![]() |
Sv: Auguststarternes tråd
Kjempe moro og lese om hvordan hverdagen deres er! Kjenner meg igjen i mye av det for å si det mildt.. Jeg er temmelig lei egg og bacon, det skal sies! men enkelte dager kan dette falle i smak alikevel! :) Merker selv at jeg blir ganske ensformig i kosten, dette skyldes nok at jeg er lite kreativ når det kommer til kjøkkenet altså! ;) Men veldig moro de dagene jeg har tid og kan lage noe ordentlig til oss! :D
Jeg har et mål om at jeg skal holde nå frem til midten av oktober nå - da venter oslotur med mamma ;) |
Da er jeg i gang! :D Dag nr 2 i dag. Er veldig spent på hvordan den første uka går... det er den første kneika for meg. Jeg synes også det er litt vanskelig å finne ut hva jeg skal spise.. spesielt til frokost. Synes at omlett er litt vel tung start. Noen som har noen gode frokosttips?
|
Sitat:
|
Det går mye i egg her også. Så langt (dag 3 tror jeg det er i dag) går det bra med "tung" mat til frokost. Er veldig glad i slik mat jeg egentlig;) Jeg har vært i ketose de siste to dagene og vekta viser minus 1.4kg. (vannvekt men en kg er en kg!)
Dette spiste jeg i går: Frokost: To skiver bacon To egg pisket med litt vann og pepper. Stekt sammen med bacon. En spiseskje kremost En teskje økologisk ketchup Halv avocado Lunch: Samme som frokost + en tomat og tre tykke skiver ost (sånn ferdig skivet) En liten flaske cola zero (prøver å slutte helt med dette) Middag: Kjøttdeig-burgere med litt løk og diverse krydder i. Stir-fry grønnsaker (for det meste kål og litt gulrot) teskje økologisk ketchup teskje økologisk thai sweet chilli saus spiseskje kremost Dessert: 100g bringebær fløte Stevia Tror jeg har ganske høy karbo grense for hva jeg tåler i forhold til å være i ketose. Er hekta på akkurat disse restene så spiser stort sett det samme i dag:) Ser det greit ut? (skal prøve å spise enda mer grønnsaker og salat) |
Sitat:
Vi får hjelpe hverandre her inne:) |
Sitat:
|
Heisann
er det plass til en auguststarter til, selv om det er like før vi er i september? har hatt en uke med nedtrapping av karbo, og i dag gikk startskuddet :) har 33 kg jeg ønsker å bli kvitt, så håper jeg klarer å gå ned en del av de før jul. litt om meg: er en jente på snart 25 år, har samboer men ingen barn. trives med livet ellers, utenom vekt og kropp. er glad i å fotografere, scrappe, og være kreativ. mitt første delmål er å komme under 110 kg! så er bare å brette opp ermene og stå på. sitter med en grusom hodepine i dag, men er usikker på om det er avvenning av høykarbo som er årsaken eller det at jeg er forkjølet... får ta en paracet før jeg legger meg, så jeg får en god natts søvn. ser at dere er mange flinke her, og at resultatene allerede har begynt å komme. :) det er kjekt å lese om og er motiverende for oss andre! stå på videre |
Hei folkens. Litt bedre tid i dag, så nå har jeg lest meg opp på div. tråder jeg følger. Spennende at så mange henger seg på synes jeg!
Er på dag 2 etter "restart" og har mistet en del vann - det merkes godt på fingrene spesielt. Er "fysinj" på noe å spise/putte i munnen; whatever liksom; regner med det hører med:D. Har vært knallhard de to siste dagene; ligger under 10 kh og håper det får meg i gang igjen. Sjekka med en ketostix søndag; da var det ikke noe fettforbrenning nei. Tok en ny i går da var det i gang, og jeg er spent på kveldens test:spent: . Håper den gir utslag!! |
Sitat:
|
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33547 Kjøpte inn nøtter (valnøtter og hasselnøtter) for å ha i, i tillegg til frøene. Da blir det i det minste litt mere fett! I dag prøvde jeg også å ha fløte i som noen hadde nevnt i tråden, men det likte jeg ikke helt.. Ellers har jeg prøvd en versjon av pannekaker også: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35709 Tok i kanel siden jeg ikke liker kardemomme, og tok kanskje litt for mye fordi hele greia smakte mest kanel.. :P Pluss litt olje og creme fraishe. Neste gang jeg lager disse vil jeg unngå å spise mer enn 2 pannekaker på 1 dag, fordi jeg fikk veldig svakt utslag den dagen jeg spise disse til både frokost og kvelds. Er mulig et solid glass melk utpå dagen også hjalp til å synde.. Vil anbefale disse til spesielle dager, hvor man kanskje rett og slett ikke takler tanken på egg og bacon. Dessuten kan vel røra stå et par dager i kjøleskapet om man ikke bruker alt på én gang. :) Ellers skal jeg nå bake superknekkebrødene mot helga, i tillegg til ei sjokoladekake. Tenker å dele opp kaka og se om jeg kanskje kan fryse biter i matpapir, så ta opp en bit når det skal være kos. :P |
Sitat:
|
Sitat:
|
Veiedag idag...ned 4 kilo på 2 uker. Greit det?:cool:
Men sliter litt med maten nå. Har grei fordeling av kalorier på fett,protein og karber, men er redd for at kalori inntaket blir for lite. Ligger på 1500 til 1700 pr. dag. Er det fare for at kroppen kommer på "sparebluss" da? Ketolysekuren sier at en skal spise når en blir sulten, men når en ikke føler sult så må kroppen gå på sparebluss etter hvert? Dag 3 og 4 var slitsomme, men etter det har det gått greit...helt fram til i dag. Vondt i hue og mage, akkurat som kroppen IKKE vil ha fett...noen som ha opplevd det samme? |
Her vil jeg også melde meg inn. Begynte i dag etter mange ukers lesning både her og i ketolyseboka.
Har prøvd en del oppskrifter, bare for å sjekke at denne dietten var noe for meg, og det kan man trygt si. Er uuutrolig mye heerlig mat jeg kan spise. Jeg har aldri vært en som spiser mye søtt, derfor er ikke det noe problem. Var en del øl og byturer før, men nå har jeg blitt pappa til ei lita jente som heter Olivia på 7 måneder. For ett herlig liv det er;) Jeg er 27år, har samboer og jobber i Telenor. Har planer om å slanke meg fra 117 kilo til 80. Er veldig forbredt på at det kan ta litt tid, men med ketolyse kosthold og masse trening er jeg sikker på at jeg skal klare det. Det var litt om meg, så skriver jeg innpå veietråden også etterhvert. Tenkte jeg sku prøve å ikke veie meg på 14 dager nå først. Marius |
Får jeg også slenge meg med?
Jeg trenger å ta av ca 10 kg. Jeg gikk ned litt over 20kg ved hjelp av reductil, for to år siden, men nå har 5-7 kg sneket seg på igjen. Jeg har også revmatisme, så om lavkarbokosthold virker positivt inn på det, så er jo det flott. Jeg har ikke tenkt å telle karber i utgangspunktet, men kutter ut brød, pasta, ris og potet, samt forsøker å velge produkter med lite karber. Vekt i utgangspunktet er 78,3 kg. BMI 26,8. |
Hei og velkommen. Hadde veiedag i dag, og da har jeg gått ned en halv kilo denne uken. Går nok litt saktere nå enn de første ukene, men ned er ned:) Jeg spiser stort sett egg til frokost, med bacon eller annet kjøtt, føltes litt mye i begynnelsen, men nå har jeg blitt vant til det så nå går det bra. Ellers spiser jeg mye grønnsaker i forskjellige varianter og prøver å ta inn fett, men synes det er litt vanskelig. Lunsj er som regel middagsrester eller kylling / omelett og salat.
|
Hei og velkommen til alle nye og gratulerer til alle som er gått ned! :)
Jeg har ikke vært noe flink siden fredag. Jeg skled ut når vi fikk besøk, og har ikke klart å ta meg inn igjen. Ser at vekta har gått oppover igjen.:( Har barn som er litt kresne i matveien, og syns det er vanskelig at jeg skal spise annen mat enn dem (og mannen) veldig ofte. Skylder også på at jeg venter på den månedlige, da mister jeg litt viljestyrke... Men jeg vil og skal ned, så jeg må bare skjerpe meg igjen!! |
Sitat:
Min 8 år gamle datter spiser samme middag som meg, og sambo også. INGEN problemer :D Hun har ikke en gang eterlyst hverken ris, poteter eller pasta... :cool: |
Hei alle sammen!
Er ferdig med uke 1 og synes jeg har fått et tålelig greit resultat: minus 1,4 kg! Er kjempefornøyd :) Uka har gått greit, kom i ketose dag 2, falt ut dag 4 (sikkert noe jeg putta i meg uten at jeg helt kan skjønne hva det var..), men vært tilbake hele tiden etter det :) Er ikke overbegeistret for å spise omelett da jeg ikke er så glad i egg, og kokt egg er hvertfall ikke noe alternativ, men må man så må man he he! Tar fatt på en ny uke med full motivasjon, og denne uke tas målebåndet fram også! |
Sitat:
Om du har en datter som spiser alt, så er jo det selvfølgelig fint, men det betyr ikke at andre foreldre har mislyktes om deres barn ikke spiser alt de blir servert. Dette tror jeg veldig mange foreldre har erfaring med, spesielt de som har flere barn, og som kan se hvor forskjellig søsken er i matveien, akkurat som de er forskjellig ellers. |
Heia, jeg er en stillesittende dame på 44 år. har flere ganger forsøkt lavkarbo - og det virker. Går ikke så veldig strengt ut men har likevel gått ned ni kilo siden etter påske. Hadde laaang og god sommerferie som ble langt i fra lavkarbo, så da kom det et par kilo på igjen. :p
Krise er det likevel ikke, for jeg startet opp igjen og nå er jeg der jeg var før ferien.:D |
Er fortsatt med, men dt går så trått.... Merker ikke noe på klærne..... er trøtt og sliten. Sover for lite, jobber for mye. Vil bare grave meg ned.
Tror ikke jeg spiser nk heller, så nå sparer nok kroppen alt den kan. DRITT!!!!! |
Sitat:
Etter å ha jobbet som restaurantsjef i mange år, har jeg blitt ganske så oppgitt innimellom av foreldre som bestiller: "En barneporsjon UTEN grønnsaker"... :eek: Du har så rett i at unger er forskjellige i matveien, noen spiser ingenting, andre spiser alt... :p Men til syvende og sist er det vi foreldre som bestemmer, og det var det eneste jeg ville frem til... :cool: |
Sitat:
Og målebånd er en god ide. Er det mer motiverende enn å gå på vekta? Jeg veide meg i dag tidlig med vekta på to forskjellige steder på badegulvet. Den ene plassen viste vekta 76.1 (!!! Det er jo mer en start vekta min jo) og den andre plassen på gulvet viste vekta 72.9... Tror ikke noen av de stemmer. Er vekten min helt ødelagt? Den er digital. Hvilket underlag skal den helst stå på? Og kom igjen folkens!!!! Hver dag er en dag nærmere målet:) Selv om vi blir mer og mer lei egg....:D |
Merker endelig på klærne at det skjer noe! Synes imidlertid ikke det ses i speilet..
Har så vondt i ei hofte at jeg ikke har trent denne uka - skikkelig nedtur, jeg trener min. 5 ganger i uka. Heldigvis hjelper det å gå- og det tar meg 45 min. å gå til jobb! Hva spiser dere for å få bort den vonde ånden? Finnes det f.eks en slags lavkarbotyggis? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45. |