![]() |
Sv: Marsskravletråden til 30+
Oi, hjelp. Jeg er blitt invitert på date til helgen av en fyr jeg har snakket litt med på nettet. Jeg har aldri vært på date før. Ble fryktelig nervøs nå.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Blir middag, og muligens en film. Er ikke helt bestemt enda.
|
Så spennende, Kiro.
Var i dåp i dag. Må innrømme at jeg ble skikkelig fristet av sjokoladekaken som var der, men jeg klarte å holde meg unna. Er til vanlig en kakoman så kjempe stolt av meg selv. Fristet å lage meg noe da jeg kom hjem, men lot det ligge. Lagde meg heller te med cocosa i. :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så flink du var. Vi skal feire bursdag til datteren her i dag og det blir ikke lett å holde seg unna kaker og div. Syns slike dager er like vanskelig som helgene. Lykke til på date Kiro. Morro. |
Hei alle saman.
Da var eg tilbake etter 1 veke i syden. Hadde eitt par utskeielsar i løpet av veka (2 kuler med is, 3 stk kaffi og bailys og 2 irish cofee) Men er det ferie så er det ferie. Kvidde meg litt for å gå på vekta når eg kom heim da, men sidan forrige veging (14 dagar sidan) har eg tatt av 1 kilo. Så var nok ikkje den store utskeiinga :) Ha ei super veke folkens :) |
Jeg reiser til London med klassen imorgen, og fant ut idag av at de måltidene som er inkludert er så langt fra lavkarbo som mulig. Så derfor har jeg funnet ut at istedenfor å skeie ut i påska, så tar jeg heller å skeier ut disse 4 dagene. Er en bestemmelse tatt litt sånn halvhjerta, men merker det skal bli godt med en liten pause fra alt mat bestyr. Dessuten så er det jo enklere å holde seg til lavkarbo når en er hjemme hos seg selv i påska enn når man er borte i et annet land.
|
Har nettopp laget min første porsjon hjemmelaget sjokolade. Forholdsvis greit resultat, ble veldig mørk. Må ha litt mere stevia i neste gang, tror jeg. Men de går nedpå.
Noen forslag til saker jeg kan putte i sjokoladene? Smaker og teksturer liksom? |
Sitat:
|
Baff! Jeg er blitt syk og kan da ikke gå ut. Det er kjedelig det! MEN, skal lage meg squashcarbonara, og se film. I går trengte jeg noe varmt og lagde en litt kjapp tomatsuppe. Brukte vann, buljongterning, tacosaus fra first price (hadde bare litt igjen), tomatpure, litt fløte og pepper og persille. Ble ganske så godt faktisk til at det ble laget så kjapt.
|
Sitat:
Har på følelsen at ferske bringebær kanskje ikke helt er tingen i sjokolade. Men med sjokoladesaus, jepp! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så ser jeg en film om svartedøden, og tenker at feber og sår hals ikke er så verst likevel :P |
Hadde planer om å lage sjokolade idag jeg og, men helsekosten hadde ikke kokosfett så da laget jeg meg en herlig lavkarbosalat istedet. Hadde skikkelig søtsug, og det forsvant heldigvis! Så får jeg heller prøve meg på sjokoladebaking i helga.
Jeg hadde tenkt å lage sjokolade etter en oppskrift her http://www.okosjokolade.no/oppskrifter.html og muligens noen bounty sjokolader etter denne oppskriften http://www.dagbladet.no/2011/03/19/t...tipsmsg=1#tips Ellers er chili, ingefær og sitron godt i sjokolade. Bær kan dyppes i sjokolade. Jeg har og veldig lyst til å prøve med salte nøtter i. Muligens røre sammen sjokolade og salte peanøtter og dekorere med chili eller kokos. :D *Jeg elsker å lage og spise mat* |
Sitat:
Jeg laget med kakaopulver i stedet for masse, siden iHerb - som jeg kjøper fra - stort sett bare selger det. Funket det og, men sitter og lurer litt på hva som gir vanlig kjøpesjokolade den konsistensen det har - hjemmelaget blir ganske hard på en måtte. Hmm, ingefær og salte mandler - ett eller annet med tanken tiltaler meg. Men må ingefæren kokes først, mon tro? |
Jeg er skikkelig dårlig i magen i dag. Og det er min egen feil. Jeg spiste sånn 3 Atkins-barer tidligere i dag, mest for å teste ut hva som skjedde. Haha, jeg angrer selvsagt nå. Men, noen som har erfaring og kan svare meg på om det kommer til å gå over til i morgen? Det hadde liksom vært litt greit, for jeg skal avgårde, og på trening. Eventuelt noen tips til hvordan jeg kan hjelpe magen litt?
|
Sitat:
Jeg ville prøvd med råingefær, om det er "riktig" aner jeg ikke. Vil tro en kan få mykere konsistens og en mildere smak om en blander inn fløte. Mulig det kan fungere å legge sjokoladen lagvis (slik som i freia 70%). Har ikke prøvd å lage hjemmelaget sjokolade selv, men gleder meg til å prøve... |
Jeg har maulet på repsils i dag. Trodde de var sukkerfrie, men ser nå at det er de altså IKKE.
|
Sitat:
Vet bare at når man lager kandisert ingefær, så kokes den først - er jo veldig trevlete i rå tilstand. Heh, må jo ikke glemme kokos heller. Må ha meg en tur på Rema, Landlord sin revne kokos har greit med karbo. Lage Bounty i morgen kanskje? |
Sitat:
|
Sitat:
- Ikke sant også synes jeg det er litt kos å lage det også. Blir noe annet enn å plukke opp en sjokolade på butikken ;) Kjøpte noen søte konfektformer på rema idag. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |