![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Hei hei :)
Er helt ny både på forumet og med dette kostholdet. Har spist lavkarbo siden forgje mandag, leser og har fått enormt mye bra informasjon her inne. Så takk for et supert forum. Jeg føler meg i mye bedre form en på mange år, har mer energi, er i bedre og mer stabilt humør :) Har prøvd å finne frem til dette, men uten hell. Jeg har lest mye om disse partystopperne, men finner bare hva som kan utløse de ol. Det jeg lurer på er om partystoppere tar en ut av ketose, eller er man fortsatt i ketose, men man stopper opp vektnedgangen og blir liggende på samme vekt. |
Yoghurt er ikke anbefalt på ketolysekuren. For mye melkesukker og derfor for mye karber. :) (ser at du har ketolyse i filosofiboksen din)
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er bare for høyt kh inntak som kan få deg ut av ketosen. Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Så svaret på spørsmålet ditt blir at du er i ketose men går ikke ned i vekt. Det er ikke bare matvarer som kan være en partystopper, sykdom, medisiner, dårlig søvnkvalitet og ikke minst stress er noen faktorer som kan virke inn på manglende vektnedgang. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk for svar arnakristin!
|
Hei
Jeg lurer på to ting. Kan jeg bruke musli som er kjøpt i butikken? Jeg er så glad i musli med yoghurt om morgenen. Er det karbohydrater i banan? |
Sitat:
Ikke helt oppdatert på Lindberg men vil tro at kjøpemusli kan inneholde for mye kh, noen til og med tilsatt sukker. Banan inneholder mye kh. Dersom du er usikker på kh innholdet i matvarer/ingredienser så kan du slå opp på Matvareguiden |
Sitat:
Banan har ein god del karbohydrat. Umodne bananar har forholdsvis meir stivelse, jo lenger dei får ligge jo meir av stivelsen blir brutt ned til sukkerartar, med påfølgande høgre GI. Ein GI-tabell kan forøvrig vere hendig å ha viss du følger Fedon :) |
Prøve denne?
|
Sitat:
Jeg har ikke hatt søtstoff i kremen på mange år, bare vaniljesukker, som jeg nå har bytta ut med vaniljepulver. Men du kan vel prøve litt strøsuketter (natreen eller noe). Fedons søtstoff tror jeg ikke er ok på min diett ihvertfall. |
Sitat:
|
Sitat:
Kan fort hende du får deg et lite sjokk ettersom lett-produkter ofte er tilsatt sukker. Og hele lavkarbo-livsstilen innebærer at man styrer unna lett-produkter. |
Noen som kan forklare meg hvordan jeg får den weight loss tickeren inn på profilen min?:confused:
|
Synes å huske at jeg leste for leeeenge siden om en lettvint måte å steke bacon på, tror det var i stekeovnen. Har prøvd å lete etter den, men klarer ikke å finne det. Eller kanskje jeg har drømt om en god måte å stek bacon på:-)
|
Sitat:
Samboern min prøvde å steke bacon i stekeovnen en gang, og det ble ikke godt, sier han. Det ble ikke sprøtt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |