Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanskje 21-02-13 21:50

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Altså, Trinny og Susannah kommer sånn tilfeldig ruslende nedover en gate, prater litt om ditt og datt, og finner tilfeldigvis en jente som sitter på en benk, eller står i en butikk. Og så snakker de plutselig sammen som nære og gamle venner, om hvor vanskelig livet er, mobbing og alvorlige sykdommer ..... og så blir de med i programmet.

da begynner jeg å lure. For møter de faktisk tilfeldigvis så mange håpløse og interessante og villige folk, bare ved å vandre ned den gaten, og begynne å prate med noen ??

Eller er dette arrangert på forhånd. Sånn: Nå sitter du der og ser opptatt ut, og så kommer vi, og så prater vi litt, og så sier du ja til å få motehjelp, og så kommer det på tv. ??

Jeg hadde vel rygget baklengs tror jeg, for å komme bort fra kamera, og hadde jeg turt å snakke med dem, så hadde jeg ikke nevnt ordet mobbing, vanskelig oppvekst osv osv. For hvorfor skal hele landet vite slike ting da ?

Så, er det noen som vet om dette er tilfeldige møter, eller er det faktisk bare et forsøk på å få det til å se naturlig ut?

Synes programmet er veldig gøy, og liker å se på, men har liksom hengt meg litt opp i dette med de tilfeldige møtene hehe.

Mariann S 21-02-13 21:55

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1428340)
Altså, Trinny og Susannah kommer sånn tilfeldig ruslende nedover en gate, prater litt om ditt og datt, og finner tilfeldigvis en jente som sitter på en benk, eller står i en butikk. Og så snakker de plutselig sammen som nære og gamle venner, om hvor vanskelig livet er, mobbing og alvorlige sykdommer ..... og så blir de med i programmet.

da begynner jeg å lure. For møter de faktisk tilfeldigvis så mange håpløse og interessante og villige folk, bare ved å vandre ned den gaten, og begynne å prate med noen ??

Eller er dette arrangert på forhånd. Sånn: Nå sitter du der og ser opptatt ut, og så kommer vi, og så prater vi litt, og så sier du ja til å få motehjelp, og så kommer det på tv. ??

Jeg hadde vel rygget baklengs tror jeg, for å komme bort fra kamera, og hadde jeg turt å snakke med dem, så hadde jeg ikke nevnt ordet mobbing, vanskelig oppvekst osv osv. For hvorfor skal hele landet vite slike ting da ?

Så, er det noen som vet om dette er tilfeldige møter, eller er det faktisk bare et forsøk på å få det til å se naturlig ut?

Synes programmet er veldig gøy, og liker å se på, men har liksom hengt meg litt opp i dette med de tilfeldige møtene hehe.

Vil tru dei annonserer på dei aktuelle plassane på forhånd om folk er interesserte.
So plukkar dei ut kandidata av dei 'påmeldte' :)

TrillTrall 21-02-13 21:55

Sitat:

Man må jo melde seg på og det er selvfølgelig regissert det der. :)

Carisma 21-02-13 22:02

Sitat:

Siden de søker etter deltagere til neste sesong i reklamepausene går jeg ut fra det er folk som har søkt...

I tillegg var det jo denne saken om de som følte seg lurt til å se mest mulig jævlig ut og ikke gå til frisøren på månedsvis osv når de skulle filmes.

Kanskje 21-02-13 22:09

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1428345)
Siden de søker etter deltagere til neste sesong i reklamepausene går jeg ut fra det er folk som har søkt...

I tillegg var det jo denne saken om de som følte seg lurt til å se mest mulig jævlig ut og ikke gå til frisøren på månedsvis osv når de skulle filmes.

oi det har jeg ikke fått md meg !

Cyan 21-02-13 22:33

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1428312)
Her i byen har apotek1 - vet ikke hvor bra de er. (Så reklamen fra vinduet på jobben. ;) )

Jeg syns de er veldig bra. De er ikke så stive i gummien som andre jeg har prøvd og enkle å smette på.

Kanskje 21-02-13 23:14

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1428350)
Jeg syns de er veldig bra. De er ikke så stive i gummien som andre jeg har prøvd og enkle å smette på.

Og der tenkte jeg koffert ja ......... må jo være kondomer du mener ? hehe

Anarko 21-02-13 23:50

Har sett meg ut desse broddene: http://www.enklereliv.no/nordic-grip-ekstrem.html
De er fantastiske! Men må ta buss utav sentrum osv for å kjøpe de, så skal ha en runde på apotek og diverse steder i sentrum før jeg eventuelt reiser ut på nærmeste enklere liv butikk. Takker for tips! :) Er til jogging i by og i fjell jeg skal ha de.

TrillTrall 22-02-13 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1428358)
Har sett meg ut desse broddene: http://www.enklereliv.no/nordic-grip-ekstrem.html
De er fantastiske! Men må ta buss utav sentrum osv for å kjøpe de, så skal ha en runde på apotek og diverse steder i sentrum før jeg eventuelt reiser ut på nærmeste enklere liv butikk. Takker for tips! :) Er til jogging i by og i fjell jeg skal ha de.

Du kan jo bestille dem på nettbutikken til Enklere liv?

Anarko 22-02-13 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1428408)
Du kan jo bestille dem på nettbutikken til Enklere liv?

