Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Prøvere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38524)

Oktober 04-07-11 12:52

Sv: Prøvere

Hei, dere :)
Jeg er ny her men prøver og prøver ;)
Er i gang med prøverrørsbehandling for søsken. Tenkte lavkarbo kunne få meg litt ned i vekt og redusere pcos-symptomer så neste forsøk lettere kan lykkes. Blir så inpirert av å lese om dere som merker forskjell og som faktisk blir gravide!

Cho 04-07-11 14:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Oktober (Innlegg 1152945)
Er i gang med prøverrørsbehandling for søsken. Tenkte lavkarbo kunne få meg litt ned i vekt og redusere pcos-symptomer så neste forsøk lettere kan lykkes. Blir så inpirert av å lese om dere som merker forskjell og som faktisk blir gravide!

Velkommen og masse lykke til:blomster:

dakota 04-07-11 18:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Oktober (Innlegg 1152945)

Velkommen! Her er vi flere med kompetanse på prøverør, så er det noe du lurer på eller vil dele er det bare å kjøre på! :D

Bøtt 04-07-11 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1152746)
Bøtt, så fantastisk!!!

Gratulerer så mye :heia: Nå ble jeg skikkelig glad!
Masse lykke til med svangerskapet :klem:

Tusen takk Klara:)

Fikk innkallese til samtale ang prøverør dagen etter jeg tok testen.merkelig hvordan det fungerer du.:DDenne mnd har vi slappet helt av,og da skjedde det:heia:Så slapp vi det,bare alt går bra,vi måtte ha ventet til oktober.

Lykke til du også Klara:klem:

Klara 05-07-11 10:45

Så bra at dere slapp å vente helt til oktober, da! :ja:

Pga av SA'en må vi vente til august, men det er helt greit nå. Jeg har også et håp om å få det til på egenhånd, men kommer ikke til å prøve veldig lenge :smile:

:klem:

Cho 05-07-11 12:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1153722)
Så bra at dere slapp å vente helt til oktober, da! :ja:

Pga av SA'en må vi vente til august, men det er helt greit nå. Jeg har også et håp om å få det til på egenhånd, men kommer ikke til å prøve veldig lenge :smile:

:klem:

Håper dere lykkes i august og at dere klarer det på egenhånd:klem:

dakota 07-07-11 13:29

Da må jeg dessverre fjerne tickeren min og gruppen for en stund. Var på UL idag og fikk bekreftet det jeg fryktet, jeg er ikke gravid. Har hatt en SA et sted på veien, aner ikke når. Men vi prøver igjen til høsten, imellomtiden ønsker jeg dere andre lykke til videre og håper å komme sterkt tilbake til høsten!

Klara 07-07-11 22:42

Så leit å høre, Dakota! :klem:

Cho 08-07-11 11:01

Det var sikkelig leit å høre, Dakota:klem:

fremtid 08-07-11 11:40

hiver meg på her...Jeg har holdt på med lavkarbo i 2 mnd og også vært prøvere i 2 mnd. Tok ut spiralen samtidig med oppstart av lavkarbo..Mensen kom for 2 dager siden og har nå hatt mensen 2 ganger etter at spiralen ble tatt ut, håper vi klarer det til neste eggløsning...Han har ingen barn, jeg har 2 fra tidligere forhold, Jente på snart 5 år og gutt på 7 år. Kryss fingerer og tær for oss...Vi vil, vi vil, håper vi får det til.

Bøtt 08-07-11 18:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dakota (Innlegg 1155280)
Da må jeg dessverre fjerne tickeren min og gruppen for en stund. Var på UL idag og fikk bekreftet det jeg fryktet, jeg er ikke gravid. Har hatt en SA et sted på veien, aner ikke når. Men vi prøver igjen til høsten, imellomtiden ønsker jeg dere andre lykke til videre og håper å komme sterkt tilbake til høsten!

Uff uff uff ,dette var skikkelig leit å høre dakota:(Uff det må være helt forferdelig ,sender deg mange gode tanker og håper dere lykkes til høsten:klem::klem::klem:

dakota 09-07-11 10:41

Tusen takk, alle sammen. Det går egentlig bra nå. Men det er klart at selv om jeg hadde på følelsen å ikke være gravid, var det hardt å se den tomme livmoren min på skjermen. Men nå bare håper jeg mensen kommer kjapt slik at jeg kan starte på medisiner ved mens nr 2, i august, og så innsetting igjen. Vi får bare stå på og det må dere andre også! God sommer :D

Bøtt 09-07-11 12:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dakota (Innlegg 1156607)
Tusen takk, alle sammen. Det går egentlig bra nå. Men det er klart at selv om jeg hadde på følelsen å ikke være gravid, var det hardt å se den tomme livmoren min på skjermen. Men nå bare håper jeg mensen kommer kjapt slik at jeg kan starte på medisiner ved mens nr 2, i august, og så innsetting igjen. Vi får bare stå på og det må dere andre også! God sommer :D

God sommer til deg også dakota:klem:

Maika 09-07-11 13:22

Hei jenter. Har vært innom her og lest en del. Fant ut det var på tide jeg sa noen ord også. Vi er også prøvere, har mistet 2 ganger nå, og 2 gangen jeg mistet var jeg hos en privat gynekolog. Da begynte ting å skje gitt. Han sa jeg har PCOS og insulinsesistanse og mener det er derfor jeg mistet. Han har satt meg på 500mg x 4 metformin og jeg har nå vært gjennom 2 pergo kurer. I går satte vi en eggløsningssprøyte så nå krysser vi fingre og hopper i høyet og koser oss. Jeg lever på generell lav karbo. dvs jeg teller ikke. Vekten går veldig sakte men den går da rette veien så jeg klager ikke. Min kjære lever også på lavkarbo men han spiser av og til litt høykarbo også da han har en svært god forbrenning.

Bøtt 09-07-11 13:47

Hei Maika :)

Velkommen hit og masse lykke til:klem:

Cho 09-07-11 14:19

Velkommen til oss Maika og masse lykke til:heia:

Noenkiloformye 23-07-11 05:04

Hei hei :)
Jeg har nylig begynt med lavkarbo igjen, og er prøver. Ønsker å f"finne noen å snakke med", så da slenger jeg meg like godt på denne tråden :)
Har vært prøver i 2 år neste måned. Ustabile sykluser etter p-piller, og stress,gjorde at jeg ikke ble gravid før godt over 1 år var gått. Mistet da 6 uker på vei. 2 måneder etter var jeg gravid igjen, men måtte ta abort i uke 15 fordi babyen var for syk til å overleve. Svangerskap er for meg en meget negativ ting. Kvalme som ikke slapp taket og redsel for å miste er det jeg forbinder med svangerskap. Nå håper jeg at et lavkarbo kosthold vil hjelpe meg til å møte svangerskap med et mye bedre utgangspunkt.

Så, hei hei til dere her inne :)

Klara 24-07-11 11:00

Hei, og velkommen til oss!

Så leit å høre at du har hatt en så tung prøverprosess! Får håpe lavkarbo kan hjelpe på de ustabile syklusene, og at neste svangerskap går som det skal.

dakota 24-07-11 20:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye (Innlegg 1166735)
Jeg har nylig begynt med lavkarbo igjen, og er prøver. Ønsker å f"finne noen å snakke med", så da slenger jeg meg like godt på denne tråden :)
Har vært prøver i 2 år neste måned. Ustabile sykluser etter p-piller, og stress,gjorde at jeg ikke ble gravid før godt over 1 år var gått. Mistet da 6 uker på vei. 2 måneder etter var jeg gravid igjen, men måtte ta abort i uke 15 fordi babyen var for syk til å overleve. Svangerskap er for meg en meget negativ ting. Kvalme som ikke slapp taket og redsel for å miste er det jeg forbinder med svangerskap. Nå håper jeg at et lavkarbo kosthold vil hjelpe meg til å møte svangerskap med et mye bedre utgangspunkt.

Velkommen! Her finnes kompetanse på litt av hvert innen temaet så du må bare bruke oss for det vi er verdt hvis det kan hjelpe :) lykke til videre!

Bøtt 24-07-11 22:22

Velkommen hit og masse lykke til Noenkiloformye:)

Uff det var en fæl prøveperiode dere hadde hatt :klem:

Femella 25-07-11 19:11

Her vil jeg og være med!
Vi har prøvd i 1 1/2 år nå, uten å lykkes. Har 2 gutter fra før på 3 og 5 år, har ikke vært hos legen enda... men det er vel neste skritt. Starter med ketolyse nå. Har også en stressende hverdag med småbarn, jobb og tidsklemme... så vi har besluttet at jeg slutter jobben, kanskje det også kan være en positiv faktor.
Selv om det kan innebære at mannen min ikke får pappa-permisjon ... men det er en annen debatt...

Bøtt 25-07-11 21:11

Velkommen hit Femella:)

Lykke til med prøvingen:)

Cho 25-07-11 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye (Innlegg 1166735)

Velkommen hit og masse lykke til:heia:

Huff så fæl prøveperiode dere hadde hatt:klem:

Cho 25-07-11 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Femella (Innlegg 1167846)
Her vil jeg og være med!
Vi har prøvd i 1 1/2 år nå, uten å lykkes. Har 2 gutter fra før på 3 og 5 år, har ikke vært hos legen enda... men det er vel neste skritt. Starter med ketolyse nå. Har også en stressende hverdag med småbarn, jobb og tidsklemme... så vi har besluttet at jeg slutter jobben, kanskje det også kan være en positiv faktor.
Selv om det kan innebære at mannen min ikke får pappa-permisjon ... men det er en annen debatt...

Velkommen så masse og lykke til:klem:

Noenkiloformye 26-07-11 03:42

Takk takk :)
Er mye å lære seg her. Forbereder meg på å lage brøderstatninger, for jeg er grundig lei av egg nå ^^
Merker at jeg sliter litt med dietten nå, for jeg er satt ut av trening pga en skade. Det føles bedre å være på diett når jeg kan være aktiv samtidig. Men får jo god tid til å trene bekkenmusklene i alle fall :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.