![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Og dere, gjett hva jeg fant her om dagen da jeg kjedet meg litt på kvelden..
http://www.ideas4recipes.com/ På denne siden kan man skrive inn mellom 1-5 ingredienser av det man har i kjøleskapet, trykk på søkeknappen, og så kommer det opp middagsforslag etter hva man allerede har hjemme! Smart! Mange oppskrifter skal serveres med brød, ris osv, men da kan man jo bare lage en god salat istedet! I kveld skal jeg lage en slags gryte med kjøtt, paprika, tomater, squash og ost. Gleder meg! |
Sitat:
On a different note... Jeg veide alt i oppskriften på muffinsene og la inn på diett.no for å sjekke.. Det her er per porsjon, altså EN muffins!: Energi 102 kCal Protein 4.38 g (10 % ADI) Karbohydrat 6.37 g (5 % ADI) Fett 8.8 g Natrium 97.5 mg (6 % ADI) Det var en deeel! mer en hva jeg trodde merker jeg :eek: Kan det være sukrin og splenda er lagt inn med 100gkarbohydrater/100g kanskje(96 på splenda? husker ikke helt)? For jeg ser ikke hvordan det ellers er mulig at det skal bli så villt.. |
Aaah, fant ut at jeg kunne bytte om på det kakediagrammet og da viser den at sukrin er 82% av karbohydratene... Hmmm... Men det blir jo litt feil føler jeg...
|
Etaeb: Jeg bryr meg ikke så veldig om det som står på ADI% jeg, vet ikke helt hva det regnes ut fra. Tar bare en multivitamin mineral hver dag for å sikre meg at jeg ikke får for lite av det. I tillegg til antall gram karber, er det energifordelingen du bør være mest opptatt av. Den får du fram ved å trykke på taben som heter Kakediadram (ellerKdiagram). Energiprosenten skal være ca 75% fett, 20% protein og 5% karber. :)
Appelsinpiken: Den var smart, altså! De aller fleste oppskrifter kan jo veldig lett tilpasses lavkarbo, og av og til føler man seg virkelig tom for ideer, så da kan det være kjekt med noe slikt;) RikkemOr: Kan jo bare kutte vekk hele sukrinen og splendaen, det gir jo ingenting likevel - så får du et bedre bilde. Kan da ikke bli så mye i en enslig muffins - det tror jeg ikke:nei: ....og håper jeg ikke -de så så gode ut.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Appelsinpiken: det er nok teflonen som er gåen ja:( Jernia neste; den panna var kjempegod med høye kanter og lokk. Ikke rart den er utslitt heller; den er brukt opptil flere ganger hver dag. Ser at dere har diskutert stixene; jeg ser aldri resultater av "utskeielser" samme dag som de er gjort; det alltid 2 dager. Så bra du fant ut av muffinsene! Det er ikke sikkert en trenger å ha i søtning heller; både mandelmelet og evt kokosen gir god smak i seg selv. |
2 Vedlegg
Her er resultatet av ManTarDetManHar-middagen min!
Oppi her er det en stor RØD tomat, en stk GRØNN squash, litt over en halv GUL paprika, en liten GUL løk, 300 g oksekjøtt, ca 40 g ost og ca 1,5 dl fløte. Og noen ss cocosa for ekstra fett ;) Alt jeg lagde passer fint til to personer (som spiser middels mye) og inneholder totalt: Kcal: 1475 Fett: 114 g Karbohydrater: 20,64 g Protein: 86,79. Det her ble nammenam, eneste minuset var at kjøttet jeg hadde ikke var mørt nok. Men sånt skjer når man ikke har peiling på hva man kjøper, og bare tar noe som ligner på noe man har sett før. Kanskje jeg ikke engang spiste oksekjøtt :eek:!? |
Mmmmm, det så namme ut Appelsinpiken! :D Det mest avanserte jeg har gjort på kjøkkenet idag er å lage omelett liksom, for 2 gang i hele mitt liv :p
|
Sitat:
Lunch er salat med tomat, agurk, squash, fetaost, paprika og mye olje på. Litt salami eller laks. Eller jeg lager grøt, omelett osv. Frokost og lunch bytter jeg litt om på..... Jeg spiser det samme som gubben til middag,(kjøttdeig, koteletter, all slags fisk, litt pølser med lite kh, biff, entrecot osv, men har stort sett bare salat til + litt squarsh og aubergine. Bruker også mye blomkål og brokkoli i alle slags former. Og jeg bruker mye olje, rømme, cremé fr. cottage cheese på maten. På kvelden spiser jeg gjerne litt Tyrkisk yoghurt med litt valnøtter, og soyaflocker på.... eller bringebær. Og så tar jeg 2 paranøtter hver dag ! |
Åååå, det så kjempegodt ut, Appelsinpiken!!!
Mmmmm nå har jeg muffins i ovnen. Deigen smakte fantastisk, gleder meg!! Brukte blanding av sukrin og stevia som søtning, og så to jeg oppi litt mer fiberhusk + en ss rømme og en skvett fløte:p (er litt sånn som alltid må gjøre min egen vri på oppskriftene, håper det blir velykket denne gangen også...) |
Hvordan blei muffene dine Bente??? :sikle:
|
Sitat:
Livets små gleder;) |
Sitat:
Idag har jeg kjøpt bringebær og blåbær for tenkte noe sånt til kvelds.. Så lurer jeg på om jeg bare skal ta fløte over (føler det kanskje blir litt lite mat av det :confused: ), eller om det er noen som har en digg smoothie å anbefale?=) Skal nevnes at jeg tidligere ikke har vært spesiellt fan av det mange ser på som vanlige smoothies med yougurt osv.. Har kun brukt frosne bær, isbiter og eplejuice knust sammen..:) Og viktig: Det må ikke være no rømmesmak... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Når jeg spiser bacon er det stort sett bare 10-12 g. Og jeg steiker det godt... Aldri mer enn 2 egg.. Brødet er proteinbrødet til dr. Hexeberg. Jeg spiser også endel majones og aioli. Det "værste" er at jeg egentlig hater fett, - det fettet på koteletter feks... Nå tvinger jeg det i meg og blir det for ekkelt, skjærer jeg det i små biter og svelger det ned med vann. Uten å tygge.....:_ohmy: |
Sitat:
Fett: 243.29 Karbohydrat: 20.5 Protein: 108.12 Edit: Fjerna litt blåbær fra blandingen, så slik blir dagen... etterhvert ;) Fett: 242.93 Karbohydrat: 17.5 Protein: 107.72 Foreløpig idag ligger jeg på ca 10g karbohydrater... |
Sitat:
|
<3 <3
|
Sitat:
|
Jeg har handla nye gardiner idag jeg..! Sviiiindyrt er det, for jeg må ha 7 lengder i stua... Heldigvis fant jeg på 50% i den fargen jeg var innstillt på før jeg dro til butikken..:) Fortsatt 200kr per lengde da, så pengene fikk bein å gå på de.. Også sååå skuffa jeg blei når jeg fikk de opp.. Blei liksom bare feil.. Men så ser jeg på de nå og jammen blei det bra likevel :rolleyes: Spesiellt fine i det "varme" lyset som er ute her nå :ja: Handla også ny duk og løpere til spisestua, fornøyd med det :)
Nå koser jeg meg i nyrydda og støvsuga hus (vasken tar jeg imorgen) med tente duftlys og en kopp kaffe med cocosa, balsam for sjelen :hearts: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |