![]() |
Sv: Fedme kan ikke kureres
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Linken er her om noen har lyst til å se! http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16713 |
Sitat:
|
Denne tråden startet utrolig interessant - de spørsmålene Nerthus stilte syns jeg er svært relevante. Hvorfor spiser man mer mat når man spiser karbo? Jeg lurer på om svaret på dette kan gi noen aha-opplevelser. I dette må man vel også ta i betraktning at man må ha insulin i blodet for å få til å lagre fett i cellene også? Uten insulin er det vel ikke så effektiv fettlagring hvis jeg ikke har misforstått alt fullstendig?
Sitter her etter en ørliten sprekk i helgen - et par kopper te med fruktsukker i stedet for sukrin. Jeg tåler det jo - sånn for blodsukkeret så pyttsann - skal jo kose seg litt også, sant ja? Og da jeg ikke skulle på jobb i dag, mandag, så kunne jeg sikkert ta en kopp da også... Eller to? Og så står det litt rester etter festlig lag på lørdag, saltstenger og chilinøtter på bordet her, og vips så var de borte de også - ikke at jeg var sulten egentlig, hadde bare lyst på litt i munnen... Og nå sitter jeg her med den vante følelsen av å være stinn, akkurat som jeg brukte å være hver kveld før jeg begynte på lavkarbo. Så spørsmålet "Hvorfor spiser jeg så mye når jeg spiser karbohydrater?" er svært nærliggende og interessant for meg akkurat nå :) Og ja, i morgen er en ny lavkarbo-dag! |
Sitat:
eller dem som selvskader seg selv? Basehoppere som må reddes ned fra fjellsider med helikopter? VI BETALER SKATT alle sammen.. :) da bør vi få noe igjen ja :P |
Hvis man er BÅDE feit, drikker, selvskader, ekstremsportutøver, røyker og er annen rusmisbruker etc etc får man mest avkastning for pengene...
|
Sitat:
|
Sitat:
De som blir syke eller dør på andre måter, blir som regel ALDRI satt i forbindelse med dårlig toleranse av karbohydrater. Ei dame som var kjent i Kondis miljøet, løp maraton og halvmaraton og var i kjempeform, døde plutselig i en alder av 55 år - slag. Idrettsfolk spiser MYE karbohydrater, jeg skulle i det miljøet tygge i meg 700-1000 gram per dag. Hva gjør det med kroppen tro - tenk hvordan cellene må ha det. I millitæret måtte vi trene på hvordan det var å løpe med gassmaske - du får nesten ikke luft i det hele tatt. Helt jævlig. Sånn må jo cellene ha det når de ikke får fett i det hele tatt, bare i små super, istedet får de glukose (gass). Helt, helt sykt. |
Sitat:
Problemet er grensesettingen. Hvis jeg sykler i Marka og går på trynet og brekker en arm, vil det normalt være selvforskyldt. Jeg kunne spasert en rolig tur i stedet. Eller ville vi hatt en kommisjon som vurderte om den rolige turen som resulterte i en forstuet ankel egentlig var unødvendig og dermed definere skaden som selvforskyldt? For ikke å snakke om å utsette seg for ekstrem fare, slik som alpin skikjøring eller motorsykkelkjøring. Alt dette er unødvendige aktiviteter som i bunn og grunn er lite samfunnsnyttige. Dermed er det lett å argumentere for at de som belaster helsevesenet med resultatet av slik unødvendig aktivitet, må ta regningen selv. Lundesgaard argumenterer jo med at vi finner det helt naturlig at vi dekker utgiftene til hull i tennene selv, når vi har vært så dumme å spise søtsaker uten å pusse tennene godt etterpå. Personlig har jeg betalt så mye skatt så langt i livet, at jeg ville kommet ekstremt godt ut av et system hvor jeg kun betalte for de offentlige tjenestene jeg brukte etter “pay-as-you-go”-prinsippet. Jeg skulle naturligvis betalt minimalt med skatt i et slikt system, og satt av penger til hjerteoperasjoner eller tegnet en god helseforsikring. Allikevel skurrer en slik løsning i mine ører. Vi lever tross alt i et samfunn, og kan ikke plukke fordeler fra øverste hylle, samtidig som man ikke aksepterer ulempene. - |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00. |