![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg har prøvd shampo og balsam fra Maroccan oil. Den "normale" typen. Var forferdelig for mitt hår, som blir ganske fort fett. Vanligvis tar det en dag og en natt før det begynner, men etter de begynte det allerede på kvelden.
Har en full sånn svær pumpeflaske stående. Oljen er fin da, synes jeg. Så lenge jeg holder den langt nede i lengdene og tar det i fuktig hår.:) Er ikke så dyr på blivakker.no |
Sitat:
Meeeen: Wella SP olje (kjøpes bla. på lookfantastic) er minst like bra, og dufter nydelig. Det er forøvrig veldig mange håroljer på markedet som er i akkurat samme liga som Morroccan Oil, som er rimeligere. |
Sitat:
Sitat:
|
Hvis det er floker som er problemet, så hadde jeg gått for noe annet..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nesten alle slike håroljer har ulike fyllstoffer som ikke nødvendigvis er så bra og vil du ikke ha det er det muligens at de helt rene kan brukes. Selv brukte jeg Moroccanoil da jeg hadde langt hår. I og med at jeg bare brukte det i tuppene brydde jeg meg ikke så mye om det var silikon i. Jeg fikk et fantastisk skinn i håret og brukte den siden jeg både farga, brukte rettetang og føner. Den virker også varmebeskyttende. Venneina mi klaga over at hennes hår ble fett, men hun har ikke så mishandla hår som jeg har og jeg opplevde ikke noe slikt. |
Vanlig fuktighetskrem er også ok for håret. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hjemmebleket mitt hår, men en helg helbleket jeg det hele tre ganger. Resultatet ble at jeg ikke turte vaske det for da ble det ala gele. Men etter to tre runder med vanlig fuktighetskrem ble det ok. :ja:
Nå bleker og farger jeg håret hver helg for jeg har lært meg hva håret mitt tåler. I morgen blir det farger mørkt igjen og deretter bleket i striper. |
Photo: jeg gjør noe ala dette :) Siden jeg allerede har f*ckloads av oljer.. Dessuten. Morroccan oil-saken er lagd av arganolje, kan kjøpe billig arganolje på iherb.
|
Er det kun pga spilene i BH at jeg har vondt under brystet?
Sitter ofte sammensunket dessverre, og mer og mer vondt under høyre bryst, der hvor spilekanten er. Vet at BH'en ikke er rett str, men str mindre klarer jeg ikke å få på, den er for stram. Har fått ny stol, hvor jeg kan sitte mer oppreist, men det går igjen utover bekkenet... Vet ikke om det er bøylen i BH, eller om det er noe annet. helt sikkert ikke noe farlig, men har andre opplevd dette? Er det så enkelt at det er for tungt? |
Sitat:
Argan oil var ikke særlig billig på iherb, om du ser på pris i forhold til mengde. ;) Det stedet jeg har funnet det billigst er på Amazon. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det er faktisk vondt uansett, litt ømt å ta på, og .. :o |
Kan noen gjøre meg en kjempetjeneste og sjekke de to første lydfilene (Platon og Aristoteles) på denne sida og sjekke om spilleren bare stopper etter seks-ti minutter? Ev. forsøke å laste ned lydfila og se om dere får mer enn en tjue minutters lang lydfil? Ergrer livet av meg over at jeg ikke kan spille disse filene i sin helhet uten å måtte starte de på nytt og på nytt og på nytt, og at jeg heller ikke får lastet ned hele fila, som skal være på ca 90 minutter. Har oppdatert alt av programtillegg og testet å både spille av og laste ned lydfilene i både Firefox, Chrome og Internet explorer ...
|
Jeg gjør et forsøk her inne.
er det noen her som har studert fotososiologi eller har interesse for det og sitter inne med litt kunnskap? Da vil jeg gjerne prate med deg:) Jeg sitter for tiden med eksamensoppgaven i fotososiologi der jeg blandt annet skal Gjør rede for ulike oppfatninger og dimensjoner ved tid og rom med utgangspunkt i begrepene «sted» og «ikke-sted» («place» og «non-place») Jeg forventer egentlig ikke at noen skal kunne dette her da jeg tror det er bare Høgskolen i Lillehammer som har dette faget. Men ikke vet jeg, er mange kunnskapsrike mennesker her inne :). |
Sitat:
|
Sitat:
|
Du har ikke noen som kan laste det ned for deg og legge det på en minnepinne eller cd eller noe sånt, slik at du kan få hørt det?
Skulle gjerne gjort det, men sitter litt langt unna deg :) |
Sitat:
|
En annen ting jeg lurer på: Er det noen som har erfaring med "minnekart" eller "minnepalasser" som memoreringsteknikker for pensum? Leser litt på nettet og har en viss idé, men lite konkrete eksempler som passer i forhold til hva jeg skal prøve å huske. :) Må vel prøve å ta en ting av gangen, exphil-eksamen nå først, og jeg tenkte å bruke ruta fra her hjemme til nærmeste trikkeholdeplass og opp til Blindern. Eneste jeg har kommet på så langt er å plassere Aristoteles ved Akerselva. :p
|
Sitat:
Jeg brukte aldri noe mønster som fantes, men det som ble logisk for meg. Lagte de alltid med blyant først og så gikk over med tusjer i alle regnbuens farger. Vær kreativ, det kan i alle fall ikke skade og kan i beste fall hjelpe veldig mye! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |