Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

vaskeklut 03-04-13 11:17

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

vi har sånn mådæææærne leilighet uten taklister..... :o

vaskeklut 03-04-13 11:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1435460)
Alternativet til fiskesnøremetoden er å så sette opp en smal hylle, nesten som en bred list - og så arrangere bildene samlet på denne. Da slipper dere unna med 2-3 gipsplugger.

Sånn som her:
http://kaffiogsjokolade.blogspot.no/...bildevegg.html

det var lurt, kanskje jeg kan overtale mannen til det :ja:

mereo 03-04-13 12:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1435492)
det var lurt, kanskje jeg kan overtale mannen til det :ja:

Så IKEA hadde fått noen sånne fine hyller man kunne putte bilder på :)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30152596/

Photobscura 03-04-13 17:54

Hvor lenge holder sellerirot seg i kjøleskapet ...?

Kanutten 03-04-13 17:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1435576)
Hvor lenge holder sellerirot seg i kjøleskapet ...?

Kjempelenge hvis du tar den ut av plasten.

Furine 03-04-13 18:20

Ja, den held LENGE. :ja: Men helst heil sellerirot, den held seg lengst. Berre tull at dei deler den opp i Noreg. :sint:

Photobscura 03-04-13 18:37

Flott! Kjøpte den før påske, og den er ikke pakka inn lenger. Da blir det sellerirotfries, da! :D

TrillTrall 03-04-13 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1435586)
Flott! Kjøpte den før påske, og den er ikke pakka inn lenger. Da blir det sellerirotfries, da! :D

Jeg lagde sellerirotfries i går av 1/2 rot som jeg kjøpte onsdag før påske - den har ligget både kaldt og i romtemperatur, har vært med på hytta og hjem igjen. :) Friesene var kjempegode! :sikle:

Photobscura 03-04-13 18:57

Hipp hurra! :D

Kanutten 03-04-13 19:15

Jeg lurer på når Vår Herre synes jeg har fått nok å stri med. Siden november har pappa "dødd" to ganger, eldstepoden har fått diagnosen ms og minstepoden har fått diagnosene add og asperger. Selv fikk jeg vite at årsaken til mine plager er posttraumatisk stressyndrom....

Det er nok nå!!!

Men æ står han a!! Det kunne ha vært værre!

Dilly 03-04-13 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1435593)
Jeg lurer på når Vår Herre synes jeg har fått nok å stri med. Siden november har pappa "dødd" to ganger, eldstepoden har fått diagnosen ms og minstepoden har fått diagnosene add og asperger. Selv fikk jeg vite at årsaken til mine plager er posttraumatisk stressyndrom....

Det er nok nå!!!

Du er sannelig ei tøff og positiv dame :klem:tenk om alle kunne takle motgang slik som du :hearts:

Carisma 03-04-13 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1435586)

Før påske kan regnes som dagsfersk ift den jeg brukte her om dagen. Tror den var fra januar... Litt muggen utenpå, men det skar jeg bare bort, like fin inni.

nellie 03-04-13 23:06

Sitat:

Det er nok nå!!!

Er det ikke positivt å ha et svar på hva som er årsak til plagene dine da?

Kanutten 04-04-13 08:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1435629)
Du er sannelig ei tøff og positiv dame :klem:tenk om alle kunne takle motgang slik som du :hearts:

:klem: Tusen takk Dilly!

Kanutten 04-04-13 08:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1435638)
Er det ikke positivt å ha et svar på hva som er årsak til plagene dine da?

Visst er det positivt! Jeg bare lurte på om det ikke var nok nå. Jeg har 4-5 møtet i uken bare pga av podene mine og i tillegg kommer mine avtaler hit og dit.

Det at såpass mye skjer på en gang krever både tid og krefter.
Feks i dag skal jeg først til fastlegen med poden slik at han får sykemelding for hele skoleåret, etterpå skal vi på sykehuset for han må begynne på en kortisonkur siden det ms-attakket han fikk for ca 14 dager siden viser seg å være kraftigere enn det pleier, etter på skal jeg på skolen til minsten for å delta på et teammøte, deretter skal jeg til bup med minsten før jeg deretter henter den eldste på sykehuset. Håper jeg rekker alt i dag. Jeg som jobber bare 60% fordi jeg skal ta livet helt med ro i 40% i håp om å bli frisk nok til 100% igjen...:o

smgj 04-04-13 08:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1435664)
Visst er det positivt! Jeg bare lurte på om det ikke var nok nå. Jeg har 4-5 møtet i uken bare pga av podene mine og i tillegg kommer mine avtaler hit og dit.

Det at såpass mye skjer på en gang krever både tid og krefter.
Feks i dag skal jeg først til fastlegen med poden slik at han får sykemelding for hele skoleåret, etterpå skal vi på sykehuset for han må begynne på en kortisonkur siden det ms-attakket han fikk for ca 14 dager siden viser seg å være kraftigere enn det pleier, etter på skal jeg på skolen til minsten for å delta på et teammøte, deretter skal jeg til bup med minsten før jeg deretter henter den eldste på sykehuset. Håper jeg rekker alt i dag. Jeg som jobber bare 60% fordi jeg skal ta livet helt med ro i 40% i håp om å bli frisk nok til 100% igjen...:o

:klem:
Håper på en periode med silkeføre for deg snart...

mereo 04-04-13 12:18

Sitat:

Det er nok nå!!!

Du er bra greit inspirerende for oss som bare surker over små dritt i hverdagen..

Sender deg masse gode vibber for framtia :D

Zillah 06-04-13 10:59

Meldekort, AAP:
Korleis gjer vi det igjen, når det ikkje har vore noko jobb å gå til i tiltaket pga påske, har jo ei heil veke med "tomme" dagar. Eg har jo framleis vore i tiltaket sjølv om arbeidsstaden har vore stengt, skal eg krysse eller ikkje? Trekkes det stønad for det? Eg hugsar ikkje frå jul til påske, heh, og loggen går ikkje så langt bak.

Kitt 06-04-13 11:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1435960)
Meldekort, AAP:
Korleis gjer vi det igjen, når det ikkje har vore noko jobb å gå til i tiltaket pga påske, har jo ei heil veke med "tomme" dagar. Eg har jo framleis vore i tiltaket sjølv om arbeidsstaden har vore stengt, skal eg krysse eller ikkje? Trekkes det stønad for det? Eg hugsar ikkje frå jul til påske, heh, og loggen går ikkje så langt bak.

Krysse av for at du har vært der! Du er fortsatt på tiltak! Det er ikke din skyld at de har feriestengt! ;)

vaskeklut 06-04-13 12:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1435964)
Det er ikke din skyld at de har feriestengt! ;)

Nei, det skulle tatt seg ut :D

Photobscura 06-04-13 12:54

Jeg krysser ikke av for ferier (mitt tiltak er utdannelse), men de dagene jeg er på forelesning eller jobber med skolearbeid. Får fortsatt akkurat de samme summene utbetalt uansett antall avkrysninger.

Julie 07-04-13 01:38

Hva skal jeg studere på universitetet til neste år...? :rolleyes:

Lillemy71 07-04-13 10:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1436037)

Noe du synes er spennende og interesserer deg for? Kan fort bli traurig ellers :ja:

Photobscura 07-04-13 10:40

Sitat:

Nå vet jeg ikke hva du studerer fra før, eller hvilke interesser, håp og drømmer du har for fremtiden. Men sånn på rent generelt grunnlag kan en studieveiledningstime være supert! Jeg visste forsåvidt hva jeg ville studere, men tok en sånn time uansett, og fikk masse nytte og inspirasjon av det! :)

Ellers kunne jeg ikke vært mer enig med Lillemy71. Jeg har et semester nå med fag som er obligatoriske i emnegruppen min og som jeg nok ikke ville valgt selv om jeg kunne, og jeg holder på å kjede vettet av meg. :p Men guleroten er at jeg kun vil ha ti obligatoriske studiepoeng igjen når dette semesteret er over, og ellers kan velte meg i mange andre spennende og relevante emner fremover. :)

Carisma 07-04-13 14:26

Sitat:

Må du studere på universitetet da? Det finnes mange gode høyskoler og ofte er miljøet mye bedre enn på de store universitetene.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.