Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

nellie 28-08-10 00:21

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Aldri hørt om noen som har mistet mensen på grunn av lavkarbo:) Bare sykluser som har stabilisert seg på den ene eller den andre måten. Det skal vel virke hormonstabiliserende og å miste mensen er ikke akkurat noe stabile hormoner jobber for å få til, med mindre man er i overgangsalderen.. Men da er de kanskje ikke stabile uanset..
Du har vel en fettprosent som ligger rundt der man mister mensen:)

ada-emilie 28-08-10 00:30

Ok. Da trenger jeg ikke forvente å få den tilbake heller da, antar jeg.Takk for svar.

Carisma 28-08-10 13:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 922295)
Jeg lurer på hvordan folk med luktesansen i behold klarer å bo i Egersund. :geip: Hersens sildojefabrikk.

DET lurer jeg også på! Har prøvd å spørre sambo vordan han klarte 3 år på vgs der, men han kan ikke forklare det :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 922263)
Når man skal steke løken sånn at den blir brun og myk, men ikke brent hva gjør man da? bruker sukker? (funker det å bruke sukrin i stedet?)

Sukkerkulør. Trenger veldig lite, så den utskeielsen bruker jeg de to gangene i året jeg skal lage ordentlig løk. :o

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 922333)
Korleis lagar ein best ingefærte?

På helsekost her hjemme hvertfall finnes det en ingefær og sitron(gress?) te fra Yogi som er helt fantastisk mot kvalme. Dessuten funker den veldig bra om man begynner å bli forkjøla eller lignende, man svetter rett og slett ut dritten...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 922611)
Jeg er veldig lite fjong og i det store og hele en analfabet når det gjelder alle former for skjønnhetspleie, så jeg lurer på... håret mitt er veldig tjukt og veldig tørt og lett, sånn frizzy, jeg har liksom en sky rundt hodet av hår som ikke vil legge seg ned med resten. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal fikse det :p Jeg føner det aldri, rører det knapt med hårbørste siden det bare gjør det verre, og bruker nå også forholdsvis dyr antifrizz-sjampo/balsam. Noen gode råd? Vitaminer som kan hjelpe?

Mitt hår var helt håpløst intil jeg oppdaget Tigi-shampo/balsamene. Stort sett alle funker på meg, men i det siste har jeg nesten bare brukt denne:
http://www.lookfantastic.com/hair/ti...r-shampoo.html
De "tynger" håret uten at det ser fett og klistret ut som andre shampoer gjør. Nå kan det til og med lufttørke uten å fly i alle retninger.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 923234)
Jeg sitter her og funderer på hvordan man flagger med balkongflagg når noen dør. På vanlige flaggstenger senkes flagget til halv stang, men hva gjør vi som bare har balkongflagg?

Flagger på halv stang! :ja: Det har jo med å vise respekt for den avdøde, og vil man det så flagger man på halv, og heiser til hel når personen er jordfestet. Man flagger hvetfall IKKE på hel stang! (Jippi, han er dau liksom??)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 923635)
bakemix kan du bruke. den har ikke bismak slik som mye soyaprotein.

Jeg syns bakemiksen smaker værre enn det meste av proteinpulver, pga JBKM.... Men wheyprotein smaker mindre enn soya.

Furine 28-08-10 15:25

Takk Carisma, skal sjekke ut om den finst her også! Har jo fått tak i frisk ingefær, og hatt i kopp i skiver, men kan jo vere greit å ha teposar i bakhand.

Det er vel ikkje alle verandaflagg som kan "senkast på halv" - så då meiner eg det er best å berre la vere. Men kvar sin smak ;)

Karissima 28-08-10 17:14

Jeg kjøper ingefærdrops i innvandrerbutikk for jeg blir noen ganger bilsyk på lange turer hvis jeg sitter i baksetet. Da er ingefærdropsene god å ha :)

Carisma 29-08-10 02:09

Nå har jeg vært fraværende en stund og det har hopet seg helt villt opp med nye tråder. Kan vi ikke bare fjerne alle de med ting som det har blitt spurt om før, så blir det mindre å lese? *fnis* :lol:

Kitt 29-08-10 11:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 924277)
Nå har jeg vært fraværende en stund og det har hopet seg helt villt opp med nye tråder. Kan vi ikke bare fjerne alle de med ting som det har blitt spurt om før, så blir det mindre å lese? *fnis* :lol:

Velkommen hjem! Var ferien fin? Har du savnet oss?:)

Slapp av, vi har bare sørget for at du har noe å gjøre i regnværet!;)

Vettel 29-08-10 11:26

Jeg finner ikke tråden om ett brød som Ica Sverige har. Det skal være temmelig lavkarbo brød, som fås på ica.
Noen som vet??

Supera 29-08-10 11:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 924277)

Jeg tenker sånn hver dag. Jeg har rett og slett ikke tid til å lese alt. Men det er jo selvfølgelig også bra at forumet er for stort til at jeg kan lese alt.

Kitt 29-08-10 12:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 924387)
Jeg finner ikke tråden om ett brød som Ica Sverige har. Det skal være temmelig lavkarbo brød, som fås på ica.
Noen som vet??

Denne tråden?

Vettel 29-08-10 13:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 924417)

Tænk ju!

Merkelig å glemme navnet på det brødet da gitt, alzheimer-light?! ;)

Ina64 29-08-10 18:40

Hvor var det man bestilte disse vitaminene som ble anbefalt på lavkarbo-kosthold?

kennygirl 29-08-10 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ina64 (Innlegg 924636)
Hvor var det man bestilte disse vitaminene som ble anbefalt på lavkarbo-kosthold?

På ketolyse.no får du kjøpt vitaminer tilpasset kost indusert ketose

Kitt 29-08-10 18:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ina64 (Innlegg 924636)

Det får du bestilt her, eller kjøpt i utvalgte Meny- butikker!

Ina64 29-08-10 20:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 924639)
Det får du bestilt her, eller kjøpt i utvalgte Meny- butikker!

Takk. Da ser jeg at jeg kan få fatt i de i en butikk i nærområdet.:)

Ethewia 30-08-10 14:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 922532)
Jeg har funnet ut at det er mye lettere å søke fra hovedsiden i stedet for inne i forumet. På hovedsiden kan man søke på vanlig måte. ;)

Ojoj, så ikke denne før nå, jeg. Der ser man hvor mye jeg følger med. :p Men tusen takk for det, jeg har blitt smågal av frustrasjon til tider, hehe.

Kitt 30-08-10 16:11

Jeg lurer på hvorfor jeg plutselig ikke klarer å legge inn bilder fra andre steder etc lengre!:(
Eller det går bra av og til, men none ganger.....:mad:
Skulle legge inn et bilde av en matpakke hentet fra Google, kom fint frem helt til jeg skulle Forhåndsvis, da var det borte.
Her om dagen skulle jeg skrive en bursdagshilsen og legge inn bildet av en flott blomsterbukett. Bursdagshilsnen endte alltid opp i små bokstaver enda jeg så klart og tydelig at det var skrevet med Caps Locken på.
Blomsterbuketten kunne jeg bare glemme, den ville bare ikke, uansett hvor mange forksjellige jeg prøvde!

Noen???

Jeg elsker å bruke bilder etc og dette irriterer meg noe alldeles sinnsvakt!!!:(:(:(

blåbær 30-08-10 16:41

I går og i dag har alt jeg har spist hatt en vond bismak. Har aldri opplevd noe lignende. Smaker omtrent som såpe, og den smaken kommer litt etter matens egentlige smak. Noen som vet hva det kan komme av?

Kitt 30-08-10 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 925124)
I går og i dag har alt jeg har spist hatt en vond bismak. Har aldri opplevd noe lignende. Smaker omtrent som såpe, og den smaken kommer litt etter matens egentlige smak. Noen som vet hva det kan komme av?

