![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Du vet altså at østrogenet er lavt og det er derfor du er sulten? Har du prøvd å øke proteinet? Og kanskje få inn et par måltider med lever (fullt av mikkronæringsstoffer - spesielt mineraler)? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tenkte mer på at lever spesielt er naturens multivitamin, og at det kanskje kan virke positivt på matlysten. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har fått påvist lavt østrogen, men ikke årsaksforholdet til sulten, for å si det sånn - bare det jeg opplever med at når menstruasjonen uteblir, så vedvarer den krisesulten som vanligvis bare er der i en dag eller to i forkant. I normale tilfeller håndterer jeg det ved å spise av hjertens lyst, men når det strekker seg over mange uker begynner det å føles mindre bra. :p Jeg kan vel plukke opp humle-te i morgen også. Leste i tillegg at bukkehornkløverfrø kunne være hjelpsomt! |
Sitat:
http://jordmorsiri.no/artikler/29/article/item/null Kanskje du har et problem som egentlig ikke er et problem? Ut over at du tydeligvis blir "låst" i feil fase da. Skaff deg et termometer med nøyaktighet på to decimaler, mål rektalt til samme tid hver dag, rett ut av senga (det er dette mange fruktarhetscomputere benytter) og se om ikke økningen sammenfaller med hungeren. Dersom temperaturen holder seg høy gjennom hele hungerperioden så er det rett og slett økt forbrenning og futile cycling du driver med. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har oppdaget sensitivitet ovenfor hvetemel på lavkarbo? Spiser ikke hvete til vanlig, men trøkket i meg et lite stykke kake på en fest i går - i dag har jeg flekkvis utslett over hele kroppen. Er atopiker, så reagerer lett med eksemutbrudd. Kan liksom ikke komme på noe annet som kan ha forårsaket det.
|
Ettersom hvete kan være inflammatorisk, så høres det ikke usannsynlig ut! Om jeg får i meg en viss mengde av noe glutenholdig så får jeg enorme magesmerter og rosacea-utbrudd ...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
I kategorien "ting vi ikke spiser på lavkarbo som man har prøvd i ettertid": Bare jeg som reagerer på banan? I forrige uke hilste jeg på banan i noen dager for første gang på 2.5 år, og det var jo et rent sirkus av bulder og runddans i magen. Som om jeg enten burde fylle på med mer mat eller gå på do, uten at noen av delen hjalp. Raregreier...
|
5 egg
5 ss majones 2 ss creme fraiche 50 g paprika 50 g erter (frosne er ok) 25 g løk 1 ts karrikrydder 0.5-1 ts chiliflak (salaten blir sterkere når den har stått litt!) 1 ts salt Hva er chilliflak? Fant denne oppskriften her inne, og tenker å prøve den :) |
Chilliflak er som regel chillipulver som ikke er finmalt, men som er litt flak.
Se bilde av boks hos lenabeatrice http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...e-tacokrydder/ |
God Dag!
Idag skal jeg ut på Druen å feire min 23 årsdag. Er det noen som har forslag til noen hjemmelagde "lavkarbo" drinker :)? jeg er glad i whiskey og hvitvin men en drink er godt innimellom også! |
Sitat:
Gratulerer med dagen, og have fun! :) |
Sitat:
Kos deg! |
Sitat:
:) |
Sitat:
|
Sitat:
Siden du liker whiskey, hva med en cowboy? Rett og slett whiskey med fløte. I noen oppskrifter bruker de mørk rom også. Ristes sammen og serveres i cocktail-glass. Eller blackbird som er whiskey, fløte og eggehvite. Ristes sammen og serveres i cocktailglass. Sitat:
|
Hvilken type eddik er best til matlaging?
Til feks agurksalat. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27. |