna søtstoff jeg! Særlig ikke da jeg bestilte varer fra dialife som kom akkurat nå og som allerede er fortært!

Jeg må komme dit igjen så jeg ikke har så ille søtsug.......

Men på vekta viser den 1 kg ned( og jeg gikk ut av ketose i går etter å misforstått mama lumpas lompekarboberegnet, mmmm )

Vel denne uka har jeg ferie og nesten ikke penger og heller ikke skapet fult av søt så gi giv denne uka!

Distrea 08-10-07 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hegekat (Innlegg 347139)
I morgen er vell i dag!

Med meg har det ikke gått så veldig bra, så jeg kan bli med en uke til! Har falt ikke klart å holde meg unna søtstoff jeg! Særlig ikke da jeg bestilte varer fra dialife som kom akkurat nå og som allerede er fortært!

Jeg må komme dit igjen så jeg ikke har så ille søtsug.......

Men på vekta viser den 1 kg ned( og jeg gikk ut av ketose i går etter å misforstått mama lumpas lompekarboberegnet, mmmm )

Vel denne uka har jeg ferie og nesten ikke penger og heller ikke skapet fult av søt så gi giv denne uka!

hehe... en kilo UTEN rense uke er jo noe å feire det :heia: og du velger rett... å feire med en renseuke... ;)
Bedre lykke denne rensetida! :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.