Ketose?:)
Eller i ferd med å bli forkjølet?:helsesjek
Noe mineraler i drikkevannet der du bor?:eek:
Forgiftet av en sjalu elsker?:p

camryn 30-08-10 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 925124)

Sjekka at den drops-posen du kjøpte faktisk var drops og ikkje små såpestykker?
Been there... :o

Furine 30-08-10 17:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av camryn (Innlegg 925152)

:lol: Fantastisk!

blåbær 30-08-10 17:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 925144)
Ketose?:)
Eller i ferd med å bli forkjølet?:helsesjek
Noe mineraler i drikkevannet der du bor?:eek:
Forgiftet av en sjalu elsker?:p

Kan være forkjølelse på vei. Pleier å få vond smak i munnen av vafler og slikt med bakepulver/natron når jeg er forkjølet, men det er ikke samme smak, og nå smaker jo ALT vondt. Ketose er jeg vel i sånn omtrent konstant, så jeg håper da ikke det er det!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av camryn (Innlegg 925152)

Haha :lol:

Ethewia 30-08-10 23:10

I mangel av en bedre plass å spørre om dette, så tar jeg det her:

Jeg har ganske tjukke hender, og lurer på om dette vil forandre seg ettersom jeg går ned i vekt? Har granska hendene til folk på disse før-/etterbildene, men har ikke kommet over en eneste pølsehånd på førbildene. Ei heller på etterbildene selvsagt, men det er jo ikke så overraskende. Logisk sett så burde jo hendene krympe i takt med resten av kroppen, men jeg er usikker på om det faktisk er tilfelle. Synes å huske at jeg hadde likemye pølsehender da jeg veide 30 kilo mindre. Noen som har personlig erfaring? :p

Carisma 30-08-10 23:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethewia (Innlegg 925377)
Jeg har ganske tjukke hender, og lurer på om dette vil forandre seg ettersom jeg går ned i vekt?

Det høres ut som du har mye vann i kroppen, da får man ofte tjukke hender.

Ethewia 31-08-10 00:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 925388)
Det høres ut som du har mye vann i kroppen, da får man ofte tjukke hender.

Men jeg har jo så og si alltid hatt det, altså tjukke hender. Ser mest ut som lubne barnehender, bare i størrelse voksen. Er det ikke da usannsynlig at årsaken er for mye vann?

Vettel 31-08-10 07:46

Kanskje alltid hatt for mye vann i kroppen? Så det kjennes som "normalt" for deg?

Jeg har forøvrig gått ned i størrelse både i føtter og hender. Så taper nok fett overalt ja.

Sjekk litt symptomer på vann (for mye) i kroppen du!

Huldr 31-08-10 10:49

Jeg har lest at det er noen av oss som går ned lite i de "ytre" kroppsdelene, som ansikt og hender, i de første fasene av vektnedgang. Ser du har en del igjen å gå ned, så det kan hende (:D) du vil miste noe der etterhvert.

Jeg har også sånne babyhender. Grrr!

Men det er gjerne vi som mister mageflesket først da - så noko for noko! :)

Ferskenbeinet 31-08-10 13:50

Jeg lurer og på om det går an å kjøpe kun bakstykker på øredobber?

Datteren min fikk hull i ørene for ca 2 mnd siden. For to uker siden skifta vi ut til noen nye i sølv som vi hadde kjøpt på gullsmed. Nå kom det plutselig masse gøsj ut av begge, og det var hovent. Jeg skifta til gulløredobber og har smørt med noe bakteriedrepende og hun ble bra etter en dag. Er det noen som ikke tåler øredobber i sølv, eller var det tilfeldig at det kom gøsj 2 uker etter at vi satte de inn?

vaskeklut 31-08-10 14:18

Er det noen som vet hvorfor jeg har en SÅNN dag i dag? Alt går på tverke og i tillegg regner det. Nå oppdaga jeg akkurat at jeg er i riktig forelesningssal, til feil tid. JEg skal ikke hit før om to timer! AAAAAÆÆÆÆH.

Ethewia 31-08-10 14:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 925433)
Kanskje alltid hatt for mye vann i kroppen? Så det kjennes som "normalt" for deg?

Jeg har forøvrig gått ned i størrelse både i føtter og hender. Så taper nok fett overalt ja.

Sjekk litt symptomer på vann (for mye) i kroppen du!

