Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Furine 06-05-13 13:38

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1441355)
Takk Carisma. Kjekt å vite :)

Hvilken skritteller bør jeg kjøpe? Den trenger ikke å gjøre noe annet enn å telle skritt (jeg driter i kilometer, kaloriforbruk og sånn), men den må være mest mulig nøyaktig. Fant ingen nyere tester ved et kjapt googlesøk ...

Sjekk ut Omron sine, denne kanskje? Dei er lydlause (eg får noia av slike som tikkar)

Cyan 06-05-13 13:50

Jeg hadde forsåvidt en omron walking style II før som jeg var veldig fornøyd med bortsett fra at displayet ble ødelagt etter et par måneder (tallene forsvant gradvis). Men den var i hvert fall ganske nøyaktig. Fikk ikke bytta den fordi de var tomme på lager (fikk bare igjen pengene), og har ikke kjøpt samne igjen fordi jeg tenkte displayet kunne være en svakhet ... Men kanskje det bare var jeg som fikk et mandagsprodukt :o

Furine 06-05-13 14:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1441365)
Jeg hadde forsåvidt en omron walking style II før som jeg var veldig fornøyd med bortsett fra at displayet ble ødelagt etter et par måneder (tallene forsvant gradvis). Men den var i hvert fall ganske nøyaktig. Fikk ikke bytta den fordi de var tomme på lager (fikk bare igjen pengene), og har ikke kjøpt samne igjen fordi jeg tenkte displayet kunne være en svakhet ... Men kanskje det bare var jeg som fikk et mandagsprodukt :o

Mogleg du fekk eit mandagsprodukt, ja. Min har halde bra, mannen sin vart til og med vaska i vaskemaskin og overlevde. Men kanskje verdt å teste III'aren?

Cyan 06-05-13 14:37

Har bestilt III nå :) Var jo så fornøyd med den forrige inntil displayet røyk.

TrillTrall 06-05-13 15:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1441372)
Har bestilt III nå :) Var jo så fornøyd med den forrige inntil displayet røyk.

Jeg hadde en omron jeg slett ikke var fornøyd med, jeg kontrolltelte skritt og den telte knapt halvparten av de skrittene jeg faktisk gikk! Måtte trå temmelig hardt for at den skulle telle. Nå har jeg denne:

http://www.skritteller.no/products/s...ller-3d-sensor

og bortsett fra at memoryfunksjonen sluttet å virke etter en tid så er jeg fornøyd med den - den teller i alle fall alle skrittene jeg tar!

Cyan 06-05-13 15:27

Hm, så rart. Den II'ern kom ut best i test som den mest nøyaktige (riktignok i 2006, så er jo en stund siden). Jeg kontrolltelte også skritt og den var veldig nøyaktig. Har hatt to andre også tidligere (ikke omron) og den ene telte for mange og den andre for få. Kanskje du også fikk et mandagsprodukt, eller kanskje følsomheten var feil innstilt. Får i hvert fall håpe jeg blir fornøyd :)

Lava 07-05-13 09:48

Kan man fjerne eller blokkere uønskede følgere på Instagram?

Jeg var for sen med å sette bildene privat.. :(

milena 07-05-13 09:51

Hei, da stiller jeg samme spørsmålet her som jeg stilte hos Camomilla. Tenkte det kunne være greit å få litt flere meninger:

"Jeg spør etter ren synsing. Jeg har vært røykfri i over ett år, men har i det siste blitt fristet mer og mer. Jeg kan ikke bare røyke av og til. Røyker jeg så røyker jeg, og da røyker jeg mye. Men, det jeg lurte på er om det kanskje kunne være en ide å prøve en slik elektrisk dings med bare damp. Uten nikotin. Kanksje de å ha noe i hendene kunne hjelpe litt med småspisingen... Eller kan det bare vekke demonene igjen...?"

smgj 07-05-13 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1441456)
Hei, da stiller jeg samme spørsmålet her som jeg stilte hos Camomilla. Tenkte det kunne være greit å få litt flere meninger:

"Jeg spør etter ren synsing. Jeg har vært røykfri i over ett år, men har i det siste blitt fristet mer og mer. Jeg kan ikke bare røyke av og til. Røyker jeg så røyker jeg, og da røyker jeg mye. Men, det jeg lurte på er om det kanskje kunne være en ide å prøve en slik elektrisk dings med bare damp. Uten nikotin. Kanksje de å ha noe i hendene kunne hjelpe litt med småspisingen... Eller kan det bare vekke demonene igjen...?"

