![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Sitat:
|
Lasagna med Dreamfields pasta. Ikke noe jeg spiser veldig ofte, men er ok en gang i blant. Jeg pleide å lage ostelasagna, men vet ikke hva som er galt med osten her, den blir utrolig oljete og skiller seg, så ostelasagnaen blir en eneste stor oljemørje
|
I dag blir det chili con carne til middag. I morgen skal vi ha kalvestek fra Limousin. :sikle: Den har jeg gledet meg til hele uken!
|
Gryte med kjøttdeig, løk, sukkererter, squash og kokosmelk. Dessert ble bringebær og blåbær med fløte.
|
driver og lager hjemmelaget kyllingsuppe, aner ikke hvordan dette går for jeg har aldri lagd den før:p
|
ostefyllt burger med salat blir det her i kveld, i morgen blir det hjorteskavgryte med masse fløte og rømme
|
Stekt kyllingfilet med brie, stekte grønnsaker (brokkoli, squash, rødløk og champignon) samt "pommes frites" av sellerirot :) Det var fantastisk godt og enkelt :)
|
Langtidsstekt svinesteik m/hjemmelaga surkål og blomkålmos+ fløtesaus:)
|
Sosekjøtt med blomkål og rosenkål. Ingen dessert, skal ut til kaffe, tar da med meg bontykake.
|
Fløtepannekaker!:D
|
Ovnsbakt laks med chili, ingefær, hvitløk, lime, litt splenda og brokkoli.
|
Hjemmelaget biffgryte;
Skjær biffkjøtt i biter og brun i panne. Biffkjøttet kokes så i kjele med kremfløte (så mye at det blir en "saus"), salt og pepper (og litt mørk buljong om ønskelig) i ca. 2 timer. Tilsett gjerne litt negro for å få farge. Serveres med en frisk salat :) (og ris/poteter dersom noen spiser det). |
Fredag: svinemør
Lørdag: sushi med blomkålris Søndag: Kjøttboller i creme fraiche saus (med soyasaus for fargen), brokkoli Mandag: MYE sushi (valentinmiddag) med blomkålris, avokado, grønn paprika osv. Tirsdag: tynnribbe med rødkålsalat |
Kjøttboller med parmesan, rosmarin og hvitløk med en saus av rødvin, løk, rosmarin og litt fløte. Servert over smørdampet rosenkål.
|
I går: Hjemmelaget sushi
I dag: Buffe på konferansen med Hexeberg og Poleszynski :) |
Kyllingsalat med bacon ;)
|
Stekt torskerogn m/løk, hjemmelaga remulade og smørdampa blomkål:)
|
Resten av tynnribba fra i går, choronsaus og salat. Omnomnom
|
I dag blir det taco med ostekjeks, salat og creme fraiche :)
|
Helstekt indrefilet av svin og blomkålmos.
|
Nakkekottiser med jukseris, litt salat og en god feit saus.
|
Nykokt sjøkreps og majones....et skikkelig luksusmåltid :)
|
Sitat:
*går for å ta ribbe ut av frysen* Middag i dag var rotihop med bratwürst i tynne skiver, en halv rødløk, to fedd hvitløk, en liten tomat i biter med "fyllet" tatt vekk, en teskje tomatpure og litt matfløte samt brekkbønner. Et lite dryss med revet ost til slutt. Krydret med salt og pepper og tørket oregano og basilikum. Ble forbausende spiselig faktisk. :) |
Hjemmelaget pizza etter oppskrift funnet i forumet. Litt eksotisk med pesto og fetaost som "tomatsaus", og kylling+diverse. Gleder meg:D
|
Jeg tenkte prøve meg på squash-"pasta" med svinkekjøttdeig/tomatsaus. Vet ikke hvordan jeg lager squashpasta, så blir spennende :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |