![]() |
Sv: THEs dagbok
Hei det har vært en aldeles travel helg. Har vært på fest og drukket hvitvin og GT, og spist mye mat, men alt har vært lavkarbo bortsett fra noen små biter melkesjokolade. Det var utrolig søtt. (Den beste sjokoladen jeg har prøvd heter Madagascar fra Lindt, og er på 70%, den er egentlig bedre enn melkesjokolade!!!) Er veldig matlei akkurat nå, men kommer meg nok igjen.
Idag: Shake, bar, fennikel og ca. 100g kylling, 1 ss majo, endel cashewnøtter, asparges med litt ost og skinke, halv pudding, ca. 70g. ost. To kaffe. |
To shakes, to kaffe, to bars, en pudding, en liten bit proteinsjokolade, 5 jordbær, stor salat med to tørkete tomater, 3 skiver skinke, litt ost, litt vispet krem, litt kjøttdeig, bønner og bønnespirer. Macadamianøtter ca. ti stykker. En fanta free
|
Sv: Veiedag!
Sitat:
Jeg gikk opp 2,8 kilo på i ferieuka mi, enda jeg stort sett har spist lavkarbo, men jeg håper det er mest vann og at det går fort ned igjen. Det viktigste er å komme fort i gang med ED igjen, hvis man har tatt en pause :ja: |
Oj 2.8 kg.:eek: , ta en måling til om et par dager å fortell om det var vann..
Ja, det gjelder å holde tungen rett i munnen. Skal på ferie med venner i begynnelsen av juli, og vet det blir masse god mat...:o Skal til Sofie Hexeberg neste torsdag, så da skal jeg spørre om hvordan jeg skal gjøre det. Tror du det er lurt å spise litt fase 3 (he he jeg mener mer en jeg gjør allerede...) fremover mot ferien, eller holde fase 2, litt lavkarbo og litt annet :rolleyes: i ferien, så tilbake til fase 2? Idag: Trent aerobic 45 min. pluss tøying, god kondisjonstime med hopp! :D En shake, en ferskendessert, 6 macadamia, 1,5 dl. cottage cheese, to skiver skinke, salat, 4 cherrytomater, litt fennikel. En halv bar med altfor mange karber, men tenkte det var greit etter trening. (Ca. 15). Uff, spiste litt mer av denne. Ellers litt kjøttdeig med bønner, litt creme fraiche, halv pudding, en bar. |
Ja, jeg skal holde deg oppdatert og veie meg hver dag frem til mandag, for å se hvor mye som er vann og slipper fort. Må endre tickeren min hvis jeg ikke har gått ned alt til mandag (veiedag).
Jeg går generelt veldig fort opp uten å skeie ut mye og har ofte brukt lang tid på å gå ned igjen, veldig urettferdig, men håper jeg går litt fortere ned denne gangen. Jeg har tenkt å spise fase 1 i ukedagene og fase 2 i helgene nå etter sydenturen og så går jeg gradvis over på fase 3 i juli når jeg har ferie igjen. Håper jeg klarer å holde vekta på den måten, evt gå litt ned, og så skal jeg gå på fase 1 og 2 til høsten igjen, helt til jeg nærmer meg målet. Det var det jeg ble enige med Sofie om sist hvertfall. |
God morgen!
I dag skal jeg til Oslo og Tusenfryd:) Måtte innom og ønske deg en fantanstisk flott helg! Klem |
Ha en strålende dag THE:D
|
Takk i like måte, jenter! Idag er det veiedag, og kan vel ikke si at det ser ut som det er noe borte, her er det strek, men det kan hende en halv kurv norske jordbær har noe med saken å gjøre :o
Var på landtur i går med venninner, og skeiet ut. Men så lenge det er jordbær, som smaker så godt, og er så sunt, tenker jeg at nå er det sommer, og da vil jeg ha det litt kos. Det var kaker og boller alle veier, men det var jordbærene som faktisk fristet mest! Høsten er lang og da kan jeg kjøre beinhardt igjen. Så har vel egentlig som mål å holde vekten under 80 fremover, og skjerpe inn igjen i august, spise lav-karbomat, og noen få produkter, f.eks frokost og barer. Så får det bli ren bonus om jeg klarer å gå ned noe i juli. Igår: En ferskendessert, en kaffe, en halv pudding, ca. 1 dl cottage cheese, 6-10 macadamia, ca. 10 mandler, en bar, 3-eggs omelett med 4 skiver, ost, 2 skiver bacon, 3 cherry-tomater, litt tomatsuppe og ost, en pudding, 2 ruter 70% skokolade, og altså, en halv kurv jordbær eller i allefall bortimot.. Idag: Sjokofrokost med litt melk, to kaffe, 4 mandler. Støl fremdeles etter i forigårs!!! |
Det synes jeg høres ut som en god ide, THE! :ja:
Så lenge man holder seg til sunne karber så synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet nei! Sofie foreslo jo sist at jeg skulle gå over til fase 3 i sommer og heller gå tilbake til fase 1 og 2 til høsten for å ta de siste kiloene. Norske jordbær er himmelsk, jeg spiste fire stk på onsdag :sikle: |
Sitat:
Idag: Sjokofrokost, shake, en bar, litt kyllingrester, 3 ruter sjokolade, litt cottage cheese, under 1 dl. Ca. 10 mandler. To kaffe latte. Broccolisuppe, litt tomat, litt ost ca. 60 g. En pudding i kjøleskapet, en confecta gele. Planlegger litt krem til den puddingen. Har vært skikkelig uggen og sliten idag. Kanskje fordi jeg har sovet lite den siste uken. Rett før jeg fikk migrene. |
Håper du føler deg bedre i morgen! Slitsomt å føle seg sånn uggen :klem:
|
Idag: Ferskendessert, to shakes, to bars. En håndfull nøtter, mandler og pekan/ brasil nøtt (hva heter de på norsk?) Et par skiver salami. En kaffe.