Husker ikke hvor jeg leste det, men den eneste fordelen med de elektriske er at ikke omgivelsene blir røyket... De er visstnok farligere for den som "røyker".

Cyan 07-05-13 10:49

Du kan kanskje "røyke" på et halvt sugerør? Det gjorde jeg og funka på det psykiske suget som bare det selv om jeg sikkert så ut som en idiot :p

amritam 07-05-13 10:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1441463)
Husker ikke hvor jeg leste det, men den eneste fordelen med de elektriske er at ikke omgivelsene blir røyket... De er visstnok farligere for den som "røyker".

Har du hørt noen begrunnelse for hvorfor de skulle være farligere? Det jeg har lest er at man bare får i seg nikotin og slipper de andre skadelige stoffene som f.eks. tjære.

nellie 07-05-13 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1441454)
Kan man fjerne eller blokkere uønskede følgere på Instagram?

Jeg var for sen med å sette bildene privat.. :(

Du går inn på brukeren, trykker på de tre prikkene som står til høyre for brukernavnet og kan både blokkere og rapportere for spam.

Lava 07-05-13 11:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1441471)
Du går inn på brukeren, trykker på de tre prikkene som står til høyre for brukernavnet og kan både blokkere og rapportere for spam.

Ah Tusen takk! :ja:

smgj 07-05-13 11:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1441470)
Har du hørt noen begrunnelse for hvorfor de skulle være farligere? Det jeg har lest er at man bare får i seg nikotin og slipper de andre skadelige stoffene som f.eks. tjære.

Nei - husker bare at jeg ble overrasket. Skal legge inn linken om jeg kommer på hvor det var jeg leste det.

smgj 07-05-13 12:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1441480)
Nei - husker bare at jeg ble overrasket. Skal legge inn linken om jeg kommer på hvor det var jeg leste det.

Fant ikke igjen det, men man kan jo lese litt om hva det er man inhalerer her http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cigarette

Såvidt jeg kan forstå ligger tvilen på om tilsetningene er bedre, like dårlige eller verre enn ordinær tobakk.
http://www.guardian.co.uk/commentisf...haling-unknown
Men... jeg har aldri røyket nok til å la det blil en vane, så for meg er det lett å si at jeg ikke hadde ønsket å ta denne risikoen...

Camomilla 07-05-13 12:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1441481)
Fant ikke igjen det, men man kan jo lese litt om hva det er man inhalerer her http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cigarette

Såvidt jeg kan forstå ligger tvilen på om tilsetningene er bedre, like dårlige eller verre enn ordinær tobakk.
Men... jeg har aldri røyket nok til å la det blil en vane, så for meg er det lett å si at jeg ikke hadde ønsket å ta denne risikoen...

Såvidt jeg har lest meg til består væsken som fordampes og inhaleres enten propylenglykol eller vegetabilsk glyserol som hovedbestanddel (eller en blanding av disse). Dette er tilsetningsstoffer som er vanlig i mat, kremer, tannpasta osv. Disse væskene blir tilsatt aroma (smak), også i kategorien mattilsetningsstoffer og evt. nikotin. Bortsett fra å være sterkt vanedannende er visstnok ikke nikotin i seg selv så fryktelig skadelig - mens selve forbrenningsprosessen i en tobakkssigarett er svært skadelig. Bortsett fra de åpenbare skadelige stoffene som kullos og tjære er det svært mange fler både skadelige og kreftfremkallende stoffer i en forbrenningssigarett. Sitter på jobb, men jeg skal nok greie å hoste opp (haha) noen linker på dette :)

For dem som søker informasjon har forumet http://www.norsk-dampselskap.no/Nors...orum/index.php mye å dele :)

Kanutten 07-05-13 14:46

Hvor lang tid tar det før man føler seg hjemme etter å ha flyttet inn til noen?
Ungene og jeg flyttet jo inn til sambo for fire år siden. Jeg hadde så og si ingenting med meg siden jeg forlot omtrent alt jeg eide da jeg flyktet fra faren til mine søte "små".

Mange har sikkert tusen ting i heimen sin, sambo har titusenvis! Jeg føler ofte at jeg er i et museum eller en slags utstilling. Jeg kan ikke noe for det, men jeg savner å sette mitt preg, men det er ikke plass til det. Huset er jo på ca 400 kvm i boligflate, men han har altså fyllt opp alt fra topp til tå.
Kan liksom ikke kaste ut hans ting heller.
Så, når blir hans ting også mine slik at jeg trives med dem?

Kitt 07-05-13 15:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1441516)
Hvor lang tid tar det før man føler seg hjemme etter å ha flyttet inn til noen?
Ungene og jeg flyttet jo inn til sambo for fire år siden. Jeg hadde så og si ingenting med meg siden jeg forlot omtrent alt jeg eide da jeg flyktet fra faren til mine søte "små".

Mange har sikkert tusen ting i heimen sin, sambo har titusenvis! Jeg føler ofte at jeg er i et museum eller en slags utstilling. Jeg kan ikke noe for det, men jeg savner å sette mitt preg, men det er ikke plass til det. Huset er jo på ca 400 kvm i boligflate, men han har altså fyllt opp alt fra topp til tå.
Kan liksom ikke kaste ut hans ting heller.
Så, når blir hans ting også mine slik at jeg trives med dem?

Jeg flyttet inn hos Gubben for 20 år siden og sakte, men sikkert forsvant alle hans ting og kun våre står igjen! ;)
Etter at vi flyttet, er jo huset vårt og de aller fleste ting er byttet ut med noe som nå er vårt!

Jeg tenker at dette er noe du må snakke med han om, rett og slett! At du ønsker å gjøre noe med huset slik at du føler at det er ditt hjem også, at du ikke bare er på besøk, liksom!
Dere er jo så glade i huset, så det blir nok du som må ta kampen om å sette ditt preg på deres felles hjem!:klem:

Kanskje 07-05-13 15:15

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilke butikker selger kunstige blomster ? Vet om europris. Gjerne billig. Skal snart fylle opp noen utepotter og tenkte å kjøpe noe kunstig som tåler sterk sol uten vanning

amritam 07-05-13 15:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1441481)

Ut ifra dette virker det for meg fortsatt som de er mindre farlige enn vanlige sigaretter. Vanlige sigaretter inneholder veldig mye skadelig. Jeg skjønner selvfølgelig at det er dumt å begynne å røyke disse hvis man ikke røyker fra før, men for noen som allerede er avhengig, må det da føles veldig dumt at man ikke skal få lov til å røyke noen som er mindre skadelig.

amritam 07-05-13 15:53

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1441522)
Hvilke butikker selger kunstige blomster ? Vet om europris. Gjerne billig. Skal snart fylle opp noen utepotter og tenkte å kjøpe noe kunstig som tåler sterk sol uten vanning

Jeg var på Plantasjen i forrige uke, og de hadde i hvert fall. Husker ikke pris, for jeg var ikke interessert i dem selv.

Cyan 07-05-13 16:07

Men milena har jo vært røykfri i et år, og da er det jo dumt å begynne med sånne syns jeg. Stefaren min kan fortsatt få lyst på en røyk i visse situasjoner selv om han sluttet for 15 år siden. Jeg får også lyst på røyk inniblant selv om jeg har vært helt røykfri i et par år nå. Men det er jo ikke den fysiske avhengigheten som taler da. Det beste er vel å lære seg å leve med at man kan få jævlig lyst på en røyk i blant.

milena 07-05-13 16:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1441531)
Men milena har jo vært røykfri i et år, og da er det jo dumt å begynne med sånne syns jeg. Stefaren min kan fortsatt få lyst på en røyk i visse situasjoner selv om han sluttet for 15 år siden. Jeg får også lyst på røyk inniblant selv om jeg har vært helt røykfri i et par år nå. Men det er jo ikke den fysiske avhengigheten som taler da. Det beste er vel å lære seg å leve med at man kan få jævlig lyst på en røyk i blant.

Det er jo det jeg og føler. Men, har vært så svak med maten i det siste, at jeg ble redd at det skulle gjøre utslag på skikkelig røyk også. Ville liksom være føre var og kanskje redde meg ved å bruke disse uten nikotin (sluttet jo tvert i fjor i februar uten nikotinplaster/tyggi/osv. Men, er nok bare å bite tennene sammen og holde ut:rolleyes:

elien 07-05-13 16:27

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1441522)

På Ikea hadde de en del, å de så helt ekte ut.

amritam 07-05-13 18:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1441531)

Ja, det er jeg enig i. Jeg snakket litt mer generelt, jeg. Sjøl sluttet jeg å røyke for mange år siden nå, og det var sikkelig vanskelig. Takk og lov for nikotinplaster, uten det vet jeg ikke om jeg hadde greid det. Det tok veldig lang tid etter at den fysiske avhengigheten hadde gitt seg før den verste psykiske greia forsvant, husker jeg. Det å holde på med hendene, sugebehovet osv... Jeg kan fortsatt få lyst på en røyk en gang iblant, men nå er det ikke noe problem å stå imot lenger.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.