![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Den er byttet ut nå, for å si det sånn... |
Sitat:
Laptop er et teit navn, egentlig, det er tydeligvis ikke bare veien til ødelagt vifte. :p |
Sitat:
|
Se her, ja! Jeg tror gåten er løst. Det ser ut til å være ganske harmløst, og utløses gjerne av både kulde og varme. Ikke har jeg dårlig blodomløp eller noen problemer med hjerte eller blodtrykk eller annet sånt. Men jeg er veldig lys i huden, særlig på vinteren, og jeg har en tendens til å gå litt tynnkledd – særlig på beina (korte skjørt, litt for tynne ullstrømpebukser. :p), samt at jeg sliter litt med at jeg både blir fort for kald og fort for varm (dårlig temperaturregulering er et typisk symptom på stoffskiftesykdom som jeg jo har.). Mulig det har vært der mer enn hva jeg har lagt merke til, for det har bare vært tilfeldig at jeg har sett det, ettersom jeg sjelden stirrer så mye på egne lår. :p
|
Sitat:
Jeg har og fått noe lignende av kulde - det går dog over så snart jeg blir varm igjen. Heh, ser du fant samme linken som jeg nettopp satt å så på. |
Sitat:
Som jeg svarte i innlegg nummer to over, så tror jeg bare at jeg er en bleiking som er litt ekstra følsom for kulde og varme, tydeligvis. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Så fant jeg dessverre ut hvor fantastisk fersk tunfiskfilet er forleden. Jeg sier dessverre, fordi kiloprisen er ikke akkurat studentvennlig. Frosne fileter er heldigvis billigere, og selv om jeg ikke regner med at det er heeelt det samme... er det noen vits i å kjøpe det istedenfor, eller er det penger ute av vinduet?
Lurer rett og slett på hva folk sin erfaring med fersk kontra frossen tunfisk er. :p |
Har dere ikke en "pute" enten kjøpt eller laget, som beskytter dere mot varmen??
|
Og.. Tretthetsbrudd er hva jeg har hatt i foten min! Det ble sjekket idag av legen, og alt er grodd fint, så intet å gjøre, men kan være alvorlig..
Les her: tretthetsbrudd |
Sitat:
|
Hvorfor har jeg dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver når jeg ikke er på jobb i dag fordi at jeg ligger hjemme og spyr?
|
Sitat:
Fokuser på deg selv og at du faktisk er skikkelig syk og bruk kreftene på og bli frisk og "drit" i arbeidsgiveren. God bedring :klem: |
Sitat:
Men, hmm.... nå lurer jeg på om ikke de kanskje har tunfiskfilet i frysern på asiamarkedet, og om jeg tør å kjøpe og spise den, tatt i betraktning at jeg ikke ble forgiftet eller døde av tilapiaen deres. Tror jeg må prøve. :D |
Grunnen til at tunfisk er så dyrt er vel at det snart ikke er noen igjen å fiske..
|
Sist jeg tok blodprøver hadde jeg lett forhøyet vitamin d3. I det siste har det jo vært ganske mye om at d3 er viktigere enn vi har trodd, og at man kanskje trenger mer enn man har trodd før. Er det noen som vet noe om hvordan dette er i forhold til de referanseverdiene de bruker ved boldprøver. I følge blodprøvene bør jeg jo redusere d3 noe, men jeg lurer litt på hva som er optimale verdier, særlig ettersom jeg har noen autoimmune sykdommer.
Jeg får i meg mellom 1200-1500 ie om dagen + at jeg et par ganger i uka har tatt 5000 ie. Så nå lurer jeg på om jeg bør slutte med de 5000 ekstra et par ganger i uka, evt. redusere det til en gang i uka. Er det noen som har noen god info å referere til når det gjelder optimale verdier? |
Hvor mange gram er en typisk salat for deg? Og hvor mye er for lite/mye?
Var å plukket ut salat til lunsjen min på kiwi som inneholder blandt annet revet ost,kylling isbergsalat,paprika,agurk og da jeg veide det ble det totalt 300gram, er det for mye for et måltid ? |
Sitat:
http://www.grassrootshealth.net/ |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |