![]() |
Sv: Mitt aller beste brød
Har vært byen (Kongsvinger) rundt for å få tak i glutenmel, og fikk endelig tak i den siste posen de hadde på en av helsekostbutikkene her. Brødet er bakt helt etter oppskriften og står i ovnen nå! Ferdig om 6 minutter...:)
Gleder meg til å smake..:) |
Da har vi inntatt et bedre måltid med nybakt brød med meierismør, ferske reker, slangeagurk, dill, løpstikke, majones og noen dråper sitron. Drikke til maten var te.
Nydelig! :D |
Gleder meg..............skal bake det for første gang i helgen.
|
Men glutenmel er det av hvete?
|
Da har jeg bakt ett hver av dette brødet. Prøvesmakt med hjemmelaget aioli og reker på. Deilig brød. Tusen takk for flott oppskrift. :)
|
Jeg har vært på jakt etter glutenmel i hele Bergen Vest i dag, verken butikker med bra utvalg eller helsekost hadde det. Jeg har lyst å prøve brødet helt etter oppskriften, så da får jeg heller fortsette jakten min etter glutenmel. Var overrasket over at helsekosten prøvde og gi meg glutenfritt istedet.. skulle tro dette var stikk motsatt? :confused:
|
Sitat:
|
I Bergen får du tak i glutenmel på kinsarvik helsekost enten i byn ( Rett ved siden av søstrene hagelin) eller på kinsarvik på Åsane senter. begge har det
|
Fiberhusk - det var en ny vare for meg. Må jeg ha det for å få et ok resultat? Skjønner jo at i Karins originale brød skal det være med, men kan jeg heller ta litt ekstra JBKM f. eks.?
|
Tror det går bra! Er jo ment som bindemiddel, begge deler!:)
|
Sitat:
Når deiga får stå og godgjere seg litt før du har den i brødforma, så ser den verkeleg ut som deig, ikkje berre eggeglye med frø i ;-) |
Takk for svar begge to! Tror jeg jeg venter, og forsøker å få tak i fiberhusk i morgen :-)
|
Sitat:
|
Jeg har kjøpt fiberhusk på ICA
|
:rolleyes:Takk for flott oppskrift, jeg og sønnen min skal spise nybakt brød i dag :-)
Takk takk |
Fredag bakte jeg Karins lavkarbobrød. Jeg brukte soyamel i stedet for glutenmel, det fikk jeg ikke tak i. Det ble kjempegodt og kan trygt anbefales. Mitt brød ble litt for salt, men det er min egen feil, jeg blingsa på oppskrifta og tok tre teskjeer i stedet for to. Men altså, dette ble virkelig brød, godt brød.
Tusen takk til Karin for oppskriften. http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/g035.gif |
Skal en tur innom både helsekost og Ica i dag, så jeg håper jeg får tak i det :-)
|
Og nå står brødet ovnen! :-)
|
Må nesten bare få skryte av brødet sånn til slutt i rekka av mine innlegg :-)
Brødet ser nydelig ut, og samboern min som ikke spiser LK syntes det var godt. Brødet uten noe på synes jeg smaker for mye frø, men sammen med et tykt lag meierismør, ett egg og en god bit agurk sto ikke dette brødet tilbake for noe annet brød jeg har smakt! Jeg skal bake noen brød til denne uka og legge i fryseren, så jeg kan ha med meg ei skive eller to ved siden av salaten til lunsj når høstferien er over. Forøvrig - jeg fikk 22 skiver, ikke 32 som Karin klarer. Skivene hennes må jo være usedvanlig tynne? Uansett blir ikke KH-mengden mer enn maks 1,5 g pr skive, så dette er ypperlig ketosebrød! |
Sitat:
|
Jeg får 30 skiver og det når brødet er helt avkjølt.
Har tatt bildet av det, noen som ønsket det...legger ut i morgen...:) |
Tusen takk Karin.:) Dette brødet reddet hele ketolysekuren.Veldig godt.
|
Sitat:
|
Sitat:
Mine brød blir ca 6 cm høye...holder fint med 3 slike per dag... |
Har akkurat smakt på dette brødet - det var supergodt :)! Tusen takk for at du har eksperimentert for oss Karin.
Eg kutta søtstoffet, og likevel var brødet veldig godt på smak. Hadde ikkje linfrø, men brukte heile psyllium frø istaden (same frøa som fiber husk vert laga av), fungerte aldeles utmerka. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27. |