![]() |
Sv: Tråd for junistartere
Sitat:
Jaa! :) Og oppskrift! :D |
Sitat:
|
Nammis brød!!!
Tror igrunn oppskriften er Nannahs!! Link : Solsikkebrød Min egen måte å gjøre det på: 6 egg 125g kremost 1/2 dl melk/fløte 220g finmalte gresskarkjerner 2 ss fiberhusk 1 klype kruskrakli 2 ts bakepulver Litt olje, chilikrydder, paprikakrydder (velg smaker selv) Rør alt sammen Så finkuttet jeg oliven å hadde på toppen !! NAM litt salt i røra og gjerne havsalt på toppen! Jeg bruker det i en langpanne, moser det utover til ønsket høyde, steker i ovnen på 175 grader i 25 minutt ca. (kommer ann på høyde) YUM! I følge frøa jeg kjøpte er det lavere karber enn det som står i matvaretabellen! YAY! Nå ble jeg glad:D Ca 2 karber pr skive, kommer såklart ann på hvor store skiver du lager da. Dette er det beste jeg vet! Fototid: http://berggrens.files.wordpress.com...ajabrc3b8d.jpg http://berggrens.files.wordpress.com/2010/06/nammis.jpg Litt uklart da jeg måtte bruke mobil, haha vitaminer i bakrunnen:rolleyes::rolleyes: |
Går fint ann å bruke til pizzabunn og tror jeg:) Bare halvsteke den først!
|
Hva er fiberhusk og kliskrakliheisann?
|
Fiberhusk får du kjøpt på helsekost:) og kruskrakli får du kjøpt for 8 kr på rema:D er mye da, så varer lenge lenge:)
Hvis du skal begynne å bake så får du det meste på helsekost..jeg har kjøpt meg dette: Helsekost Johanneskjernebrødmel fiberhusk solsikkekjerner gresskarkjerner Meny Ketolyse bakemix Multivitaminer Dem selger og ketolyse bøker og stix. Har egen hylle for masse produkter. Rema Kruskrakeli mandler osv :) |
Sitat:
De fleste frø (linfrø, sesamfrø o.l.) kan du kjøpe på Rema og andre dagligvarebutikker :) |
Ja derfor jeg sa dem har masse produkter;)
hadde alt kjøpt fiberhusk hos helsekost før jeg dro dit. |
Anbefaler http://lenabeatrice.net for masse gode oppskrifter :)
|
Henger meg på dere jeg!
Startet på mandag 14. Ikke så mange dager enda, men hittil ser det ut at dette er noe jeg kan klare! |
Velkommen skal du være! :D
|
V E I E D A G ! ! ! !
Vekta første uka viste en nedgang på 2,5 kg. Og minus 4 cm rundt magen (målte kun den).:) Kommer til å måle flere steder imorgentilig. Stixen viser noe mellom lys og mørk lilla, men denne første uka har jeg nok ikke vert flink nok med maten pga hektisk jobbing og lange dager. Men er tross alt fornøyd. Kan jo ta noen av forandringene jeg har merka denne første uka. -Sjokoladesuget (som har vert uutholdelig før) er borte, rart men herlig. -Svetter lettere. -Går ikke på do oftere enn før, men det kommer MYE mer når jeg først går. -Har mye mer energi og tiltakslysten. Har også vert gjennom den svimmelheten og den lette hodepinen mange har dem første dagene men det er gått over. Ellers syns jeg maten er fabelaktig å spise all den maten vi kan spise...elsker det! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
2 ss hele linfrø 2 ss knuste linfrø og 2-3 ss vann eller ett stort egg Ha utover ett bakepapir og sett i mikroen på full guffe i 3-5 min. Knallgodt med ost:D;) |
Ett glass rødvin hjelper også veldig på magen, synes jeg. I dag skal jeg ta en øl før senga, har nemlig spist så lite karber at det er lov. Juhuuu.
|
Sitat:
Har du økt karbohydratene, eller gjør du som jeg, spiser mindre grønnsaker? :rolleyes: |
Sitat:
Enig med deg, tmaria. Titter stadig på hennes sider, og der er det virkelig forandringer på den dama. :D Gerd også har masse lekre oppskrifter og har hatt ett makaløst resultat. :) |
tror jeg må prøve linfrø.
Tusen takk for gode råd. :D |
lenabeatrice.net har redda mange middager her i huset :) kjempe fin side men utrolig mye godt så ja, sterke anbefalninger herfra også :)
|
Hjelpes:eek: -7 kg siden jeg startet for 14 dager siden....:heia:
|
Sitat:
Det er fantastisk! :) Målte rompa i går, bare for å se om no skjer der bak, og joda, nå har den begynt å kympe litt! JIPPIIII!!!! Gadd ikke se mer nøye på det så gleder med til måle og veiedag på søndag! :) Mulig veiedag blir mandag siden jeg veier meg på morningene nå, og vi skal være borte i helga. |
Sitat:
Idag viser vekta ned 2,2 kg :heia: Er godt fornøyd med det siden mandag. Min skikkelige veie dag er ikke før på mandag, er veldig spent på helga, for skal på leir i helga, og får servert mat.....:rolleyes: Tror jeg skal lage opp en stor salat og lure meg litt plass i kjøleskapet. Veit jo aldri hva som blir servert. Men føler meg litt teit nå jeg spiser noe helt annet enn alle de andre..:rolleyes::o Ja ja, er vel bare noe jeg må komme over.:cool: |
Wow! Ned over 7 kilo på 14 dager, det er jo helt fantastisk! Gratulerer!
Hmmmm .... Det er nok ikke så lett å spise lavkarbo på reise, ihvertfall ikke uten litt planlegging. Altså i går spiste jeg en pølse og et egg kl. 12. Trodde jeg skulle klare å få stukket innom en butikk, for å kjøpe litt ost, på Schipool, men flyet var forsinket inn, så vi måtte løpe til neste fly. Med det resultatet st jeg måtte spise den andre halvdelen (den første gikk ned på første flytur) av mursteinskiven min og en haug med mangler. Var fortsatt sulten og spiste derfor 2,5 tuc kjeks, m til sammen ca 6 kh. Da vi kom til flyplassen kjøpte jeg meg en liten ost og en pakke kyllingskinke. Var i himmelen! :-) middagen ble en biffsalat uten ris, nesten uten salat og litt biff. Altså, sikkert egentlig rissalat, som jeg ba om å ikke få. :-) glad jeg hadde spist ost og kyllingskinke! Ellers har jeg ikke skjeiet ut med annet enn cola light, og det skal jeg jammen meg unne meg når jeg er på ferie, til det tyter ut av ørene! :-) Ferieklem |
Pingunn: gratulerer med minus 2,2!
Jeg har ikke spist ute med andre enda, men vi skal på helgetur med et vennepar dag. Og ja, jeg skjønner hva du mener med st du føler deg teit ved å spise noe helt annet. Det blir liksom voldsomt sært! Jeg skal prøve å ikke lage noe oppstyr, rett og slett spise litt før vi går og så bare bestille det kjøttet jeg vil ha og så la poteten/risen ligge igjen, ev. Spørre om å få salat istedetfor. Godt tips, ta med deg noe hermetikk og noen plastgafler , så har du noe du kan spise raskt, uten tilberedning og uten at det må ligge kaldt. Det eneste jeg kommer på er tunfisk, men tar gjerne imot andre tips! God tur-klem |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26. |