![]() |
Sv: Oopsie-roll
Her er lenke til en pizzabunnoppskrift, hvis du ikke allerede har funnet den. Og skjønner, det ligner jo ikke brød akkurat, de der oopsiene - og er merkelig lette. Men for de av oss som har savnet noe å ha pålegget på, osv :D
|
Sitat:
|
jeg har disse i ovnen nå,men lurer på en ting, skal deigen väre litt rennende???eller skal den vre så stiv som det hvit er når du har pisket det??når jeg tok det gule oppi så ble det litt rennende selv omjeg rörte forsiktig rundt...
|
Hos meg blir den litt rennende, men ikke sånn at det renner utover på brettet. Jeg lagde en runde i kveld, og hadde på ost og pepperoni som jeg hadde litt i ovnen etterpå.
|
Hva er Oopsie?? :rolleyes:
|
Navnet ble til pga av hun som fant opp disse gjorde feil når hun fulgte en annen oppskrift.
Så de er litt "ooops", der ble det god mat, gitt :) |
Tusen takk for oppskrift!
I dag har jeg lagd vannbakkelsversjon. Fulgte oppskriften sånn som den er, men fylte dem med pisket krem med vaniljesukker, og malte sukrin til meliskonsistens og blandet i bakekakao! NYYYYDELIG! |
Bare en ting å si om disse oopsie-rollsa; KJEMPEDIGG :ja:
Lassa på med makrell i tomat og masse majo, og på en annen la jeg en pen mengde fleskepølse. Er nå en meget mett og fornøyd dame :D:D |
Litt av enn forskjell fra vaniljekrem med sjokoladeglasur til marklell i tomat med majones!!:p
Jeg går for den første!!:D |
funker faktisk begge deler. Roll med krem og syltetøy el bær til dessert. med masse pålegg til lunsj..
|
Er det en slags all round "underdel" (he he) til både salt og søtt?
|
jepp. Og med no oppå i ovnen (f.eks peperoni og ost og krydder som noen skrev her) så blir det neste minipizza.
|
Sitat:
Passer både til t- skjorte og pen-toppen!:D Seriøst smaker en standard oopsie svært lite, så man kan gjøre den til hva man vil!;) |
Det er jo det vanbakkelser gjør også, smaker ingenting!:p
Kan de brukes som skulderputer og brystinnlegg også?:D |
Sitat:
|
Sitat:
Think not, men kjekt å ha i bakhode i tilfelle :D |
Mente bh innlegg, altså......
|
Kjempegodt, har bare prøvd de med krydder kremost. Laget pizza av dem. Skal lage flere i dag!! Yngstemann syntes også de var kjempegode!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Husker ikke eksakt hva jeg kom frem til at mitt "lass" med makrell utgjorde av karber. Men det var langt fra i nærheten å sprenge dagens karb-rasjon :) Og jeg fikk ganske mange rolls utav oppskriften, ca 11 tror jeg, så størrelsen på en begrenset jo også hvor mye makrell det var plass til da. Men fint dere passer på!! :D |
Jeg bakte en ladning med søtt (Sukrin og vaniljeessens) i dag, pluss en ladning med masse fersk revet hvitløk og persille. De søte ble himmelske, smakte akkurat som det deiligste sukkerbrød! Men de med hvitløk ble ikke gode og smakte litt eggete faktisk. Så rart ... De søte smakte overhodet ikke egg. Fader altså!
Jaja, i kveld skal jeg ha søt Oopsie med bringebær og pisket krem. |
rekker ikke lese gjennom hele tråden, har en ladning i ovnen nå..
det jeg lurer på er hvordan oppbevarer jeg de best ? kan de fryses? Takk for svar :) |
De kan fryses, ja :)
(jeg kan skrive det i første innlegget jeg, ser det er flere som har spurt om det :)) |
ja de kan fryses. ha de på benken i en boks ellers.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |