Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ny Giv 2012, blir DU med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50027)

Nupsida 06-01-12 11:56

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Gått opp 1 kg siden tirsdag.. Hva i alle dager? :(

jojomesteren 06-01-12 12:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1277807)
Og jeg opp 0,3. :o

Dvs 0,8 opp siden snikveiinga for noen dager siden. Mistenker at knekkebrødene har skylda. :ja:

Opp på vekta, men ikke gitt opp! Ikke sant? ;)

Dette går fort av igjen!

Dietta 06-01-12 12:24

Føler meg fortsatt litt oppblåst av all den gode julematen + + (lavkarbo selvfølgelig). Har ikke vært flink med vann siden før jul, men i dag har jeg fått i meg en liter allerede. Regner også med at alkoholen fra nyttårsaften er forbrent så, så herfra burde alt bli "normalt". Jeg er jo ikke på vekta (siden den sa takk for seg i høst), men buksene føles som de gjorde før jul....

Dietta 06-01-12 12:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1277807)
Og jeg opp 0,3. :o

Dvs 0,8 opp siden snikveiinga for noen dager siden. Mistenker at knekkebrødene har skylda. :ja:

Knekkebrød er no no for meg når jeg skal ned :mad: Det må bli når jeg skal stabilisere en gang..........

Perdita 06-01-12 12:36

Nå har jeg levd tre dager på lchf, og smaken i munnen tyder vel på at jeg er i ketose. Jeg bryr meg egentlig ikke, ketose er ikke noe mål for meg egentlig. Jeg veide meg i går og i dag, og var 500g mindre i dag enn i går, så da tror jeg på at dette går veien, og nå skal vekten på dynga, og en ny skal kjøpes inn om en måneds tid til neste veiing. Det kan kanskje bli veldig bra, for erfaringsmessig viser den vi har nå mer enn de andre jeg har testet så da får jeg kanskje en ekstrabonus.

Egentlig vil jeg jo veie meg hver dag, men jeg kjenner at det er viktig at jeg slipper kontrollen litt og bare fokuserer på å spise og å leve riktig og så får resultatene bli som de blir. Jeg har jo ikke dårlig tid, det får ta den tiden det tar.

humptydumpty 06-01-12 13:20

I dag våget jeg meg på vekten for første gang etter jul, og den var vennlig nok til å vise 1.2 ned siden sist veiing 20.12. Puh... Egentlig burde jeg gi blaffen i hele vekten, siden jeg så tydelig merker at kroppen blir mindre selv om ikke den forbaska skalaen alltid bekrefter dette...

Egentlig vil jeg jo veie meg hver dag, men jeg kjenner at det er viktig at jeg slipper kontrollen litt og bare fokuserer på å spise og å leve riktig og så får resultatene bli som de blir. Jeg har jo ikke dårlig tid, det får ta den tiden det tar.[/quote]
Hør-hør...! Et godt og nyttig mantra jeg skal legge mellom ørene! :)
Pleier å veie meg en gang pr uke, men det er antakelig for ofte... "Dagens" tarm-og blæreinnold samt kroppens væskeopptak varierer jo noe veldig, og det er jo ikke ensbetydene med at vi har lagt på oss, er det vel?! Kanskje disse vektene som måler fett/vann prosent er en god ide? Er det noen som har erfaring med disse?

Nå skal jeg ut å gå halvannen-mil-runden min, med freske fraspark og kul musikk på ørene. Om noen har tips til energigivende musikk til spillelisten min tar jeg gjerne imot! :_punk:

Ha en fin dag alle sammen! :)

Dilly 06-01-12 13:32

Jeg var kommet tilbake på 68,5 igjen. Fornøyd med det jeg. Jeg mistet noen kilo før jul og i jula, så jeg ser på det som en seier om jeg klarer å holde de vekk. Det er jo ofte slik at en tapt kilo kommer tilbake med hele "familien" på slep.

Lykke til i helgen alle sammen :)

Orkide 06-01-12 13:38

Da veide jeg meg i dag, og da var det bare 0,2 kg opp siden 23/12, og det er jeg fornøyd med.

Så nå er det bare å jobbe seg videre.

Jeg :heia::heia::heia: på oss alle sammen her inne.
For dette greier vi når vi står sammen.:ja:

nellie 06-01-12 14:45

Detta går så det suser! Har ikke veiedag før neste lørdag da.. How will I ever survive..

teleslynga 06-01-12 14:49

Kanskje jeg også burde innføre fast veiedag. Er deppa av dagens veiing og oppfører meg derfor ikke helt konstruktivt i matvalgene mine. For å si det sånn.

Men jeg lurer seriøst på om jeg blir litt rar og fysen ved eggløsning. Andre som har det sånn?

Perdita 06-01-12 14:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av teleslynga (Innlegg 1277945)
Kanskje jeg også burde innføre fast veiedag. Er deppa av dagens veiing og oppfører meg derfor ikke helt konstruktivt i matvalgene mine. For å si det sånn.

Men jeg lurer seriøst på om jeg blir litt rar og fysen ved eggløsning. Andre som har det sånn?

Jepp, får veldig lyst på mat, men vil ikke ha noe av det vanlige. Tapas pleier å hjelpe meg på sånne dager. Assortert blanding av gode oster, oliven, spekemat, grønnsaksstaver osv. Lett å spise og veldig godt...

teleslynga 06-01-12 14:55

Ja, og kanskje man samler litt vann i kroppen også...? (Hoho, snakk om å klamre seg til bortforklaringer!)

-Cilia- 06-01-12 15:04

Snikveiing viste 0.5kg ned i dag :) Vet at det er mest vann, men det føles godt likevel! Kjenner ellers at jeg sliter litt med å få sove, samt konstant tørste og hodepine. Alt som det skal være, med andre ord :) Bortsett fra sovinga da, men sånne perioder har vi vel alle innimellom. Nå skal jeg lese litt biokjemi, det er så mye mer interessant når man prøver å finne ut hva lavkarbo gjør med kroppen! :)

Klara 06-01-12 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1277253)
Noen som kan anbefale en god sportsbh??

Jeg bruker normalt 85 e så disse sportsbhene fra Rob... Pie.. (eller noe) tror jeg ikke passe selv de har 8xl. De virker så små!

Sambo sier han kan stå bak meg på tredemølla og holde puppene i ro, men jeg tror ikke jeg er helt med på den.. :o

Jeg trives med denne fra Change, veldig glad i at skulderstroppene kan justeres, og at den tas på som en vanlig BH.

Dietta 06-01-12 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av teleslynga (Innlegg 1277945)

Oh yes, gjett om :eek:

Bonitta 06-01-12 20:33

Dag 5 med lavkarbo (selvkomponert) for meg. Og vekta i morres viste -2 kg siden jeg startet på mandag :)
Er nok vann, men pytt sann, kiloer er kiloer!! :heia:

Dilly 07-01-12 09:36

:heia::heia::heia:
Jeg er normalvektig! Dette var rart :)
67,7 kg

aslaug 07-01-12 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aslaug (Innlegg 1274310)
Blir med her jeg!
Målet er å holde seg under 70 kg i 2012. Jeg har kjempet meg ned og der skal jeg holde meg!
69,7 kg i dag!:D:D
Skal også trene 1000min i måneden!
PR.nå: 80/1000min

68.8 kg i dag, så det går bra med vekta!:D:D
Verre er det med treninga for jeg er så forkjøla og kjenner at det ikke er mulig for meg!

Rin 07-01-12 11:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1278427)
67,7 kg

Gratulerer!!! :heia: :heia:
Så fantastisk - gleder meg til jeg kan si det samme. :)

Dietta 07-01-12 11:34

Sitat:

67,7 kg

WOW - så morro. Det står det skikkelig respekt av, og veldig motiverende for andre. GRATULERER :blomster:

Orkide 07-01-12 12:04

Sitat:

67,7 kg

Gratulerer, det er jo kjempe flott :heia:

jojomesteren 07-01-12 12:16

Sitat:

67,7 kg

WOW! Helt fantastisk innsats! Dette gir stor inspirasjon - gratulerer!!:heia:

Makat 07-01-12 12:31

JA JEG ER MED!!
Gikk opp to kilo i juleferien, og det førte til at jeg føler meg FEIT igjen:( Da vekta nådde nye lavmål følte jeg meg så "slank" -- men nå er magen der igjen, føler jeg.

Så, mine mål i første omgang er;
  1. Få bort de to julekiloene! :gave: MÅL NÅDD!
  2. Gå ned enda 2 kilo til 1. februar! :ja:
  3. Komme under 80 til 1. april! :boxing:
Lykke til "meg selv", lykke til alle sammen!!!
Og etter ei uke er da den første julekiloen borte - heldigvis! Så da er jeg på rett vei:0)

Lindemor 07-01-12 14:47

Sitat:

67,7 kg

Hurra for deg! Såååå deilig det må være! Gratulerer, flinke du! :heia:

humptydumpty 07-01-12 14:58

Sitat:

67,7 kg

Gratulerer!!! Fantastisk godt jobba og en inspirasjon for oss andre!:klem:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.