![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Atkinsbarer har jeg aldri rørt, frister meg egentlig ikke. |
Sitat:
Heldiggrisen du da! Hittil i dag har jeg tenkt på sjokolade ca hvert 5 min siden jeg våknet..Og det er ikke normalt altså - lurer på hva det er med meg i dag. Om det skyldes det ene eller andre. Hm - litt slitsomt. Har puttet i meg to stk knekkebrød (hjemmelagd lavkarbo seff') med smør, brie og salami. En nevne cashew, en neve baconcrisp + 4 stk ostesnacks (m jalapeno) med smør på. 3 kopper kaffe med fløte og en liter saft... Men det føles som om det er noe annet kroppen vil ha.. Noe søtt. Ja, ja - det går vel over... *krysser fingre* |
Sitat:
Håper det går over raskt med det søtbehovet vennen, litt kiipt, blir jo nesten som da en startet med dette:( Litt bær med fløte kan kanskje hjelpe litt? Eller bland halvt om halvt med rømme og fløte og tilsett litt fun-light saft, det syns jeg hjelper meg hvis jeg har lyst på noe søtt. Nå er det So you think you can dance, love it:p |
Er ikke hjemme så det er lite ingredienser til noe som helst i skap / kjøleskap her. Ble en kaffe med Baylies (ikke sunt, men veldig veldig godt) for å stagnere søthungeren.
Hva gjør damene i dag da? Stille her... |
mmmmmmmmmmmmm - det hørtes nesten for godt ut - glad jeg ikke har det i skapet;)
Ja, stille her, bare oss her i kveld - vi sørger nå for litt lesestoff til damene våre når de stikker innom da:D |
Hehe - jepp!
Noen må jo bidra liksom - :p Glad du er her da - så jeg ikke framstår som helt rar og fyller sidene på egen hånd. Kaffe & Baylies er en svakhet altså, det er så alt for godt. Yum-yum. Godt med en stille rolig kveld da, med tv (ekstreme samlere) og pc (lavkarbo.no). Tror du det blir no' treff på oss da? Har dere gjort det før? |
Sitat:
Men jeg håper da virkelig at det blir treff på oss. Hadde vært så utrolig morsomt å treffe alle sammen. Synes det er så fantastisk tone her inne og det hadde vært så deilig å se alle de menneskene som skaper den gode tonen:love: |
Sitat:
Samtidig er det ørlitt skummelt, er så redd for at noe skal komme i veien for den relasjonen vi har nå. Hvorfor utfordre noe som funker liksom? Hm - men jeg har mere lyst enn ikke lyst! Må bare finne en dato - og en plass. Og rydde i prioriteringene så vi får med flest mulig. :D |
Sitat:
Jeg kommer i alle fall til å være så fleksibel som overhodet mulig på dato og gjøre alt jeg kan for å få det til:D Fant forresten en nettside i dag, lavkarbohuset.no, som selger bla. lavkarbo pizzamix. Lurer veldig på å bestille, altså, for jeg savner så veldig skikkelig pizza.... |
Fortrinn med diagnosen er impulsiviteten og behovet for kontroll, så da fyker ting raskt. Liker å ha ting ute av verden, gjenstår kun de ting som er utenfor min kontroll. Kryss fingra, jenter!;)
RÅkoselig å høre/se Åge og sambandet, stod utfor inngjerdingen,men hadde fullt innsyn og volum. Så ruslet mams og jeg på restaurant i påvente av Hooters - FANTASTISK at jeg fikk høre/se dem live enda en gang. Varm i hjertet! Ikke hørt fra mr.Flørt. Forvirra,men skyver det litt fra meg. Kommer tid, kommer råd. Fins der noe billighotell i Oslo vi kan bo på? |
Sitat:
Høres ut som om du har hatt en veldig kjekk kveld og har kost deg skikkelig:D Avvent ting med flørten, du, gi det tid;) Jeg tror nok vi må opp i 5-600 pr pers pr natt i normale dobbeltrom m frokost inkludert, men det fins helt sikkert billigere type pensjonater/flermannsrom/rom med bad i gangen uten frokost, så vi må bare vurdere hva vi syns er akseptabelt kompromiss pris-standard:) |
Godmorgen alle sammen! Håper alle får en fin søndag:)
For meg er det siste dag før jobb og normal hverdag starter igjen. Gleder meg ikke til å begynne å jobbe igjen, det har vært deilig med late dager hjemme, og tror jeg trengte det enda mer enn jeg selv innså etter denne vinterene jeg har vært igjennom. Men det er jo alltid koselig å treffe igjen kollegaer, da, så det blir den kjekke biten av det:) Regner igjen i dag også, tror jeg bare må krysse fingrene for en høst med malevær, jeg, slik at dette huset faktisk blir malt før vinteren setter inn.... |
God morgen damer! Jeg har tatt med meg telefonen på "det lille rommet" og holdt meg oppdatert på den koselige praten i går kveld. Kan ikke sette seg ned med pc'n i fanget når stua er full av folk, selv om en aldri så mye har lyst:D
Så jeg gikk en del til det nevnte rommet jeg da i stedet :p Så bra Prutti at du hadde en fin konsertopplevelse! Kunne tenkt meg å vært der jeg da. Åge er god, og jeg liker tekstene hans. Og så kjekt å ha en diagnose som kan utnyttes så positivt; jeg og hiver meg rundt og får ting unna - kanskje jeg har en diagnose av noe slag jeg og:p Det blir jo sagt det at de som pr definisjon er friske, bare ikke er ferdig utredet ennå:D Hvor er Rikkem0ra? Har vel ikke regnet bort på turen over fjellet vel? Håper du er innom og leser hvertfall. Klems! Bente; sjekk denne tråden ang pizzaen fra Lavkarbohuset. Masse tips, som kan være kjekt å lese gjennom først? Nysgjerrig nok; jeg drakk kaffe i går med masse fløte (kunne ha pisket den lett men giddet ikke) og engelsk toffeesmak - godt nok og jeg fikk assosiasjoner til baileys. Og den kan jo drikkes hver eneste dag.... :rolleyes: I dag skal jeg "ta huset mitt tilbake". Få ting på plass, slappe av, nyte stillheten og roen som følger med at besøk reiser hjem. Det gleder jeg meg til!!! Ha en god søndag alle sammen! |
Jeg må bare fortelle dere hvordan den siste uka har vært mtp mat. Jeg har spist omelett til frokost og tatt en ss cocosa samtidig. Til lunsj har jeg spist salat av isbergsalat, agurk, litt tomat enkelte dager. Som smak/fyll har jeg hatt enten litt kylling, litt fetaost, eller litt stekt bacon. Masse olivenolje eller rømme/cf oppå der. Mellommåltid på tur hjem har vært kokt egg og/eller en babybelost (geniale greier den osten). Middag: en ss cocosa, litt kjøtt, blomkål, salat osv (mantraet er at kh skal komme fra grønnsaker). Rømme eller olje oppå det grønne. Som oftest har jeg da ikke hatt behov for kvelds, hvis det har kommet har jeg tatt en ss cocosa og et egg eller en ost. Og vet dere hva....jeg har vært frossen en gang! Bare en gang! Og da tok jeg egg og ost (var på jobb da). Ellers har jeg vært varm; veldig varm. Og det er så deilig.
I går ble matsystemet mitt litt sabotert; spiste da jeg ikke var så veldig sulten og derfor for mye - og i dag er jeg veldig hoven i hele kroppen. Det ble for mye av kh og/eller proteiner. |
Tusen takk for den linken Dollsine, den hadde jeg ikke sett, og det var veldig informativt:ja: -Og produktet er herved bestilt! Litt dyrt er det, men flere sier de får fire middager ut av det, så da blir det jo ikke så ille. Vel, her i huset, men en glupsk tenåringsgutt å fore, regner jeg med det blir en fjerdedel på meg, og resten på han - middag en dag og oppvarming til frokost eller lunch neste dag - hvis det overhodet blir rester;) Men uansett, får jeg et skikkelig alternativ til pizzabunn tror jeg at min lavkarbo framtid er sikret, så da får det heller koste litt:)
Jeg bestilte også den lavkarbo pastaen. Selv savner jeg ikke pasta, men sønnen er veldig glad i carbonara, og han er ikke overbegeistret for den med squash, så jeg ville i alle fall prøve om det var et alternativ for oss.:) Hvis andre ikke vil bruke så mye penger uten å få det testet først, så stiller jeg som prøvekanin og skal poste hvordan resultatet blir:D Så fint at det går så bra med maten Dollsine, at du ikke fryser og holder deg mett! Høres ut som ketosevarmen har tatt bolig i deg endelig;) Og så synes jeg du er så utrolig flink som har fått dette til med huset fullt av folk, altså:klem: Opplegget høres veldig bra ut, og jeg synes også de babybel ostene er geniale, har alltid med i veska for sikkerhets skyld når jeg er "i farta" og ikke kan planlegge når neste måltid blir, når man har noe slikt blir det mye lettere å unngå andre fristelser;) |
Misunner deg konserten Prutti, var noen venner av meg som hadde lagt ut en videosnutt av allsangen på facebook. Så sååå koselig ut!!
Spent på pizzaopplegget fra lavkarbohuset Bente; pizza er vel det jeg savner mest vil jeg tro. hehe - pizza og sjokolade! :p Synes jeg ser deg Dollsine - stadig på "lillerommet" med telefonen. Koselig at du er med da! Står respekt av at du har vært så flink med maten mens du har hatt gjester. Kjenner meg igjen i det du sier om varmen - hele livet har jeg kunnet sverge på at jeg har hatt kroppstempratur på max 35 grader. Men nå er jeg bare varm og god! Love it! Hvor fikk du smaken av engelsk toffe fra da - hørtes fortreffelig ut! Nå er dte middag her - prekas ladyes! |
Jeg har jo knapt vært hjemme mens jeg har hatt besøk; lange dager på jobb fikser det meste. Middag når jeg kom hjem og da var jeg mett resten av dagen :)
Jeg har og en kroppstemp under normalen; jeg sverger til 36 grader - og har målt til det og! Opp gjennom årene har jeg jo vært i kontakt med legen og de bare pysjer av en feber på 38,5. Men jeg tenker at de er 39,5 nettopp fordi jeg har en grad lavere normaltemp - og da våkner de skal jeg si.... Jeg har kjøpt stevia dråper fra iHerb med smak; anbefales! Når jeg er fysen på noe søtt, så tar jeg litt kremfløte i et glass og noen dråper med eng toff. akurat passe med ca 3 ss fløte for å få bort suget. Spiser det med teskje for at det skal vare, men det er greit. Og kaffe med fløte (liker ikke kaffe så godt så jeg må ha masse fløte) og noen få dråper med enten vanilje eller eng toffee. nammis... |
Ja, pizza er det jeg savner mest også Nysgjerrig nok, så det hadde vært så supert å finne et godt lavkarbo alternativ, så krysser fingrene for den bakemixen altså. Jeg er egentlig motstander av slike mixser, har aldri kjøpt en eneste bake eller kake mix i mitt liv, selv på høykarbo har jeg alltid laget alt fra bunnen:) -Så for meg er dette et ganske så desperat steg altså, jeg vil bare sååååååå gjerne finne en pizza som smaker skikkelig pizza.:rolleyes: Så får vi håpe det ikke er penger ut vinduet.....
Har hatt litt bakedag i dag, har bakt både mandel-muffins og frøknekkebrød. Sønnen min skal være hos sin far neste uke, og han har veldig lyst til å fortsette å leve lavkarbo, så jeg tenkte sende med han litt "hjelp" i et høykarbohus. ;) Frøknekkebrød, muffins og cocosa kan i alle fall hjelpe han litt på vei, og så har jeg gitt han råd om hva han må be faren kjøpe inn og ha i huset framover. Får håpe det fungerer fint, slik at han kan beholde huden så fin som den har blitt nå de siste to ukene etter at han kom hjem fra speiderleir:) Ellers har det vært rydding og ordning i huset. Han instruktøren som jeg fortalte om som skal komme til oss første kursdag (tirsdag) skal bo her, så da må det vel se noenlunde presentabelt ut;) |
Heisann. Er bare innom og hilser på; det ble ikke så mye "ta huset tilbake" som jeg tenkte. Godt med en sløvedag i stedet. Tar litt om senn så blir det når det blir. Jeg har vært ute og gått meg en tur da; det var godt etter en uke med stillesittende arbeid.
Regner med huset ditt er presentabelt lell jeg Bente, og du får ha lykke til med instruktøren! Og lykke til med jobboppstart etter ferien i morgen ;) Nå blir det en rolig søndagskveld, kanskje titte litt på TV'n. Kos dere alle sammen! |
Hei alle.
Noen som vet noe om brødet til bakerhansen? Var hos foreldrene til kjæresten og spiste frokost og middag i dag. Middagen var super og det ble lagd ekstra grønnsaker til meg. De er så herlige! Men frokosten så sleit vi litt. Jeg hadde ikke tid til å lage egg og bacon som jeg hadde tenkt, og det ble foreslått en skive fra et grovbrød fra baker hansen. De hadde en venn som hadde kuttet ut karbohydrater som spiste dette brødet (men ser for meg at det er en fedon-variant han går på). Spiste en tynn skive, bare for å få i meg noe å spise før jeg dro på jobb (hvor det ikke finnes matmuligheter for meg). Har ikke blitt dårlig av den, reagerte ikke i det hele tatt, faktisk. Så forhåpentligvis betyr det at det var lite nok kh i den. Men noen som vet? |
Dollsine: Det meste av huset er nok noenlunde presentabelt til daglig også.-Problemet er bare at instruktøren må bruke rommet til sønnen min. Og tenåringsgutter................ Men nå har jeg hatt storrengjøring der, så nå er det bedre enn det har vært på måneder;)
Appelsinpiken: Jeg kjenner ikke det brødet i det hele tatt. Men hvis du bare hadde ei lita tynn skive, kan det jo ikke uansett gjøre noen store utslag, så du tenger nok ikke bekymre deg:) Håper alle har fått hentet seg inn og hatt en god og avslappende helg. Nå må jeg se å få krøpet til køys. Jobb igjen i morgen... Ønsker dere alle en riktig god natt:klem: |
God morgen!!
Da var en travel men fantastisk helg over. Venninnen ble gift, og det var altså såå nydelig :love: Gleder meg til det blir min tur ;) Matmessig begynner jeg på ny frisk denne uka, det har ikke vært særlig lavkarbo denne helga for å si det sånn :p Nå er det nok en travel uke med mye planlegging, men det skal nok gå fint. Men aller først må jeg gjøre litt husarbeid!! |
Godmorgen alle sammen!
Tilbake til striskjorte og ???? - hva vi nå kaller det på lavkarbo:D Stress fra første sekund er det i alle fall... Men måtte innom og si hei og rapportere vekt: -1.1kg denne uken, så da fikk jeg nok den vektnedgangen som hang fast forrige uke denne uken isteden :) Totalt 12.8 kg nå på under 4 mnd:D Glaaaaaaad!! Maria: Så kjekt at du har kost deg skikkelig i helgen. tenker det er litt spesilet å være i bryllup når det nærmer seg ditt eget ja:) Du må begynne å kose deg med å planlegge snart - og vi forventer bilde av kjolen her inne altså;) |
Hvor er det blitt av alle vennene mine da? Er jo blitt så stille her inne;)
Jeg har kommet hjem fra jobb, spist middag, ryddet siste rest klart til jeg får overnattingsgjest i morgen, dusjet og pyntet med litt, for i dag er det oppstart på treningsgruppene våre, så jeg skal snart ned og danse litt. I morgen er det kursoppstart, så da blir det en hektisk dag på meg. -Rett ned i dansesalene våre etter jobb og litt mat. Egentlig skal jeg bare instruere 2 timer kurs selv, men så er en av de andre kvinnelige som er borte, så jeg må vikariere for henne, så da blir det 4 timer instruksjon på meg etter 8 timers normal arbeidsdag...:rolleyes: Det er egentlig utrolig kjekt, da, men jeg er veldig veldig spent på hvordan det går med maten jeg spiser nå. Sist jeg hadde fire timer instruksjon i strekk var før påske, og da spiste jeg høykarbo.....:eek: Får ta med meg litt nøtter og ost i veska og håpe på at det holder meg gående lenge nok:rolleyes: Håper alle får en god kveld og at det er noe hyggelig å lese seg opp på her inne når jeg kommer hjem fra dansingen:p |
Hei på dere. Denne vil jeg dele med dere i dag:
♥ GODE TIDER faller ikke ned fra himmelen. Gode tider må vi skape selv. Ikke så mye gjennom vitenskap og teknikk, men med godhet og mye hjerte. Tider med rom for et smil, en blomst og et hjerte, for et stykke himmel på jorden ♥ Er det ikke denne i overensstemmelse med oss på denne tråden? Takk til dere alle kjære venner for støtte, omtanke, spark bak (det er også omtanke;)), gode råd og tips - og bare rett og slett noen som er der ♥♥♥ Var ikke helt forberedt på å ha vektnedgang i morges nei; men er strålende fornøyd med 200 gram. Selv om jeg ikke vektlegger det mer enn at jeg må få slippe å gå opp neste uke og neste uke derigjen før jeg tror det er vekta som har sluppet. Har nå gjort meg noen erfaringer kan jeg vel si. Jeg har tidligere lagt merke til at kroppen blir mer "slamsete", ikke så fast like før vekta slipper litt tak; det er den nå så jeg fortsetter med tankevirksomhet, minimalt med kh og passe med proteiner. Og fett deretter. Bruker ikke diett.no heller; følte at det gjorde noe med disse tankene da vet dere.... Men la inn maten på søndag, og det ble veldig fine tall om jeg får skryte litt av meg selv :) Selvfølgelig møter jeg noen utfordringer denne uka; med møtevirksomhet på formiddagen slik at lunsjen ikke inntas til vanlig tid, må vel fylle opp med kokte egg og babybel så jeg har noe på luringa. Skjønner forresten ikke at folk skal glane på meg når jeg gnafser i meg ett egg eller en ost på vei til bussen :D Sånn sett er osten best da; ser jo ut som godis med det røde på. Egg er verre sånn:p Synes du er tøffest jeg Bente, som danser så iherdig som du gjør. 4 timer instruksjon etter 8 t på jobb står det respekt av! Misunner deg litt bryllupsgleden Maria; jeg vil gjerne også se kjolen når den tid kommer. Tenk så herlig å planlegge bryllupet sitt da! Må vel gjøre noe av det husarbeidet jeg bolsa i går jeg da. Vi snakkes senere i kveld? Det var stille her i dag ja:confused: |
Bente: 4 timer salsa! Helledussen, du er tøff! Kanskje jeg må ta turen til stavanger en dag, så får du lære meg noen moves ;)
Dollsine: Grattis med vektnedgang her også! Kjempegøy! Tipper folka på bussen bare er misunnelige :D Da har jeg vært å trent for første gang siden juni! Herlighet, jeg kommer seriøst til å ha gangsperr imorgen :P Men det var sykt deilig å komme igang igjen! Nå skal jeg spise 3 kokte egg og fortsette planlegging av helgas utdrikningslag! Hyyysj! Det er helt hemmelig!! ;) |
Hva!? Bryllup? Hvor er brudekjolen og menyen? (lavkarbomat i bryllupet, ja?)
