![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
http://images.iherb.com/m/STE-80002-1.jpgKjøp heller denne, på iherb:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers vil jeg anbefale en tur med kanalbåtene, og å avslutte med lunsj på cafeen som ligger helt ytters på baksiden av nyhavn (husker ikke hva den heter nå, men er det operaen tro som ligget der?) eller du kan ta metroen ut til christianshavn og rusle i christiania og langs kanalene (i ovengaden neden vannet, verdens beste gatenavn :D) Hvis det er veldig fint vær kan du dra på assistenkirkegården (park og kirkegård i ett, populær hang out blandt de lokale) eller gå tur langs søerne. Eller dra på stranda på kalvebod brygge midt i byen. Vet du hvor du skal bo på hotell? Lettere å komme med tips om evt spiseplasser og sånn. Shopping liker jeg å gjøre på vesterbro, fra hovedbanegården og oppover. Jeg syns strøget er litt masete, og det er mye av de samme butikkene som på Karl Johan. Ellers er det greit å gå i paralellgatene til strøget. Www.aok.dk er forøvrig min favorittside for å holde meg oppdatert på køben (tilsvarer oslopuls.no) |
Sitat:
|
Jeg savner gode smaker på kjøttretter og gode dressingen til salatene... Noen som har noen ketogene tips? Setter stor pris på linker til gode oppskrifter feks... :)
|
Noen som har prøvd pastamaskinen fra Clas Ohlson?
http://www.clasohlson.com/no/Marcato...in/Pr341165000 Lurer bare på om det er sånn som først kjevler ut veldig tynne leiver før man evt deler opp i ønsket "pastatype"? Driver og eksperimenterer med noen kjeks/snacks og er lei av at jeg ikke får de tynne nok med kjevle, tenkte kanskje en pastamaskin kunne være noe. Har også tenkt og prøve å lage pasta av sesammel :) |
Sitat:
Jeg tror ikke dette vil fungere uten det limet som glutenet i hvetemel gir...? Hadde du bodd i nærheten skulle du ha prøvd med vår støvsamler... (Bare du vasket den selv etterpå :D ) |
Takk for fine tips, Furine og Carisma :blomster:
|
Sitat:
|
Kan man piske kremfløte som har vært fryst til krem?
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk for tilbudet skulle seff ha vaska etter meg jeg, bare her på jobb jeg ikke gidder det for vi har en "guttunge" her som aldri tar koppevasken. Nå er vi så drittlei at vi bare bruker og passer på at det ikke er rene kopper til drittungen slik at han må vaske, som oftest vasker han bare den kroppen han trenger selv og lar resten stå. Er jo ingen vits at han vasker opp etter alle vel (som vi andre gjør)? Hva gjør man med sånne jyplinger?? |
Sitat:
|
jeg er i sonen til å få meg jobb, venter på svar idag, og tror helt ærlig at det er en veldig stor sjanse for at jeg får den. med rimelig kjapp oppstart også.
det jeg lurer på er i forhold til NAV og dagpengene jeg går på. Når jeg skal sende meldekort neste gang, (om jeg har fått jobben da vel og merke), så kommer jeg til å krysse av for at jeg ikke lenger vil være arbeidssøker hos nav. men får jeg da den siste utbetalingen selvom jeg krysser av for å ikke være arbeidssøker lenger? |
Sitat:
|
Sitat:
Her er vi bare 4 stk og det er ikke mye og vaske opp og selvfølgelig kan hver enkelt ta sin kopp slik som jyplingen foreslår, men da får han jaggu ta og vaske kopper etter sine gjester også. Det skjer ikke!! Eller jo forresten i dag "vaska" han opp, men de så jo ikke ut koppene. Tok en kopp og vaska den på nytt før jeg brukte den jeg :rolleyes: Usikker på om han er så dårlig på oppvask eller om han gjorde det for å slippe unna en annen gang. Men det skal vi bli to om..... he he he:D Turnus og liste blir for dumt for vi er så få og det tar et par minutter daglig og fikse dette, men han skal få kjørt seg, jeg er ikke mora hans så jeg har bestemt meg at får nå av har jeg en kopp med mitt navn og vasker kun den (og evt gjestekopper) :D Men løsning, nei det finnes ikke. Det er alltid noen slike latsabber som tror de er hevet over alt og alle på enhver jobb :rolleyes: |
Sitat:
|
Noen som har prøvd et produkt som heter "Just Like Sugar" ?
Høres nesten for godt ut til å være sant, men får mye skryt i diverse lavkarbo blogger. Sitat:
|
Dette høres spennende ut :) vil gjerne prøve det m det dukker opp i butikken/helsekosten, men ellers synes jeg at det har kommet mange deilige sukkerprodukter på markedet de senere år. Tenker på både Stevia, sukrin og tagatesse :) gleder meg til å lese mer om dette nye.
|
Jeg skal til Tyskland på en jobb snart og det ser ut til at de selger det der. Tror jeg må kjøpe med meg og prøve om jeg får tak i.
Sukrin klarer jeg bare ikke, selv i små mengder, Tagatess gir meg mageondt og Stevia passer ikke i alt synes jeg og kun i små mengder. Håper Just Like Sugar er så bra som ryktene tilsier. |
Jeg lurer på hvem jeg kan godsnakke med slik at jeg kan overta ms'en til ene poden og aspergern til den andre. Det sliter mye på meg å vite at DE må slite med det..... :hylgrine:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Som en som har spist FOS i halvkilovis så kan jeg si at man kan begynne med 1/2 ts 1-2 ggr daglig og sakte bygge opp toleransen (les endre og tilvenne bakteriekulturen i magen) På slutten tok jeg 1ts i tekoppen - og jeg drikker ca 8-10 kopper daglig - uten problemer. :)
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29. |