Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kitt 25-02-13 21:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1429076)
Når man har gått i barnehagen ett år, og vil fortsette samme sted, må man likevel søke på opptaket?

Niks! Har dere ikke fått spørsmål fra barnehagen?
Jeg har nettopp fyllt ut et skjema fordi Prinsen SKAL skifte barnehage og der står det at de som skal fortsette ikke trenger å foreta seg noe som helst!

Lillemy71 25-02-13 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429066)
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt arnicaolje, og om det er dyrt? (Tror det heter solblom på norsk.)

Iherb har forskjellige bl.a. Weleda sin dersom du har tid å vente på postgangen.

j88 25-02-13 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429066)
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt arnicaolje, og om det er dyrt? (Tror det heter solblom på norsk.)

det er denne du får kjøpt i norge http://www.iherb.com/Weleda-Arnica-M...3-4-fl-oz/6728, men den er mye billigere å bestille.

Photobscura 25-02-13 23:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1429091)
Iherb har forskjellige bl.a. Weleda sin dersom du har tid å vente på postgangen.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1429093)
det er denne du får kjøpt i norge http://www.iherb.com/Weleda-Arnica-M...3-4-fl-oz/6728, men den er mye billigere å bestille.

Takk, men jeg trenger den ASAP! Har slått ryggen min skikkelig, og vil bli bra fort, og jeg er ikke så begeistra for disse store mengdene med sterke smertestillende. Fikk tips av akupunktøren min om arnicaolje, som han også har brukt på meg tidligere og som jeg synes lindrer godt. :)

Lich 26-02-13 00:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429106)
Takk, men jeg trenger den ASAP! Har slått ryggen min skikkelig, og vil bli bra fort, og jeg er ikke så begeistra for disse store mengdene med sterke smertestillende. Fikk tips av akupunktøren min om arnicaolje, som han også har brukt på meg tidligere og som jeg synes lindrer godt. :)

Helios butikkene fører mange Weleda varer,mulig arnica også ?
Er en Helios butikk ved frognerbadet bla.
God bedring

Photobscura 26-02-13 09:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lich (Innlegg 1429117)
Helios butikkene fører mange Weleda varer,mulig arnica også ?
Er en Helios butikk ved frognerbadet bla.
God bedring

Takk! Det er også en i Hausmannsgate, som er mye nærmere meg. :) Men ellers har de Weleda på Sunkost rett rundt hjørnet her. :)

Lillemy71 26-02-13 10:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429106)

Huffda, god bedring. Håper du får tak i olje og at den hjelper :)

Photobscura 26-02-13 10:09

Takk! It only hurts when I breath. :p

smgj 26-02-13 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429149)
Takk! It only hurts when I breath. :p

Kan være en ribbensbrist, da.... Du bør nesten kjenne på om du skal ta en tur på rtg først (har sikkert ikke noe å si for reisinga di - har du lite nok vondt til å dra så har du det også med en diagnose... men kan være greit å vite.)

Photobscura 26-02-13 11:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1429150)
Kan være en ribbensbrist, da.... Du bør nesten kjenne på om du skal ta en tur på rtg først (har sikkert ikke noe å si for reisinga di - har du lite nok vondt til å dra så har du det også med en diagnose... men kan være greit å vite.)

Nei, det er i/rundt korsryggen, og jeg var på legevakta på søndag og tok røntgen og ble undersøkt behørlig. Jeg har rett og slett bare slått meg skikkelig! :o
Det gjør ekstra vondt når jeg trekker inn pusten, kremter, hikker etc. Jeg puster stort sett fra magen, så da kjennes det!

Supera 26-02-13 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1428857)
Sambo svetter MYE, særlig på nettene. Sover alltid med ett til to håndklær på puta og bruker sommerdyne hele året. Jeg mener at dette ikke er helt normalt, og burde sjekkes? Hva kan det være?

Lillebror svettet også utrolig mye. Han har alltid vært VELDIG varm av seg. Jeg er varm av meg, men han er ekstrem. Dyna hans var nesten gjennomvåt av svette da han våknet. Han er bedre nå da. Men han går fortsatt sjeldent med jakke (før måket han snø i t-skjorte). Han har ADHD forresten. Ikke bare sånn "vanskelig unge, sikkert ADHD", men hjerneskanninger og sånt som førte til skikkelig diagnose.

Kanutten 26-02-13 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1429287)
Lillebror svettet også utrolig mye. Han har alltid vært VELDIG varm av seg. Jeg er varm av meg, men han er ekstrem. Dyna hans var nesten gjennomvåt av svette da han våknet. Han er bedre nå da. Men han går fortsatt sjeldent med jakke (før måket han snø i t-skjorte). Han har ADHD forresten. Ikke bare sånn "vanskelig unge, sikkert ADHD", men hjerneskanninger og sånt som førte til skikkelig diagnose.

Du? Det er ikke forskjell på diagnose og skikkelig diagnose...

vaskeklut 26-02-13 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429289)
Du? Det er ikke forskjell på diagnose og skikkelig diagnose...

Jo det er det. Det er forskjell på diagnosen "folk" stiller og diagnosen leger stiller. "vanskelig unge, sikkert ADHD" er ikke en diagnose. "ADHD" er en diagnose. I tillegg er det forskjell på usikker og sikker. Man KAN ha noe. Man kan også ha en foreløpig diagnose. En såkalt tentativ diagnose.

Kanutten 26-02-13 21:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429295)
Jo det er det. Det er forskjell på diagnosen "folk" stiller og diagnosen leger stiller. "vanskelig unge, sikkert ADHD" er ikke en diagnose. "ADHD" er en diagnose. I tillegg er det forskjell på usikker og sikker. Man KAN ha noe. Man kan også ha en foreløpig diagnose. En såkalt tentativ diagnose.

Det jeg mener er at man får diagnosen uten hjernescanning. Jeg har selv en pode med add og en med adhd. Hjernescanning er fremdeles på prøvestadiet.

Kanutten 26-02-13 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429295)

Og diagnosen folk stiller er ingen diagnose; de tror, antar.

vaskeklut 26-02-13 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429297)
Det jeg mener er at man får diagnosen uten hjernescanning. Jeg har selv en pode med add og en med adhd. Hjernescanning er fremdeles på prøvestadiet.

Hun skriver jo ingenting om at det var mistanke om ADHD som grunnla for hjernescanning da.

vaskeklut 26-02-13 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429298)
Og diagnosen folk stiller er ingen diagnose; de tror, antar.

Ja, det er poenget mitt. Det er derfor det er en forskjell.

Kanutten 26-02-13 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429299)
Hun skriver jo ingenting om at det var mistanke om ADHD som grunnla for hjernescanning da.

Hun sa heller ingenting om hva den den skikkelige diagnosen ble på grunnlag av den scanningen. Men siden det var snakk om adhd er det rimelig å tro at det var snakk om det?

Kanutten 26-02-13 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429300)
Ja, det er poenget mitt. Det er derfor det er en forskjell.

Kjære vene, man kan jo ikke sette diagnoser utifra hva folk tror? Det er irrelevant!

Carisma 26-02-13 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1429287)

Det er definitivt ikke ADHD (om noen har det her så er det meg :rolleyes:), men det er vel også litt sånn hormoner på bærtur? Han har jo andre issuer som tyder på hormon ubalanser. Men, han har jo tatt en test må vite! (hos en lege som var ca 79 år og senil, ja....)

vaskeklut 26-02-13 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429303)
Kjære vene, man kan jo ikke sette diagnoser utifra hva folk tror? Det er irrelevant!

Folk "diagnostiserer". Altså, de TROR, de ANTAR, men de har ingen grunn til å si at noen feiler noe som helst. Men om du nå ikke skjønner hva jeg mener så gidder jeg ikke mer, jeg uttrykker meg tydeligvis fantastisk uklart.

Gerd 26-02-13 22:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429313)
Folk "diagnostiserer". Altså, de TROR, de ANTAR, men de har ingen grunn til å si at noen feiler noe som helst. Men om du nå ikke skjønner hva jeg mener så gidder jeg ikke mer, jeg uttrykker meg tydeligvis fantastisk uklart.

Jeg skjønner godt hva du mener :) Du utrykker deg ikke uklart.

Kanutten 26-02-13 22:40

Sitat:

Han har ADHD forresten. Ikke bare sånn "vanskelig unge, sikkert ADHD", men hjerneskanninger og sånt som førte til skikkelig diagnose.
Det var dette jeg reagerte på. De utfører sjelden, veldig sjelden skanning av hodet. Diagnose får de av ymse tester.

Lillemy71 27-02-13 09:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1429305)
Det er definitivt ikke ADHD (om noen har det her så er det meg :rolleyes:), men det er vel også litt sånn hormoner på bærtur? Han har jo andre issuer som tyder på hormon ubalanser. Men, han har jo tatt en test må vite! (hos en lege som var ca 79 år og senil, ja....)

Been there done that, men jeg fikk ikke t-skjorta :D

Gikk til en ny lege og han tok masse prøver (hormoner og diverse) og fant egentlig ikke noe spesielt, bortsett fra en prøve som kan tyde på noe autoimmunt. Er ikke allltid legene klarer å finne noe spesifikt på disse prøvene heller og heldigvis er legen min stor nok til å innrømme det. Jeg ble som sagt anbefalt akupunktur av kiro og på meg har det gjort underverker. Kroppen er en finurlig maskin, men ta nå og jag han der sambo til en lege igjen og få tatt noen nye prøver. Kanskje de finner noe kanskje ikke, er jo verdt å prøve forskjellig dersom det er plagsomt. Eller han som mann synes kanskje ikke dt, virker som mange menn synes det er et nederlag og gå til legen :rolleyes:

nellie 27-02-13 16:32

Herremin hatt altså. I går sov jeg i timen og trykka på en rute som kom opp på en youtubevideo. Og nå er hele internettdriten her full av reklame for iPhone. Prøvd å søke etter virus, Avast finner ikke noe. Har sett på nett hva andre har gjort, men funker jo ikke jooooo! Har ad blocker pro, men likevel så kommer denne driten opp, ved at den lager lenker av enkelte ord også er det reklame for iphone i de forbanna lenkene.

Hva skal jeg gjøre?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.