bente1: Gratulerer med ned 1,1 kilo og WOW! Fire timer! Det er imponerende. Hva slags dans er du instruktør i? Jeg selv er stolt over å ha kjøpt meg treningskort på studentidretten. Må bare prøve å finne en treningsform jeg syns er gøy. |
Men når vi snakker om trening:
Har noen av dere noen motivasjonstips til dager hvor man virkelig ikke vil trene, men vet at man bør/må? |
Sitat:
Om jeg skal ha lavkarbo mat har jeg virkelig ikke tenkt på en gang! Mest sannsynlig blir det veldig tradisjonelt :) |
Sitat:
Nå trenger bare kjæresten å fri.. jeg har hvertfall middagen på stell! Hihi |
Sitat:
|
Skal ikke si det til noen at du skal på utdrikkingslag i helga Maria!
Hva har du trent siden du blir så "stjel"? Jeg strekker sjelden ut etter gåturene mine, og er heller ikke stiv. Men de dagene jeg ikke går tur - er som ei gammal geit når jeg går. Skulle det ikke vært omvendt? Appelsinpiken: de dagene du ikke har lyst til å trene så lar du bare være. Eller gå en rolig tur. Så gammel som jeg er så har jeg lært at kroppen sier fra når han trenger en timeout. Gjerne med ulyst for trening. Da holder det med bare litt. Maria: klart du tar den maten som passer best. Det er jo bryllupsdagen din! Å som jeg gleder meg!! |
jeg har vært på en kombinert time; 30 min spinning og 45 min stram opp!
Jeg lærte faktisk en gang at stivhet har ingenting med uttøyning å gjøre, det kommer oftest når man gjør øvelser eller fysisk arbeid man ikke er vant med. Derfor forsvinner som regel stølheten etterhvert som man blir bedre trent :) |
Så flinke dere er!
Men når jeg vet at alterntivet til trening ikke er en gåtur, men ingen aktivitet i det hele tatt? Merk at jeg er jenta som i tredjeklasse på barneskolen ville slutte på håndball fordi jeg ble svett !! Liker ikke å bli sliten og svett :p |
Sitat:
|
Tusen takk for tipset, Prutti! :)
Fikk skikkelig dårlig samvittighet når to av mine medboere akkurat kom hjem på trening, hun ene sammen med to venninner. Og der stod jeg og lagde mat... Følte meg skikkelig ufresh. Men til gjengjeld: Jeg ødelegger ikke kroppen min innenfra ved å spise karbohydrater. Snart så er jeg sunnere enn de er! :D:D:D De bare skjønner det ikke! Nå har jeg lagd squashlasagne som er i ovnen og straks er ferdig, og så har jeg lagd gele med fun light som står til avkjøling. Gleder meg. Men tror nok ikke det blir noe gele i dag :p |
Å så glad jeg ble nå når det var litt å lese seg opp på her inne. Koooooser meg :)
Sitat:
Ja, er jeg ikke tøff, gamle rukkelet :p Men jeg elsker å danse da - og jeg synes også det er utrolig kjekt å kunne få lære bort noe jeg selv elsker til andre Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Da har jeg vært på dansetreningen og fått varmet litt opp til i morgen. Og jeg kjenner det kommer til å bli et problem å holde i 4 timer, altså. energien min er ikke like høy på lavkarbo.... Jeg får prøve å gjøre mitt beste, og så håper jeg nøtter og søte små babybel kan redde meg gjennom kvelden. heldigvis blir det bare i morgen det blir fire timer, da, neste uke er hun andre tilbake, så da blir det bare to timer på meg:) |
Sitat:
|
Heng på Bente! Husk masse vann mens du holder på. Dette klarer du ;)
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Men dere...nå er jeg bekymret for Rikkem0r altså! :kadetgaarHun har ikke vært på forumet siden 18.august. Noen av dere som har sett noe til henne? Håper inderlig alt står bra til!! :forvirret
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59. |