![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Dette skal bli et stort pledd som er strikket i ett, så det nesten umulig å teste ut på forhånd. Skal ut å kjøpe garn nå, og tar med 50 % mer enn originaloppskriften. Får jo levert tilbake det jeg ikke bruker ;) |
Jeg frøs ned en halv kartong laktosefri kremfløte, og da jeg tinte den opp, hadde innholdet skilt seg! Er den da fortsatt brukanes? Tenkte å ha en skvett i en gryte jeg har laga.
|
Lagde koljekaker i går. De var kjempegode, men hang LITT dårlig sammen. Hva gjør jeg for å få dem til å bare henge litt bedre sammen? Fiberhusk? Er bare egg i fra før.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva er galt med meg siden jeg får så lavt blodsukker på ketogen kost? Det går jo helt ned i kjelleren, innimellom.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har begynt på en ny medisin som har som bivirkning at jeg mister matlysta. Og spiser jeg så kommer det garantert opp igjen, med mindre det er frokost, som er det eneste måltidet jeg kan spise og beholde.
Så derfor, hva kan jeg spise til frokost som er optimalt med tanke på lite mat ellers i døgnet? Denne "lite lyst på mat" er en bivirkning som jeg regner med går over om ikke så veldig lenge, men inntil da?? Hva kan jeg spise på morgenen som holder omtrent for en hel dag?? Jeg spiser nå to-tre egg (kokt eller stekt), tre-fire skiver røkt laks, noen buketter brokkoli og en avocado til frokost. Er dette nok pr dag for en uke eller tre?? Jeg klarer knaske agurk og selleristang sånn ellers på dagen uten at det kommer opp igjen. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er smoothie et alternativ ellers på dagen?
|
Spør på vegne av en annen person. Hvor mye har utleier lov til å heve leia etter at kontrakta har gått ut og man skal fornye? Mener at man mot normalt må følge konsumprisindeks fra år til år. Vedkommende har bodd i kommunal bolig i snart fem år (de opererer visst med femårskontrakter), og plutselig er det vedtatt at husleiene skal følge markedspris, ergo er valgene å enten flytte eller betale betraktelig mer i husleie fra og med høsten (som vedkommende har forstått det) Innmari kjipt for en med minstepensjon ... :(
|
Sitat:
Det betyr vel at de kan sette opp leia til det andre lignende leiligheter leies ut for, etter så og så lang tid? |
Sitat:
Det er i et leieforhold det er snakk om regler for økning. |
Sitat:
|
Først vil jeg anbefale alle som leier bolig og melde seg inn i Leieboerforeningen, de gir uvurderlig råd og støtte og har mye god info på sine nettsider.
Sitat:
Sitat:
Konklusjonen er at Utleier har lov å gjøre dette, så lenge leietaker har fått/får varsel 6 mnd i forkant og at leia ikke blir uforholdsmessig høy. Men hva som er riktig pris er vanskelig og si noe om uten og vite mer om leilighet og området den ligger i. Mitt råd er å vente til du vet hva prisen blir og ta det der i fra. |
Mener å huske at det var en eller annen her i tråden som ville ha deksel til mobilen med polkadotter??
Vel jeg fant nettopp flere silikondeksel til min Samsung Galaxy S4 med prikker på My Trendy Phone. Er jo ikke urimelig om de har til andre modeller også. Har bestilt herifra før, uten problem med grei leveringstid, ,men mener og huske at de har 200 kr grensen for toll siden de sender fra utlandet. Finner garantert billigere fra Ebay, men de jeg har funnet der er av elendig kvalitet og det er ikke alltid at de passer til tlf med tanke på div åpninger og sånt. |
Sitat:
Takk for svar! :) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sitter og gleder meg som en liten unge til jeg får (Sams)ungen min, i mellomtiden bestiller jeg tilbehør som jeg overhodet ikke trenger, gadgets freak som jeg er :D Pimp my phone :D |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |