![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Denne er ihvertfall ikke vektløs. Tung som bare det men da er det kanskje håp om at det blir satt på en lettere etterhvert da :) |
Sitat:
Hvordan klarte du det? Skjønner at de har satt på den gamle typen. Det er bare for å hindre deg i å løpe rundt!;) Viktig at ting gror helt riktig, vet du!:) Om du skal ha den tung gipsen lenge, kan du jo bare starte på null og heller bare følge med på hvor mye du evnt går ned mens du har den! Om du tør!:eek: Masse god bedring!:klem::suss: |
enn visst du setter deg lavere enn vekta, og så veier du en fot om gangen? Da burde du jo finne ut sånn ca hvor mye gipsen veier :)
|
Sitat:
det er en karantene på 3 månder. men jeg fekk dekket dei 3 måndene får jeg sluttet pga helsa. |
Kor nye/perfekte må kle sjå ut for å kunne gi dei bort (les: dumpe i kleskontainer til trengande) ? Har til dømes eit par cordfløyelsbukser som er bittelitt slitte på innsida av låra, altså at fløyelen er litt avslitt. Elles heilt heile og fine, kan slikt givast bort? Klea kjem frå skapet og har nok leie der nokre år, bør dei vaskast før dei blir vekkgitt? Dei er jo reine, men har som sagt leie i skapet ei stund. Syn på saka?
|
Jeg har gitt bort klær, rett fra skapet JEG ja, men det er det nok delte syn på om man bør gjøre det. Jeg synes du skal gi bort buksene jeg, det finnes da trengende med all slags smaker når det kommer til klær også.:)
|
Sitat:
Du har rett! Den hadde falt ned i tanken, men fulgte med opp da vi pumpet ut den gamle oljen :) |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg holder på å planlegge konfirmasjonen vi har om 2 uker. Jeg takler ikke rosa/lyseblått, får spader av det... Sååå kunne DENNE fargen og pyntinga på side 6 og 7 være noe?? Eller blir det helt feil?? Jeg har kjøpt inn mye dill og dall i denne fargen allerede, så svaret sier vel egentlig seg selv, men er det ok?? Eplegrønt ER jo fargen for ungdommelighet og fremtid... Mener nå jeg da..
|
Sitat:
|
De fargene brukte vi i konfirmasjonen til broren min! For ni år siden ... Men det var kjempefint! :)
|
Stilig med grønt! Det går definitivt an!
|
Hva kan man gjøre for å løsne opp bihulebetennelse selv?
Har så vondt i tannebissene mine at jeg har nesten ikke sovet på to dager, jeg holder på å gå fra forstanden og siden jeg bor i grisegrendte strøk er det ingen medisiner å få før i morgen:p |
Sitat:
Nei, seriøst så vet jeg ikke. Skulle gjerne visst det selv da jeg ofte er plaga med bihulene. I det siste har jeg begynt å snuse inn saltvann gjennom nesa og håper at det trekker laaangt opp. Har du vondt i tennene nede eller oppe??? Jeg pleier bare få vondt i tennene oppe.. |
Sitat:
Rør til det løser seg opp! Avkjøl! Bruk en hvilken som helst metode for å få dette opp i nesen! Sprayflaske av noe slag, nesehorn eller tilsvarende! Ja, det svir litt/mye, men er svært så effektivt! Er bihulebetennelse noe du sliter med innimellom, kjøp en tom nesesprayflaske på apoteket og lag dette sterke satvannet selv. Virker mye bedre enn vanlig svakt, fysiologisk saltvann! Det kan også være lurt å be legen om resept på Rinexin- tabletter. De er slimhinne- avsvellende og kan ta knekken på en bihulebetennelse før den blir plagsom! God bedring!:klem: |
Sitat:
|
Sitat:
Dersom du mener de er fine nok til å brukes og kunne gått ut døra med de så er de gode nok til å gis bort :) |
Sitat:
Fikk oppskriften av min barndomslege! Det røsker, men jammen drar det mye dr... ut av bihulene!:D |
Sitat:
|
Jeg synes det også kan hjelpe å flere ganger etter hverandre dra pusten lenge og hardt inn gjennom nesa (nesten så hardt at det gjør vondt!), mens man holder for det ene neseboret. Ofte sitter betennelsen på én side, da drar man inn på den sida hvor trykket er. Jeg har gjort det flere ganger når jeg har kjent en begynnende bihulebetennelse, og plutselig kjenner man noe som renner ned halsen, og så letter trykket :).
Men jeg tror nok dette funker best om man gjør det tidlig. |
Sitat:
Husker en fest jeg hadde hjemme hos meg for mange år siden. En av mennene der klaget over at han var så tett i nesa. En av de andre menna sprang frem, gapte over nesten hans og sugde alt han bare maktet.. :eek: Virker sikkert på samme måten som det du nevner, men er IKKE å anbefale. :p |
Sitat:
|
Takk for innspel folkens! Har fått byrja på haugen, og har allereie fylt ein stor blå ikeapose. Og meir skal det bli!
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |