![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg har et gammelt, trekantet, lite teak hjørnebord og det har blitt antydet at det kan være et designbord fra 50-60-tallet. Prøver febrilsk å finne ut om det faktisk kan være en av de gode, gamle designerne (dansk??) som kan ha laget dette.
Er det noen som har peiling på om det finnes en nettside der man kan legge inn bilde/beskrivelse og få tilbakemelding på slikt? Har prøvd å søke men finner ingen bord som ligner eller noen som kan gi meg svar. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Endelig skal vi til Dublin! Jeg har jo fått med meg at det er flere her som har vært der. Hva bør vi gjøre/se? Jeg har fått med meg at det er flere fine parker i sentrum - sånne steder liker vi, så de skal vi nok finne, men hva mer?
Vi er ikke så veldig museums-galleri-folk, men litt går an. Så ut som det var noen vikingemuseum der som kanskje kunne være interessant? Hva med åpne hager... akvarium eller sånt? |
Sitat:
Det er i allefall to parker på sørsiden av elva; Stephens Green og Iveagh Gardens. Iveagh ligger litt bortgjemt innimellom husene så den må man lete litt etter. På nordsiden har du en enorm botanisk hage; National Botanic Garden Glasnevin. Dublinia er et vikingemuseum, rett ved Christ Church. Masse å se på der. :ja: Det er også en krypt nede i kjelleren som har åpent av og til. Ellers så er det en annen krypt under en annen kirke hvor du kan få håndhilse på en 800 år gammel tempelridder. :rolleyes: Han har utrolig myke fingre til å være såpass gammel. Det er så knotete å skrive på mobilen så jeg kan heller sende deg en mer utfyllende pm med linker, hvis du ønsker. |
Sitat:
|
Sitat:
Akvarie finner du i Bray. Ca en time med darten (toget). Akvariet der er ikke særlig stort, men absolutt verd et besøk. |
Takk for tips! Vi skal dit allerede til helgen (men jeg har hatt det så travelt at jeg helt hadde glemt det).
Kanutten - jeg vil gjerne vite mer om du gidder. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
En dagligvarebutikk rett over gata. Rock cafe vis a vis. Når du går ut av hotellet og går mot høyre kommer du inn i temple bar. IKKE ha på høyhælte sko. Det er brostein og brosteinen er glatt. |
Hvis du svinger til venstre når du går ut av hotellet og går til "hovedveien" noen meter unna, svinger til venstre, går over brua og elva og fortsetter oppover til "stilken" så har du ei laaaaang gågate med mange butikker til venstre for stilken. Det er billigere på den siden av elven enn i den gågata som er rett opp fra dere skal bo.
|
Og hvis du har hotelldøra i ryggen, går til høyre, og ved første veikryss tar du til venstre (mellom Gogartys og The Auld Dub, fantastiske pubber med fantastiske musikere! Vennene våre spiller blant annet på disse), gå 30-50 meter opp denne gata (Angleseastreet), og da vil du komme til en mongolsk restaurant. Du plukker selv kjøtt, grønnsaker, krydder og sauser og alt blir stekt på en stooooor plate. I tillegg får du en stor skål med ris, men jeg ble mer enn nok mett av det andre. En sånn porsjon koster 5 €. Råbillig!
|
Glimrende! Tusen takk!
|
Tusen takk til alle kloke hoder som svarte meg på mitt forrige innlegg, jeg setter så stor pris på det.
Jeg har selvsagt et nytt spørsmål også. Og jeg bare nevner det, det er ikke tull at jeg er helt lost her. Here goes: Jeg bare spør jeg...siden jeg er datainvalid altså. Saken er jo at jeg har opprettet en side for bloggen min på facebook. Men jeg ønsker jo ikke å bli identifisert som eier/admin av siden for gud og hvermann nå siden jeg føler at det blir litt vel personlig. Så jeg har laget en egen side til bloggen, dvs at jeg må logge ut av min priv facebook og inn på bloggen sin hver gang jeg skal hit eller dit. Det er tungvindt. Går det på noensomhelst lettfattelig måte an å få meg til å administrere bloggen sin facebook fra min private facebook uten at alle mine private venner får det med seg, og uten at de som følger bloggen min får med seg mine private mld? Og uten at det kommer opp i mine venners logg at jeg har blitt admin av siden, og uten at det kommer opp på bloggen sin facebookside at jeg har blitt det? |
Noen med litt friseringsskills som kan si meg om det er veldig dumt å bruke mild blonderingsspray/shampoo (som f.eks. John Friedas Sheer Blonde) og sølvshampoo samtidig? Innbiller meg at det at blonderingssaken inneholder mild bleking (går jeg ut i fra, i alle fall - har skjønt det sånn at sprayen i hvert fall har noe sitrusgreier i seg som blir aktivert ved føning ellernoesånt) og at sølvshampooen inneholder farge (selv om det ikke er det samme som å farge håret) kan bli messy. :p
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er litt som å bruke to nettlesere, via en nettleser. :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Er potet helt utelukket? Eller er det greit å ha potet feks 1 gang i uka? 1-2ganger i mnd?
Er det bedre å skjeie ut med potet på en lørdag istedenfor godis? ;/ |
Næringsinnhold i blåbær fra Meny? Store. På tilbud til 14 kr.
Ang oster: Hvilke typer ost er fy-fy? Tenker på oster fra disken. Appelsin ost feks? Selges i smale skiver innpakket i plast på meny. |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Ellers så mener jeg at det slett ikke er bra om man går og savner en matvare så veldig. Da må man se om det går an å få plass til den i programmet sitt på en måte :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48. |