Masse salat, litt omelett med squash, laksepostei. Kremfløte. Følt meg utrolig dårlig idag, svimmel, uvel, måtte gå fra et selskap. Har spist nok, trodde først jeg ikke hadde spist nok, så kjørte på, men det hjalp ikke så skjønner ikke helt hvorfor jeg føler meg så utrolig dårlig. Føler meg nesten matforgiftet. Har vært litt lite søvn i den siste uken, men at jeg skal bli så dårlig av det? Har sovet nok i natt. |
Uff, så ekkelt, THE, håper formen tar seg opp til uka! Hvis ikke bør du kanskje ta en liten tur til legen. :klem:
|
STAKKARS DEG DA!!! Håper du føler deg bedre snart.. god bedrings klem fra meg
|
Hei jeg føler at kroppen har vært skikkelig i ubalanse, som om jeg skulle vært gravid el. Hormonspiral skulle være temmelig sikker.. Litt bedre i dag, men det er litt kjipt for jeg skal på jobbintervju imorgen og da må jeg jo være i ship shape.
Har forøvrig gått ned litt mer! Idag: En ferskendessert, to kaffe, en Atkinsbar, en fiskekake, en bar. Tunfisksalat. |
Sitat:
Fremdeles sulten... Men føler meg langt bedre! |
Oj, så spennende!! Lykke til på jobbintervju, håper formen er helt tipp topp da! :D
|
Så spennende med jobb interju ha riktig lykke til, jeg krysser armer og ben for deg!!!
|
Takk, takk, føler det gikk ganske bra. Får ikke svar før om opptil en måned, da.
Idag: Ferskendessert, pannekake, salat med tunfisk, ca. 10 macadamia. Halvannen rute sjokolade. Sjokopudding, en liten neve pistasjnøtter og cashews. Tomatsalat med mozarella til middag. pluss en bar. |
Blir spennede det.. litt lenge å vente da..
Har akkurat spist salat med laks her... jeg har skikkelig dilla på laks.. he he... masse omega 3 fettsyrer og sikkert bra for leddgikten min.. Ønsker deg en god dag, vennen:) Stor klem |
Hei takk for det.
Føler meg bra igjen, nå, er ikke sikker på hva det var. Glemte forøvrig å sette opp minst 10 jordbær igår... Det er jommen bra vi har dette forumet til å minne oss om vår fortrengning.. Idag: Shake, bar, to kaffe, salat med kylling, paprika, div. En ts. kakekrem. Ca. halvannen rute sjokolade. Broccolisuppe, en pudding, to skiver skinke, vispet krem. |
Så bra at du føler deg bedre, THE! :klem:
|
Da har jeg vært hos legen.
Hun var fornøyd med resultatet, så jeg skal fortsette som jeg stevner frem, holde vekten i ferien, og ev. ta fase 1-2 etter ferien igjen. Litt bær/frukt og youghurt i ferien, ok å gå ut av ketose, men skulle være forsiktig med andre karber da kroppen ikke tåler noe særlig nå og man kan bli litt dårlig. Har litt høye T3 eller T4 verdier, noe med Thyroid, så skal ta nye blodprøver og også C-peptid, som jeg tror har med blodsukker å gjøre? Har mistet litt muskler, men ikke mer enn forventet, og har fremdeles godt med muskler. Lite indre fett, men, ikke overraskende :stortsmil , litt høy BMI (27.8) og fettprosent... Planlegger å gå ned drøyt ti kilo til. Idag: Trent 45 minutter relativt hard kondis. To shakes, en bar, ti mandler, to ruter sjokolade, 5 hasselnøtter. |
Sitat:
Klem |
Kjempebra jobbet, THE! :D
Nå får vi hjelpe hverandre og holde vekta i sommer, og så tar vi resten til høsten! :ja: :klem: |
Ja nå har jeg fått opp troen på at jeg skal komme i mål en gang! Jeg må bare ikke miste den, for da kan det gå galt..
Resten av dagen idag: salat med litt bacon, en halv pudding med litt kremfløte, 4 scampi, litt guacomole, aioli, og tomat/korianderhakk, en kjøttbolle og en bit spare-rip. 3 glass vin. En håndfull mandler. To-tre ruter sjokolade til, uups. |
Ja, vi får fortsette å skrive her inne når vi er hjemme og veie oss en gang i uka som vanlig, da har man en viss kontroll :)
|
Idag: Faen, fyllesyk av tre glass vin. Er det mulig!
Ferskenfrokost, to kaffe latte, en halv pudding, en bar, 10 mandler, to ruter sjokolade, kylling med squash og broccoli til lunsj, karrimajones, ca 2 drøye ss. Middag: Aubergine og tomat, to biter kylling. I alt idag kanskje 150g. Pudding i kjøleskapet... 45 min. tur. Så utrolig deilig å gå! merker at kroppen er skapt for gange. Til høsten har jeg allerede rekruttert en tur-buddy, så kanskje mandagskveldene er gode til å bytte sofa med skog? To dager til ferie! :) |
Jøss, tre glass vin, det må være rekord :lol:
Håper du er bedre nå! Lager du aprikosdesserten som shake eller fromasje? Jeg bestilte en pakke av de, siden både du og Euro liker den. |
...
|
I dag skal jeg på fest... og jeg skal være obs på det du sier her om fyllesyk på 3 glass vin.. he he.. litt morsom at det går an liksom...
Ønsker deg en super duper fin lørdagskveld! Klem |
Hei the Klart du kommer i mål!! Dette klarer du så fint.
Ha en fin lørdagskveld da!!! |
Hei hei. Fyllesyken gikk seg til utover dagen, men merket godt at jeg hadde drukket litt.
Ferskendessert pleier jeg riste med vann og et par isbiter så den blir skikkelig kald, la stå litt, og så spiser jeg den med skje for å late som det er masse mat jeg spiser... ;) Ellers er jeg i spent feriemodus, reiser imorgen og blir borte i 10 dager. Igår: spiste en god del cashewnøtter men de er litt høye i karber så skal la det bli.. Idag: Sjokofrokost, 5 mandler, salat med ca. 50-70g. skinke, 4 cherrytomater, en halv pudding, tre kaffe latte. En rute sjokolade. Til middag blir det blomkålgrateng, asparges, kalkun. En rute til sjokolade, en liten bit hjemmelaget is, (ca. 2 ss.) en halv bar. Har en pudding i kjøleskapet, men ikke så sulten. |
Ha en fin, ferie, THE :D Kos deg! :D
Skal se om jeg prøver meg på aprikos-desserten en av dagene, takk for tips! (synes du den er bedre enn f.eks jordbær eller karamell-desserten? For de spyr jeg av :lol:). |
Karamelldesserten har jeg ikke prøvd, men den er desidert i en annen liga enn jordbær. (Den har ikke mye med jordbær å gjøre..:eek: )
Håper du liker den, hvis den er helt hat, så prøv den med mer vann. Den er i allefall ikke "sterk" i smaken, så den glir nok ned. Du får fortelle hvordan det har gått :p |
Ok, jeg skal gi den en sjangs, hehe :)
|
Kos deg på ferie THE
|
Da var jeg tilbake fra ferie, 1.8 kilo tyngre, og det var nesten mindre enn fryktet, for jeg har ikke vært snill pike :cool: . Drukket endel vin og 3-4 lav-karbo øl, spist mye sjokolade selv om det stort sett har vært 70%, og har i det hele tatt kost meg. Men ikke spist noe brød eller slikt.
Har vært - hva kan vi kalle det - moderat fysisk aktiv, gått noen laange turer, men tatt det med mye med ro også. Men det beste av alt, er at jeg ikke har fått den kjipe følelsen av ustabilt blodsukker, har spist min egen frokost hver dag, og ikke fått noe sug etter noe som helst før sent på dagen, så har spist litt av det som har passet seg av middagsrester og en yoghurt i ny og ne. MnaMnaMMMM. Til og med spist litt deilig frukt. Har spist om lag 2-3 produkter daglig. Går nå sakte tilbake til fase to, får se om vi kommer til fase 1 igjen. Håper å få nye produkter før jeg drar på seilferie, ellers blir det mye sjokopudding. Og så har jeg fått ny jobb! Hurra! :) Begynner 20 august, alt gikk fint med den gamle jobben. Idag: Sjokofrokost, en shake, 5 skiver salami, en kotelett, litt blomkål, 3 cherry, en kiwi, en plomme, 3 jordbær. To kaffe, en halv bar. Altfor mye gjenblevet sjokolade av den sorten som ikke var 70%. Og så har jeg en pudding på lur i kjølekapet. |
Synes du har vært flink jeg, du har jo kost deg med lovelig ting. 1,8 er ikke så ille, de går du fort ned igjen. Viktig å komme i gang med en gang og ikke la pausen vare for lenge, det som er skummelt :ja:
Og grattis med ny jobb :heia: |
Ja, nå var det redusert til 1.3 kilo. Jeg får ikke bestilt mer ED produkter før vi drar videre, så det blir nok fase to/tre fremover. Men skal spise så fornuftig som mulig når det ikke er festivitas!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19. |