Må ha de til i morgen, så tar heller turen :)

Kanutten 24-02-13 17:23

Jeg var på min første trening på torsdag. Torsdags ettermiddag ble jeg dårlig; vondt i hodet og brystet. Fredag var det så vidt jeg klarte gå på jobb. Lørdag lå jeg fullstendig utslått og i dag sliter jeg fremdeles med et veldig trykk i hodet.

Trykket i hodet blir bedre når jeg ligger.

Jeg har hatt slik vondt før og har derfor tatt både mr av hodet og spinalpunksjon for å sjekke trykket i hodet. Jeg påstår at jeg ble slik grunnet treninga som lå på ca 85% av makspuls.

Spørsmålet er da; hvor lenge varer dette?? Jeg orker ikke tanken på å trene hvis jeg skal bli sengeliggende etter hver trening?

LinLeia 24-02-13 17:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1428797)
Jeg var på min første trening på torsdag. Torsdags ettermiddag ble jeg dårlig; vondt i hodet og brystet. Fredag var det så vidt jeg klarte gå på jobb. Lørdag lå jeg fullstendig utslått og i dag sliter jeg fremdeles med et veldig trykk i hodet.

Trykket i hodet blir bedre når jeg ligger.

Jeg har hatt slik vondt før og har derfor tatt både mr av hodet og spinalpunksjon for å sjekke trykket i hodet. Jeg påstår at jeg ble slik grunnet treninga som lå på ca 85% av makspuls.

Spørsmålet er da; hvor lenge varer dette?? Jeg orker ikke tanken på å trene hvis jeg skal bli sengeliggende etter hver trening?

Har du fibromyalgi? Det har jeg, og den har fått skylda for at jeg avogtil reagerer sånn på uvant aktivitet.

vaskeklut 24-02-13 17:58

Er det noen som vet om det finnes en stormote-butikk i Tallinn?

Carisma 24-02-13 21:24

Sambo svetter MYE, særlig på nettene. Sover alltid med ett til to håndklær på puta og bruker sommerdyne hele året. Jeg mener at dette ikke er helt normalt, og burde sjekkes? Hva kan det være?

Kanutten 24-02-13 21:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1428857)
Sambo svetter MYE, særlig på nettene. Sover alltid med ett til to håndklær på puta og bruker sommerdyne hele året. Jeg mener at dette ikke er helt normalt, og burde sjekkes? Hva kan det være?

Vil gjerne vite når du finner svar! Minstepoden er likedan. Fra han var bitteliten har han svettet mye. Desto værre har det blitt nå i puberten. Jeg husker at jeg skjemtes da jeg leverte ham i barnehagen. Ikke bare det at han svettet mye, men det var en stram svettelukt. Helt fra han var nyfødt har det vært slik.

TrillTrall 24-02-13 22:56

Sitat:

Jeg har en venninne som hadde en guttunge som var sånn, han hadde diabetes 1 viste det seg...

smgj 24-02-13 23:21

Kan også være et symptom på høyt stoffskifte. (Ikke diagnostiserende alene.)

Carisma 24-02-13 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1428870)
Kan også være et symptom på høyt stoffskifte. (Ikke diagnostiserende alene.)

Men det kommer vel ofte med vekttap, det sliter han ikke akkurat med for å si det sånn... :p

nellie 24-02-13 23:35

Sitat:

Kan vel være alt fra evt kroppsstørrelse, medisiner eller kanskje han bare er sånn?

smgj 25-02-13 08:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1428872)
Men det kommer vel ofte med vekttap, det sliter han ikke akkurat med for pris det sånn... :p

Ofte, men ikke uten unntak. Jeg hadde lavt stoffskifte med diaré - det er også atypisk. ;)

Men han bør absolutt ha mer enn ett symptom, ja. :)

Lillemy71 25-02-13 08:49

Sitat:

Det kan være så enkelt (og så vankelig) som stress. Jeg har alltid svettet mye men de siste årene har det bare blitt verre og verre. Legen kunne ikke finne noe spesielt på prøver (stoffskifte, blodtrykk, mineralbalanse, borrelia, hormonspeil osv osv), men kiropraktoren foreslo at jeg skulle prøve akupunktur og det hjalp. Fra å våkne som en våt bylt (måtte skifte på senga flere ganger i uka), til å bare være litt klam på stressa netter er helt fantastisk. Jeg merker også at jeg langt i fra er så svett etter en høyintensitets spinnigtime som jeg var før. Jeg måtte også ta med klesskift bare for å gå på shopping en lørdag :o

Har som sagt ikke funnet noe direkte fysisk på meg, men min kropp har vært i total overdrive og stressa i mange år, selv om jeg egentlig ikke følte det sånn i hodet. Problemet ble bare værre og værre, men akupunktur over tid har gitt helt fantastiske resultater. Men selvfølgelig bør det ta noen prøver hos lege, som f.eks det som går på hormonell ubalanse.

Photobscura 25-02-13 20:15

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt arnicaolje, og om det er dyrt? (Tror det heter solblom på norsk.)

j88 25-02-13 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429066)
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt arnicaolje, og om det er dyrt? (Tror det heter solblom på norsk.)

Jeg jobbet flere år i en sunkost butikk, å vi solgte det der, under navnet arnica, så jeg ville gått innom en helsekostbutikk

Photobscura 25-02-13 20:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1429067)
Jeg jobbet flere år i en sunkost butikk, å vi solgte det der, under navnet arnica, så jeg ville gått innom en helsekostbutikk

Takker!

Carisma 25-02-13 20:48

Når man har gått i barnehagen ett år, og vil fortsette samme sted, må man likevel søke på opptaket?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.