Får håpe jeg går ned både her og der jeg også, da. Skal uansett google litt, ja.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 925496)
Jeg har lest at det er noen av oss som går ned lite i de "ytre" kroppsdelene, som ansikt og hender, i de første fasene av vektnedgang. Ser du har en del igjen å gå ned, så det kan hende (:D) du vil miste noe der etterhvert.

Jeg har også sånne babyhender. Grrr!

Men det er gjerne vi som mister mageflesket først da - så noko for noko! :)

Jøss, har det en sammenheng? Har jeg aldri tenkt over. Kan være det er verdt det da, altså. :p

Carisma 31-08-10 14:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 925598)

Tror du får tak i det der man kjøper sånne ting å lage smykker av.

Kitt 31-08-10 14:48

Sitat:

Datteren min fikk hull i ørene for ca 2 mnd siden. For to uker siden skifta vi ut til noen nye i sølv som vi hadde kjøpt på gullsmed. Nå kom det plutselig masse gøsj ut av begge, og det var hovent. Jeg skifta til gulløredobber og har smørt med noe bakteriedrepende og hun ble bra etter en dag. Er det noen som ikke tåler øredobber i sølv, eller var det tilfeldig at det kom gøsj 2 uker etter at vi satte de inn?

Jada, du kan få kjøpt bare bakdeler,og det kan være tilfeldig, men desverre har nok din datter nå blitt allergisk mot nikkel og sannsynligvis sølv!:nedfor::_oppgitt::nedfor:

Det er ikke mange som ikke tåler sølv, men noen tåler rett og slett svært lite annet enn gull! Og plastikk, faktisk!
Det finnes også noen som er laget av titan(får dem i tattoo- sjapper), som ingen blir allergisk mot!
Også kirurgisk stål er det få som reagerer på!

Kitt 31-08-10 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 925644)
Tror du får tak i det der man kjøper sånne ting å lage smykker av.

Og hos gullsmed og Glitter og.....

Carisma 31-08-10 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 925647)
noen tåler rett og slett svært lite annet enn gull! Og plastikk, faktisk!

Jeg er faktisk kjempeallergisk mot plastikkøredobber! Det skal liksom være det absolutt safe men jeg hovner opp og får allrgisjokk av det :eek:

Ferskenbeinet 31-08-10 14:54

bakstykker i gull tenkte jeg?

kennygirl 31-08-10 15:55

Noen som vet hvordan man forebygger nyrestein?

Hevingen 31-08-10 16:14

Kanskje saltfattig mat, og mye væske.

blåbær 31-08-10 20:20

Er det noen som har prøvd denne?

http://images.iherb.com/JRW-16033-m.jpg
Mye billigere enn å kjøpe cocosa på helsekost ...

Photobscura 31-08-10 21:50

Sitat:

Det kan være nikkel i sølv, jeg kan ikke ha nikkel i ørene, gull kler jeg ikke, så det blir stort sett bare titan eller kirurgisk stål (jeg har 8 mm hull i ørene :p).

Photobscura 31-08-10 21:53

MAYDAY, MAYDAY! Jeg strikker en kjole, men har prestert å kjøpe feil garn -det vil si riktig merke, kvalitet og farge, bare at det er en litt tykkere variant enn den i originaloppskrifta. Er det noen her som har en helt vanlig barnekjole, ca knelang og A-forma i str 1-2 år, som kan måle vidden nederst, bare sånn at jeg har et clue om jeg er noe i nærheten av å ha tenkt riktig i forhold til min utregning? (Jeg har kommet fram til 80 cm) Jeg har nemlig nettopp måttet ta opp mange timers arbeid, da jeg plutselig så at kjolen nesten var stor nok til meg ..! (Ok, liten overdrivelse der, men om jeg hadde dratt inn magen skikkelig hadde jeg nok klart å presse den på meg :p).

Edit: (Og dette er kanskje den enklere måten :p) Jeg har regnet på det, altså, men jeg er ganske trøtt og i litt dårlig form i dag, så den matematiske delen av hjernen min føles pr nå som grøt, og jeg er ikke sikker på noe som helst. Orignalkjolen har 216 masker med et garn i strikkefasthet 27=10 cm. (Jeg har regna 216/27x10=80).

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.