![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Er enig med Carisma at jobb/folkehøyskole, et år i utlandet (om du kan) kan være en ide for å finne ut av ting. Ellers kan du jo ta et år på universitet der du bare følger et par klasser som virker interessant, om det lar seg gjøre. Lykke til, finner du ikke det rette med en gang er det bare og prøve igjen. Selv var jeg 29 da jeg gikk tilbake til høyskolen og har aldri angra. |
Sitat:
Sitat:
Ofte når jeg sitter heime og ser film og tar meg en god snus ( for å hindre søtsug og jeg er avhengi, så drikker jeg vann i tillegg for å ikke la meg friste av brus og andre søtsaker). Men da får jeg begrense mitt vannintak da og spise mindre porsjoner, har til og med begynt å veie kjøttet jeg spiser . 100 gram kjøtt til middag med grønnsaker ved siden av. Dette går som det suser og da kan jeg vel kutte ut vannintaket også. Må forresten takke alle for svar! |
Ut fra vekt kontra fettprosent antar jeg at du er mann? Er ikke hundre gram kjøtt litt lite da? Særlig om du trener styrketrening i tillegg? Jeg trener ikke mye og er relativt normalvektig, men kan fint spise 150-200 gram kjøtt til middag for å bli mett.
|
Sitat:
|
Sitat:
Mener også at PT'en min anbefalte 100-150 gram kjøtt men nå ble jeg jaggu usikker |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er vel lov å sette ned glasset mener jeg :) |
Dersom du virkelig blir passe mett på 100 gram, så. Det har ikke så mye hensikt å spise så lite med mindre du har en virkelig dårlig apetittregulering, eller sliter med å komme over et platå, selv da synes jeg det høres ut til å være i minste laget for en voksen mann.
Jeg kan forstå at du ønsker å redusere volum på magesekken, men du behøver ikke å spise så mye i faktisk mengde for å få nok energi. Dessuten er det cellene som i all hovedsak gir signaler om sult, noe man kan kjenne en viss forskjell på når man har et greit inntak over en tid. Når jeg sier at jeg spiser 150-200 gram kjøtt i et middagsmåltid tar jeg også høyde for at jeg spiser 2-3 ganger daglig, forresten. Dersom du lever ketogent skal du ikke behøve å spise lite og hyppig. Lytt til kroppen din og hvilke signaler den gir! Håper du får i deg nok fett, i det minste! :) |
Sitat:
Jeg har lest meg frem til at om du vil minke magesekken så må du spise lite og regelmessig men om det ikke gjelder for ketolyse er det også greit. Jeg vet ikke helt om jeg missforstår deg når du sier at du spiser 150-200 gram kjøtt til sammen i løpet av dagen eller om dette gjelder et måltid (?) men jeg understreker hvertfall at for min del gjelder dette bare middag! jeg spiser mye kokte egg, egg og bacon , piknikkskinke, tunfisk og sørger for masse fett, majones, smør osv. Jeg skal nok få i meg nok fett hvertfall :). huff.. er så mye jeg lurer på her inne men det får jeg heller ta en annen gang :) haha! |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg spør igjen - blir du passe mett av 100 gram kjøtt? Hvorfor er det så viktig for deg å få mindre magesekk? Jeg tenker at når du spiser næringstett nok mat, så vil mengdene gjerne minke også, dersom du spiste store mengder mat før, f.eks., og da vil dette med magesekken gå av seg selv. :) |
Sitat:
Jeg vil ha mindre magesekk så jeg kan få en figur jeg hadde før, atletisk , mitt hovedmål er å få en sportslig kropp så jeg føler meg bedre og det er gøy å se hva man kan oppnå om man går inn for det :-) |
Sitat:
Se heller litt på totalmengde proteiner om du må telle noe, fremfor gram kjøtt. |
I slutten av mai skal jeg på en konferanse i København, og siden jeg aldri har vært der (:eek:), tenkte jeg å benytte sjansen og dra et par dager tidligere. Konferansen starter mandags kveld og jeg drar nedover søndags formiddag. Jeg har altså nesten en hel søndag og mandags formiddag og ettermiddag til å gjøre hva jeg vil :D Tipper at jeg vil bruke mandagen på litt shopping og bare traske gatelangs, men trenger noen tips til hva jeg kan gjøre søndagen. Hvis det er fint vær vil jeg helst bruke dagen på å gå en del, så tips på fine parker, arkitektur og gåturer mottas gjerne :) Tar også imot tips på hva jeg kan gjøre hvis søndagen blir regnfull og guffen.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Køben er fin, generelt. :ja: Fint å gå i området med Amalienborg, Kastellet etc. |
Noen som vet om Extra tyggegummi inneholder kunstigsukker? Sorbitol er jo kjempe fyfy!!. På pakken ser jeg ingenting.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |